VIDEO Traian Basescu: Se trece din nou la inventarea de taxe pentru a hrani aparatul bugetar, omul gras / Bugetul pentru 2014 va fi unul al stagnarii

de Alina Neagu     HotNews.ro
Miercuri, 6 noiembrie 2013, 9:59 Economie | Finanţe

Traian Basescu
Foto: Agerpres
"Nu putem concepe o Romanie care se relanseaza economic fara IMM-uri. (...) Imi aduc aminte anul de criza profunda 2010 cand au fost luate niste masuri extrem de dure. Ele au fost luate in asa fel incat sa nu se puna nimic suplimentar in spatele IMM-urilor. Acum se trece din nou la inventarea de taxe pentru a hrani aparatul bugetar", a declarat miercuri dimineata presedintele Traian Basescu, la un eveniment dedicat IMM-urilor, la Ateneul Roman. Seful statului a criticat cresterea de taxe pentru a hrani "omul gras" - aparatul bugetar, formula folosita si in trecut de Traian Basescu. Seful statului a mai atras atentia ca pretul energiei face Romania necompetitiva, dar si ca "trebuie masuri de privatizare onesta a companiilor de stat care genereaza pierderi".

Basescu a prezentat si unul dintre instrumentele de creditare a IMM-urilor care va intra in vigoare din 2014 si a cerut Guvernului sa aloce bani din fondurile europene de coeziune pentru acest scop.

El i-a indemnat pe participantii la eveniment sa se foloseasca de solutiile de finantare a IMM-urilor create la nivel european: "E vorba de sistemul de garantare a IMM-urilor din fondurile de coeziune. (...) Acest instrument mi se pare cel mai consistent."





Cele mai importante declaratii ale lui Traian Basescu:


Nu putem concepe o Romanie care se relanseaza economic fara IMM-uri. In Romania ne-am obisnuit sa privin catre marii investitori, daca vin sau nu vin. Ei trebuie, chipurile, sa relanseze economia. Din punctul meu de vedere e gresit.

Sursa principala a cresterii economiei ar trebui sa fie intreprinzatorul autohton. Cel care nu pleaca la fel cum nu pleaca nici Muntii Carpati. Nu ai nevoie de o multinationala ca sa dezvolti industria alimentara. Nu ai nevoie de o multinationala sa faci o partie de schi si sa dezvolti atatea alte domenii care se pot face prin IMM-uri.

IMM-urile sunt cele catre care trebuie sa se indrepte speranta.



Nu este numai situatia Romaniei, este o situatie generala la nivel european pe care unele state au reusit sa o indulceasca, altele nu.

Imi aduc aminte anul de criza profunda 2010 cand au fost luate niste masuri extrem de dure. Ele au fost luate in asa fel incat sa nu se puna nimic suplimentar in spatele IMM-urilor. Acum se trece din nou la inventarea de taxe pentru a hrani aparaul bugetar. Procesul de reducere a aparatului bugetar trebuie sa continue.

Mai e un adevar pe care nu vreau sa-l trec sub tacere: Romania e una din tarile cu cea mai redusa fiscalitate din UE, dar problema veniturilor la buget trebuie rezlvata prin largirea bazei de impozitare si nu prin noi taxe si impozite pe cei care oricum plateau pana acum.

Romania are doua mari probleme ale mediului de afaceri: Una e legata de finantarea IMM-urilor. Este foarte clar ca bancile nu au niciun fel de disponibilitate sa sprijine acest sector. Va asigur ca in perioada urmatoare voi avea discutii cu mediul bancar.

A doua problema este costul ridicat al energiei. Avem un cost al energiei care ne face necompetitivi la nivel european in raport cu SUA, cu China.

Una este o liberalizare a costului energiei si asta este sa spui: liberalizez energia, dar costul ei trebuie sa urce pana la nivelul la care nu o mai subventionez de la stat. Trebuie o abordare care sa se potriveasca mediului de afaceri si gandita in perioada urmatoare.

Cele doua probleme vor trebui sa-si gaseasca solutii nu doar la nivel european, ci si european, pentru ca mediul de afaceri romanesc nu e izolat.

Competitivitatea in cresteere a economiei romanesti vine strict din mediul privat.

Trebuie masuri de privatizare onesta a companiilor de stat care genereaza pierderi.

Romania nu va reusi sa fie competitiva la nivel european daca nu isi rentabilizeaza sistemul de stat.



In ce va priveste, plecind de la una din marile realitati, pentru finantarea IMM-urilor s-a creat solutie la nivel european. Incepind cu 1 ianuarie 2014, odata cu noul exercitiu bugetar, s-au creat multe instrumente de finantare a IMM. Nu stau acum sa va ocup timpul cu toate, dar unul extrem de tentant si cel mai eficient, care tine strict de Guvernul Romaniei, vreau sa vi-l prezint.

E vorba de sistemul de garantare a IMM-urilor din fondurile de coeziune. La ultimul Consiliu European s-a stabilit in linii mari si mecanismul. si incerc sa vi-l desciu printr-un exemplu.

Romania are alocate circa 223 miliarde euro fonduri de coeziune. Orice stat din UE are dreptul sa utilizeze bani din fondurile de coeziune pentru IMM in mod direct sau poate sa-si multiplice resursele pentru IMM-uri renuntind in prima faza la banii de coeziune.

Spre exemplu, Romania poate sa spuna CE pina la 1 ianuarie ca utilizeaza 1 miliard din cele 23 miliarde pentru finantarea IMM. Acest miliard apartine tot Romaniei, dar se lasa in garantie la Comisia Europeana.

Acest miliard inseamna ca Romania are dreptul sa angajeze credite de 3 miliarde din sistemul bancar national, care vor fi garantate.

Daca se trece de prima faza si IMM se impiedica in faza a doua, numita Mezanin (daca IMM nu ramburseaza creditul la BCR, sa zicem), intervine Fondul european de garantare. Daca IMM se impiedica la rambursare in a treia faza, Banca Europeana de Investitii plateste acele rate.

Aceasta structura de 3 miliarde e garantata in proportie de 80% de Banca Europeana de Investitii, dar in interior sunt cele 3 faze.

BEI va negocia conditiile cu bancile romanesti care se inscriu in sistem. Dobinzi mici si probabil vor avea dreptul bancile la un comision.

Am vrut sa va spun acest lucru pentru ca trebuie sa stiti ca exista sperante pentru sectorul IMM din Romania, iar decizia Consiliului European de a sprijini IMM-urile este una de natura sa va faca sa priviti cu incredere 2014.
Nu se stie ce primiti de la Guvern.

Cert e ca prin sistemul creat, daca 1 ianuarie 2014 va va gasi cu proiecte stabilite, pentru start-up-uri, veti avea o sursa certa de finantare.

Singurul lucru care trebuie stabilit cu Guvernul e suma din fondurile de coeziune pe care Romania e dispusa sa o aloce IMM-urilor.

Acest instrument mi se pare cel mai consistent.

Trebuie spus ca acel eventual miliard pe care Romania ar accepta sa-l utilizeze in acest program e un miliard care nu se pierde. Daca in faza Junior nu e nevoie sa se faca plati in contul IMM-urilor, la sfirsitul programului bugetar Romania isi primeste banii inapoi.

Acesti bani nu afecteaza deficitul bugetar, au efect de multiplicare si creeaza pentru IMM-uri sansa de a se finanta in conditii apropiate de IMM-urile din UE.



Dincolo de respectul pentru dumneavoastra ca tineti economia romaneasca pe linia de plutire, am vrut sa va transmit extrem de clar acest mesaj. Nu intru in mecanismele tehnice care inca se discuta. Sint convins ca toate marile banci romanesti vor vrea sa intre in program. Proiectele se aproba si cu asistenta BEI. Acest sistem da garantii pana la 80% din credit.

Realizarea Uniunii Bancare. Ea va functionala pana la finalul anului 2014.

Decizia Consiliului European a fost ca toate bancile din zona euro sa treaca printr-un test de stres extrem de exigent.

Realizarea Uniunii bancare va fi extrem de importanta.

As incheia cu mesajul lasati economia cu poveri cat mai mici pentru a ne putea tine pe toti: si bugetari, si pensionari, si beneficiarii de bani de la bugetul de stat.

Sunt convins ca Guvernul Romaniei va fi de acord sa intre in acest mecanism, dand o mina de ajutor IMM-urilor.

S-ar putea sa auziti ca unele tari nu intra in mecanism. Sint de acord, Germania nu are nevoie, pentru ca acolo sistemul bancar finanteaza IMM-urile.

Daca dupa celebrul an 2010, cind am consimtit sa fiu alaturi de Guvern pentru niste masuri foarte dure, am sperat ca dupa stabilizarea macroeconomica va veni un Guvern care sa creeze conditiile pentru relansarea economica. Asa cum arata lucrurile acum, nu se vede. Sper sa nu alunecam intr-o noua situatie dificila. Sper ca daca bugetul 2014 va fi unul al stagnarii, macar bugetul pentru 2015 sa fie unul al relansarii.rentabili
























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

6941 vizualizari

  • -26 (52 voturi)    
    Nu l-a huiduit nimeni? (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 10:03)

    Geos Costan [utilizator]

    Creşterea TVA-ului nu a afectat pe absolut nimeni. IMM-uri nu plătesc impozite, înseamnă. Hai să ne facem toţi IMM-uri, că vom fi toţi bogaţi!

    A, am uitat de inflaţia de 8% de atunci, care crescuse de la 4%. Nu a fost simţită de nimeni. Numai preţul cartofului explodase, cu o creştere de 20%, dar e bine că românii nu consumă aşa ceva.
    • +14 (32 voturi)    
      Oau, ce noutate! (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 10:30)

      nashu_mare [utilizator] i-a raspuns lui Geos Costan

      Da, cresterea TVA-ului nu afecteaza firmele. In masura in care cheltuielile sunt in interesul afacerii, TVA-ul de pe bunuri si servicii este deductibil.
      • -12 (18 voturi)    
        Păi, o afectează sau nu? (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 11:37)

        Geos Costan [utilizator] i-a raspuns lui nashu_mare

        Ori e da, ori e ba! Creşterea a afectat consumul, deci puterea de cumpărare a celui care are banul a scăzut. Prin urmare, a scăzut cererea şi profitabilitatea firmelor.

        Oamenii n-au mai avut la fel de mulţi bani, atâţia cât îi avea.
        • +19 (25 voturi)    
          Lectie de economie! (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 11:52)

          Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Geos Costan

          Ponta si Antonescu cat si tot USL ar trebui sa-si ia tot pixurile si sa ia notite. Daca nu, vor devaliza si vor falimenta Romania...
        • +2 (2 voturi)    
          te contrazici ! (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 21:44)

          Serban. B [anonim] i-a raspuns lui Geos Costan

          Daca nu sunt bune taxele de ce inventeaza Ponta si Antonescu taxe noi? De ce nu scade TVA-ul de la 1 ianuarie? Daca basescu e dracu si astia is ingeri... de ce scumpesc astia benzina? n-o platim toti ? nu afecteaza absolut toate firmele ? ? ?
          • +1 (1 vot)    
            simplu (Joi, 7 noiembrie 2013, 12:53)

            Tovarasul_Mos_Craciun [utilizator] i-a raspuns lui Serban. B

            Pentru ca exista electoratul USL si restul. Ideea e ca gogoasa sa fie inghitita de electoratul cel dintai. Lasa ca vine iarna si vreau sa aflu cum Basescu a scumpit gazele :-) De data asta ce-i mai gasiti? Are conturi prin Somalia ?
      • 0 (2 voturi)    
        Bag seamă că (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 21:29)

        ionv [utilizator] i-a raspuns lui nashu_mare

        ori nu ai (habar de) afaceri, ori nu te afectează pe tine.

        Omul care cumpără produsul de la tine plătește și taxa.
        Dacă aceasta e crescută, clientul va cumpăra la fel, de la tine? Sau mai puțin, mai rar, etc.
        Ș, care va să zică, i dacă-i scade vânzarea, firma e afectată sau se propășește?
        PS
        T.V.A. nu de ductibil , ci e DEDUCTIBILĂ, că e taxă, nu impozit.
        Și mai folosiți și dumneavoastră diacriticele, că nu e un lucru rușinos.
    • +25 (41 voturi)    
      Cum mintea Ponta prostimea! (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 10:37)

      Cristiann80 [utilizator] i-a raspuns lui Geos Costan

      Iata ce declara Ponta si USL in anul de "gratie 2012 si prostimea a crezut: " USL are un program concret, realizabil, pentru revizuirea si revitalizarea economiei, sustinerea clasei de mijloc si a micilor intreprinzători. Iar stimularea clasei de mijloc este singura solutie de a crea o prosperitate sustenabilă. Cresterea taxelor pentru a plăti datoriile Guvernului nu micsorează sărăcia, dimpotrivă, o adanceste. De aceea, noi, USL, ne asumăm reducerea generală a impozitării, simplificarea sistemului de taxe, stimularea sectorului privat, crearea de noi locuri de muncă, reducerea costului muncii."
      A facut macar 1% din ceea ce au promis?! Categoric NU. Zilnic isi incalca promisiunile si putin ii pasa, se bazeaza pe prostirea electoratului de stanga, inca! Vom vedea cat mai suporta si acestia?!
      • -3 (25 voturi)    
        De ce-mi spuneţi mie asta? (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 11:22)

        Geos Costan [utilizator] i-a raspuns lui Cristiann80

        Eu nu ştiu cine ne guvernează? Eu am taxat declaraţia preşedintelui, atât. Cred că putem păstra proporţiile. Rămân la convingerea că a comis o gafă.

        Iar în privinţa lui Ponta, eu am ieşit şi ies în stradă. Nu pentru ce n-a făcut, ci pentru ce face. Vorbele cu vorbele, faptele cu faptele.
        • -13 (19 voturi)    
          ce nu e clar ? (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 13:23)

          adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui Geos Costan

          nu ai voie sa zici nimic adevarat despre basescu .

          asta e politica sfanta a comentatorilor majoritari de aici .
          • +1 (1 vot)    
            As (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 20:46)

            ty [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

            Politica sfanta de aici e sa fie taxati mincinosi.
          • 0 (0 voturi)    
            E voie (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 21:37)

            Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

            Problema e ca, de cand cu noua guvernare, se urmareste interzicerea prin OUG a cuvintelor provocatoare sau irelevante, ca de exemplu "adevarat".
      • +2 (2 voturi)    
        taxe (Joi, 7 noiembrie 2013, 10:03)

        consting [utilizator] i-a raspuns lui Cristiann80

        toata campania de preluare a puterii pe cand usl era in opozitie a fost burdusita cu minciuni pt electoratul de stanga si nu numai. 70% vorbeste de la sine. realitatile tv si a3 tv in frunte cu comunistul democrat-reinventat gadea & sleahta de mercenari au mintit si bulversat electoratul, determinandu-l sa aduca la putere hraparetii usl-isti. marele punct de sprijin a fost restaurarea pensiilor si salariilor bugetarilor. masurile inflationiste luate de acest incompetent ponta a devorat toata restaurarea. pt omul de rand e greu de vazut teoretic acest proces. dar ff usor se simte la cumparaturi. ei bine, cu toate acestea pt electoratul care a inghitit minciuna e mai valoros procesul de restaurare decat marirea inflatiei, in fapt cresterea preturilor marca usl.
    • +20 (36 voturi)    
      Ponta ne ingroapa de vii!!!!!!!!!!!! (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 10:41)

      Cristiann80 [utilizator] i-a raspuns lui Geos Costan

      Ce ne asteapta in afara de saracie lucie cu un Ponta plagiator mincinos? Asa se intampla cand oamenii voteaza uitandu-se la televiziunea unui securist turnator de rude !
      Chiar credeati ca acest individ condamnat pentru devalizarea ICA cu prejudiciu de 60.000.000 euro, acuzat pentru deturnarea a 2 miliarde de dolari din conturile securitatii, nu urmareste altceva decat sa scape de puscarie, iar sansa lui era sa castige puterea cei care trebuia sa-l scape de puscarie si de Basescu, adica PSD-PNL?????
      USL a facut si face exact INVERS fata de ceea ce a declarat.
      Au fost impotriva UDMR la guvernare, in timp ce USL semna un acord cu UDMR
      Au fost impotriva FMI si acum se lauda cu stabilitatea data de FMI.
      Au fost impotriva proiectului Rosia Montana, acum sunt cei mai mari sustinatori ai cianurarii
      Au fost impotriva gazelor de sist, acum sunt cei mai mari fani ai fracturarii. Si cum altfel cand TENDER, care dinamiteaza tot ce prinde, a fost aparat in procesul RAFO chiar de prietenul lui, PONTA! Acum ne impovareaza cu taxe si impozite. Viata ne-o face clavar. Si prostimea tace,tace, tace???!!!!!
    • -12 (16 voturi)    
      Hmmm (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 13:15)

      MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui Geos Costan

      basescu a fost BUGETAR TOATA VIATA!!! Deci sa ne mai lase cu minciunile.
      Acum le pare rau ca se duc bani de la buget la bugetari si nu mai intra toti in conturile basistilor.
    • +11 (13 voturi)    
      Pai contextul era cu totul altul (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 13:23)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Geos Costan

      Cind s-a marit TVA-ul, aveam deficit de 8-9% din PIB, scadere economica de 5-6% si riscam sa ajungem incapacitate de plata. De aia a trebuit sa luam rapid masuri de crestere a veniturilor si scadere a cheltuielilor. Acu situatia e cu totul alta... aven deficit de 2%, crestere economica. Acu taxele se mareswc pentru ca guvernul vrea sa mareasca salariile dar ii scad incasarile din motive de colectare defectuasa, adica coruptie, adica plata datoriilor din campania electorala, cind toata tara era impinzita de afise mari cu USL.

      Da' pentru unii, ori din rea vointa ori din ignoranta, contextul nu conteaza. Ei retin doar faptul ca Basescu le-a taiat salariile. Ca atit ii duce capul.
      • +1 (1 vot)    
        Fiecarevorbește despre contextul (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 21:01)

        ionv [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        care îi convine.
        Da, era scădere economică, era deficit bugetar, erau probleme cu plățile. Întrebarea e de ce s-a ajuns acolo?( nu-mi spuneți de criza economică, pentru că în Polonia a fost mai altfel și nici Bulgaria, parcă, n-a împrumutat 20 de miliarde).Cei de acum au și ei contextul lor preferat. Spun că plătesc datoriile făcute de alții, că nu-i place Merkel și Curtea constituțională, că președintele, că justiția, ș.a.m.d.
        Ambele părți au, însă și niște marote în comun.
        Una ar fi marota BUGETARULUI care SUGE VÎNA POPORULUI MUNCITOR.
        Să fim serioși. Sub ambele guvernări, bugetarii lor nu au avut de suferit. Pentru mare parte, însă, au contat foarte mult și reducerile de salarii boc-iste și noile taxe pont-iste.
        Numai că poporul nu trebuie, în viziunea lor, să fie unit. Sunt asmuțite categoriile sociale una împotriva altora, tocmai ca guvernanții și cei care i-au pus , să poată acționa în voie.
        Mai au marota COLECTĂRII proaste a taxelor,33-34 % din PIB.Si ni se dă exemplul altor state care colectează
        40-41%.Oameni buni, atâta timp cât nivelul de trai este acela care este, faptul că se colectează 33-34( dacă o fi așa) % din PIB , e o performanță.
        Da eu întreb altceva?
        De ce nu fac posibil ca PIB-ul să fie mai mare?
        Nivelul de trai al cetățenilor români este mai mare sau mai mic de 33% din cel al europenilor unde se colectează 41 sau 71 sau 159%?
        Și ,dacă e mai mic, de ce.
        Am vrut să arat că ei nu se simt vinovați nicioadată și nu greșesc.
        Nici ei, nici cămătarii femeiști.
        În timp ce noi stăm cu lumânările aprinse la cap, de teama sfârșitului, ei ne spun că asta e spre binele nostru.
        Asta pentru că, în 2000 am vândut băncile, în 2004 am vândut resursele, în 2009, ne-am vândut pe noi, acum nu putem vinde cfr-ul dar vindem aurul,etc.
        Urmează Tarom-ul, gazele de șist și, cu voia noastră și la ordinul lor,vom privatiza și cimitirele,vom trăi mai rău ca într-o colonie, având impresia, că suntem o națiune de frunte, independentă.
  • -18 (46 voturi)    
    Va avea Basescu un nas mare si rosu (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 10:22)

    Kapo [utilizator]

    ...ce se va vedea si din Pipera, si din Popesti Leordeni si din Pantelimon! Cate IMM-uri au intrat in insolventa in 2011, ca urmare a masurilor din 2010? C
    • +11 (15 voturi)    
      kapo ... (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 13:31)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Kapo

      Cate IMM-uri au intrat in insolventa in 2011, ca urmare a masurilor din 2010? Mai putine decit cele intrate in insolventa in 2012 fta de 2011. Iar in 2013 s-a petrecut un fenomen si mai interesant. A scazut numarul de cereri de insolventa, dar a crescut alarmant cuantumul datoriilor neplatite. Daca vrei te poti documentape google. Da' probabil e mai simplu sa repeti ca papagalul ce auzi seara la antena3
  • -17 (45 voturi)    
    Parca mai ieri (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 10:24)

    justin puscasu [utilizator]

    domnul Presedinte sustinea energic impozitul forfetar. Atunci s-au inchis vreo 200.000 de IMM-uri exact in pragul crizei.
  • -20 (44 voturi)    
    Presedinte mincinos! (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 10:27)

    Kapo [utilizator]

    Stiam ca este marinar, nu pescar! Pai in 2011 Romania a avut un numar record de IMM-uri intrate in insolventa, ca urmare a masuriloer adoptate in 2010!
    Cresterea TVA-ului, reducerea consumului, devalorizarea leului, inflatie, Controale saptamanale din care nu poteai scapa fara o amenda de 500 de lei, pentru o "eroare" ramasa nedescoperita saptamana trecuta, cresterea preturilor la utilitati, cresterea accizelor la carburanti, ni9mic din toate astea nu au afectat IMM-urile! Intradevar, nu le-au afectat pe cele evazioniste, protejate de clanul politicienilor, indiferent de partid!
    • +2 (2 voturi)    
      Comparand cu ... (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 21:43)

      Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui Kapo

      ...anul de criza 2011, 16400 de firme intrate in insolventa numai in primele 9 luni ale lui 2013 doboara orice record
  • -13 (37 voturi)    
    - 25% Salarii, - 15% pensii, 24% TVA (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 10:43)

    #DeDreapta#6Case#DinMeditatii [utilizator]

    Masurile principale luate de Guvernul Boc, numit de catre Basescu. Despre ce vorbim in propozitie ?(!)
    • +18 (26 voturi)    
      Despre faptul ca nu toata lumea munceste la stat? (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 11:08)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui #DeDreapta#6Case#DinMeditatii

      Despre faptul ca 1,2 milioane iau salarii exact de la IMM-uri? Despre faptul ca BUGETARII NU PRODUC?
      TVA-ul a crescut la 24% dupa ce au incercat sa reduca pensiile, ori ai uitat si asta?
      • -5 (13 voturi)    
        Hmmm (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 13:21)

        MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        Bugetarii nu produc?
        De ce, ca nu fac suruburi pe care sa le poti vedea si numara tu?
        Sanatatea nu produce?
        Invatamantul nu produce?
        Pompierii sunt inutili?
        Politia este inutila?
        Greu cu logica =maestre=.:))
        • +2 (2 voturi)    
          Nu,tataie.... (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 20:40)

          Radu56 [utilizator] i-a raspuns lui MRSmrs

          Problema e ca acesti bugetari (fara discutie necesari),se bucura si cer mai mult respect decat ceilalti care le platesc salariile si-i alimenteaza cu sume (totalizate-imense) de spaga (sa enumar si eu categoriile de bugetari la care ma gandesc?)....Cred ca ar trebui sa fie putin invers....Bugetarii n-ar putea sa traiasca fara ceilalti( care produc efectiv totul),pe cand ceilalti.....DA.
      • -7 (11 voturi)    
        Hmmm (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 13:22)

        MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        Bine ca =produc= dughenele care iau marfa din Europa/Dragonul Rosu si le vinde la suprapret...bisnita.
        • +1 (1 vot)    
          Comparatia nu-i rea (Joi, 7 noiembrie 2013, 10:40)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui MRSmrs

          Cam asta face bugetarul.
      • 0 (2 voturi)    
        Nu vreau să le fac jocul (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 21:10)

        ionv [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        celor care vor să ne asmută unii împotriva altora. De aceea vă rog, doar, să analizați mai atent, atunci când faceți astfel de afirmații.
        1. Bugetarii contribuie destul de mult la bugetul de stat( impozit pe salarii, cas, etc);
        2. Bugetarii cumpără de la IMM-uri, și de alți agenți economici;
        3. bugetari sunt și pompierii, smurd-ul, poliția, jandarmeria, medicii, profesorii , fără de care nici IMM-urile n-ar putea produce.
        4. Nu am auzit ca vreun bugetar să ia salariu de vreun IMM.
        • +2 (2 voturi)    
          Nu se pune problema că ... (Joi, 7 noiembrie 2013, 8:11)

          Florin J. [utilizator] i-a raspuns lui ionv

          ...bugetarii nu contribuie la circulația financiara. Se pune problema ca e mai mare circulatia financiara din zona cu productie indirecta - a bugetarilor, decat cea din zona cu productie directa - a intreprinderilor private.
          Daca privatului nu-i raman bani pentru dezvoltare, toata tara stagneaza odata cu el si vom ajunge la mana tuturor tarilor din mai avansate ca noi, ceva similar cu starea cersetorului care sta la usa supermarket-ului.
          Fraţilor ce naiba tot ne ascundem dupa deget? Daca nu se schimba raportul, că vrem, sau că nu vrem tot ajungem la "fundul sacului". Plus se pune problema asigurarii pensiilor de catre generatia urmatoare. Cum naiba se va intampla asta daca sectorul direct productiv nu se dezvolta si se chinuie de pe o zi pe alta?

          Ganditi-va la asta si nu mai fiti partinitori si egoisti de genul "mie sa-mi fie bine, ca restul nu conteaza".
          Ei bine toti contam si toti trebuie sa traim la un nivel care sa ne poata permite mentinerea unui nivel de efort continuu si suportabil pe termen lung.

          Cineva mai sus spunea de dividerea sociala pe care politicienii o intretin pentru a-si mentine artificial puterea pe care nu o merita.
          Ei bine aceasta dividere devine posibila deoarece nivelul de educatie este scazut. Astfel o mare parte dintre noi nu pot pricepe de ce le merge tot timpul prost si nu pot gasi o iesire din starea actuala.

          Solutia este simpla si fundamentala totodata.
          Indemnati-ii si ajutati-ii pe cei cunoscuti care nu au un PC si o conexiune la internet sa le obtina si sa invete sa le foloseasca.
          Asa lumea se va deschide in fata lor si posibilitati noi pot apare pentru fiecare.
        • +1 (1 vot)    
          Domnule (Joi, 7 noiembrie 2013, 10:38)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui ionv

          Banii cu care se platesc serviciile prestate de bugetari sunt de la buget. Bugetul e facut din ce-mi ia statul MIE si altora ca mine. Nici statul si nici bugetarii nu produc banii care se invart in economie.

          Nu stiu ce-i greu de inteles.
          • 0 (0 voturi)    
            As vrea sa va contrazic ... (Vineri, 8 noiembrie 2013, 10:48)

            Florin J. [utilizator] i-a raspuns lui Luk

            cu un singur argument.
            Romania este o mare masinarie in care fiecare dintre noi suntem ca o rotita.
            Ei bine spre exemplu daca nu ar exista cine sa le invete pe rotite (cazul profesorilor) cum sa intre in angrenaj si cum sa se invarta atunci masinaria ar scartai si nu ar putea avansa.
            La fel este valabil cu fiecare categorie profesionala sau de libercugetator existenta in tara asta si care produce sau nu profit direct.
    • +13 (25 voturi)    
      Uiti de criza? (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 11:12)

      Alex S [utilizator] i-a raspuns lui #DeDreapta#6Case#DinMeditatii

      Cand a facut Boc asta? Din cate tin eu minte era in plina criza financiara globala cand absolut orice bursa era pe minus si au fost tari care au dat faliment. Si nu mai spune ca au scazut "salariile", spune "salariile celor care lucreaza la stat", ca sa fie mai corect.
      • -6 (12 voturi)    
        si acum nu mai e ? (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 13:26)

        adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui Alex S

        criza ?

        si cate imm-uri s-au inchis pe vremea boc ? si datorita politicilor bocuiste(basiste) ?
        • -2 (8 voturi)    
          Hmmm (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 16:33)

          MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

          Criza este numai cand sunt basistii la putere.:)) stiu ei de ce.
  • -8 (22 voturi)    
    Ne insultați inteligența (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 11:13)

    SKBjull [utilizator]

    În plină criză, în 2009 a fost introdus forfetarul. Țin minte ce spunea un ministru de finanțe atunci:

    http://economie.hotnews.ro/stiri-companii-5571323-ministrul-finantelor-catre-firme-daca-nu-poti-plati-nici-macar-500-euro-stat-inchide.htm

    Au închis. Și au trimis în somaj oamenii. Și acum aveți tupeul să spuneți că NU A FOST PUS NIMIC ÎN CÂRCA IMM-urilor? D-le Băsescu, dați-l afară pe cel care vă scrie discursurile.

    Cred că asta e cea mai mare problemă a politicienilor în ziua de astăzi, că există internetul și cine vrea, nu mai uită niciodată.
  • +13 (23 voturi)    
    Taci, Base! (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 11:15)

    , AlwaysToTheRight, NeveRed! [utilizator]

    Oricum prostimea merge teleghidata catre dezastru!
    Sunt atat de "tabula rasa" cum nici un detergent nu ar fi reusit!
    Culmea, sunt spalati cu si de... latrine!
  • +7 (17 voturi)    
    sunt profund indurerat (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 11:25)

    manoman [utilizator]

    sa vad ca oamenii isi aduc aminte ce vremuri bune erau mai inainte.
    si asa, de la guvernare la guvernare.
    eu n-am uitat niciun guvern de dupa '89.
    voi schimbati guvernul "actual" cu cel de "dinainte" in continuu.

    oare cand ne vom da seama ca nu mai trebuie votat niciodata niciun politician?

    cand vom vota doar independenti, vom avea sansa sa avem un guvern adevarat.
    • -2 (2 voturi)    
      aha! (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 18:00)

      manoman [utilizator] i-a raspuns lui manoman

      m-am convins! sunt multi politicieni care citesc comentariile........./
    • -1 (1 vot)    
      Independenți (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 21:14)

      ionv [utilizator] i-a raspuns lui manoman

      de PDL.PSD.PNL.AmericaRusiaF.M.I.GermaniaMareaBritanieETC, se poate?
  • +17 (23 voturi)    
    pai mai paclicilor care blamati Base (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 11:50)

    rakleta [utilizator]

    E tragic ca acceptati pe Pinochio sa faca buba la taxe.
    EL VA PROMIS ca nu face ca Base , nu face BUBA la taxe.

    Asta era ideea ! Voi iar va agatati ce zice presedintele ...
    • +6 (10 voturi)    
      trebuie si USLamishtii (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 12:16)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui rakleta

      sa isi arate mushkii ca vin europarlamentarele..si galeti cu oua si faina parca nu mai au )))
    • -8 (14 voturi)    
      pacalici sunt cei (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 13:29)

      adrian8 [utilizator] i-a raspuns lui rakleta

      care nu inteleg ...
      asta e un articol despre basescu , plin de minciuni si dezinformari , deci da e normal sa comentezi la subiect .

      cand e alt articol despre minciunile lui ponta , atunci acolo vorbim de minciunile lui .
      • 0 (2 voturi)    
        Poti si indica (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 21:02)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        articolul in care ai vorbit de minciunile lui Ponta?
      • +1 (1 vot)    
        De fapt, articolul este despre... (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 21:55)

        Mihail_AD [utilizator] i-a raspuns lui adrian8

        ...cresterea taxelor.
        Rakleta isi aminteste exact, noua guvernare avea in minte altfel de abordare. Pana s-a vazut in fata pupitrului...
  • -6 (16 voturi)    
    ce bine era pe vremea lui Boc (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 12:23)

    visio [utilizator]

    aveam zero taxe, benzina era moca, tva-ul a scăzut cu 24%, polițiștii ne returnau banii de amenzi, fiscul ne ruga frumos să îi lăsăm să ne măture trotuarul....frateee, ce vremuri, ce bine era; muream de plictiseală și curgeau fluvii de bani....ce vremuri, ce minune....
    și acum să ne trezim: aloo, nenea marinaru`, las-o mai ușor cu prosteala asta, sau măcar vorbește în pungă să te easculți seara târziu; alooo, nea hăhăilă, modernizează România; adică vinde pe nimic roșia montana și atâtea altele; bagă gaze și electricitate în fiecar ecasă din România, bagă internet, dă tractoare moca țăranilor să stimulezi agricultura, bagă internt țăranului să știe cum arată occientul, chestii din astea; însă, e mai ușor să dai din gură decât să faci ceva; totuși, ceva au făcut și politicienii=infractorii din parlament: au făcut datorii plătibile de prostul de rând, și s-au îmbogățit uluitor; degeaba se înjură cu turnătorul felix, când se lasă seara, sunt cei mai buni prieteni...
    la cât bine v-a făcut românul de rând, vouă politicienilor infractori, trebuie să îl țineți în brațe; în schimb, voi îl plătiți pt 168 ore cu 150eur; adică, niciun 1eur/ora; în schimb, voi sunteți putrezi de bogați; 10 generații d-ale voastre trăiesc liniștiți din cât ați furat din buzunarul omului de rând.

    p.s. rog votanții usl și pdl să se abțină dela comentarii; ști că mă iubiți; și eu vă iubesc mai mult; atât d emult încât aș umple pușcăriile cu voi; snteți la fel de infractori precum stăpânii voștri.
    • +8 (10 voturi)    
      burned baby burned (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 13:19)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui visio

      aruncatorul de flacari e considerate..arma..neletala ? am putea merge cu el in Parl;ament ))))
      • +2 (4 voturi)    
        vrei să stricăm bunătate de clădire? (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 16:01)

        visio [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        cum spunea Poetul: ”orice gând ai împărate și oricum vei fi sosit”, e rândul meu acum: hai sp ne apucăm de treabă; repede că avem mult de muncă și vreau să îmi petrec crăciunul alături de familie; aș mai avea o idee, i-aș băga în pușcării pe 3 felii de pâine toată ziua; între mese, muncă în folosul comunității; sunt mai rentabili pușcăriașii decât firmele de curățenie...
        însă, propunerea ta e mai interesantă și mai haioasă; reparațiile le plătim din averile confiscate...so, când ne apucăm?
    • 0 (2 voturi)    
      Iar v-a calcat Basescu (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 21:09)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui visio

      pe bataturi. Doare ai?
  • +1 (15 voturi)    
    Basescu are dreptate (Miercuri, 6 noiembrie 2013, 12:26)

    Trojan.H [utilizator]

    Ca de obicei.
  • 0 (0 voturi)    
    cabotinaj (Joi, 7 noiembrie 2013, 7:29)

    LiviuStoian [anonim]

    Atat primul ministru cat si presedintele traiesc cu parerea ca la economie si la fotbal se pricepe oricine. Niciunul dintre ei nu merita comentat. Pacat ca inca ii mai suportam... Niciunul nu face deosebirea dintre cheltuiala si inveestitie, ca sa nu mai vorbim de intelesul si crima pe care o ascunde pozitia de "asistenta sociala" din buget. Pacat...


Abonare la comentarii cu RSS





Buchete.ro de 12 Ani: Florarie Online cu Livrare Flori la Domiciliu in Bucuresti

ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri