Un amplu protest al transportatorilor impotriva cresterii tarifelor RCA are loc joi in fata Guvernului. Care sunt restrictiile de trafic

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 16 decembrie 2015, 19:30 Economie | Asigurari

Protest de amploare impotriva cresterii tarifelor RCA
Foto: AGERPRES
Un amplu protest al transportatorilor impotriva cresterii tarifelor RCA la care este anuntata prezenta a mii de autovehicule va avea loc joi in fata Guvernului. Primaria Bucuresti spune ca a autorizat protestul cu conditia ca la manifestatie sa participe maxim 6000-7000 de autovehicule, in conditiile in care transportatorii au anuntat ca vor fi prezente aproape 9000 de autovehicule (autobuze, autocare si taxiuri) si aproape 900 de autocamioane.

Primaria Bucuresti a anuntat miercuri ca a aprobat organizarea protestului, dar ca s-a negocviat ca traficul sa nu fie blocat.

  • Redam mai jos comunicatul Primariei:

"In urma discutiilor care au avut loc in cursul acestei dimineti la Primaria Municipiului Bucuresti, intre Primarul General, Prefectul Capitalei, membrii comisiei de aprobare a adunarilor publice si mai multe asociatii ale transportatorilor, au fost renegociate conditiile de desfasurare a protestului, anuntat pentru joi, 17 decembrie, in Piata Victoriei, astfel incat traficul sa nu fie blocat.

Astfel, s-a stabilit o regula foarte clara: la manifestatie vor participa maxim 6000-7000 de autovehicule (fata de 10.000 cat se solicitase initial),cu obligatia de a se incadra in perimetrul stabilit pentru organizarea manifestatiei: Piata Victoriei, pana la ocuparea perimetrului delimitat de: prelungirea b-dul Aviatorilor, Soseaua Kiseleff, b-dul Ion Mihalache, strada Buzesti, Calea Victoriei, intersectia b-dul Lascar Catargiu cu b-dul Iancu de Hunedoara, cu pastrarea unei zone de siguranta de latime de 1.5 metri, pe aliniamentul cuprins intre intersectia strada Paris cu b-dul Aviatorilor si intersectia b-dul Lascar Catargiu cu b-dul Iancu de Hunedoara.  

Protestul va avea loc joi, 17 decembrie, intre orele 09.30-15.00, in Piata Victoriei.
Intre orele 05.00 si 7.00 va avea loc afluirea participantilor din afara Bucurestiului, iar intre orele 07.00-9.30 a celorlalti participanti. Protestatarii vor elibera zona intre orele 15.00-17.00. 

RESTRICTII DE CIRCULATIE:
Pentru buna desfasurare a manifestatiei, circulatia rutiera va fi restrictionata, dupa cum urmeaza:
Joi, 17 decembrie, incepand cu ora 05.00 se va restrictiona traficul rutier pe Soseaua Kiseleff, de la Arcul de Triumf pana la Piata Victoriei, respectiv Soseaua Kiseleff, de la Arcul de Triumf pana la Piata Presei Libere (zona Centrala-Mediana, gradual, in functie de sosirea participantilor), permitandu-se permanent circulatia pe ambele sensuri ale strazii Arh. Ion Mincu;
In cazul in care va fi necesar se va restrictiona traficul si pe strada Paris si breteaua care leaga b-dul Iancu de Hunedoara de Piata Victoriei.
Circulatia in Piata Victoriei va fi resistematizata incepand cu ora 05.00, prin asigurarea traficului rutier pe doua benzi de circulatie pe sens, in fata Guvernului Romaniei, intre B-dul Aviatorilor si Calea Victoriei, respectiv B-dul Lascar Catargiu, asigurandu-se circulatia pe Calea Victoriei, b-dul Ion Mihalache, strada Buzesti si b-dul Lascar Catargiu.
In data de 16 decembrie, incepand cu ora 20.00, se va restrictiona parcarea supraterana de la Piata Victoriei si alveola de pe partea stanga a Soselei Kiseleff, sensul spre Piata Victoriei.
Toate restrictiile se vor aplica pana la terminarea activitatilor aferente mitingului, dar nu mai tarziu de ora 17.00.      

Mentionam ca solicitarea a fost formulata de Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania, Federatia Operatorilor Romani de Transport, Asociatia Patronala a Transportatorilor Europa 2002, Asociatia Romana pentru Transporturi Rutiere Internationale, Asociatia Nationala a Transportatorilor si Taximetristilor Independenti si Asociatia Operatorilor de Transport Rutier A.P.U.L.U.M.

Primaria Municipiului Bucuresti respecta si va respecta intotdeauana dreptul democratic al cetatenilor consfintit de Constitutia Romaniei de a se manifesta liber, cu respectarea legislatiei in vigoare".


  • De cealalta parte, Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania a anuntat joi ca la manifestatie vor participa peste 9000 de autovehicule

Redam mai jos integral comunicatul COTAR:

"Joi, 17 decembrie 2015, transportatorii rutieri vor protesta in fata Guvernului Romaniei, intre orele 10.00-15.00. 

La actiunea de protest vor fi mobilizate aproximativ 9.000 de autobuze, autocare si taxiuri care apartin patronatelor cu activitate in domeniul transportului public de persoane si aproximativ 900 de autocamioane din domeniul transporturilor de marfa.

Protestul este organizat de Confederatia Operatorilor si Transportatorilor Autorizati din Romania (C.O.T.A.R.), impreuna cu Federatia Operatorilor Romani de Transport (FORT), Asociatia Patronala a Transportatorilor Europa 2002 (APTE 2002), Asociatia Romana pentru Transporturi Rutiere Internationale (ARTRI), Asociatia Nationala a Transportatorilor si Taximetristilor Independenti (ANTTI) si Asociatia Operatorilor de Transport (APULUM).

¬Prezentam scuzele noastre bucurestenilor, pentru actiunea de protest care va afecta circulatia in zona centrala a orasului, insa aceasta este singura cale prin care autoritatile pot fi determinate sa inteleaga faptul ca institutiile trebuie sa fie in slujba cetatenilor si nu invers. Masurile luate in ultimul timp afecteaza atat transportatorii, cat si cetatenii posesori de autovehicule, care vor plati RCA de cca. 1.000 de euro annual, mult peste puterea financiara a romanilor. De asemenea, cresterile de taxe  din Transporturi vor afecta toate celelalte industrii si comertul, prin cresterea preturilor, astfel incat va produce o scadere a puterii de cumparare, ce-i va afecta pe toti romanii¬, a declarat Vasile Stefanescu, Presedinte COTAR.

Totodata, posesorii de vehicule care parcheaza de regula in Piata Victoriei sunt rugati sa inteleaga situatia fara precedent si necesitatea acestei actiuni de protest si sa lase libere, pentru data de 17 decembrie, parcarile din aceasta zona. Speram ca toti locuitorii Capitalei vor solidariza cu aceasta actiune organizata in interesul general al persoanelor fizice si juridice, pentru reducerea valorilor RCA si eliminarea supraaccizei din preturile carburantilor, incepand cu data de 01.01.2016.

Principalele revendicari  sunt:

1.    Solicitam interventia autoritatii pentru un cost al primei RCA suportabil de catre transportatori, in conditiile in care tariful RCA a ajuns sa creasca cu peste 300% in ultimele 6 luni pentru activitatea de transport persoane si transport marfa, inclusiv taxi.
2.    Eliminarea supraacizei, incepand cu data de 1 ianuarie 2016.

3.    Interventia Guvernului Romaniei pentru modificarea actelor normative (decizii ORDA)    prin care operatorii de transport sunt obligati sa plateasca sume enorme pentru drepturile de autor, desi obiectul lor de activitate il constituie transportul de persoane, si nu difuzarea operelor muzicale sau a muzicii ambientale in autobuze, taxiuri;
Solicitam sprijin pentru modificarea Legii nr. 8/1996 privind dreptul de autor si drepturile conexe, astfel incat operatorii de transport sa fie exonerati de obligatia de a plati lunar drepturile de autor numai pentru simplul fapt ca autovehiculul este dotat cu un aparat de radio. Sa se procedeze ca in Uniunea Europeana, sa fie platita o singura taxa la inmatricularea autovehiculului care va fi folosit la activitatea de transport persoane;
 4.    Urgentarea parcursului legislativ din partea Ministerului Transporturilor pentru proiectele actelor normative discutate si aprobate in Comisiile de dialog social (modificarea HG 69.), documente care ar trebui inaintate la Guvern sau la Monitorul Oficial pentru publicare".












[P] Ultimele zile de inscrieri la conferinta RIUF YouForum

Conferinta YouForum are loc la Bucuresti, la Sala Palatului, in perioada 1-2 octombrie si propune elevilor si studentilor sesiuni de discutii, ateliere, seminarii si prezentari ale universitatilor din Romania si din strainatate care au drept scop informarea si orientarea tinerilor cu privire la viitoarele alegeri educationale.
4982 vizualizari
  • +1 (3 voturi)    
    Aceeași politică ca în sistemul bancar ! (Miercuri, 16 decembrie 2015, 19:57)

    Radu [anonim]

    Firmele de asigurări procedează la fel ca și băncile. ..ne jecmănesc ! Dar ele uită că veniturile noastre nu sunt la fel ca în Occident.
  • 0 (8 voturi)    
    asta e chiar o prostie (Miercuri, 16 decembrie 2015, 19:58)

    sampras [anonim]

    asigurarile sunt niste servicii oferite de firme private. nu poti sa le impui un pret, pt ca apoi nu mai poti sa ai pretentia sa despagubeasca la valoarea normala.
    daca dai peste un audi in romania sau in germania....tot atat costa piesele sa le schimbi, e doar o mica reducere a costului cu manopera, dar o crestere a costului cu transportul pieselor. deci tot ata costa sa o repari.
    cum sa coste atunci asigurarea mai putin, mai ales ca numarul de accidente in romania e mai mare, pt ca sunt mai proaste drumurile? daca nu platesti la valoarea din germania a asigurarii, nu poti sa ai pretentia sa ti se repare cu aceeasi promtitudine si corectitudine.
    statul trebuie doar sa aiba grija ca firmele de asigurari sa isi respecte obligatiile. atat. nu poate impune preturi.
    si sa nu-mi spuneti ca salariile sunt mai mici, ca nici noi nu vindem dacia mai ieftin in somalia, ca au aia venituri mai mici. produsul are un cost, care e acelasi peste tot. si asigurarile sunt un produs. nu-ti permiti....e problema ta, nu a firmei. problema firmei e sa-si respecte obligatiile odata livrat produsul
    • +1 (3 voturi)    
      ba chiar ar trebui sa fie mai ieftine! (Miercuri, 16 decembrie 2015, 23:21)

      Roman_Cetatean [utilizator] i-a raspuns lui sampras

      uiti ca si asiguratorii au costuri de personal-deloc mici, ca si bancile. Cata vreme agentii de asigurari si ceilalti angajati ai lor nu au salarii ca in Germania, cum poti pretinde ca e normal sa coste o polita ca acolo?
      La fel si la service-uri si peste tot, cata vreme sunt salariile romanilor muuuuult mai mici decat in Germania/Franta/UK, de ce sa coste piesele, manopera etc tot ca acolo in caz de dauna? Nu, clar sunt valori mai reduse deci profit pt asiguratori. Coroborat si cu salariile de mizerie platite angajatilor lor, dar cu costuri ca in vest, rezulta clar o schema de jecmanire a romanilor, similara celor bancare.
      Sunt de acord sa suport tarife de servicii (asigurari, bancare, cosmetica, tot ce vrei tu) dar in conditiile in care am avea aceleasi salarii ca acolo. Altfel e clar ca doar alimentam portofelele/conturile off-shore si profiturile "de exportat' in afara sau vilele/gipanele/iahturile altora.
      Nu stiu cum naiba se face ca la multe produse si servicii avem preturi ca in vest (ex combustibilii) dar salariile din absolut niciun sector nu sunt macar apropiate de oricare tara din vest, sa zicem una mai prost-platita, gen Spania, sa nu pomenim de UK, Germania, etc. Unde se scurge diferenta? Si nu imi veniti cu "productivitatea"- Carrefour din Romania are fix aceeasi schema de angajati precum in Franta de ex. Ce, credeti ca tin ei angajati inutili pe considerente sociale? Clar, fac profit si il exporta si diminueaza contabil in fel si chip. Nu mai zic de cazurile de hotie gen ApaNova.
      Daca punem cap la cap toate furaciunile prin preturi umflate, precum si din contracte publice, restituirile hotesti si cate altele, pai cred ca trebuia sa fim cel putin la nivelul Spaniei, ca nivel de trai, daca nu chiar mai sus.
      • -1 (1 vot)    
        gresit (Joi, 17 decembrie 2015, 0:05)

        gresit [anonim] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

        angajatii in asigurari sunt platiti la comision. daca in Germania asigurarea costa 1000 de euro si la noi 200 normal ca acum ai nostrii castiga mai putin. daca cresc preturile...cresc si salariile alora, ca-s pe baza de comisioane.
        piesele sunt exact la fel. iti spun pt ca stiu, cand am facut un accident (din vina mea), pe casco a costat reparatia 17000 de euro. eu o luasem cu 16500, dar asigurarea a fost pe o suma mai mare suporta pana pe la 21000 de mii, asa se fac, nu stiu exact de ce. erau extrem de scumpe piesele, pt ca erau piese noi, produse de audi. era ca si cum refaceau partea din fata cu piese aduse de la fabrica audi. numai un far era 1000 de euro. si costa la fel de mult si daca esti neamt si daca esti roman. pt firma de asigurari e acelasi pret. daca mai pui si starea drumurilor, care face sa avem un numar mai mare de accidente decat in germania care-i motivul pt care ar fi mai ieftina asigurarea?
        firmele de asigurari nu-s asociatii de binefacere. daca costa sa repare un mercedes 20000 de euro si in germania si in romania vor lua la fel si neamtului si romanului asigurare, indiferent de veniturile lor.
        tu daca produci un bun si iti vine unul si it cere sa i-l dai mai ieftin ca el nu are bani i-l dai? poate la primul da, dar cand iti vin cateva milioane...ori le dai un produs mai prost (o asigurare pt care apoi eviti sa platesti despagubiri in cazul asta) ori ii trimiti la plimbare.
        • 0 (0 voturi)    
          gresesti, sau esti platit de asiguratori (Joi, 17 decembrie 2015, 7:22)

          constantin [anonim] i-a raspuns lui gresit

          Fericitule ! Si cat ai dat spaga ca sa iti monteze piese noi si de origine ?
          Asta in contextul i care 99,9(9) % beneficiem de "indreptari cu feonul", lipitul barei "superglue=cu scuipat", ."dat 2-3 ciocane la semiaripa", ... dupa peste 90 zile de la sesizare.
        • +1 (1 vot)    
          Ai zis bine "gresit" (Joi, 17 decembrie 2015, 8:28)

          if0014 [utilizator] i-a raspuns lui gresit

          Sigur, in asigurari si CFO-ul, si aia de la actuariat, si aia de la IT sau de la resurse umane, toti sunt platiti la comision.
      • 0 (2 voturi)    
        Doar ca in Romania riscul de accident e mare (Joi, 17 decembrie 2015, 2:04)

        Locke Lamora [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

        enorm comparativ cu West-ul. Nu ai autostrazi, nu ai freeways prin orase, nu ai overpass-uri, drumurile pe care le si is pline de gropi, carute, biciclisti, betivi, copii, iosagi, etc.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri