Gafa a autoritatilor in Ordonanta care plafoneaza tarifele RCA: Au introdus obligatia asigurarii carutelor/ASF: Cel mai probabil vorbim despre o eroare materiala, care va fi discutata

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 15 noiembrie 2016, 17:40 Economie | Asigurari

la trap
Foto: USER UPLOADED
Ordonanta de Urgenta 54/2016 privind RCA introduce, cel mai probabil fara intentia autorilor, obligativitatea asigurarii carutelor, informeaza Profit.ro. Actul normativ a schimbat definitia termenului de vehicul in asa fel incat proprietarii atelajelor cu tractiune animala care au nevoie de inregistrare nu mai pot circula legal fara polita RCA. Contactati de HotNews.ro, oficialii ASF au comunicat ca 'in privinta informatiei conform careia trebuie incheiate contracte RCA si pentru vehicule cu tractiune animala (ex. carute), cel mai probabil vorbim despre o eroare materiala, care urmeaza a fi discutata in contextul finalizarii normelor de aplicare a ordonantei de urgenta'.

Contactati de HotNews.ro pe aceasta tema, oficialii ASF au transmis ca 'normele RCA, care urmeaza a fi adoptate in scurt timp, in urma finalizarii procesului de consultare publica, vor lamuri toate aspectele legate de implementarea OUG 54/2016. In privinta informatiei conform careia trebuie incheiate contracte RCA si pentru vehicule cu tractiune animala (ex. carute), cel mai probabil vorbim despre o eroare materiala, care urmeaza a fi discutata in contextul finalizarii normelor de aplicare a ordonantei de urgenta'.

Profit.ro a scris marti ca sutele de mii de carute care circula pe drumurile din Romania vor avea nevoie de asigurare RCA, daca autoritatile vor aplica intocmai prevederile OUG 54/2016 privind asigurarea de raspundere fata de terti.

In aceasta situatie absurda s-a ajuns prin modificarea definitiei termenului de 'vehicul', dar si a paragrafelor din vechea lege care defineau obligativitatea asigurarii.

Concret, la articolul 2, OUG defineste vehiculul ca fiind 'mijloc de transport cu sau fara propulsie proprie, destinat deplasarii pe uscat, inclusiv orice tip de remorca, indiferent daca este cuplata sau nu, cu exceptia celor care se deplaseaza pe sine, bicicletelor sau vehiculelor cu tractiune animala, pentru care nu exista obligatia legala de inmatriculare sau inregistrare'.

In Romania, proprietarii carutelor sunt obligati sa isi inregistreze caruta la Primaria comunei de care apartin si, mai mult, platesc si o taxa anuala pentru aceasta. Asadar, potrivit definitiei din OUG, carutele sunt inregistrate, deci nu sunt excluse din categoria 'vehiculelor'.

Mai departe, la articolul  4, OUG arata pentru cine este obligatorie incheierea contractului RCA. 'Persoanele fizice sau juridice care au in proprietate vehicule supuse inmatricularii sau inregistrarii in Romania (nr: deci si carutele), precum si tramvaie au obligatia sa se asigure pentru cazurile de raspundere civila care urmare a prejudiciilor produse prin accidente de vehicule...', arata Ordonanta de Urgenta.

In baza acestor doua articole, Politia poate oricand sa treaca la amendarea celor care circula cu carute, inclusiv pe drumurile comunale. Surse din piata au aratat, pentru Profit.ro, ca aceasta aberatie a fost sesizata inclusiv la nivelul ASF, care nu a luat inca nicio masura in acest sens.

Amintim ca in urma protestelor transportatorilor rutieri fata de explozia tarifelor RCA, Guvernul Ciolos si Consiliul Concurentei au considerat necesara instituirea unui mecanism de control al pietei asigurarilor obligatorii auto din Romania, manifestat in prima etapa, prin stabilirea de catre ASF a unor tarife de plafonare aferente primelor RCA.

Astfel, Guvernul a adoptat in luna septembrie Ordonanta de Urgenta 54/2016 care prevedea mecanismul plafonarii tarifelor RCA. ASF a stabilit tarife maxime RCA la toate tipurile de vehicule.

Guvernul a aprobat apoi, in data de 2 noiembrie, hotararea privind tarifele de prima maxime la RCA care urmeaza sa fie aplicate de catre societatile de asigurare pe o perioada de sase luni, conform propunerilor Autoritatii de Supraveghere Financiara (ASF). Societatile de asigurare vor aplica timp de sase luni tarifele de prima notificate anterior datei de intrare in vigoare a acestei hotarari, fara insa a depasi tarifele de prima maxime prevazute in hotarare.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

4388 vizualizari

  • +15 (15 voturi)    
    atentie, nu e vb de asig. carutelor... (Marţi, 15 noiembrie 2016, 17:47)

    demaGOGU [utilizator]

    ...ci de asigurarea raspunderii carutasilor, i.e. a pagubelor produse de carute tertilor!
  • +25 (25 voturi)    
    De ce nu? (Marţi, 15 noiembrie 2016, 17:49)

    reiand [utilizator]

    De ce să nu plătească, căruțele nu pot cauza accidente?
  • +18 (18 voturi)    
    Da de unde (Marţi, 15 noiembrie 2016, 17:51)

    mitg [utilizator]

    Sper ca a fost facuta cu buna stiinta. De cate ori n-am patit sa se intoarca o caruta pe linie continua si sa intre chiar pe banda mea ... la tara asa se intampla.

    O dee foarte buna!
  • +15 (15 voturi)    
    Eu nu văd nimic absurd (Marţi, 15 noiembrie 2016, 17:55)

    Mustata lui Dragnea [anonim]

    să se plăteasca asigurare si pentru cărute atâta timp cât au voie să circule pe drumurile publice . Nu cred că isi doreste nimeni să aibă un incident cu o astfel de căruta din care să rezulte distrugerea unei masini , sau si mai rău cu victime . Cine despăgubeste in astfel de cazuri ? Cel ce are căruta ? Să fim seriosi .
  • +18 (18 voturi)    
    Intreb si eu (Marţi, 15 noiembrie 2016, 17:56)

    Statul Necoplanar si Irational [utilizator]

    Daca circula pe un drum public, de ce trebuie exceptat ceva de la plata RCA? De la bicicleta la caruta. Fireste, RCA-ul sa fie mic insa din moment ce poti produce pagube altora. Daca un biciclist sparge din geglijenta un parbriz si se urca pe bicicleta si pleaca nonsalant, ce sa fac? Sa il retin!?!? Cu ce drept?

    Daca au insa nu dau prioritate cu masina si ii indoi roata de la bicicleta, fireste ca este accident si trebuie sa ii platesc reparatia. Contrarul de ce nu se aplica?!?
    • -1 (13 voturi)    
      mda, biciclistii si pietonii sunt f periculosi (Marţi, 15 noiembrie 2016, 18:49)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Statul Necoplanar si Irational

      De nenumarate ori au spart parbrizele masinilor cu propriile capete. Iar nenorocitii de biciclisti mai au si casca. Si apoi se urca pe bicicleta si pleaca nonsalant!
      • +3 (3 voturi)    
        Pietonii (Marţi, 15 noiembrie 2016, 22:34)

        Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        Nu au vehicule. RCA-ul e legat de vehicul. Pietonul isi poate face asigurare de raspundere civila pt cazuri in care, gresind, creeaza pagube. De exemplu, daca alunec si sparg vitrina unui magazin mi se pare firesc sa fiu pus la plata. Eu la randul meu mi se pare firesc sa fiu despagubit de cel care nu a curatat gheata.

        Asta iarna am spart gheata din fata casei si am pus sare. De ce? De frica. Daca aluneca cineva si isi rupe o mana? Nu sunt eu vinovat?!? Fireste ca sunt.
    • 0 (6 voturi)    
      În teorie sunt de acord (Marţi, 15 noiembrie 2016, 19:21)

      Alex Danila [utilizator] i-a raspuns lui Statul Necoplanar si Irational

      Dar doar în teorie. Pt că bicicliștii nu-s pe jumătate adormiți cînd merg pe șosea. Și-s mult mai simțiți, conform celor 3 cazuri în care am atins o mașină:

      1) șoferul nu se uita cînd făcea stînga. S-a oprit să vadă dacă mă ridic, dar în cele 10 secunde cît am verificat dacă mi-am rupt ceva, el era deja la următoarea intersecție, ca să nu-mi plătească roata făcută 8.
      2) un șofer a vrut „să mă învețe o lecție” și a calculat greșit apropierea
      3) am luat prost curba la dreapta și am agățat mașina care stătea la semafor pt înainte. M-am oprit și i-am cerut scuze degeaba, că nu se vedea zgîrietura.

      De nenumărate ori am compensat eu pentru greșelile automobiliștilor, rareori au compensat alții pentru mine (și de fiecare dată s-a lăsat cu claxoane îndelungi). Dintre evenimentele prietenilor, toate au fost din culpa șoferilor neatenți sau care vorbeau la telefon.

      Așa că prefer să fie bicicliștii fără RCA, ca să încurajăm oamenii să meargă pe bicicletă. Dacă stă la sat, n-are mașină, și autobuzul vine de 3 ori pe zi, tocmai l-ai pus pe drumuri să-și facă RCA.

      Iar costurile adiministrative cu RCA-ul pentru biciclete (și probabil și la căruțe) va depăși de sute de ori pagubele pe care le produc acestea într-un an.
      • +1 (3 voturi)    
        Eu zic altceva (Marţi, 15 noiembrie 2016, 22:37)

        Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui Alex Danila

        Orice merge pe un drum public (vehicul) trebuie sa aiba un numar si sa plateasca RCA. Chiar si o bicicleta. Altfel nu ai decat sa mergi cu ea pe pista ei separata sau in parc, mergand cu ea tinuta de ghidon, pe jos pe trotuar pana la parc sau pista. Si mersul pe jos face piciorul frumos.
      • +1 (1 vot)    
        ... (Miercuri, 16 noiembrie 2016, 0:25)

        cartograful [utilizator] i-a raspuns lui Alex Danila

        @alex danila
        1) ori e poveste inventata ori nu cunosti codul rutier ceea ce ar fi grav pt un ciclist urban. Pt. propria lui siguranta. Un accident in care ai cazut pe jos si "ti-a facut roata 8" lasa urme pe masina. Daca n-a catadicsit sa opreasca ii iei numarul si te prezinti cu un martor sau cu bicicleta turtita la prima sectie de politie. Cu juliturile te duci la medicina legala si scoti certificat. Ce relatezi tu e cel putin accident usor cu pagube materiale. In legatura cu "nu s-a uitat cand a facut stanga" ori veneai din sens invers si ai avut bushai frontal din care ieseai coafat bine, nu te ridicai in 10 secunde ori erai in spatele lui si ai vrut sa-l depasesti desi ala semnaliza stanga, caz in care esti si tu vinovat. Aia care fac stanga se depasesc prin dreapta.
        3) orice atingere cu un corp dur (bicicleta) lasa urme pe vopseaua/lacul masinii. Se repara dupa caz cu polishare sau vopsirea elementului. Intre 100 si 600 lei. Nu cred ca ajung scuzele. Ar fi fost indicat sa ai RCA. Dar nu inteleg cum naiba l-ai "agatat" daca el statea la semafor pt. inainte si tu faceai dreapta. Traseele voastre nu aveau de ce sa se intersecteze ca sa ai premisa de accident. Aaa, probabil depasirea "smechera" printre bordura si masina. Aia o faci pe riscul tau. Un minim curs de legislatie rutiera ar fi necesar pt. toti care se afla pe carosabil.
        • +1 (1 vot)    
          hmmm (Miercuri, 16 noiembrie 2016, 9:24)

          tearoftime [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

          Eu inca astept sa vad al doilea biciclist care sta la semafor... pe primul l-am vazut acum 2 saptamani, dar din pacate a stat doar la primul semafor, la al doilea a trecut pe rosu ca toti confratii lui.
          Nici nu vreau sa aud de biciclisti si legislatie rutiera. Toti sunt daltonisti.
          • +1 (1 vot)    
            Si eu (Miercuri, 16 noiembrie 2016, 10:17)

            Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui tearoftime

            Astept sa vad pe cineva pe scuter care sta in mijlocul benzii la semafor, nu care face slalom printre masini ca sa plece din pole position.
        • +1 (1 vot)    
          Problema (Miercuri, 16 noiembrie 2016, 10:22)

          Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

          Cum gasesti bicicleta? La politie daca reclami o masina albastra, Opel, macar au o baza de date cu maisinile si macar pot incepe cercetarile. Dar cum gasesti o bicicleta albastra ca sa o gasesti tocmai pe aceea pe care ti-ai lasat tu vopseaua.

          Dea asta spun: pentru ca o bicicleta sa circule pe un drum public ar trebui inregistrata. Nu sa aiba placuta de metal, etc. Trebuie sa trimiti o poza a ei, datele tale si ti se da un numar. Politistul te poate opri si cere acel numar si verifica daca e inregistrat sau nu. O chestie simpla, nu ca la masini. Fara acel numar si fara un curs de legislatie rutiera absolvit prin examen poti conduce bicicleta ORIUNDE dar nu pe un drum public.
          • +1 (1 vot)    
            ... (Miercuri, 16 noiembrie 2016, 13:32)

            cartograful [utilizator] i-a raspuns lui Statul Necoplanar si Irational

            @V Veroiu, ce spui dom'le, ei salveaza planeta. Motiv pt. care au dreptul sa fie printre cei mai nesimtiti/inconstienti participanti la trafic. Eu am "discutii" aproape zilnice cu biciclistii care traverseaza pe zebra pe bicicleta (eventual in viteza) si nu pe langa bicicleta asa cum prevede legea. Doar ca ei nu-s constienti ca la viteza lor dubla sau tripla fata de un pietoni nu lasa timp de reactie soferului. Dar in general nu-i intereseaza aspectul pt. ca oricum navigheaza cu casti pe urechi.
            A doua chestie elementara care ma scoate din sarite la biciclisti e lipsa celor mai minimale masuri de iluminare pe timp de noapte/crepuscul: nu vesta, nu catadioptri, de faruri nici nu mai vorbesc (mai au acum porcariile alea cu 3 leduri stroboscopice) de te miri cu ce naiba urmeaza sa te intalnesti. Mai are rost sa mai spun de casca?
            • 0 (0 voturi)    
              Stai sa vezi (Joi, 17 noiembrie 2016, 14:01)

              Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui cartograful

              Ca mai nou atunci cand o pista de biciclete intersecteaza un drum este montat un semn triunghiular cu bicicleta pe linie punctata, care aduce ca design cu o trecere de pietoni. Ei bine, diferenta e ca la trecerea de pietoni pietonul are prioritate in fata masinii in timp ce la intersectia cu pista de biciclete MASINA are prioritate. Dar cum semnul e aproape la fel, la ce mai e nevoie sa stii legislatie. Pe aia o citesti (daca o citesti) inainte de examen sau citesti direct intrebarile si inveti raspunsurile. Cand vine vorba de practica insa, sari cu bicla in fata masinii si e problema aluia de la volan sa franeze ca doar semnul e ca la trecerea de pietoni.
  • +6 (6 voturi)    
    si unde e gafa (Marţi, 15 noiembrie 2016, 18:54)

    Francisc 1 [utilizator]

    in mine a intrat un carutas beat si am schimbat usa spate , eram asigurat dar altfel de unde luam banii?
    • +2 (2 voturi)    
      la rigoare, acesti carutasi... (Marţi, 15 noiembrie 2016, 20:00)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      ...ar tb obligati sa obtina permis de conducere (a carutei).
      • +4 (4 voturi)    
        NU (Marţi, 15 noiembrie 2016, 22:41)

        Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

        Trebuie sa dea permis de conducere pe drum public. La fel ca si biciclistii daca vor pe drum public.

        Biciclistul nu va da proba practica insa sa sustina teoria cu semnele de circulatie. In absenta unei astfel de certificari e liber sa mearga pe trotuar, pe jos, tinand bicicleta de ghidon, in parc pe piste, in propria curte si pe oriunde nu sunt masini.

        Si da, proba sa poata fi sustinuta si de copii. Ii va civiliza si ii va face sa inteleaga ca strada nu e o gluma si ca trebuie respectate niste reguli care sunt in primul rand ale bunului simt pentru ca incerci sa nu ranesti pe nimeni si nici sa produci pagube.
  • +4 (4 voturi)    
    Intrebare! (Marţi, 15 noiembrie 2016, 21:10)

    drona [utilizator]

    Asigurarea carutelor va face posibila circulatia lor pe autostrada?Daca,da,carutas ma fac.
    • +4 (4 voturi)    
      Nu (Marţi, 15 noiembrie 2016, 22:38)

      Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui drona

      Pentru ca viteza minima e de 80 km/h parca. Doar daca e caleasca dar hei, cine are caleasca isi permite si o masina.
  • 0 (0 voturi)    
    O sa fie greu pentru carute cu armasari (Miercuri, 16 noiembrie 2016, 9:01)

    tropotaru [utilizator]

    mai ales daca pretul RCA va fi proportional cu capacitatea cilindrica...
    • +1 (1 vot)    
      RCA-ul la cai (Miercuri, 16 noiembrie 2016, 10:23)

      Statul Necoplanar si Irational [utilizator] i-a raspuns lui tropotaru

      Nu e pe capacitate cilindrica ci pe suprafata potcoavei.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version