Reactia asiguratorilor la mega-protestul transportatorilor rutieri: Daunalitatea transportatorilor a crescut dramatic, dar majorarile radicale ale tarifelor RCA nu pot fi generalizate la toti asiguratorii

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 17 decembrie 2015, 12:31 Economie | Asigurari

Protest al transportatorilor impotriva cresterii tarifelor RCA
Foto: Hotnews
Asiguratorii au reactionat joi cu privire la mega-protestul transportatorilor rutieri care are loc in fata Guvernului, precizand ca participa in continuare la discutii cu autoritatile abilitate pentru identificarea unor solutii pe piata RCA. Pe de alta parte, asiguratorii sustin ca transportatorii prezinta in spatiul public exemple punctuale de majorari radicale ale tarifelor RCA, care nu pot fi generalizate la nivelul tuturor asiguratorilor si ca daunalitatea transportatorilor a crescut dramatic in ultima perioada, in special pe transportul extern, unde nivelul despagubirilor este mult mai mare si in unele tari chiar nelimitat.

Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania (UNSAR), care reprezinta peste 90% din piata de asigurari, a comunicat joi faptul ca "intelege ingrijorarile manifestate de catre industria transportatorilor rutieri si isi doreste un dialog cat mai transparent si constructiv cu reprezentantii acesteia, pentru a identifica posibile solutii de parteneriat si actiuni comune cu impact benefic pentru transportatori si societate. Obiectivul nostru il reprezinta stabilitatea industriei asigurarilor pe segmentul RCA si sustinem necesitatea implementarii unui cadru legislativ predictibil, clar si echitabil pentru toate partile implicate".

UNSAR spune ca a participat la o intalnire de lucru pe subiectul asigurarilor obligatorii RCA cu reprezentanti ai Ministerului Finantelor Publice, Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF) si Consiliului Concurentei, in data de 16 decembrie 2015. La discutii au fost prezenti, de asemenea, membri ai conducerii companiilor de asigurari cu portofoliu RCA pe piata din Romania. Anterior acestei intalniri, UNSAR a purtat mai multe runde de discutii constructive cu reprezentantii transportatorilor, ASF si membri ai Parlamentului Romaniei, unde s-au discutat propuneri care sunt in curs de analiza atat la nivelul societatilor de asigurari, cat si la nivelul UNSAR.

  • "In contextul dezbaterilor publice si institutionale, este important sa facem o serie de precizari cu privire la problemele si cerintele specifice ridicate de catre industria transportatorilor. In primul rand, transportatorii prezinta in spatiul public exemple punctuale de majorari radicale ale tarifelor RCA, care nu pot fi generalizate la nivelul tuturor asiguratorilor.  
  • In al doilea rand, nivelul daunalitatii asiguratilor este o parte importanta in calculul pretului RCA. Este de notorietate faptul ca daunalitatea transportatorilor a crescut dramatic in ultima perioada, in special pe transportul extern, unde nivelul despagubirilor este mult mai mare si in unele tari chiar nelimitat. De altfel, o parte a discutiilor cu transportatorii a vizat masuri de educare a soferilor in privinta sigurantei rutiere. Situatia din Romania nu este cu mult mai buna, comportamentul in trafic al soferilor ridicand riscuri substantiale.  
  • Pe de alta parte, nivelul despagubirilor pe vatamari corporale si daune morale in Romania este impredictibil, practica instantelor fiind neunitara, iar despagubirile acordate pe acelasi tip de accident fiind foarte diferite ca valoare. Acest fapt poate constitui, de asemenea, un element de crestere a pretului asigurarii RCA. De aceea, UNSAR a colaborat in ultimul an cu Societatea de Medicina Legala din Romania pentru realizarea unor bareme de evaluare a prejudiciilor nepatrimoniale ca urmare a vatamarilor corporale, propunand un sistem tabelar drept referinta, dupa modelele practicate in alte state europene", se arata in comunicatul UNSAR.

UNSAR si companiile membre active in industria RCA mai precizeaza ca "vor continua sa participe activ la dialogul cu autoritatea reglementatoare, institutiile abilitate si reprezentanti ai asiguratilor, luand act de toate propunerile formulate pentru a contribui la procesul de reconsolidare si echilibrare a pietei asigurarilor obligatorii RCA".

Cateva sute de masini (taxiuri, autobuze, autocare) au umplut Piata Victoriei, iar soferii si reprezentantii transportatorilor protesteaza impotriva conducerii Autoritatii pentru Supraveghere Financiara (ASF), pe care o considera vinovata de cresterea "aberanta" a valorii politelor RCA. Mitingul e autorizat si a inceput de dimineata. Protestatarii au cerut discutii cu premierul Ciolos, care merge astazi insa la Bruxelles, la Consiliul European. Dupa discutii cu autoritatile, protestatarii au fost anuntati ca vor fi primiti la guvern la ora 11.

Primaria Bucuresti spune ca a autorizat protestul cu conditia ca la manifestatie sa participe maxim 6000-7000 de autovehicule, in conditiile in care transportatorii sustin ca vor fi prezente aproape 9000 de autovehicule (autobuze, autocare si taxiuri) si aproape 900 de autocamioane.



Citeste mai multe despre   











[P] Ultimele zile de inscrieri la conferinta RIUF YouForum

Conferinta YouForum are loc la Bucuresti, la Sala Palatului, in perioada 1-2 octombrie si propune elevilor si studentilor sesiuni de discutii, ateliere, seminarii si prezentari ale universitatilor din Romania si din strainatate care au drept scop informarea si orientarea tinerilor cu privire la viitoarele alegeri educationale.
4320 vizualizari
  • +6 (10 voturi)    
    de groaza logica lor, (Joi, 17 decembrie 2015, 12:47)

    scepticu [utilizator]

    citez:" ...nivelul despagubirilor pe vatamari corporale si daune morale in Romania este impredictibil..". Eu traduc asa : fiindca nu suntem in stare sa calculam niste riscuri - scoate banu' ba soferule.
    Si sa nu uitam ca astia isi fac socotelile la modul : daca profitul meu a scazut de la 500% la 450% inseamna ca am avut pierderi de 50% - ceea ce nu-i nimic decat o fumigena pentru prosti, ca sa le inchida gura si deschida buzunarul.
    • -2 (2 voturi)    
      si a ta scartaie (Joi, 17 decembrie 2015, 13:36)

      Trabantzel [anonim] i-a raspuns lui scepticu

      Daca pretul la curent electric acasa variaza intre 1 leu si 50 kWh (vezi cand vine factura), cam ce ai face ca un bun platitor? Iti vei pune niste bani deoparte, ca nu vrei sa te intorci la lumanare!

      Marja lor de profit ar trebui sa fie reglementata pe RCA, atata timp cat e obligatoriu. Insa...

      ...aici se discuta de efecte: scumpirea RCA. Insa protestul ar trebui sa fie mai intai la Guvern si sa se refere la infrastructura rutiera praf, la reducerea riscurilor de pe drumuri, la construirea nenorocitelor de autostrazi sau la imbunatatirea transportului de distanta mare de calatori si marfa. Si ar trebui si la MAI unde incalcarile regulamentului rutier sa fie sanctionate imediat, prin agenti sau automat, sa nu mai fie tolerate incalcarile asa cum zilnic vezi in orice oras!

      Altfel, ne cresc daunele la masinile mai scumpe decat acum 20 de ani, vrem la accident daune pentru raniri personale, toti vrem salarii mai mari (inevitabil si asiguratorii au angajati) insa noi vrem RCA mai mic, preferabil deloc (am auzit si idei ca n-ar trebui sa fie obligatoriu!). Culmea, ne si suparam cand in mod inevitabil un astfel de asigurator se duce cu burta in sus.
      • +1 (1 vot)    
        ai raspuns (Joi, 17 decembrie 2015, 14:55)

        scepticu [utilizator] i-a raspuns lui Trabantzel

        la altceva decat ce am afirmat eu.
  • -1 (1 vot)    
    Pentru binele asiguratorilor si al soferilor (Joi, 17 decembrie 2015, 13:27)

    Gică de la sculărie [anonim]

    Negritoiu ar trebui sa modifice ACUM legea asigurarilor, astfel:

    1. RCA sa fie emis pentru sofer, nu pentru masina.

    2. Asiguratorii sa poata vinde RCA cu fransiza, in anumite limite stabilite de lege (de exemplu, intre zero si maxim 5000 lei). Daca asiguratorul X vinde RCA cu fransiza de 1000 lei, asta inseamna ca o parte din despagubire (adica cei 1000 de lei) o suporta soferul vinovat. Daca dauna e mai mica de 1000 de lei, o suporta doar soferul vinovat. Daca soferul nu plateste, plateste Fondul de Garantare in locul lui, si apoi il da in judecata pe soferul vinovat

    3. Permisul de conducere se anuleaza temporar daca soferul nu are asigurare. RCA-ul sa fie o anexa a permisului de conducere. Ai RCA, ai permisul valabil, n-ai RCA, ai permisul suspendat pana cumperi asigurare RCA. Cine conduce fara asigurare sa fie amendat sever si sa i se retina permisul pe 6 luni. Cine produce accident si nu-si plateste cota din despagubire (fransiza), i se suspenda valabilitatea permisului pana plateste.
    4. Sistemul de bonus-malus sa fie agresiv: ai facut accident, pretul RCA creste cu 10% din valoarea pagubei (daunei). Nu mai ai bani sa-ti cumperi RCA pentru ca ai facut doua-trei accidente, mergi cu metroul sau cu tramvaiul.

    Efecte imediate:
    - asiguratorii nu vor mai inregistra pierderi pe segmentul RCA.
    - soferii fara accidente vor cumpara RCA mai iefin decat astazi, cu legea actuala.
    - soferul vinovat va fi interesat ca pretul reparatiei sa fie mai mic si va negocia cu service-urile care practica preturi nesimtite.
    - Introducerea fransizei determina soferul sa circule cu mai multa atentie.
    - cel care produce un accident va fi mult mai atent sa nu mai produca un altul.
    - scade numarul accidentelor.
    - creste competitivitatea asiguratorilor: unii vor vinde RCA mai ieftin, dar cu fransiza mai mare, altii invers, iar soferii vor alege ofertele in functie riscul pe care vor sa il acopere sau sa si-l asume.
    • -1 (1 vot)    
      Jumatate RCA pe sofer + Jumatate RCA pe masina (Joi, 17 decembrie 2015, 21:50)

      OviCti [utilizator] i-a raspuns lui Gică de la sculărie

      Oarecum de acord cu cele scrise mai sus, cu completarea ca RCA ar trebui sa fie jumatate pe sofer si jumatate pe masina.
      Am avea 4 cazuri mari si late:
      1. RCA ieftin <<< Sofer cu istoric bun + Masina cu risc mic (raport putere/greutate mic)
      2. RCA mediu <<< Sofer cu istoric bun + Masina cu risc mare (raport putere/greutate mare)
      3. RCA scump <<< Sofer cu istoric prost + Masina cu risc mic (raport putere/greutate mic)
      2. RCA foarte scump <<<Sofer cu istoric prost + Masina cu risc mare (raport putere/greutate mare).
      De asemenea sa nu omitem faptul ca service-urile in complicitate cu firmele de asigurari umfla foarte mult preturile lucrarilor si banii suplimentari se impart intre patronul de la service si agentul de la asigurari.
      Experienta personala:
      1. Golf 6 reparat pe CASCO cu daune minore: aripa stanga spate + stop spate + bara spate >>> 5400 RON
      2. Citroen Xsara cu daune majore si reparat fara asigurare: bara fata, capota fata, ambele aripi fata, ambele usi de pe stanga, haion spate, bara spate, ambele faruri si un stop >>> 4700 = 3200 piesele din dezmembrari + 1500 manopera
  • 0 (2 voturi)    
    miliardari nenorociti (Joi, 17 decembrie 2015, 13:51)

    Cata79 [utilizator]

    asigurarile si bancile cele mai banoase afaceri, mai alea in RO, singura tara bananiera din europa
    • +1 (1 vot)    
      bine mai (Joi, 17 decembrie 2015, 15:48)

      eu sunt [anonim] i-a raspuns lui Cata79

      1. du-te tu in tarile nebananiere din vest sa iti faci RCA... sa vezi ce preturi au...

      si

      2. incearca sa te gandesti ce ar insemna sa nu mai existe bancile astea pe care le blamezi tu atat de mult.

      Cultura financiara 0. Vezi statisticile pe unde e Romania... dar cu asa gandire nu ma mira ca inaintea noastra sunt tari "bananiere" ca Gabon, Maroc sau altele.
  • +1 (3 voturi)    
    RUSINE ASF! (Joi, 17 decembrie 2015, 14:30)

    dinica [anonim]

    Termenul de daunalitate, care poate fi tradus foarte simplu: cu cât numărul de evenimente rutiere este mai mare, cu atât valoarea asigurării obligatorii va creşte exponenţial.
    Ca nivelul despagubirilor pe vatamari corporale si daune morale in Romania este impredictibil, practica instantelor fiind neunitara, iar despagubirile acordate pe acelasi tip de accident fiind foarte diferite ca valoare nu este problema noastra. ASF si cu ministerul Justitiei trebuiau sa emita un "tarif de despagubire unitar", legalizat poi prin HG. Pe ce au fost platiti prietenii nostri de la ASF cu sume astronomice? Dar cei de la MJ?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi