Guvernul a pus in consultare publica toate tarifele RCA maxime: Cel mai scump RCA, de 3.087 lei, il vor plati tinerii cu varste mai mici sau egale cu 25 de ani si care detin masini puternice/Ce amenzi primesc asiguratorii daca nu vor aplica tarifele maxime

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 27 octombrie 2016, 13:19 Economie | Asigurari


Tarife RCA maxime
Foto: ASF
Tinerii cu varste mai mici sau egale cu 25 de ani care detin masini puternice, cu o capacitate cilindrica de peste 2500 cmc vor avea de platit cel mai scum RCA, de 3.087 lei, potrivit tarifelor maxime stabilite de ASF si detaliate in proiectul de Hotarare de Guvern supus dezbaterii publice de Ministerul de Finante. Tot la categoria autoturisme, cel mai mic pret RCA - 547 lei - va fi pentru batranii cu varste de peste 60 de ani cu masini cu o capacitate mica (sub 1200 cmc). La transportatori cel mai mare RCA va fi de 7534 lei. Aceste tarife se vor aplica pentru 6 luni de la intrarea in vigoare a Hotararii de Guvern la noile contracte RCA care se vor incheia.

Asiguratorii care nu respecta aceste plafoane risca amenzi cuprinse intre 1000 lei si 50.000 de lei.


Potrivit proiectului de Hotarare de Guvern, supravegherea practicarii tarifelor de prima maxime de catre societatile de asigurare care practica RCA se exercita de catre Autoritatea de Supraveghere Financiara (ASF).

In proiect se mentioneaza ca 'societatile de asigurare care practica RCA vor aplica pe perioada de 6 luni tarifele de prima notificate anterior datei de intrare in vigoare a prezentei hotarari, fara insa a depasi tarifele de prima maxime stabilite de ASF si prezentate in acest act normativ.

Acest proiect de act normativ ar urma sa intre in dezbaterea Guvernului saptamana viitoare, potrivit surselor HotNews.ro, iar daca va fi aprobat va intra  in  vigoare la  10   zile  de  la  data  publicarii  in Monitorul Oficial.

Tot joi, ASF a publicat pe site-ul sau o prezentare detaliata a modului in care a ajuns la stabilirea acestor tarife maxime la RCA.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















13245 vizualizari

  • +12 (18 voturi)    
    netoţii au raportat la cilindree, nu la putere (Joi, 27 octombrie 2016, 13:31)

    tropotaru [utilizator]

    Te doare mintea, parca ar calcula impozitul, nu riscul de accident.

    Bine, nici impozitul nu se calculeaza corect prin raportare la cilindree, nici ministetrul finatelor nu e mai breaz.
    • 0 (0 voturi)    
      Da, o tampenie (Vineri, 28 octombrie 2016, 8:04)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui tropotaru

      Actuala masina are 2.2 si 175cp cu rca de 1200 in timp ce vechea cu motor de 1.8 si 160cp avea rca de 800. Se pare ca dintr-o data am devenit un pericol, de a crescut prima cu 50%
      Nu mai zic ca actuala masina are senzori pentru franare automata in caz de pericol, camera video spate, monitorizare unghi mort....sisteme care ajuta la diminuarea riscului de accident si de care asiguratorul nu tine cont.
  • +7 (15 voturi)    
    cand se vor actualiza si asf-ul (Joi, 27 octombrie 2016, 13:32)

    cinev@ [utilizator]

    si se va lua in considerare puterea in KW si nu capacitatea cilindrica? masina puternica inseamna multi cp nu capacitate mare...
    • -4 (10 voturi)    
      Puterea si capacitatea (Joi, 27 octombrie 2016, 13:49)

      Victtor [utilizator] i-a raspuns lui cinev@

      Ai puterea si capacitatea de a explica logica acestor valori sau doar repeti ceea ce spun altii ?
      Nu cumva cei ce fac des accidente au masini ieftine, prost intretinute si cu motoare mici ?
      Masinile inmatriculate in Bulgaria nu sunt dotate cu motoare mari si puternice.
      • +9 (9 voturi)    
        explica asta.. (Joi, 27 octombrie 2016, 14:07)

        cinev@ [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

        motor de 1.6 cu 125kw si motor 22 ci 100kw..
        cifre reale de pe masini... daca ai capacitatea ..
        • -7 (11 voturi)    
          puterea si cap. cilindrica trebuie corelate (Joi, 27 octombrie 2016, 14:43)

          tibirk [utilizator] i-a raspuns lui cinev@

          Puterea si cap. cilindrica trebuie corelate in calculul actuarial al riscului. O sa incerc si o explicatie asa pe intelesul tuturor:
          1800 cmc si 200 KW => risc crescut de accident din cauza puterii mari a motorului
          2500 cmc 125 KW => risc mai scazut de accident decat in cazul prezentat mai sus dar risc crescut de accident cu urmari mai grave (masina este mai grea)
          Cine stie, cunoaste ;)
          • +8 (8 voturi)    
            ce cilindree are (Joi, 27 octombrie 2016, 15:56)

            Adri4n [utilizator] i-a raspuns lui tibirk

            o masina de 270kW ... Tesla Model S?
            • +1 (1 vot)    
              Zero (Vineri, 28 octombrie 2016, 8:06)

              banel [utilizator] i-a raspuns lui Adri4n

              RCA ar trebui sa fie moca :)
      • +9 (9 voturi)    
        ... (Joi, 27 octombrie 2016, 14:24)

        cinev@ [utilizator] i-a raspuns lui Victtor

        s-a strecurat o mica greasala e 2.2 cu 100 kw...si in aceasi tema cum se considera un golf gti cu motor 2.0 cu 265 CP fata de un golf normal cu 2.0 si 140 cp? acelasi RCA e corect?
      • +4 (4 voturi)    
        Comment sters de user (Joi, 27 octombrie 2016, 14:36)

        NL [anonim] i-a raspuns lui Victtor

        • 0 (4 voturi)    
          calcule (Joi, 27 octombrie 2016, 16:06)

          tibirk [utilizator] i-a raspuns lui NL

          in asigurari se ia in calcul si severitatea daunei nu numai frecventa producerii acestora. Or iseveritatea e mai ridicata la o masina mai grea.
    • +1 (1 vot)    
      Cand (Joi, 27 octombrie 2016, 14:09)

      averageJoe [utilizator] i-a raspuns lui cinev@

      puterea declarata de producator nu va mai putea fi schimbata asa usor.. ?
  • +7 (13 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Joi, 27 octombrie 2016, 13:40)

    [anonim]

    • 0 (0 voturi)    
      exact ! (Vineri, 28 octombrie 2016, 9:49)

      Gobelin [utilizator] i-a raspuns lui

      au scazut de la transportatori si au adaugat la persoane fizice, pentru a se incadra in marja de solvabilitate si sa aplaneze conflictul cu transportatorii.
      oricum atata timp cat nu exista o baza de date comuna cu istoricul rutier per sofer/masina, de genul celei care exista in sistemul bancar, nu se va putea introduce un sistem decent de bonus mallus.
      astfel incat vom vedea majoritatea asiguratorilor inghesuindu-si preturile in imediata apropiere a maximului stabilit de ASF.
      probabil ca si anul viitor vom asista la o majorare cu minim 50% a rca-ului fata de anul acesta.
  • -2 (6 voturi)    
    Corect! Beizadelele P$D sa plateasca mai mult! (Joi, 27 octombrie 2016, 13:54)

    Miky60 [utilizator]

    Mi se pare corect ce a facut singurul guvern capabil de dupa 90: ca beizadelele P$D (tinerii sub 25 cu masini puternice) sa plateasca mai mult, iar noi, cei care muncim si suntem de dreapta, sa platim mai putin!
    Sper ca USR-ul sa continue in continuare aceste masuri!
    • +1 (3 voturi)    
      Pare rau (Joi, 27 octombrie 2016, 17:42)

      tudor74 [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

      Pare rau dar rahatul asta de mod de calcul e tot un rahat marca PSD, lasa-ma sa iti explic de ce:
      - in loc sa stabileasca un prag initial pt RCA, sa zicem pt un sofer incepator costa ipotetic 100 lei
      - urmand ca acest prag sa scada de la an in cazul in care nu a produs nici un accident din vina lui pana la pragul minim sa zicem de 50 lei
      - la RCA sa se tina cont de amenzile de circulatie, parcat aiurea, acordare prioritate etc si sa se adauge la RCA chiar daca nu ai comis un accident
      - daca produci un accident din vina ta, revii la pragul initial de 100 lei, plus o valoare penalizare.
      - dupa producerea unui accident ramai la valoarea de baza 3 ani, abia dupa asta va incepe sa scada din nou.
      - daca in acesti 3 ani ai mai comis inca un accident RCA-ul se dubleaza, trippleaza pana cand nu iti mai permiti sa mergi cu masina.

      Cu un astfel de sistem ii faci pe bizoni sa conduca prudent, nu cu aberatia asta de lege ! Oricum cele mai multe accidente le fac aia cu masini SH inmatriculate in bulgaria.
  • +9 (9 voturi)    
    .... (Joi, 27 octombrie 2016, 14:06)

    AndreiSe [utilizator]

    Inteleg ca RCA se plateste functie de varsta proprietarului nu a soferului. Deci copii de bani gata, cu masina pe numele lui tatuca sau chiar bunciul...platesc mai putin!
    Si observatia legata de capacitatea cilindrica e corecta!

    Inteleg totusi ca acest tabel este in consultare...poate cineva schimba criteriul din capacitate in putere. Si criteriul de varsta poate fi eliminat altfel nu o sa facem decat sa crestem numarul de vanzari de masini catre bunicii nostri. Nu cred ca legea impune proprietarului unei masini sa aiba carnet.... deci ...
    • +5 (5 voturi)    
      cu cilindreea nu-i corect (Joi, 27 octombrie 2016, 14:40)

      IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui AndreiSe

      daca ai un tractor (cu cilindree mare) nu prea poti prinde 150-200 la ora sa te urci in copaci cu el.
    • +3 (5 voturi)    
      exact (Joi, 27 octombrie 2016, 15:22)

      dagenia [utilizator] i-a raspuns lui AndreiSe

      cand o sa ii iau masina copilului, o pun pe numele tatalui meu, si cu asta basta :)
      ar trebui corelata cu varsta UTILIZATORULUI, NU a proprietarului
      • +3 (5 voturi)    
        Si ce se intampla cand e o masina pe familie (Joi, 27 octombrie 2016, 16:23)

        Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui dagenia

        Ce se intampla atunci cand ai o masina pe familie pe care o conduce si tatal si bunicul si sotia si unul din copii? Pe cine treci ca utilizator?
        Asta e Romania reala, cand nu ai bani decat de o singura masina pe familie pe care o folosesc pe rand fiecare.
        Da, la p$Distii care fura mereu isi pot cumpara 2-3 masini pe rublele primite, dar in Romania reala nu sunt banii astia, in Romania unde se lucreaza corect si se platesc taxe.
        Sper ca USR sa schimbe ceva dupa ce ii voi vota!
        • +1 (1 vot)    
          solutia (Joi, 27 octombrie 2016, 19:21)

          hot news [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

          ar fi rca pe sofer ,nu pe masini. ma refer la autoturisme
          daca sunt sofer bun pe motor 1.2 ,sunt si pe 3000. Cand am gresit,sa creasca,sa se mentina crescuta..
  • -1 (3 voturi)    
    stire falsa (Joi, 27 octombrie 2016, 14:13)

    KwoAie [anonim]

    Poate ar fi bine ca si stirea sa fie completa si corecta.
    Aceasta valoare se aplica celor care au probabil malusul maxim., sau B0, cine nu are accident va avea parte de reduceri, stirea este un pic falsa si toata presa procedeaza la fel. Ok poate ca au crescut asigurarile, insa nu cu mult pentru cine nu a avut niciodata vreun accident.
    • +4 (4 voturi)    
      ei .. (Joi, 27 octombrie 2016, 15:00)

      hot news [utilizator] i-a raspuns lui KwoAie

      uite mie mi-a crescut cu 100 de lei in 6 luni. La reinnoire am dat cu 100 ron in plus fata de 6 luni precedente..eveniment in trafic nu am mai avut de cel putin 5 ani .. cu cine sa te certi?rca vrei nu vrei,trebuie sa faci
  • +5 (7 voturi)    
    nu mi se pare corect (Joi, 27 octombrie 2016, 15:10)

    hot news [utilizator]

    sa consideri o intreaga categorie(cum ar fi cea sub 25 ani) inconstienta, adica daca ai sub 25 esti inconstient ,faci accidente si nu-ti pasa de viata ta,mergi ca nebunul . Sa dai 800 ron pentru 6 luni,motor de 1.2..doar pentru-ca ai sub 25 de ani..e o mare nedreptate .Suntem furati pe fata.
    N-am vazut niciodata si nu gasesc nicaieri o statistica care sa zica clar: anul trecut s-au incasat din rca atatia bani,s-au cheltuit cu despagubiri atatia bani .
    Sa vedem si noi ,clar,pierderile alea de care tot bocesc companiile de asigurari.
    • +2 (2 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Joi, 27 octombrie 2016, 23:02)

      [anonim] i-a raspuns lui hot news

      • 0 (0 voturi)    
        corect (Vineri, 28 octombrie 2016, 13:17)

        hot news [utilizator] i-a raspuns lui

        ce zici tu,dar nu m-am dus la prima oferta.
        Cea pe care am ales-o era cea mai ieftina si cu 100 de ron in plus fata de cea anterioara(6luni)
  • +4 (4 voturi)    
    Si daca masina e inmatriculata pe Matusa Tamara? (Joi, 27 octombrie 2016, 15:47)

    OviCti [utilizator]

    Trebuie sa fii complet defazat sa nu profiti de oportunitatea de a avea masina inmatriculata pe numele cuiva mai in varsta.
    Dar incuiatii de la ASF ii dau inainte cu metoda asta de calcul care cred ca se aplica asa in maxim 20% din cazuri.
  • +8 (8 voturi)    
    RCA: o parte pe sofer si o parte pe masina (Joi, 27 octombrie 2016, 15:53)

    OviCti [utilizator]

    In momentul actual majoritatea tinerilor (carora li se aplica eronat prezumtia de "vinovatie", adica risc ridicat, deci RCA scump) au masinile inmatriculate si asigurate pe numele unui varstnic din familie, ca altfel ar plati dublu.
    De asemenea un sofer care ajunge pe malus maxim, schimband masina pleaca din nou de la zero. Sunt nenumarate cazuri de soferi cu dare de mana care folosesc aceasta "portita".
    Asa ca sistemul nu se aplica cum a fost gandit, exceptand putinele cazuri, a celor "mai catolici decat papa".

    Asigurarea RCA trebuie sa fie divizata:
    - o parte pe sofer cu istoricul aferent si
    - o parte pe masina care nu prea mai are nevoie de istoric, ci doar de clasa de risc.

    Am avea 4 cazuri de baza:
    1. RCA ieftin <<< Sofer cu istoric bun + Masina cu risc mic (raport greutate/putere mic)
    2. RCA mediu <<< Sofer cu istoric bun + Masina cu risc mare (raport greutate/putere mare)
    3. RCA scump <<< Sofer cu istoric prost + Masina cu risc mic (raport greutate/putere mic)
    2. RCA foarte scump <<<Sofer cu istoric prost + Masina cu risc mare (raport greutate/putere mare).

    O firma de transport ar vedea in functie de RCA-ul personal ce profiluri de soferi va angaja si deci ar putea influenta costul asigurarii.

    Sa nu omitem faptul ca service-urile in complicitate cu firmele de asigurari umfla foarte mult preturile lucrarilor si banii suplimentari se impart intre patronii de la service si agentii de la asigurari.

    Si asa ajungem sa platim, doar niste statistici, care nu au nici un suport real.

    Daca RCA s-ar baza pe istoricul real al "bizonilor", nu i-ar mai asigura nimeni pe bani putini si numarul lor ar scadea prin "selectie naturala".
    Si implicit si daunalitatea. Si deci si RCA-ul tuturor.
    • +4 (4 voturi)    
      logic (Joi, 27 octombrie 2016, 17:08)

      b4m [anonim] i-a raspuns lui OviCti

      foarte bine punctata divizarea pe clase de tarif.
    • +4 (4 voturi)    
      iar pentru profesionisti (Joi, 27 octombrie 2016, 17:17)

      b4m [anonim] i-a raspuns lui OviCti

      ar fi interesant sa se poate implementa asigurare pe conducator auto in cazul soferilor profesionisti, cum au medicii asigurarile de malpraxis. in acest caz, scade costul cu asigurarea pentru firmele de transport, iar domnu' conducator auto ar fi cat se poate de responsabil sa nu isi mareasca singur pretul.
    • +1 (1 vot)    
      Idee bună, atenție la calcul (Joi, 27 octombrie 2016, 19:48)

      MihaiChis1 [anonim] i-a raspuns lui OviCti

      Foarte bună ideea, vezi doar că ai pus raporturile greutate/putere pe dos.
  • +2 (2 voturi)    
    Determinare statistica (Joi, 27 octombrie 2016, 17:24)

    KostasP [utilizator]

    Se ia in calcul determinarea statistica, in functie de marca si tipul masinii. Stiu ca este mai greu de crezut dar suma pe care o platiti pt asigurare este determinata statistic in functie de marca si tipul masinii (ex. Masina de tip X are in medie N accidente/an. Apoi se compara cu media tuturor marcilor de masini si iti da un factor de risc). Apoi, la asta se adauga varsta, nr de accidente (chiar daca n-au fost din vina ta), media accidentelor din cartierul in care locuiti (da, stiu, suna ciudat), iar daca media sare de media nationala iarasi platiti in plus, amenzi pt depasirea vitezei legale, samd.
  • +1 (1 vot)    
    Avem sosele sigure fara numar,deci RCA fara daune (Vineri, 28 octombrie 2016, 8:50)

    Plagarus [utilizator]

    Șova Dan-ex ministrul pentru marile proiecte de infrastructură, declara că din 2017 am putea ajunge cu mașina de la Cluj la Marea Neagră în mai puțin de cinci ore. “Tronsonul de la Sebeș la Turda se termină în 2016. Tronsonul Sibiu-Brașov se termină cel mai târziu în 2017, se poate și în 2016. Comarnic-Brașov este în aceeași situație. Va fi gata în 2016, cu puțin ghinion în 2017. Și atunci de la Cluj la Constanța veți circula sigur în vara lui 2017”.
    Accidente rare,despagubiri minime pt. asiguratori !!


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by