Misu Negritoiu suparat pe nivelul de digitalizare din ASF: Eu primesc mailuri care se printeaza, se duc la registratura, se pun pe ele doua stampile si dupa aia mi le aduc mie/ Va puteti imagina ce a insemnat sa inregistram peste 23.000 de petitii din partea consumatorilor in 2013?

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Vineri, 20 iunie 2014, 13:38 Economie | Asigurari

Misu Negritoiu
Foto: Hotnews
V-ar suprinde daca v-as zice ca am vrea sa devenim o autoritate digitala? Sa nu mai veniti cu scrisorile la registratura? Eu primesc mailuri care se printeaza, se duc la registratura se pun pe ele doua stampile si dupa aia mi le aduc mie. Si cand intreb de ce este asa, mi se raspunde ca asa este la noi. Nivelul de automatizare si comunicare mi se pare extrem de invechit pentru aceasta industrie unde se vand polite online dar in schimb reclamatiile le inregistram, le stampilam si incepem sa le circulam, a declarat vineri Misu Negritoiu, presedintele ASF.

  • "In 2013 la nivelul ASF s-au inregistrat 23.256 de petitii ale consumatorilor. Va puteti imagina ce forta umana trebuie sa ai sa inregistrezi, sa le procesezi, sa dai telefoane si sa le inregistrezi? Nu putem sa traim in asemenea piata - suntem ingropati de aceste petitii", a declarat vineri Misu Negritoiu, presedintele ASF, prezent la conferinta asiguratorilor din Romania, organizata de UNSAR.

Acesta a spus ca la nivelul ASF este un plan intern de a pune la punct infrastructura IT pentru rezolvarea acestei probleme si a propus firmelor de asigurari un proiect comun care sa fie in interesul consumatorilor.

  • "Avem un proiect intern in care sa ne punem la punct infrastructura de IT. Probabil va lua ceva timp si probabil vom avea o platforma noua. Va surprinde daca v-as zice ca am vrea sa devenim o autoritate digitala? Sa nu mai veniti cu scrisorile le registratura? Eu primesc mailuri care se printeaza, se duc la registratura, se pun pe ele doua stampile si dupa aia mi le aduc mie. Si cand intreb de ce este asa, mi se raspunde ca asa este la noi. Nivelul de automatizare si comunicare mi se pare extrem de invechit pentru aceasta industrie unde se vand polite online dar in schimb reclamatiile le inregistram, le stampilam si incepem sa le circulam.
  • Haideti sa facem un proiect comun protectia consumatorilor, petitii, reclamatii inclusiv unul automatizat. Mi-as dori ca la noi sa intre electronic, sa comunic cu serviciile d-voastra sa vedem care este situatia si sa rezolvam totul in 24 sau 48 de ore", a solicitat Misu Negritoiu reprezentantilor firmelor de asigurari.

Care este in prezent procedura de inregistrare a petitiilor in ASF:


Conform datelor de pe site-ul ASF, petitia (reclamatia sau sesizarea) se poate transmite ASF prin fax, servicii postale, la sediu, prin e-mail sau prin formularul online destinat transmiterii reclamatiilor (formularul va transmite automat un e-mail catre departamentul cu atributii in solutionarea petitiilor aferent pietei pentru care se depune reclamatia). Prin telefon, ASF acorda consultanta de specialitate consumatorilor insa nu se pot inregistra petitii.

Depunerea petitiilor in scris la sediul ASF se poate face in cadrul programului de Registratura al institutiei.

In cat timp se solutioneaza petitiile?

Autoritatea subliniaza ca, daca petentul nu a ajuns la o intelegere amiabila cu furnizorul de servicii financiare, se poate adresa ASF, iar reclamatia in cauza, insotita de documente doveditoare, se va solutiona in termenul legal de 30 de zile de la data inregistrarii. In situatia in care aspectele sesizate prin petitie necesita o cercetare mai amanuntita, se poate decide prelungirea termenului cu cel mult 15 zile.

Mai multe detalii aici.


Citeste mai multe despre   























4022 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    Solutie (Vineri, 20 iunie 2014, 14:04)

    Bazil [utilizator]

    Solutia este simpla. Mai dati afara din printatori, cititori si aprobatori al continutului, stampilatori - iar digitalizarea vine de la sine. O doreste chiar si conducerea.
  • +5 (5 voturi)    
    Inca ... (Vineri, 20 iunie 2014, 15:02)

    UltimulStingeLumina [utilizator]

    ... o minte luminata care a descoperit roata din institutiile "de stat".
    Domnul acesta a incercat vreodata sa se duca la o autoritate - care-o fi, la alegere - si sa plateasca ceva?! Sa plateasca, nu sa ceara.
    Se lasa cu minim 3 ghisee plus cozile aferente. Inutil de spus ca toate ghiseele sunt posesoare de calculatoare. Figurile acre din spatele ghiseelor/calculatoarelor sunt bonus ca esti contribuabil de gasca si sari cu banu'
    Mor de drag cand apare prin presa cate unul siderat de realitatea in care noi astia mai fraieri ne balacim zi de zi
  • +4 (4 voturi)    
    dificil rau... (Vineri, 20 iunie 2014, 15:14)

    Instanta [utilizator]

    Digitizarea nu va va ajuta decat la inregistrarea petitiilor, ca verificarile tot o persoana va trebui sa le faca. Nu va fie cu suparare, dar 23000 de petitii inseamna puin mai mult de 100 pe zi de lucru. Sa pui doua stampile ia cam 10 secunde . Intr-o zi sunt 8 ore lucratoare, adica 28800 secunde ( la privat, ca la stat de obicei la ora 2-3 nu mai gasesti pe nimeni ). Oricum, mult mai mult timp decat necesar, si nu as face caz pentru timpul cheltuit cu cele doua stampile.

    Avand in vedere contractele anterioare, banuiesc ca digitizarea o veti face probabil cu o firma specializata gen SIVECO, care, pentru un server cazut 80% din timp, va primi in jur de 3 milioane euro, in conditiile in care un program functional si correct, ruland pe un cloud cu 0% downtime ( amazon sau google ), I-ar lua unui student doua zile de lucru. Va rog mai scadeti din aceste cheltuieli si lasati stampilatorul cu salariul lui ca nu el intarzie procesele de verificare.
  • 0 (0 voturi)    
    mai multe probleme (Sâmbătă, 21 iunie 2014, 6:44)

    tontu [utilizator]

    Problemele ASF incep de la rolul si rostul institutiei, continua cu strategia si structura organizatorica, cu schema de personal si pregatirea si perfectionarea profesionala a acestuia si abia apoi ajungem la dotarea tehnica si eficientizarea serviciilor. Chestiunea atacata de conu' Misu se rezolva simplu: mai putini bani pentru salarii, mai multi pentru investitii. Dincolo de imagine ASF are nevoie de o conducere executiva profesionista.
    • 0 (0 voturi)    
      Sigur, taiati cu totii angajati si salarii (Sâmbătă, 21 iunie 2014, 17:40)

      Un Nene [utilizator] i-a raspuns lui tontu

      Pana cand n-o sa mai ramana nimeni sa va cumpere produsele, dar va fi coada la coltul strazii sa va dea in cap cand va vad cu o paine in mana,
      Criza asta ne-a transformat in animale.
  • 0 (0 voturi)    
    comentarii ca pot veni in sprijinul d-lui misu neg (Joi, 26 iunie 2014, 22:40)

    florans72 [utilizator]

    problema nu este de platforma electronica.Problema consta in implicare it-tistilor care nu cunosc legislatia in nici un domeniu.Creeaza o platforma electronica in care in loc de numar de inregistrare in registrul se va da un numar de id.Sa nu uite ca toate documentele in cadul unei institutii trebuie inregistrate obligatoriu in registrul de intrare -iesire al institutiei in cauza .Deci problema in cadul acestei institutii se rezuma un registru electronic la registratura institutiei si implicit la arhivarea electronica.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri