V-ar suprinde daca v-as zice ca am vrea sa devenim o autoritate digitala? Sa nu mai veniti cu scrisorile la registratura? Eu primesc mailuri care se printeaza, se duc la registratura se pun pe ele doua stampile si dupa aia mi le aduc mie. Si cand intreb de ce este asa, mi se raspunde ca asa este la noi. Nivelul de automatizare si comunicare mi se pare extrem de invechit pentru aceasta industrie unde se vand polite online dar in schimb reclamatiile le inregistram, le stampilam si incepem sa le circulam, a declarat vineri Misu Negritoiu, presedintele ASF.

Misu NegritoiuFoto: Hotnews
  • "In 2013 la nivelul ASF s-au inregistrat 23.256 de petitii ale consumatorilor. Va puteti imagina ce forta umana trebuie sa ai sa inregistrezi, sa le procesezi, sa dai telefoane si sa le inregistrezi? Nu putem sa traim in asemenea piata - suntem ingropati de aceste petitii", a declarat vineri Misu Negritoiu, presedintele ASF, prezent la conferinta asiguratorilor din Romania, organizata de UNSAR.

Acesta a spus ca la nivelul ASF este un plan intern de a pune la punct infrastructura IT pentru rezolvarea acestei probleme si a propus firmelor de asigurari un proiect comun care sa fie in interesul consumatorilor.

  • "Avem un proiect intern in care sa ne punem la punct infrastructura de IT. Probabil va lua ceva timp si probabil vom avea o platforma noua. Va surprinde daca v-as zice ca am vrea sa devenim o autoritate digitala? Sa nu mai veniti cu scrisorile le registratura? Eu primesc mailuri care se printeaza, se duc la registratura, se pun pe ele doua stampile si dupa aia mi le aduc mie. Si cand intreb de ce este asa, mi se raspunde ca asa este la noi. Nivelul de automatizare si comunicare mi se pare extrem de invechit pentru aceasta industrie unde se vand polite online dar in schimb reclamatiile le inregistram, le stampilam si incepem sa le circulam.
  • Haideti sa facem un proiect comun protectia consumatorilor, petitii, reclamatii inclusiv unul automatizat. Mi-as dori ca la noi sa intre electronic, sa comunic cu serviciile d-voastra sa vedem care este situatia si sa rezolvam totul in 24 sau 48 de ore", a solicitat Misu Negritoiu reprezentantilor firmelor de asigurari.

Care este in prezent procedura de inregistrare a petitiilor in ASF:

Conform datelor de pe site-ul ASF, petitia (reclamatia sau sesizarea) se poate transmite ASF prin fax, servicii postale, la sediu, prin e-mail sau prin formularul online destinat transmiterii reclamatiilor (formularul va transmite automat un e-mail catre departamentul cu atributii in solutionarea petitiilor aferent pietei pentru care se depune reclamatia). Prin telefon, ASF acorda consultanta de specialitate consumatorilor insa nu se pot inregistra petitii.

Depunerea petitiilor in scris la sediul ASF se poate face in cadrul programului de Registratura al institutiei.

In cat timp se solutioneaza petitiile?

Autoritatea subliniaza ca, daca petentul nu a ajuns la o intelegere amiabila cu furnizorul de servicii financiare, se poate adresa ASF, iar reclamatia in cauza, insotita de documente doveditoare, se va solutiona in termenul legal de 30 de zile de la data inregistrarii. In situatia in care aspectele sesizate prin petitie necesita o cercetare mai amanuntita, se poate decide prelungirea termenului cu cel mult 15 zile.

Mai multe detalii aici.