Mona Cucu, directorul directiei asigurari obligatorii din ASF, a discutat online despre cresterea tarifelor RCA si cauzele care ar putea conduce la o majorare a acestora si in 2015

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 16 decembrie 2014, 17:30 Economie | Asigurari

Mona Cucu, Director Directia Asigurari Obligatorii in ASF
Foto: ASF
​Prima medie de asigurare RCA a crescut cu doar 13 lei pana la 515 lei in primele noua luni din acest an si o crestere similara este asteptata si pentru 2015, sustine Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF). Intr-o scrisoare adresata inclusiv DNA, transportatorii dau exemplul unui autocar pentru care pretul RCA a crescut cu 600% desi nu a avut accidente. Tinerii se plang ca pretul RCA a crescut si la peste 2.000 de lei. Care este explicatia? Culoarea masinii creste pretul RCA? Cum este posibil ca pentru aceleasi criterii sa existe diferente uriase de pret? Despre cum se formeaza preturile RCA si schimbarile estimate pentru 2015, Mona Cucu, Director Directia Asigurari Obligatorii in ASF, a discutat online cu cititorii HotNews.ro.
  • Puneti intrebari prin formularul de comentarii de la finalul articolului
  • Nu adresati mai mult de doua intrebari
  • Pentru a pastra coerenta si relevanta discutiei, nu vom valida comentariile care contin mai mult de doua intrebari, care nu contin intrebari sau care constau in atacuri la persoana


Mona Cucu are o experienta profesionala de 20 ani in domeniul asigurărilor - in dezvoltarea produselor de asigurari, coordonarea vânzarilor si dezvoltarea retelei, precum si in coordonarea activitatii de constatare si lichidare a daunelor pe toate formele de asigurare. De aproape 8 ani la ASF (CSA), are atributii in domeniul adaptarii legislatiei privind asigurările obligatorii la evolutia pietei si in supravegherea respectării prevederilor specifice acestora. Printre proiectele majore pe care le-a coordonat se numara si introducerea constatului amiabil si a sistemului bonus-malus.

Intalnirea online s-a incheiat.



Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

9520 vizualizari

  • +4 (4 voturi)    
    Propunere de inregistrare a daunelor auto (Marţi, 16 decembrie 2014, 18:16)

    Mirobo [utilizator]

    Gasesc firesc ca odata ce un sofer a produs o dauna unei terte persoane,dauna (malus) sa fie inregistrata pe numele persoanei care conducea autoturismul in acel moment si nu pe autovehicul.
    Autoturismul nu se conduce singur,deci raspunzator de eventualele daune este soferul.
    In acest mod se IMPUNE un alt comportament soferilor incisivi in trafic,deoarece chiar si daca schimba n autoturisme daunele il "urmaresc" pana in momentul in care nu o sa-i mai convina sau nu o sa-si mai permite achitarea unor polite RCA punitive.
    • +2 (2 voturi)    
      Asigurări nominale (Marţi, 16 decembrie 2014, 19:07)

      Stelian.Ene [utilizator] i-a raspuns lui Mirobo

      Aș adăuga aici că nu discutăm de mutarea asigurarii pe șofer ceea ce ar însemna mult mai multe asigurări vândute, cât obligația de a specifica pe poliță persoana/persoanele asigurate să conducă acel autoturism, precum și dreptul poliției de a amenda șoferii care nu prezintă o asigurare nominalizată. Pot exista fireste asigurari ne-restricționate pentru mașini pe care le poate conduce oricine (închirieri etc.), cu prețuri mult mai mari, aferente riscului.

      E inadmisibil să conduci un autoturism asigurat cu 300 lei pe numele unui pensionar care nu are nici măcar carnet auto. În cazul unui accident, e clar că daune sunt suportate de toți ceilalți asigurați.
      • 0 (0 voturi)    
        r (Miercuri, 17 decembrie 2014, 13:11)

        Mona Cucu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Stelian.Ene

        Referitor la precizarile d-voastra, legislatia prevede sanctiuni pentru conducatorii auto care sunt gasiti in trafic fara o asigurare valabila si in paralel si sanctiuni pentru proprietarii de vehicule care nu si-au respectat aceasta obligatie.

        Sistemul pe care il analizam noi in prezent nu va presupune inscrierea pe polita a tuturor conducatorilor, ci doar nominalizarea acestora la incheierea asigurarii RCA.
    • 0 (0 voturi)    
      r (Miercuri, 17 decembrie 2014, 13:05)

      Mona Cucu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Mirobo

      Conform directivelor europene, statele membre trebuie sa se asigure ca vehiculele sunt asigurate, astfel ca proprietarul este cel care are obligatia sa incheie asigurarea si este cel asigurat. Exista insa practici utilizate in alte state, care vizeaza stabilirea primei de asigurare si a profilului de risc al asiguratului inclusiv prin declararea la momentul incheierii politei a tuturor persoanelor care conduc vehiculul.

      O alta solutie este utilizarea cazierului de conducator auto a acestor persoane pentru stabilirea profilului de risc. Altfel spus, in momentul in care se incheie polita se extrage din baza de date a politiei cazierul conducatorului/conducatorilor auto. Aici ne referim la abateri de genul conducere fara permis, alcoolemie, puncte de penalizare acumulate etc.

      In acest moment piata locala de asigurari si autoritatea de supraveghere analizeaza care ar fi solutia optima ce se preteaza pietei din romania.

      Procesul este destul de complex pentru ca implica si colaborari cu alte autoritati. Probabil ca in timpul anului 2015, asiguratorii vor incepe strangerea de date in vederea aplicarii unui astfel de sistem.
  • +3 (3 voturi)    
    Decontarea directă (Marţi, 16 decembrie 2014, 18:52)

    Stelian.Ene [utilizator]

    Acum câțiva ani făcea vâlvă ideea așa-numitei decontării directe: decontarea daunelor se face prin propriul asigurător de la care ai cumpărat RCA. Asigurătorii se compensează între ei, iar cei care vând sub preț nu vor putea acoperii daunele propriilor asigurați. Se elimină astfel cel mai periculos comportament din piață, hazardul moral care îi determină pe șoferi să cumpere cel mai ieftin RCA știind foarte bine că victima unui eventual accident va avea mari probleme la decontare.

    Ulterior a reieșit că ideea era doar un zvon, neexistând planuri concrete de aplicare a acestui sistem în România. S-a schimbat ceva din acest punct de vedere ?
    • -2 (2 voturi)    
      r (Miercuri, 17 decembrie 2014, 13:15)

      Mona Cucu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Stelian.Ene

      Acest sistem de despagubire directa se practica in doua state UE, respectiv in Franta si in Italia. Ambele sisteme au facut obiectul analizei noastre. Nu am renuntat la acest subiect, insa tinand cont de situatia actuala a pietei de asigurari din Romania, consideram ca nu este inca fezabil.

      De mentionat ar fi ca introducerea acestui sistem ar conduce inclusiv la cresterea primei RCA. Practic asiguratorul care imi va incheia mie asigurarea va face o prestare de serviciu, in sensul ca ma va despagubi si apoi va recupera banii de la asiguratorul raspunzator.
  • +4 (4 voturi)    
    Intrebare, astept raspuns serios. (Marţi, 16 decembrie 2014, 20:19)

    Crop [utilizator]

    Tânăr, 24 ani, proprietar Fiat Albea 2005 motor 1.2. Pretul RCA pe 6 luni este de 970 RON. Nu am antecedente. De ce?
    • -1 (1 vot)    
      r (Miercuri, 17 decembrie 2014, 13:23)

      Mona Cucu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Crop

      Tarifele sunt stabilite de asigurator tinand cont de daunele inregistrate si sunt segmentate pe diferite criterii de risc, printre care si varsta. Desi ponderea asigurarilor incheiate pentru persoane cu varste sub 30 de ani este undeva in jur de 11% din total contracte RCA incheiate in primele noua luni din 2014, societatile sesizeaza faptul ca ponderea daunelor produse de acestia este mult mai mare.

      Oricum ASF efectueaza in aceasta perioada o verificare a calculelor actuariale ce stau la baza stabilirii tarifelor de prime pentru tineri. Trebuie precizat ca ASF nu poate interveni asupra nivelului tarifelor de prime stabilite de asiguratori insa poate solicita refacerea calculelor daca considera ca este necesar.

      Estimam ca la sfarsitul lunii ianuarie vom finaliza aceasta analiza. Noile norme care intra in vigoare de la 1 ianuarie 2015 au vizat reducerea costurilor de achizitie pentru asiguratori si in nici un caz majorari de prime. Este posibil ca acest aspect sa conduca la o recalibrare a tarifelor de prima.
  • +3 (3 voturi)    
    Ok, adaptare (Marţi, 16 decembrie 2014, 20:43)

    Ion_RoaitaDA [utilizator]

    Ce atributii aveti d-voastra in momentul de fata? Mie mi-a crescut `taxa` cu 40%, si tu-mi spui ca ai atributii de `adaptare legislatie`. Sau cel putin asa zice in articolul de fata. Eu inteleg prin asta ca tu faci cumva sa adaptezi `legea`, adica s-o influentezi, pe romaneste, la cum decide cineva. De ce te-as crede pe tine, cand tu esti `salariata` intr-o chestie care deja a dovedit ca este pe dinafara ? Vezi cazul Sima Cristian. Sa-l intrebam pe Daianu D. ce parere are despre asta?
    • -3 (3 voturi)    
      r (Miercuri, 17 decembrie 2014, 13:26)

      Mona Cucu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Ion_RoaitaDA

      Asigurarea RCA nu este o taxa. Este o asigurare obligatorie care ofera protectie persoanelor pagubite in aceleasi conditii si la acelasi nivel ca si in celelalte state UE, acoperirea acesteia mergand pana la 5 milioane de euro pentru vatamari corporale si deces fiind astfel o asigurare importanta atat pentru protectia persoanelor pagubite, cat si pentru protectia financiara a proprietarilor de vehicule.
  • 0 (0 voturi)    
    DAUNE FALSE. (Miercuri, 17 decembrie 2014, 8:03)

    Johanis [utilizator]

    Unul din motivele pt care societatile de asigurari doresc cresterea tarifelor RCA este faptul ca numarul daunelor a crescut si, implicit, cuantumul acestora.
    Aveti cunostinta de faptul ca in multe cazuri daune minore se pot transforma in unele majore sau chiar in dauna toatala daca "ai grija " de agentul constatator care te trimite catre un service unde totul "merge struna"?
    Aveti idee cati oameni implicati in acest carusel al asigurarilor s-au umplut de bani in dauna societatilor pt care lucreaza?
    • -2 (2 voturi)    
      r (Miercuri, 17 decembrie 2014, 13:27)

      Mona Cucu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Johanis

      Aspectele privind fraudele in asigurari si in special pe partea de dauna auto sunt in atentia in primul rand a societatilor de asigurari, acestia avand obligatia de a stabili proceduri interne pentru a diminua fraudele.
  • 0 (0 voturi)    
    Intrebari (Miercuri, 17 decembrie 2014, 9:23)

    DianaIstrate [anonim]

    Prima intrebare: In conditiile in care noua norma RCA reduce valoarea despagubirilor achitate de catre asiguratori in relatia cu pagubitii RCA cu aprox 30 - 40% fata de valorile actuale in caz de dauna totala, scazand in acest fel gradul de protectie a pagubitului RCA, cum isi indeplineste ASF misiunea de protejare a consumatorului de produse de asigurari. Interesele cui protejeaza in realitate ASF -ul?

    A doua intrebare: Ce face un pagubit in momentul in care autovehiculul avariat este dauna totala, iar conform noului algoritm de calcul din Norma RCA va primi cu minim 30% mai putini bani, aceasta suma de despagubire fiind insuficienta pentru a-si cumpara un autovehicul cu caracteristici similare sau pentru a-si repara autovehiculul. Pagubitul RCA, nevinovat de producerea acelui accident, impotriva cui se va indrepta pentru diferenta de suma neachitata de catre Asiguratorul RCA?
    • -1 (1 vot)    
      r (Miercuri, 17 decembrie 2014, 13:32)

      Mona Cucu [hotnews.ro] i-a raspuns lui DianaIstrate

      Noile prevederi ale normei RCA nu conduc la diminuarea despagubirilor. In ceea ce priveste stabilirea valorii in cazul daunelor totale, ASF a inregistrat sesizari cu privire la valorile stabilite pentru vehicule pe baza vechilor reglementari si a analizat si identificat o solutie care apreciem ca permite acordarea unei despagubiri la o valoare justa.

      Conform noilor prevederi, valoarea se stabileste pe baza unor sisteme de specialitate (utilizate si in alte state UE), dar de asemenea si pe baza oricaror documente pe care pagubitul le aduce pentru dovedirea prejudiciului sau.

      Nu stim de unde este vehiculata aceasta cifra de diminuare cu 30%-40% a valorii despagubirii. Din punctul nostru de vedere aceasta nu este reala.
  • +2 (2 voturi)    
    Doua intrebari (Miercuri, 17 decembrie 2014, 9:26)

    AncaIuliana [anonim]

    1. Daca ASF a programat dezbaterea publica pe tema RCA exact in luna August ( perioada concediilor) si s-a consultat exclusiv cu asiguratorii si brokerii, ignorand orice alte entitati impactate de norma RCA, considerati ca ASF a organizat o dezbatere reala sau una simulata?

    2. Avand in piata RCA 2 societati de asigurari care functioneaza ilegal, societati aflate in etapa premergatoare falimentului, societati care nu mai au capacitatea de despagubire ( dovedita prin cifrele ce reflecta solvabilitatea ), dar care vand in continuare polite RCA pe care nu le pot despagubi in caz de dauna, intrebarea este : Pe cine protejeaza in realitate ASF? Pe asiguratorii care incaseaza bani in mod obligatoriu de la soferii romani sau pe cele peste 2 milioane de asigurati RCA la aceste societati de asigurari?
    • -2 (2 voturi)    
      r (Miercuri, 17 decembrie 2014, 13:37)

      Mona Cucu [hotnews.ro] i-a raspuns lui AncaIuliana

      ASF s-a consultat nu numai cu asiguratori si brokeri ci si cu alte asociatii, inclusiv asociatii ale service-urilor, transportatorilor si din partea protectiei consumatorilor.

      Cele doua societati in cauza se afla in procedura de redresare financiara tocmai avand in vedere dificultatile cu care s-au confruntat in ceea ce priveste indicatorii de solvabilitate si prin masurile adoptate ASF urmareste redresarea financiara a acestora.
  • +1 (1 vot)    
    rca (Miercuri, 17 decembrie 2014, 9:39)

    andreeatz [utilizator]

    Incepand cu 01.01.2015, pe politele RCA va fi tiparit comisionul castigat de brokerul care a emis respectiva polita.
    Dar, am auzit si eu la televizor, exista posibilitatea ca in contractele de brokeraj semnate de societatile de asigurare cu brokerii de asigurare sa se prevada faptul ca acordarea comisionului se face pe cote. Adica, comisionul castigat de broker pentru politele RCA este de 10%. Dar, daca brokerul intermediaza prime de asigurare de mai mult de 100.000 lei, comisionul brokerului de majoreaza cu 1%, daca intermediaza intre 100.000 si 200.000 lei comisionul se majoreaza cu 2%, etc.. si se ajunge ca brokerii mari de asigurare sa aiba comision de intermediere de pana la 45-50%.
    Intrebare: in aceste cazuri, daca ele exista si nu sunt vorbe la televizor, ce comision se va tipari pe polite, tinand cont ca procentul de comision din contract este de 10%, dar dupa 3-6 luni se face regularizare dupa grila din contract si brokerul, de fapt, castiga 45% nu 10% cat este trecut in contract?
    • 0 (0 voturi)    
      r (Miercuri, 17 decembrie 2014, 13:42)

      Mona Cucu [hotnews.ro] i-a raspuns lui andreeatz

      Conform noilor prevederi ale normei RCA, asiguratorii au obligatia de a mentiona pe polita valoarea totala a cheltuielii de achizitie/comisionul de intermediere. Asiguratorii trebuie sa-si adapteze contractele de intermediere astfel incat sa respecte prevederile legale.
  • +4 (4 voturi)    
    FURT-JAF-TALHARIE (Miercuri, 17 decembrie 2014, 9:41)

    jidanul [utilizator]

    De ce creste RCA-ul ? Pentru ca sa se mai fure, sa se mai talhareasca si jefuiasca porul roman. E exact ca in cazul abuzurilor bancare, ca in cazul taierilor de salarii si pensii ca sa se poata fura si jefui sute de milioane de euro de la ANRP si ca in multe alte cazuri cand conducatorii Statului Roman isi fura propriul popor din cauza incompetentei si lipsei de profesionalism in actiunea de reducere drastica a evaziunii fiscale si a recuperarii prejudicilor financiare de la toti cei care comit pe orice cale evaziune fiscala.
    • 0 (0 voturi)    
      r (Miercuri, 17 decembrie 2014, 13:53)

      Mona Cucu [hotnews.ro] i-a raspuns lui jidanul

      Primele de asigurare sunt calculate actuarial, luand in considerare despagubirile acordate. Cresterea constanta din ultimii ani a acestor despagubiri a fost influentata atat de cresterea despagubirilor acordate pentru vatamari corporale si deces, ca urmare a majorarii limitelor de despagubire la nivel UE, cat si ca urmare a evolutiei preturilor pentru piese de schimb. Mentionam faptul ca primele RCA subscrise de intreaga piata pe primele noua luni ale acestui an (1,944 miliarde lei) se situeaza la acelasi nivel ca in primele noua luni ale anului 2010, in conditiile in care parcul auto asigurat a crescut cu circa 14% (pana la circa 4,7 milioane de vehicule) si in paralel despagubirile (plati si rezerve) au crescut cu circa 40% (plati: 1,39 miliarde lei, iar rezervele de daune - 2,3 miliarde lei).

      Desi societatile au notificat periodic recalibrari (in sus sau in jos) ale tarifelor, primele de asigurare platite au fost influentate de aplicarea sistemului bonus-malus.
  • +1 (1 vot)    
    RCA (Miercuri, 17 decembrie 2014, 9:57)

    stefanST [utilizator]

    Brokerii nu aduc la cunostiinta asiguratului posibilitatea de transfer a clasei bonus-malus la incheierea unei polite pentru autoturismul nou achizitionat, acestia fiind in cunostiinta de cauza, ce parere aveti luand in calcul ca diferentele in bani pot fi substantiale ?
    Piata asiguratilor rca este una practic inchisa, fara posibilitatea unei alternative asiguratii au 4 variante
    1 platesc oricat cereti
    2 umbla cu asigurari contrafacute sau deloc
    3 parintii, bunicii
    4 renunta la masina.
    Vi se pare corect ?
    • 0 (0 voturi)    
      r (Miercuri, 17 decembrie 2014, 13:55)

      Mona Cucu [hotnews.ro] i-a raspuns lui stefanST

      Modul de aplicare a asigurarii RCA este stabilit prin legislatie, prin toate caile pe care ASF le-a avut la dispozitie. Inclusiv pe site-ul autoritatii sunt prezentate toate informatiile utile pentru asigurati si acestia au oricand posibilitatea de a sesiza aceste nereguli autoritatii pentru a lua masurile ce se impun.
  • +2 (2 voturi)    
    Despre liderul pietei RCA si Consiliul ASF (Miercuri, 17 decembrie 2014, 10:20)

    PaoloCesarini [utilizator]

    1.In cursul acestui an au avut mai multe controale la societatea Astra Asigurari (lider RCA, aflata sub administrare speciala). Rapoartele effectuate de catre Dep. Juridic si Dep. Control au propus retragerea in regim de urgenta a autorizatiei RCA pentru aceasta societate de asigurari. De ce Presedintele ASF a refuzat introducerea acestei teme extrem de importante pe ordinea de zi a sedintei Consiliului ASF?
    2. Din rapoartele intocmite de catre Dep. Control al ASF a rezultat in luna Octombrie ca Astra Asigurari are coeficientul de solvabilitate de 0,02 (Minim legal este 1).Este legal si in interesul celor peste 1 million de asigurati RCA ai societatii Astra ca aceasta sa vanda in continuare polite RCA pe care nu le poate despagubi, incalcand prevederile legale ale ASF? ASF protejeaza interesele societatii Astra sau ale consumatorilor de produse de asigurari?
    • -4 (4 voturi)    
      r (Miercuri, 17 decembrie 2014, 13:57)

      Mona Cucu [hotnews.ro] i-a raspuns lui PaoloCesarini

      Nu am cunostinte despre aceste afirmatii, atributiile mele fiind cu totul altele.
  • +4 (4 voturi)    
    RCA scumpit mereu (Miercuri, 17 decembrie 2014, 10:36)

    Kap [utilizator]

    Stimata doamna,
    Va prezint cazul meu concret: am peste 30 de ani, masina sub 1600 cmc, permis de peste 10 ani si nu am nici o dauna in sistem si nici alte asigurari. Cotatia pe 12 luni la acelasi asigurator a fost anul trecut 350 RON iar acum este 420 RON. Asta inseamna o crestere de 20% iar daca adaugam si coeficientul bonus malus, aflam ca pretul a crescut cu peste 30%. Ce ar justifica aceasta crestere enorma?
    Ce justifica an de an cresteri mari ale primelor de asigurare ale RCA? Fraudele facute de angajati ai firmelor de asigurare care sint apoi decontate de asigurati ca mine, fara daune?
    Sincer, eu consider ca ASF nu ne apara interesele de cetateni si asigurati, ci este complice la cresterile nejustificate din fiecare an ale primelor.
    Cel putin asta rezulta din ce se intimpla, si sa stiti ca m-am saturat de scuzele despre cresterea tarifelor de service si alte minciuni.
    • 0 (0 voturi)    
      r (Miercuri, 17 decembrie 2014, 14:13)

      Mona Cucu [hotnews.ro] i-a raspuns lui Kap

      Tarifele RCA practicate de asiguratori in anii anteriori s-au dovedit a fi insuficiente pentru acoperirea tuturor obligatiilor asumate, majoritatea asiguratorilor inregistrand pierderi pe aceste forme de asigurare.

      Ulterior liberalizarii tarifelor RCA incepand cu 2007, s-a inregistrat o crestere a primelor brute subscrise pana in anul 2010. Anul 2011 a fost insa primul an in care primele brute subscrise au inregistrat o scadere masiva avand in vedere adaptarea tarifelor de prima la contextul economic, cat si influenta aplicarii sistemului bonus-malus incepand cu 2010. Incepand cu anul 2012 pentru a-si putea acoperi obligatiile asumate era necesar ca societatile sa mareasca tarifele, cresterile nefiind insa atat de semnificative avand in vedere compensarea acestora cu aplicarea sistemului bonus-malus.

      Din totalul politelor incheiate pe primele noua luni din 2014 (5,3 milioane de polite RCA), 85% sunt incheiate cu aplicarea unui bonus, 12% cu aplicarea clasei neutre B0 si doar 2,3% cu aplicarea unei clase de malus.

      Societatile trebuie sa-si stabileasca tarifele astfel incat sa-si poata acoperi obligatiile asumate, scopul principal al asigurarii RCA fiind acela de a plati despagubirile.

      Rata combinata a daunei (raportul dintre cheltuieli si incasari) pe primele noua luni este de 117%, ceea ce inseamna ca la 100 de lei incasati asiguratorii au cheltuieli de 117 lei.

      Totusi la acest moment, majorarea tarifelor nu este singura solutie pentru echilibrare a acestei situatii, noile reglementari urmarind imbunatatirea ratei daunei prin diminuarea costurilor de achizitie ale societatilor.

      Recalibrarea tarifelor prin majorari doar pe segmente cu daunalitate ridicata este o alta solutie.
  • +3 (3 voturi)    
    birocratie excesiva (Miercuri, 17 decembrie 2014, 10:43)

    andreeatz [utilizator]

    Sunt contabila la o firma cu 16 masini in proprietate.
    In ultimii 10 ani am lucrat cu un broker de asigurari care imi emitea cele 16 RCA-uri si-mi trimitea facturi pentru respectivele polite. Eu primeam aceste facturi si plateam cu un singur ordin de plata pe toate cele 16, in contul brokerului.
    De la 01.01.2015, pentru ca o persoana foarte inteligenta de la ASF a debitat ceva, eu va trebuie sa fac 16 ordine de plata catre 16 societati de asigurare, sa platesc 16 comisioane bancare.
    Sau brokerul mi-a oferit si varianta sa ma duc cu 25.000 lei cash la el , ca sa-mi elibereze chitante!!!!!!
    Puteti explica de ce s-a luat aceasta masura de o birocratie excesiva?
    • -1 (1 vot)    
      r (Miercuri, 17 decembrie 2014, 14:19)

      Mona Cucu [hotnews.ro] i-a raspuns lui andreeatz

      Modificarile in acest sens au avut in vedere ca primele incasate sa fie intr-un termen cat mai scurt la dispozitia asiguratorului pentru a asigura utilizarea acestora la plata despagubirilor.

      In cazul firmelor care detin parcuri auto, recomandarea ar fi de incheiere a asigurarilor pentru toate vehiculele la acelasi asigurator, situatie in care marea majoritate a asiguratorilor asigura reduceri pentru parcul auto.
  • 0 (0 voturi)    
    Intrebari (Miercuri, 17 decembrie 2014, 11:24)

    CarmenAnghelache [anonim]

    As avea si eu 2 intrebari. Prima - In contextul in care ASF nu a limitat comisionul brokerilor care poate ajunge si la 30% din valoarea politei RCA, a permis majorarea cresterii RCA in randul tinerilor in medie cu 250% in anul 2014, este o masura corecta si echitabila plafonarea costurilor de despagubire pentru unitatile reparatoare? Cunosc faptul ca aceste prevederi sunt contradictorii cu principiile liberei concurente in spatiul comunitar european?
    Cea de-a doua: Daca Norma RCA va fi anulata de catre instantele de judecata din Romania, conducerea ASF isi va depune mandatul pentru adoptarea unei legi anti asigurat si anticoncurentiale?
    • 0 (0 voturi)    
      r (Miercuri, 17 decembrie 2014, 14:25)

      Mona Cucu [hotnews.ro] i-a raspuns lui CarmenAnghelache

      Limitarea despagubirilor la nivelul preturilor practicate de catre reprezentantele auto are in vedere acordarea despagubirilor la un nivel corect, cunoscut fiind faptul ca preturile practicate de reprezentantele auto sunt la un nivel maximal, astfel ca acordarea unor despagubiri peste acest nivel se reflecta in mod direct in cresterea nejustificata a despagubirilor acordate ce se regasesc in primele platite de asigurati.
  • +4 (4 voturi)    
    Intrebare (Miercuri, 17 decembrie 2014, 12:26)

    adrian_rolland [utilizator]

    Buna ziua,

    As dori sa va adresez urmatoarele intrebari:

    * De ce, atita timp cit am o asiguare RCA valabila, nu mi se da masina din service decit DACA platesc eu paguba facuta de altcineva, urmind ca EU sa ma agit pentru a-mi recupera banii (plata avocat, pierdere timp, dat in judecata service / societate de asigurari)

    *De ce asiguratorul nu plateste service-ul urmind ca EL sa-si recupereze paguba in justitie

    * De ce toate legile actuale protejeaza doar asiguratorul si nu asiguratul

    *De ce atita timp cit o societate de asigurari are un numar foarte mare de reclamatii de neefectuare a platilor catre service-uri / asigurati, nu io se retrage licenta de functionare. Oare reclamatiile respective sunt toate neintemeiate sau societatea respectiva este protejata impotriva intereselor celor asigurati?


    Multumesc pentru raspunsuri.
    • -4 (4 voturi)    
      r (Miercuri, 17 decembrie 2014, 14:34)

      Mona Cucu [hotnews.ro] i-a raspuns lui adrian_rolland

      Potrivit legii, pagubitul are posibilitatea de a achita personal despagubirea si a recupera ulterior banii de la societatea de asigurare sau de a solicita societatii de asigurare plata despagubirii direct in contul unitatii reparatoare.

      In acelasi timp exista conventii de colaborare incheiate intre societatile de asigurare si unitatile reparatoare in scopul de a facilita decontarea directa a despagubirilor fara implicarea proprietarului de vehicul. Autoritatea de Supraveghere aplica gradual sanctiunile de lege, in ultima perioada de timp fiind aplicate societatilor pana la cele mai grave sanctiuni, respecitv retragerea autorizatiei de practicare RCA, cat si plan de redresare sau impunerea unui administrator special.

      Numarul reclamatiilor inregistrate in primele noua luni din acest an reprezinta circa 3% din totalul dosarelor de dauna avizate.
  • +1 (1 vot)    
    se poate ataca in instanta Aceasta Norma? (Miercuri, 17 decembrie 2014, 14:42)

    un domn [utilizator]

    se poate ataca in instant Aceasta Norma ?
  • +2 (2 voturi)    
    bonus malus (Miercuri, 17 decembrie 2014, 14:45)

    hifi [utilizator]

    Am apreciat partial sistemul bonus malus pentru RCA si, la unele societati, la CASCO. Problema este ca la vanzarea masinii si cumpararea uneia noi pierzi toate facilitatile acumulate, de parca masina a avut grija sa nu aibe incidente si nu soferul. Masura nu face altceva decat sa creasca artificial vechimea parcului auto cu consecintele de rigoare si, mai ales, sa creasca valoarea unei polite noi. Propun ca la schimbarea masinii sa fie mentinute (rele sau bune) componentele anterioare.
  • +3 (3 voturi)    
    ASF (Miercuri, 17 decembrie 2014, 15:44)

    teos [utilizator]

    La ASF am inregistrsta o petitie , o reclamatie intr-un dosar de dauna in calitate de pagubit. Dupa n telefoane date pentru a mi se confirma inregistrarea petitiei (de ce nu se face automat prin email?!) imi raspunde pana la urma un domn care refuza cu obstinatie sa se prezinte. Provoc pe oricine sa incerce asta. Nu credeti ca ar trebui inceput cu ordinea in propria ograda, din respect minim pentru asigurati si asiguratori deopotriva? Sa fie doar zvonuri faptul ca ASF protejeaza anumiti asiguratori? Oare ASF nu poate fi chemata in instanta pentru modul de instrumentare al petitiilor?
  • +1 (1 vot)    
    Intrebare (Miercuri, 17 decembrie 2014, 16:03)

    IrinaJecu [anonim]

    1. Aveti cunostinta de faptul ca art.51 alin 5 ) din Ordinul 23/2014, care prevede ca preturile practicate de unitatile de specialitate utilizate in stabilirea cuantumului pagubei nu pot fi mai mari decat preturile practicate de catre unitatile de specialitate autorizate de catre producatorii de vehicule, respectiv reprezentantii din Romania ai acestora, INCALCA GRAV ART. 135 DIN CONSTITUTIA ROMANIEI:

    Art. 135 Economia României este economie de piaţă, bazată pe libera iniţiativă şi concurenţă.
    (2) Statul trebuie să asigure:
    a) libertatea comerţului, protecţia concurenţei loiale, crearea cadrului favorabil pentru valorificarea tuturor factorilor de producţie;
    b) protejarea intereselor naţionale în activitatea economică, financiară şi valutară;
    c) stimularea cercetării ştiinţifice şi tehnologice naţionale, a artei şi protecţia dreptului de autor;
    d) exploatarea resurselor naturale, în concordanţă cu interesul naţional;
    e) refacerea şi ocrotirea mediului înconjurător, precum şi menţinerea echilibrului ecologic;
    f) crearea condiţiilor necesare pentru creşterea calităţii vieţii;
    g) aplicarea politicilor de dezvoltare regională în concordanţă cu obiectivele Uniunii Europene.

    2. Aveti cunostinta de faptul ca sunt incalcate prevederile art. 4 alin 1 ) din Legea 21/1996 - Legea Concurentei, care mentioneaza:
    Preţurile produselor şi tarifele serviciilor şi lucrărilor se determină în mod liber prin concurenţă, pe baza cererii şi ofertei. Preţurile şi tarifele practicate în cadrul unor activităţi cu caracter de monopol natural sau al unor activităţi economice, stabilite prin lege, se stabilesc şi se ajustează cu avizul Ministerului Finanţelor Publice, cu excepţia celor pentru care, prin legi speciale, sunt prevăzute alte competenţe.
  • +1 (1 vot)    
    ?? (Miercuri, 17 decembrie 2014, 16:29)

    AlinaSarbu [anonim]

    1. In conditiile in care noua norma RCA reduce valoarea despagubirilor achitate de catre asiguratori in relatia cu pagubitii RCA cu aprox 30 - 40% fata de valorile actuale in caz de dauna totala, scazand in acest fel gradul de protectie a pagubitului RCA, cum isi indeplineste ASF misiunea de protejare a consumatorului de produse de asigurari. Interesele cui protejeaza in realitate ASF -ul?
  • +1 (1 vot)    
    Am si eu doua intrebari (Miercuri, 17 decembrie 2014, 16:35)

    PetrutaCosma [anonim]

    1. Respecta asiguratorii legislația si normele in vigoare? Cu siguranță Nu! sanctiunile primite sunt elocvente.de ce sa acceptam prețuri libere la RCA din partea unor asiguratori care nu respecta legislația.

    2. Ce face un pagubit in momentul in care autovehiculul avariat este dauna totala, iar conform noului algoritm de calcul din Norma RCA va primi cu minim 30% mai putini bani, aceasta suma de despagubire fiind insuficienta pentru a-si cumpara un autovehicul cu caracteristici similare sau pentru a-si repara autovehiculul. Pagubitul RCA, nevinovat de producerea acelui accident, impotriva cui se va indrepta pentru diferenta de suma neachitata de catre Asiguratorul RCA?
  • +1 (1 vot)    
    Nu stiu daca mai e doamna Cucu online, dar oricum. (Miercuri, 17 decembrie 2014, 17:04)

    VioletaIlie [anonim]

    3. Daca ASF a programat dezbaterea publica pe tema RCA exact in luna August ( perioada concediilor) si s-a consultat exclusiv cu asiguratorii si brokerii, ignorand orice alte entitati impactate de norma RCA, considerati ca ASF a organizat o dezbatere reala sau una simulata?
    4. Avand in piata RCA 2 societati de asigurari care functioneaza ilegal, societati aflate in etapa premergatoare falimentului, societati care nu mai au capacitatea de despagubire ( dovedita prin cifrele ce reflecta solvabilitatea ), dar care vand in continuare polite RCA pe care nu le pot despagubi in caz de dauna, intrebarea este : Pe cine protejeaza in realitate ASF? Pe asiguratorii care incaseaza bani in mod obligatoriu de la soferii romani sau pe cele peste 2 milioane de asigurati RCA la aceste societati de asigurari?
  • +1 (1 vot)    
    Vreau si eu sa intreb (Miercuri, 17 decembrie 2014, 17:07)

    ZsoltFazakas [anonim]

    1. In contextul in care ASF nu a limitat comisionul brokerilor care poate ajunge si la 30% din valoarea politei RCA, a permis majorarea cresterii RCA in randul tinerilor in medie cu 250% in anul 2014, este o masura corecta si echitabila plafonarea costurilor de despagubire pentru unitatile reparatoare? Cunosc faptul ca aceste prevederi sunt contradictorii cu principiile liberei concurente in spatiul comunitar european?
    2. Daca Norma RCA ca fi anulata de catre instantele de judecata din Romania, conducerea ASF isi va depune mandatul pentru adoptarea unei legi anti asigurat si anticoncurentiale?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri