​Alico Romania (fosta AIG LIfe), in prezent membra a grupului american de asigurari MetLife, si-a propus sa ajunga lider pe piata asigurarilor de viata din Romania din punct de vedere al primelor brute subscrise intr-o perioada de pana la cinci ani, inclusiv prin achizitii, a declarat luni Theodor Alexandrescu, directorul general al asiguratorului. Suntem foarte atenti la potentialele achizitii pe piata din Romania, a spus acesta, mentionand ca asiguratorul detine reurse financiare locale si dand ca exemplu compania de pensii creata din fondurile proprii.

Theodor AlexandrescuFoto: Alico Asigurari

Directorul general al Alico Asigurari a prezentat luni situatia companiei pe care o conduce in Romania si strategia grupului american MetLife, care in noiembrie 2010 a achizitionat American Life Insurance Company (Alico) de la American International Group, Inc. (AIG) pentru 16,2 miliarde dolari.

Potrivit acestuia, din punct de vedere financiar poti fi lider pe trei segmente: in primul rand din punct de vedere al primelor brute subscrise, ceea ce vedeti si se masoara in mod frecvent, in al doilea lider pe prime brute noi, adica acumularea de noi clienti si in al treilea rand poti fi lider in profitabilitate.

  • "Suntem numarul trei din punct de vedere al primelor brute subscrise, nu exista un top al primelor brute noi subscrise, dar probabil ca la acest capitol suntem in primii doi si suntem pe primul loc din punct de vedere al profitabilitatii intre companiile de asigurari de viata. Ceea ce ne-am propus ca strategie este sa continuam sa fim o companie profitabila, sa fim lideri pe new business si intr-o perioada de pana la 5 ani sa fim si lideri pe prime brute subscrise", a spus Theodor Alexandrescu.

Tintele propuse ar urma sa fie atinse atat prin crestere organica dar si prin achizitii.

  • "Suntem foarte atenti la potentiale achizitii si la ceea ce se intampa in piata din Romania. Suntem o organizatie profitabila si va amintesc ca am dezvoltat firma de pensii (la care Alico Romania detine 99% din actiuni) din resurse proprii locale si avem aceasta capacitate locala de a ne dezvolta in toate planurile atat organic cat si prin achizitii", a mai spus directorul general al Alico Romania.

Din punct de vedere organic, firma vrea sa-si dezvolte forta proprie de vanzari cu inca 200 de agenti fata de cei circa 500 de agenti in prezent, parteneriatele cu bancile si diversificarea paletei de servicii, prin produse accesibile pe modelul MetLife.

Un prim produs individual bazat pe modelul MetLife a fost lansat luni, respectiv o polita de asigurare care acopera riscurile de deces din accident si invaliditate permanenta totala si partiala din accident. Prima lunara pentru aceasta polita este de 24 de lei, iar sumele asigurate sunt de: 30.000 de lei pentru deces din accident, de 100.000 lei pentru invaliditate totala permanenta, iar pentru invaliditate partiala permanenta exista un procent din suma asigurata de 100.000 lei in functie de gravitatea invaliditatii.

Alico Asigurari a inregistrat anul trecut un profit net in valoare de 69 de milioane de lei, un nivel aproximativ la fel cu rezultatul obtinut in 2009. In 2010, Alico Asigurari a inregistrat prime brute subscrise in valoare de peste 205 milioane lei, in crestere cu 7,07% fata de anul anterior si un profit brut de peste 81 de milioane lei, valoare constanta cu rezultatul din 2009.

La 1 noiembrie 2010, MetLife a anuntat ca a finalizat achizitia American Life Insurance Company (Alico) de la American International Group, Inc. (AIG) pentru 16,2 miliarde dolari.

Grupul American International Group (AIG), odata cel mai mare asigurator din lume, a fost salvat de la faliment in luna septembrie 2008, in timpul crizei creditelor, printr-un ajutor guvernamental de peste 170 de miliarde de dolari, statul preluand in schimb 80% din actiunile companiei.