Orange propune angajamente pentru a inchide o ancheta in care este acuzata ca nu a permis vanzarea serviciilor sale printr-un distribuitor al Vodafone

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Vineri, 23 septembrie 2011, 16:07 Economie | Telecom

 documente
(23 Sep 2011) PDF, 8MB
Consiliul Concurentei a scos vineri in consultare publica un set de angajamente pe care le propune Orange pentru inchiderea unei investigatii in care este acuzata ca s-ar fi inteles cu distribuitorii sai sa nu permita vanzarea de cartele prepaid catre Proton Tehnologies, un retailer controlat de Vodafone. Investigatia dateaza din 2009, cand surse din piata au precizat pentru HotNews.ro ca totul ar fi pornit de la o plangere a Proton Tehnologies, un distribuitor achizitionat de Vodafone in 2008. De altfel una din propunerile Orange este ca in situatia in care unul dintre distribuitorii sai este detinut de un rival, acesta sa obtina informatii despre servicii "cu cel mult 24 de ore inainte ca acestea sa fie lansate pe piata".

Amintim ca o procedura legislativa introdusa anul trecut da posibilitatea Consiliului Concurentei de a inchide o investigatie demarata daca firma face niste angajamente care sa inlature situatia ce a condus la deschiderea anchetei.

De ce este acuzata Orange si distribuitorii sai

  • "Ingrijorarile concurentiale avute de Consiliul Concurentei la declansarea investigatiei au ca obiect o posibila intelegere anticoncurentiala intre Orange Romania si distribuitorii sai de a nu vinde societatii Proton tehnologies produse preplatite Orange de telefonie mobila", se arata in documentul supus dezbaterii publice de catre Consiliul Concurentei.

In continuarea documentului, Orange si inca doi dintre distribuitorii sai - EPS Distribution si Brodos Romania - propun angajamente care urmeaza sa fie analizate de autoritatea de concurenta.

Propunerea de angajamente reprezinta o oferta facuta de Orange si 6 distribuitori ai sai care fac obiectul investigatiei de a-si asuma o serie de obligatii si de a adopta anumite masuri pentru inlaturarea ingrijorarilor concurentiale exprimate de Consiliul Concurentei.

Cel mai eficient angajament formulat consta intr-o procedura de selectie a distribuitorilor (cuprinzand criterii de selectie nediscriminatorii, transparente, clare, obiective si cuantificabile ce urmeaza a fi utilizate de catre Orange).

Orange mentioneaza ca nu va impune "distribuitorilor sai de produse si servicii orange prepay sa aplice prezenta procedura in relatiile dintre acestia si subdistribuitorii lor. Fiecare distribuitor este liber sa-si stabileasca propriile proceduri si criterii de selectie, cu respectarea stricta a tuturor regulilor de concurenta si a principiilor directoare ale prezentei proceduri".

Situatia specifica a unui distribuitor aflat sub controlul direct sau indirect al unui concurent Orange Romania

Un capitol foarte bine detaliat este cel in care un distribuitor care este controlat direct sau indirect de catre un rival din piata ar dori sa vanda produse si servicii Orange Romania.

Astfel, in privinta informatiilor prealabile revanzarii de produse si servicii respectivul distribuitor va primi pe intreaga durata a contractului acces la astfel de informatii cu cel mult 24 de ore inainte ca acestea sa fie lansate pe piata.

Cat priveste informatiile post-vanzare (de genul vanzarilor inregistrate), un astfel de distribuitor nu va avea acces direct in sistemul informatic pe care sunt stocate aceste informatii.

Consiliul Concurentei a solicitat celor interesati in distributia produselor preplatite de telefonie mobila Orange sa trimita observatii cu privire la angajamentele propuse de Orange, EPS si Brodos pana la data de 22 octombrie 2011.

Acesta este al doilea set de angajamente formulate de operatorii de telefonie mobila catre Consiliul Concurentei in aceasta saptamana. Aceasta deoarece in 2009, Consiliul Concurentei a declansat doua investigatii privind posibile intelegeri pe piata comercializarii produselor preplatite de telefonie mobila. Prima investigatie, venita in urma unei plangeri, viza o posibila intelegere intre Orange si distribuitorii acesteia de a nu vinde catre anumiti agenti economici. Cea de-a doua, lansata din oficiu de autoritate, viza posibile practici anticoncurentiale prin stabilirea preturilor de revanzare si intelegeri intre agentii economici implicati pe intreg lantul de distributie al Orange, Vodafone si Cosmote.

Citeste si: Consultare publica: Ce angajamente fac Orange, Vodafone si Cosmote pentru inchiderea unei investigatii in care sunt suspiciuni ca ar fi impus pretul final la cartelele preplatite


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

1292 vizualizari

  • +1 (1 vot)    
    atentie la contractele semnate (Vineri, 23 septembrie 2011, 17:14)

    stan [anonim]

    Atentie mare la ce contracte semnati cu orange,dar mai bine ar fi sa nu mai va incurcati cu astia ca va pacalesc si o sa aveti numai de pierdut.Numai sa incercati sa va retragei de la abonamentul lor si o sa vedeti cate probleme va fac,efectiv nu va dau voie sa plecati de la ei,au angajati care va vorbesc urat si nu stiu sa fie respectuosi cu clientii.
    • 0 (2 voturi)    
      : )) (Vineri, 23 septembrie 2011, 17:30)

      dorin [anonim] i-a raspuns lui stan

      Esti verde sau rosu si nu-ti place portocala? Ia incerca un minut fara ipocrizie si vezi ca renuntarea la un contract semnat e la fel de complexa peste tot. Cum e si normal, ca asta inseamna contract.
      Desi cred ca n-ai cu cine...
  • 0 (0 voturi)    
    Amenda? (Vineri, 23 septembrie 2011, 17:14)

    Wader [anonim]

    Angajamente, angajamente, da' amenda, unde-i dom'le amenda pentru distorsionarea mediului concurential?

    Greseala recunoscuta e pe jumatate iertata, iar de cealalta jumatate ar trebui sa fie amenda.
  • 0 (0 voturi)    
    HOTII de la Orange (Vineri, 23 septembrie 2011, 22:27)

    rover [anonim]

    fff adevarat ce scrie antevorbitorul ''stan''. M-am pacalit de am intrat intr-un contract de 6 luni cu Orange - in schimbul unei abureli de telefon cumparat la ''jumatate de pret''. Le-as baga pe gat CU MARE PLACERE si telefonul si cartela SIM - numai sa ma vad odata mantuit de ei. Mi-au facut mari probleme la shop - efectiv nu au vrut sa ma lase sa denunt abonamentul (desi am drept de denuntare unilaterala - conform contractului). In fine, le-am trimis de urgenta doua notificari prin scrisori recomandate cu confirmare de primire.

    Daca aveti vreo sugestie mai buna - pentru a fi mai bine acoperit in fata acestor HOTI, va rog, sa-mi raspundeti aici pe pagina. Multumesc!
    • 0 (0 voturi)    
      Portabilitate (Duminică, 25 septembrie 2011, 15:19)

      geticul [utilizator] i-a raspuns lui rover

      nu vrei sa mai ai de-a face cu ei? foarte simplu faci portabilitate la alta companie. nici nu mai trebuie sa te mai duci pe la ei. conteaza ca durata contractului sa fie expirata, sa nu fie in acele prime 6 luni cum spui tu.
  • 0 (0 voturi)    
    au inchis piata (Vineri, 23 septembrie 2011, 23:06)

    adrian [anonim]

    vodafone, Orange si Cosmote nu vor sa lucreze si cu alte firme care doresc ca comercialieze coduri de reincazrcare.

    Inspectorii de la PC sa incerce sa colaboreze cu o firma care intentioneaza sa intre pe aceasta piata.

    Pina acum era practic imposibil sa semnezi un contract direct cu marii operatori.

    Vodafone se pare ca a externalizat catre Proton toate contractele de distributie.
  • 0 (0 voturi)    
    Atentie (Sâmbătă, 24 septembrie 2011, 1:31)

    Bubel [anonim]

    ATENTIE! Cititi orice contract inainte de a semna!!!!
    Intrebati de obligatiile si indatoririle noi la fiecare modificare "verbala" (prin call center) a contractului.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă