Noul sef CSA a dispus verificarea situatiei asiguratorului Euroins Romania/Arbitrul pietei a numit si un actuar pentru verificarea datelor financiare ale acestei companii

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 13 noiembrie 2012, 16:43 Economie | Asigurari

Protest ASSAI in februarie 2010
Foto: AGERPRES
Inca de la numire, Daniel Tudor, noul presedinte al Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor, a dispus verificarea situatiei societatii de asigurare Euroins, precum si convocarea conducerii acestei societati, a precizat pentru HotNews.ro autoritatea de supraveghere a pietei asigurarilor. "Sunt supuse verificarii toate raportarile tehnico-financiare transmise de societate, situatia despagubirilor platite, a rezervelor tehnice constituite pentru dosarele de dauna in curs de solutionare si, nu in ultimul rand, situatia reclamatiilor inregistrate la CSA impotriva societatii si gradul de solutionare a reclamatiilor care sunt fundamentate", se arata in raspunsul CSA.

  • "Totodata, inca de saptamana trecuta (respectiv in data de 7 noiembrie 2012), Consiliul Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor a numit un actuar la Euroins S.A., care are drept sarcini prioritare: verificarea situatiilor financiare ale societatii, a adecvarii rezervelor tehnice constituite pentru asigurarile RCA si acoperirea acestora cu active admise suficiente pentru onorarea obligatiilor fata de pagubiti, precum si efectuarea unor teste privind gradul de adecvare a tarifelor RCA din punct de vedere actuarial", se mai precizeaza in raspunsul transmis de CSA catre HotNews.ro, care a solicitat o reactie fata de reclamatiile facute luni de doua asociatii de service-uri auto privind intarzieri uriase la plata daunelor din partea acestui asigurator.

Luni, 12 noiembrie, doua asociatii care reprezinta service-uri auto indepedente (ASSAI) dar si ale reprezentantelor Dacia, Renault si Nissan (ACODAREN) au avertizat asupra unor intarzieri uriase la plata daunelor din partea asiguratorului Euroins Romania si au anuntat ca majoritatea service-urilor pe care le reprezinta nu mai primesc in reparatii masini asigurate la aceasta companie. Cristian Muntean, directorul ASSAI, asociatie a service-urilor auto independente care a mai protestat si in anii anteriori cu privire la aceste probleme, a precizat pentru HotNews.ro ca potrivit estimarilor sale este vorba de peste 1,6 milioane de euro plati intarziate din partea Euroins catre service-urile pe care le reprezinta.


Drept reactie, marti, 13 noiembrie, Euroins a anuntat ca in primele noua luni din acest an a platit un numar de 35.623 de dosare de dauna (din care 34.826 de dosare de dauna auto), insemnand despagubiri in valoare de 192,8 milioane lei, cu 63,8 milioane lei mai mult decat in perioada similara a anului trecut si cu 3,8 milioane lei mai mult decat in intregul an 2011.



Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

2526 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    asta-i buna (Marţi, 13 noiembrie 2012, 16:53)

    miniME_ [utilizator]

    "Reactia Euroins la acuzele ca ar avea intarzieri uriase la plata daunelor: In primele noua luni am platit despagubiri de peste 192 de milioane lei, cu 3,8 milioane lei mai mult decat in tot anul 2011 "

    pai tocmai de aia se numeste ASIGURARE, ca cel care o incheie sa fie asigurat. Firma de asigurare preia responsabilitatea.
    Ce e asa greu de inteles ? Aaaa....ca Euroins vinde politei ieftine de asigurare....asta-i cu totul altceva.
  • +2 (2 voturi)    
    jenant (Marţi, 13 noiembrie 2012, 17:18)

    Floorin [utilizator]

    Ce raspuns mai e si asta?

    "- De ce aveti intarzieri atat de mari la plata?"
    "- Anul acesta am platit pana acum suma de xxx lei"

    Si ce-i cu asta? Restantele cine le plateste?
    Niste nesimtiti!

    Faliment grabnic!
  • +1 (1 vot)    
    de astra nu se zice inca (Marţi, 13 noiembrie 2012, 17:50)

    un domn [utilizator]

    nimic...fostul sef de la euroins e acum la astra...poate poate se leaga ceva...
  • -1 (1 vot)    
    ... (Marţi, 13 noiembrie 2012, 20:24)

    Canessa [utilizator]

    In primul rand:lucrez la o firma de asigurare,numele nu conteaza.Ceea ce se intampla pe piata asigurarilor este un carusel nedorit de asiguratori si asigurati.Oamenii doresc un RCA ieftin.Firmele se inghesuie sa satisfaca aceasta nevoie.La o eventuala dauna/dauna totala pentru o asigurare de 500Ron firma este obligata sa plateasca 10000Ron.Eu personal am pe masa doua dosare casco - 2 tiruri daune totale in total 200mii Ron.Pentru asigurare s-a incasat 2000Euro in rate.E usor sa pretinzi sa se plateasca.Ca sa platesti o dauna mare trebuie sa incasezi foarte multe asigurari curate.De fapt pretul RCA corect ar trebui sa fie cel putin dublu la toate clasele.Dar normal si moral nu poti sa ceri unui roman atatia bani.Piata asigurarilor este subventionata!!Mai bine de Allianz care si-a impus sa aiba in portofoliu doar casco la preturi "reale".Restul se lupta sa supravietuiasca.Cat despre ASSAI,sa nu aveti impresia ca sunt imaculati.La multe service-uri membre ASSAI manopera la Dacia este de exemplu la acelasi pret sau chiar mai mare decat manopera Mercedez.Sau la fel la vopsea - la Logan vopsesti cu aceasi vopsea ca la masinile de lux.Plus ca mai este si problema masinilor vechi.Ca asigurator nu poti fi de acord ca o masina veche de 10 ani (intretinuta vai de mama ei) sa fie reparata cu piese noi.ASSAI-ul sa inceteze cu santajul acesta.Toata lumea stie cum se fura si ce adaos au service-urile.Dar aceasta este situatia - este un cerc vicios.Si pe cuvant:niciodata o firma de asigurari nu va da faliment,de pe urma unei firmi de asigurari castiga si firma si CSA si service-urile pana la urma.
    • +1 (1 vot)    
      intrebare de baraj (Marţi, 13 noiembrie 2012, 23:20)

      lulu123 [utilizator] i-a raspuns lui Canessa

      cam care e raportul politelor incheiate vs polite platite? cate din aceste polite sunt dauna totala si cate nu?
      eu personal am masina de 6 ani si am bagat-o o singura data in service, iar lucrarea nu a costat mai mult de 2000 lei (in conditiile in care anual platesc app 2000 lei casco + rca), deci ... nu m-as hazarda sa plang de mila societatilor de asigurari.
      si ... in fond e super simpla problema: nu-ti convine profitul, iesi din hora ...
  • 0 (0 voturi)    
    euroins (Miercuri, 14 noiembrie 2012, 11:44)

    eos1 [utilizator]

    ....daca mai adaugam si conturile blocate din iunie pentru 18.8 mil ron........ + neconstituirea rezervelor de dauna.
    Pare sa se stinga lumina in Euroins.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi