Material sustinut de Porsche Finance Group Romania

Car sharing: costuri mai mici, griji mai putine, libertate de miscare mai mare

de     Smile Media
Joi, 2 noiembrie 2017, 12:03 Economie | Porsche

VideoPlaceholder
Foto: Porsche Finance Group
Automobilul a fost multa vreme un simbol al independentei si al libertatii de miscare. Oricine detinea o masina se putea bucura de aceste avantaje. Insa din ce in ce mai multi utilizatori incep sa-si doreasca eliberarea de obligatiile pe care le presupune detinerea unui automobil. Astfel, utilizarea si confortul incep sa devina mai importante decat proprietatea.

O solutie pentru aceasta tendinta este car sharing-ul - utilizarea de catre mai multe persoane a unei masini sau a unei flote de masini. Aceasta este o cale simpla catre un confort sporit, care completeaza transportul public, ciclismul si mersul pe jos pentru a face posibila mobilitatea optima in orice conditii, atat pentru timpul liber, cat si in interes de serviciu.

A avea acces la o masina, chiar daca nu ai una in proprietate, aduce avantaje multiple si diverse - de la beneficii directe (eficientizarea costurilor, flexibilitate, mai putine griji legate de intretinere) pana la contributia adusa la descongestionarea traficului, prin reducerea numarului de masini utilizate.

Car sharing versus inchirierea unei masini


Solutia de car sharing ofera persoanelor si companiilor posibilitatea de a utiliza o masina sau o flota de masini conform propriilor nevoi. Spre deosebire de serviciile de inchiriere, pentru car sharing nu trebuie sa platesti nimic in avans, ci doar in functie de timpul utilizat si/sau de distanta parcursa. Flexibilitatea ridicata iti permite, de asemenea, sa rezervi o masina pentru numai cateva ore sau pentru cateva zile si iti asigura un confort sporit prin eliminarea timpului petrecut pentru completarea de formulare sau asteptat la coada.

Mai mult, serviciile de car sharing sunt extrem de practice prin faptul ca masina poate fi accesata la orice ora, nu numai in timpul orelor de program ale companiei de inchirieri. In plus, pentru ca spatiile in care masinile sunt stationate sunt usor accesibile, la masina se poate ajunge oricand, simplu si rapid.

Car sharing versus proprietate


Solutia de car sharing este mai ecologica decat detinerea in proprietate a unei masini si ajuta la fluidizarea traficului in zonele urbane. In medie, fiecare masina utilizata in regim de car sharing poate inlocui intre 9 si 13 masini, iar majoritatea flotelor sunt formate din modele noi, mult mai putin poluante, care dispun si de multe optiuni eficiente din punctul de vedere al consumului de combustibil (in special masinile electrice sau hibrid) si ofera siguranta sporita.

Car sharing-ul este mai eficient din perspectiva costurilor si iti da posibilitatea de a investi mai mult in lucrurile importante pentru tine. El te scapa de cheltuielile fixe pentru masina (asigurare, revizii tehnice, intretinere, parcare), ca sa platesti exact cat utilizezi. In plus, te bucuri mereu de o masina noua, foarte bine intretinuta, cu care poti calatori in conditii de siguranta. Poti conduce de fiecare data alta masina, potrivita cu distanta si scopul deplasarii - o masina mica, poate chiar electrica, pentru drumurile scurte prin oras, respectiv o masina mai spatioasa cu loc suplimentar de bagaje, in cazul weekend-urilor la munte sau la mare.

Tipuri de carsharing

De la persoana la persoana (Peer to peer)

O masina sau o flota de masini este utilizata de mai multi oameni sau de o comunitate. Aceasta solutie se potriveste proprietarilor de autoturisme care sunt dispusi sa-si inchirieze masinile altor soferi.

Companie - consumator (Business to Consumer)
Companii de car sharing care detin flote de masini, iar acestea sunt dispersate prin oras pentru a putea fi accesate cu usurinta de catre utilizatori.

Companie-Companie (Business to Business)
Flota de masini detinuta de o companie poate fi accesata doar de catre angajatii unei alte companii sau de membrii unei comunitati specifice (cum ar fi oamenii care lucreaza intr-o anumita cladire, indiferent de cine este angajatorul lor).

Viitorul solutiei de car sharing

Dezvoltarea tehnologica si urbanizarea rapida aduc, odata cu transformarea mediului in care traim si lucram in fiecare zi, si o schimbare a nevoilor si a prioritatilor. In orasele supra-aglomerate de astazi si in contextul dezvoltarii industriei auto, oamenii vor sa se bucure de mai multa mobilitate fara a sacrifica timp sau bani.

In acest sens, car sharing-ul este o solutie confortabila si usor de utilizat nu doar pentru utilizarea individuala, ci si pentru companii. Din ce in ce mai multe organizatii inteleg beneficiile utilizarii unui serviciu de car sharing si apeleaza la el pentru valoarea adaugata adusa angajatilor si companiei ca intreg.

Mai multe despre car sharing, intr-un material urmator semnat Porsche Finance Group Romania
.














4220 vizualizari

  • +8 (14 voturi)    
    Exista deja (Joi, 2 noiembrie 2017, 12:09)

    Robert M [utilizator]

    Se numeste autobuz si are sofer. Este superlativul punerii la comun a bunurilor.
    • +4 (10 voturi)    
      Insuficient (Joi, 2 noiembrie 2017, 14:51)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Robert M

      Transportul in comun este util pe anumite rute si in anumite intervale orare. Daca nu sunt destui calatori pe un traseu si/sau la o ora tarzie, sa plimbi un autobuz de 12 tone pentru un singur pasager este fix opusul acelui "superlativ" al punerii la comun a bunurilor.
  • +2 (6 voturi)    
    Cred că rezolvă alte probleme (Joi, 2 noiembrie 2017, 16:34)

    mr_mojo [utilizator]

    Nu neaparat traficul in orașe ci între orașe poate. In oraș te descurci, ai alte opțiuni.
    • +9 (9 voturi)    
      nu stiu ce rezolva (Vineri, 3 noiembrie 2017, 10:19)

      Motanul_incaltat [utilizator] i-a raspuns lui mr_mojo

      Am vrut la un moment dat sa iau una pana la aeroport, intr-un oras mare din vest, si o buburuza din aia mica in care oricum nu prea incapea nimic, era mai scumpa decat taxiul. Mi s-a parut o gluma proasta.
      • 0 (4 voturi)    
        Se poate (Vineri, 3 noiembrie 2017, 17:15)

        Prostu' satului [utilizator] i-a raspuns lui Motanul_incaltat

        Conceptul e totusi interesant si astept urmatorul articol din serie. Probabil firma ofera deja, sau intentioneaza sa ofere un astfel de serviciu si testeaza/educa piata.
        Cu siguranta exista si dezavantaje ale sistemului - pentru asta sunt bune comentariile sceptice :-)
  • +3 (3 voturi)    
    Car sharing (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 14:01)

    Fitter [utilizator]

    Pentru mine ca pensionar, care utilizez masina de 1-2 ori pe saptamana in oras si de 3-4 ori pe an in afara orasului (cca. 500- 800 km/trip) ar fi solutia ideala. Nu stiu de ce nu se baga Tiriac in aceasta afacere care are cel mai mare potential de dezvoltare- nu impozite, nu rovinieta, nu parcare,nu ITP, etc. numai un abonament lunar modic si chirie de utilizare a masinii cand este cazul, plus costul combustibilului. Cunosc niste francezi care de ani de zile au renuntat la masina personala.Asta este solutia descongestionarii traficului si rezolvarii problemei parcarilor in marile orase.
  • +1 (1 vot)    
    dar statutul social cum se mai afiseaza? (Sâmbătă, 4 noiembrie 2017, 17:31)

    xtraterestrul_roman [utilizator]

    "Astfel, utilizarea si confortul incep sa devina mai importante decat proprietatea."

    Eu cred ca in RO inca este foarte importanta proprietatea, pentru ca doar utilizarea si confortul nu-ti afiseaza clar statutul social de om cu masina "bengoasa". Adica sa duci copilul la gradi cu o masinuta obisnuita care nici nu este a ta, si nu cu un urias 4x4?

    Romanii au parvenit mai tarziu (de mai putin de 30 de ani) si e nedrept sa le ceri sa arda etape pentru a ajunge la mentalitati moderne de "mobilitate", "car-sharing" la care au ajuns cei care "se dadeau cu masina personala" inca din anii 50, 60, fara nici o restrictie, pentru ca in timp aglomeratia si poluarea sa se faca simtite si sa schimbe mentalitatile.

    Parerea mea este ca un autoturism este doar un mijloc prin care te deplasezi de la punctul A la punctul B. Legat de proprietate, este bine sa il detii cu conditia ca altii sa nu-si permita sa detina, (ceea ce in conditiile actuale este utopic).

    In alta ordine de idei, daca inainte de 89 sa detii masina era un lux, acum sa NU detii masina este un lux (adica sa iti permiti sa nu alergi tot timpul sa rezolvi probleme urgente si ff urgente, ci sa ai o viata linistita, organizata, indestulata, in care deplasarea sa se faca doar de placere, Eh, vise... :)
  • +1 (1 vot)    
    parere (Duminică, 5 noiembrie 2017, 13:28)

    Paul_ [utilizator]

    "In medie, fiecare masina utilizata in regim de car sharing poate inlocui intre 9 si 13 masini".

    Car sharing pentru orasele mici nu prea isi are rostul.

    Cei din orasele mari isi cumpara masina pe care o vor folosi in oras sau pentru a ajunge in oras.

    In acesta situatie cam toti cei care vor sa mearga cu masina la servici dimineata isi vor vrea sa isi foloseasca masina. Deci sunt necesare cam tot atatea masini ca acum; sau cel putin jumatate daca sa spunem ca o masina ajunsa la destinatie se poate intoarce pentru a fi folosita de alta persoana.
  • 0 (0 voturi)    
    nu vad utilitate (Duminică, 5 noiembrie 2017, 14:29)

    Mistrelutz [utilizator]

    decat pentru curse lungi..spre alte orase..destinatii mai indepartate..altfel..exista taxi .


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri