SNR reia o licitatie pentru un sistem de facturare unica pentru clienti, dupa ce o procedura similara a fost anulata in urma plangerilor la CNSC

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Vineri, 16 septembrie 2011, 19:06 Economie | Telecom

 documente
(16 Sep 2011) PDF, 1MB
Societatea Nationala de Radiocomunicatii (SNR) a reluat licitatia deschisa pentru implementarea unui sistem de facturare unica pentru toate serviciile furnizate clientilor sai, contract a carui valoare este estimata la 7,4 milioane lei (fara TVA), potrivit unui anunt publicat vineri in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP). Aceasta dupa ce o licitatie similara in valoare de 1,8 milioane euro lansata in luna decembrie 2010 a fost anulata de catre Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) in luna martie din acest an, in urma acuzelor de introducere de criterii discrimatorii si ilegale in procedura de licitatie.

Contractul anuntat vineri de catre SNR (Radiocom) - "Solutie software de billing destinata facturarii clientilor Radiocom" are o valoare estimata la 7,4 milioane lei (fara TVA) si o durata de implementare de 9 luni.

Pentru a participa la aceasta licitatie, un ofertant ar trebui sa dovedeasca printre altele ca a incheiat in ultimii trei ani cel putin un contract similar cu valoarea de minim 1.750.000 euro dar si cel putin un proiect de mentenanta si suport pentru infrastructura hardware si software pentru un operator de telecomunicatii. De asemenea, acesta ar trebui sa aiba o cifra de afaceri pentru ultimul an de minim 3,5 milioane euro.

Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente este 25 octombrie 2011, iar termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 1 noiembrie 2011. In aceeasi zi va avea loc si deschiderea ofertelor.

O licitatie similara a SNR din 2010, anulata pentru criterii discriminatorii in acest an

Datele din SEAP arata ca SNR a reluat de fapt aceasta licitatie, dupa ce o procedura similara demarata in luna decembrie 2010 a fost anulata in urma unei decizii a Consiliului National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC).

Decizia CNSC de anulare a licitatiei SNR

Decizia CNSC a fost luata la data de 18 martie 2011, in urma contestatiilor inaintate de doua firme - Elka-Oktal Group si Dim Soft. Mai precis, ambele firme au reclamat prezenta unor criterii de selectie discriminatorii in documentatia de licitatie, insa CNSC a admis in parte numai contestatia Elka-Oktal Group, respectiv critica cu privire la lista principalelor prestari de servicii in ultimii trei ani.

  • "autoritatea contractanta a solicitat ca solutia de billing din oferta sa fi fost implementata la cel putin un beneficiar cu 500.000 de clienti, ce suporta un trafic de 20 de cereri/secunda in peak, 500 CDRs pe zi. Aceasta cerinta este total nejustificata si disproportionata raportata la obiectul contractului, dat fiind faptul ca numarul de clienti ai SNR care urmeaza sa emita facturi prin utilizarea software-ului de facturare este de aproximativ 570 si nu de ordinul sutelor de mii. (...)
  • Chiar si in perspectiva in care numarul de clienti ai SNR ar inregistra o crestere de o suta de ori peste numarul precizat in cadrul acestei documentatii, perspectiva greu de realizat chiar si intr-un interval mediu de timp (cinci ani) aceasta cerinta tot nu se justifica ea avand un caracter ilegal si discriminatoriu", se arata intr-o contestatie facuta de Elka-Oktal Group pe 18 februarie 2011 la CNSC.

Contestatia Elka-Oktal Group

Numarul de 570 de clienti era aferent datei de 31 decembrie 2009. In documentatia noii licitatii lansate vineri in SEAP, SNR precizeaza ca "la 30 aprilie 2011, RADIOCOM gestioneaza un portofoliu de peste 1300 conturi de client, totalizand 4000 unitati generatoare de venit. In strategia asumata pentru dezvoltarea viitoare a portofoliului de produse si servicii bazate pe noile tehnologii, Radiocom si-a fixat ca obiectiv atingerea unui numar de aproximativ 100 000 de clienti".

Adresa Dim Soft

CNSC a respins contestatia firmei Dim Soft pe motiv ca aceasta a fost formulata tardiv.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

908 vizualizari


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică