UPDATE Un service auto din Timisoara cere insolventa asiguratorului Euroins pentru neplata unor reparatii de peste 112.000 lei/Ce spune Comisia de Supraveghere a Asigurarilor

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 5 februarie 2013, 12:11 Economie | Asigurari

 documente
(05 Feb 2013) PDF, 348KB
Un service auto din Timisoara, Autodaris Car Servicen SRL, a inceput vineri, procedura de solicitare a insolventei firmei de asigurari Euroins Asigurari, reclamand neachitarea de catre asigurator a unor reparatii in valoare de peste 112.000 lei, a anuntat marti ASSAI, asociatie din care acest service auto face parte. Conform procedurii, solicitarea a fost depusa vineri la Comisia de Supraveghere a Asigurarilor (CSA), care urmeaza sa-si prezinte in 30 de zile avizul, care este consultativ, si sa trimita apoi catre tribunal aceasta cerere.

  • "Societatea de asigurari Euroins nu a achitat reparatiile autovehiculelor asigurate catre unitatea service, societatea de asigurari figurand cu plati neachitate catre atelierul auto incepand cu luna Martie 2012. Eforturile unitatii service si ale ASSAI de a determina societatea Euroins sa isi achite obligatiile de plata au fost zadarnice, promisiunile de plata date de catre conducerea Euroins nefiind onorate pana in prezent", sustine ASSAI.

In solicitarea de insolventa transmisa CSA (vezi documentul atasat) se mentioneaza ca desi de-a lungul colaborarii, in general, Euroins Asigurare-Reasigurare, si-a respectat obligatiile legale de achitare a contravalorii reparatiilor efectuate de catre acest service, "incepand cu luna 12 a anului 2011 pana in prezent, exista o serie de reparatii efectuate de subscrisa care nu au fost achitate. Valoarea insumata a tuturor facturilor fiscale emise ca urmare a acestor reparatii este de 112.825,05 lei."

  • ASSAI solicita ca CSA sa publice ultimul raport de control asupra Euroins

ASSAI mai subliniaza in comunicatul dat marti si ca numarul de reclamatii inregistrate catre Comisia de Supraveghere a Asigurarilor cu privire la Euroins este in continua crestere, de la 259 de reclamatii in octombrie 2012 la 401 reclamatii in decembrie 2012, conform datelor afisate chiar pe site-ul firmei de asigurari.

Asocitia solicita CSA-ului "sa faca public ultimul raport de control care a avut loc in ultimele luni ale anului 2012, precum si toti indicatorii de bonitate ai societatii Euroins. Consideram ca toti asiguratii si pagubitii din Romania trebuie sa cunoasca situatia reala a societatii EUROINS si in special, daca aceasta isi constituie sau nu rezerva de dauna in mod corect si legal, daca aceasta transmite informatii corecte in raportarile catre CSA cu privire la daunele achitate si daca toti indicatorii de bonitate ai societatii EUROINS se incadreaza in limitele legale pentru o functionare corecta", se arata in comunicatul ASSAI, care ar numara in prezent circa 160 de service-uri independente, potrivit lui Cristian Muntean directorul asociatiei.

Amintim ca la data de 12 noiembrie 2012, doua asociatii care reprezinta service-uri auto indepedente (ASSAI) dar si ale reprezentantelor Dacia, Renault si Nissan (ACODAREN) au avertizat asupra unor intarzieri uriase la plata daunelor din partea asiguratorului Euroins Romania si au anuntat ca majoritatea service-urilor pe care le reprezinta nu mai primesc in reparatii masini asigurate la aceasta companie. Cristian Muntean, directorul ASSAI, asociatie a service-urilor auto independente care a mai protestat si in anii anteriori cu privire la aceste probleme, a precizat pentru HotNews.ro ca potrivit estimarilor sale este vorba de peste 1,6 milioane de euro plati intarziate din partea Euroins catre service-urile pe care le reprezinta.


Drept reactie, pe 13 noiembrie 2012, Euroins a anuntat ca in primele noua luni din acest an a platit un numar de 35.623 de dosare de dauna (din care 34.826 de dosare de dauna auto), insemnand despagubiri in valoare de 192,8 milioane lei, cu 63,8 milioane lei mai mult decat in perioada similara a anului trecut si cu 3,8 milioane lei mai mult decat in intregul an 2011.


In aceeasi zi, CSA a raspuns unei solicitari facute de HotNews.ro precizand ca noul presedinte al autoritatii, Daniel Tudor, a dispus verificarea situatiei societatii de asigurare Euroins, precum si convocarea conducerii acestei societati.


Pe 14 noiembrie 2012, CSA a anuntat ca s-a intalnit cu conducerea Euroins Romania si a actionarului majoritar al acestei societati, si "s-a convenit ca Euroins Romania sa isi mareasca capitalul social si sa accelereze platile restante catre asigurati, pagubiti si service-urile auto".

CSA nu a spus nimic despre valoarea acestor plati restante, dar a subliniat ca va continua monitorizarea societatii si ca va realiza la inceputul lunii februarie 2013 o noua analiza, in aceeasi componenta.


  • UPDATE Oficialii CSA: Actionarii companiei Euroins au realizat o majorare de capital, potrivit angajamentului asumat in fata Consiliului CSA


HotNews.ro a solicitat marti Comisiei de Supraveghere a Asigurarilor sa spuna daca a monitorizat respectarea angajamentelor asumate la sfarsitul anului trecut de catre Euroins.

  • "Actionarii companiei Euroins au realizat o majorare de capital, potrivit angajamentului asumat in fata Consiliului CSA. Numarul de reclamatii, inregistrate la CSA si care vizeaza societatea Euroins, arata ca sesizarile privind acest asigurator au intrat pe o tendinta descendenta. Acest lucru arata faptul ca Euroins face eforturile necesare pentru a rezolva dosarele de plata a despagubirilor, pentru care s-au inregistrat intarzieri", a declarat Catrinel Frincu, directorul Directiei de Comunicare din CSA.


In privinta solicitarii ASSAI de a face publice rezultatele controlului facut la finele anului la Euroins, CSA a subliniat ca a luat masurile necesare din calitatea de autoritate de supraveghere.

"La sfarsitul anului trecut, CSA a decis verificarea calculelor actuariale, pe care se bazeaza tarifele de prima ale societatii Euroins. Astfel, Comisia a delegat un actuar la acest asigurator, in conditiile impuse de lege. In ultimele sase luni, CSA nu a realizat actiuni de control la Euroins, dar a monitorizat constant activitatea societatii prin directiile de specialitate. Activitatea CSA vizeaza stabilitatea pietei si protectia asiguratilor. In cazul in care diferendele comerciale dintre doi parteneri de afaceri - asigurator si prestator de servicii auto - fac obiectul unor litigii, singura autoritate competenta sa se pronunte este instanta de judecata", a mentionat oficialul CSA.



Citeste mai multe despre   






















2877 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    Euroins (Marţi, 5 februarie 2013, 13:13)

    adrian_rolland [utilizator]

    Nu aveau pe cineva care ii proteja la CSA ?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri