O lege a sigurantei in trafic ar putea reprezenta solutia pentru reducerea drastica a accidentelor grave produse de catre soferii profesionisti si speram ca acest demers sa fie sustinut si incurajat de firmele de transport din Romania, se arata intr-un comunicat de presa transmis miercuri de Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania (UNSAR), care subliniaza ca bilantul tragic al victimelor accidentelor grave produse de transportatori creste constant.

Protest RCA (1)Foto: Hotnews
  • "Bilantul tragic al victimelor accidentelor grave produse de transportatori creste constant. Luni, 26 septembrie, un barbat in varsta de 51 de ani a murit pe loc, dupa ce autoturismul in care se afla a fost spulberat de un TIR. Accidentul a fost cauzat de TIR, care a patruns pe contrasens, conform informatiilor din presa.
  • Nevoia de profesionalizare a soferilor angajati de firmele de transport este cruciala, pentru a opri fenomenul accidentelor grave produse de acestia. Pe langa pregatirea corespunzatoare pe care soferii ar trebui sa o detina si cursurile de siguranta in trafic la care ar trebui sa participe constant, Uniunea Nationala a Societatilor de Asigurare si Reasigurare din Romania considera necesara promovarea unei legislatii dedicate in acest sens. O lege a sigurantei in trafic ar putea reprezenta solutia pentru reducerea drastica a accidentelor grave produse de catre soferii profesionisti. Speram ca acest demers sa fie sustinut si incurajat de firmele de transport din Romania", sustine UNSAR.

Potrivit UNSAR (uniune care reprezinta 23 de asiguratori care detin peste 90% din piata locala de asigurari), 'fenomenul accidentelor grave, frecvente, produse de transportatori devine din ce in ce mai periculos pentru cetateni. Transportatorii produc cele mai multe accidente din Romania: cifrele oficiale spun ca 1 din 6 camioane produce in fiecare an un accident.

In 2015, Romania a fost tara care a inregistrat cel mai mare numar al deceselor in accidente rutiere (95 de vieti pierdute pentru fiecare milion de locuitori, fata de o medie europeana de 51,5 decese pentru fiecare milion de locuitori) si al victimelor din randul pietonilor (mai mult de o treime, in timp ce media europeana este de 22 %). Aproximativ 1.900 de romani si-au pierdut anul trecut viata in accidente rutiere, iar alte aproximativ 25.000 de persoane au suferit vatamari'.

Nu in cele din urma, UNSAR face apel la autoritati pentru a gasi rapid solutii pentru responsabilizarea si profesionalizarea soferilor firmelor de transport si pentru reducerea drastica a numarului accidentelor tragice produse de acestia si isi exprima din nou disponibilitatea totala la dialog si la gasirea de solutii viabile si sustenabile, atat pentru scaderea daunalitatii, cat si pentru o piata solida si stabila a asigurarilor.

Comunicatul UNSAR vine in contextul protestelor transportatorilor fata de explozia preturilor RCA, proteste in urma carora Guvernul a adoptat o Ordonanta de Urgenta pentru plafonarea timp de 6 luni a preturilor RCA.

Conform acestei Ordonante de Urgenta, care a intrat in vigoare in 19 septembrie, Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF) trebuie sa stabileasca pana la sfarsitul lunii octombrie tarife de prima RCA maxime pe categorii de vehicule, pe care asiguratorii vor fi obligati sa le aplice timp de 6 luni la noile polite pe care le vor incheia. Dupa ce vor fi stabilite de ASF, Executivul va trebui sa le aprobe prin Hotarare de Guvern.