NN, cel mai mare asigurator local de viata, a intrat pe piata asigurarilor private de sanatate, o zona care creste anual cu peste 25% si a generat anul trecut venituri de 105,3 milioane lei. Marius Popescu, directorul general al NN, spune ca majoritatea produselor din piata sunt asigurari de grup, oferite de firme angajatilor, care au sume mici asigurate, astfel ca NN a decis sa se adreseze clientilor individuali cu polite care acopera in special interventiile chirurgicale si spitalizarile in limita a 100.000 de lei. Cat costa? Pentru o persoana de 35 de ani, pachetul minim care acopera costurile cu spitalizarea si operatiile din accident, prima este de 56 de lei pe luna, iar pentru spitalizare si operatii din orice cauza prima lunara ajunge la 221 lei.

Reteaua NN pentru asigurari private de sanatateFoto: Hotnews

In prezent reteaua NN unde se pot adresa cei care vor cumpara aceste polite de asigurari private de sanatate cuprinde 170 de clinici si 7 spitale mari, respectiv: Regina Maria Baneasa, Euroclinic, Ponderas, Oncofort, toate in Bucuresti; spitalul Regina Maria si Sfantul Constantin din Brasov si Ovidius Clinical Hospital in Constanta. NN vrea sa isi extinda rapid acoperirea si in acest sens poarta in prezent discutii cu alte 10 spitale din Bucuresti, Sibiu, Targu Mures, Cluj, Iasi, Baia Mare si Suceava. Vezi aici lista spitalelor si clinicilor din reteaua NN.

  • Asiguratii pot sa opteze si pentru alte spitale din tara sau din strainatate, caz in care NN va deconta pana la 80% din valoarea costurilor in functie de tipul serviciilor

Suma maxima asigurata prin aceasta asigurare este de 100.000 de lei pe an si acopera, prin decontare directa, cheltuieli medicale care pot aparea in cazul spitalizarii si interventiilor chirurgicale din accident sau imbolnavire, efectuate in spitalele private din reteaua NN.

Clientii au totodata posibilitatea sa acceseze servicii medicale inclusiv in spitalele private din afara retelei, din Romania si din strainatate, precum si in spitalele publice, costurile fiind acoperite in proportie de 80%, in limita anumitor sume in functie de tipul serviciilor medicale necesare. Asigurarea poate fi incheiata de orice persoana cu varsta de pana la 60 de ani si poate acoperi pana la 10 persoane, inclusiv copii cu varsta intre 0 si 17 ani.

  • "Piata de asigurari private de sanate este foarte nisata pe angajatori. Majoritatea primelor vin din asigurari de grup. Majoritatea se concentreaza ape ambulatoriu pe aceeasi amprenta cu abonamentele medicale, iar pentru chirugie si spitalizare sumele asigurate sunt foarte mici - 2000-6000 de lei - care nu pot acoperi costurile generate de o operatie serioasa. Noi am decis sa intram pe aceasta piata cu asigurari individuale. De ce? In primul rand pentru nevoia reala de protectie pentru spitalizare si interventii chirurgicale, adevaratele evenimente care destabilizeaza bugetele familiale, iar pentru acestea oferim o acoperire de 100.000 de lei pe an. In plus, avem si circumstantele ca avem o cota de 35% pe asigurari de viata si peste 1800 de consultanti de vanzari. La aceasta penetrare mare pe asigurari de viata ni s-a parut ca asigurarile private de sanatate reprezinta un segment bun de abordare. Sunt produse complementare", a spus joi Marius Popescu, directorul general al NN.

Acesta estimeaza ca anul acesta piata asigurarilor private de sanatate va ajunge la peste 130 milioane lei, iar compania pe care o conduce si-a propus sa atraga circa 6000 de clienti. La o prima medie anuala de 400-500 de euro (suma care este si deductibila fiscal atat pentru angajatori cat si pentru angajati), NN ar putea practic sa castige undeva la 3 milioane de euro din aceste contracte in acest an.

Pe piata asigurarilor private de sanatate foarte multe contracte apartin firmei Signal Iduna, care are contracte de grup, dar exista si asiguratori precum Groupama care vand asigurari private de sanatate pentru persoane individuale.

NN Asigurari de Viata, liderul pietei locale de asigurari de viata, a inregistrat anul trecut un profit brut de 22,8 milioane de lei, in scadere cu 26,8% fata de un profit brut de 31,18 milioane lei inregistrat in 2014. Potrivit asiguratorului acest rezultat include o cheltuiala exceptionala de 17,1 milioane lei, realizata in procesul de rebranding al companiei in NN demarat la inceputul anului 2015. Amintim ca ING Asigurari de Viata, ING Pensii si ING Investment Managment si-au schimbat, incepand din luna aprilie 2015, numele si identitatea vizuala in NN, in urma unui proces de rebranding care va costa pana in 10 milioane de euro.