VIDEO E OFICIAL Nokia a anuntat ca inchide fabrica de la Jucu. 2.200 de oameni, afectati de oprirea productiei

de Red. Stiri     HotNews.ro
Joi, 29 septembrie 2011, 9:55 Economie | Telecom

Fabrica Nokia de la Jucu se inchide
Foto: Reuters
Fabrica de la Jucu se inchide definitiv in 2011, confirma si Nokia intr-un comunicat oficial. Informatia a fost publicata de HotNews.ro si alte publicatii locale pe baza unor surse din companie. Comunicatul Nokia arata ca inchiderea fabricii din Jucu va afecta 2.200 de oameni. Compania motiveaza inchiderea prin nevoia de "optimizare a proceselor de productie, care va da prioritate fabricilor din Asia ce ofera beneficii mai mari, din punct de vedere al proximitatii si capacitatilor de productie".


Reamintim ca toti cei 1.900 de angajati Nokia Romania au fost convocati joi dimineata la o sedinta la fabrica de la Jucu, in conditiile in care existau zvonuri neconfirmate referitoare la o posibila retragere a investitorului finlandez din Romania, au declarat surse pentru HotNews.ro.



Potrivit StirideCluj.ro, angajatii au fost sunati miercuri sa se prezinte la locul de munca joi, de la ora 07:50.

"Nimeni nu stie despre ce este vorba si de ce ne-au chemat la aceasta intalnire. Trebuie sa fim acolo la ora 7.50. Am auzit ca este un cort imens in spatele fabricii, ferit bine de ochii de afara, unde va avea loc sedinta cu cei din conducerea Nokia Europa", a declarat unul dintre angajatii care a dorit sa isi pastreze anonimatul.

"Materia prima care a venit la Nokia Jucu a fost trimisa inapoi la furnizori. De asemenea, marfa care era in fabrica a fost trimisa la alte puncte de lucru. Este o incertitudine mare si nimeni nu stie la ce sa se astepte", a spus si un alt angajat, citat de Stiri de Cluj.



Surse din cadrul fabricii au mai spus ca la sedinta de joi dimineata angajatii ar putea fi informati ca activitatea se reduce la 10% pentru ca nu sunt comenzi si 90% dintre angajati vor fi trimisi in concediu fara salariu.

Nokia, in aprilie 2011, dupa ce a dat afara 120 de oameni la Cluj: "Nu sunt planificate nici un fel de schimbari la nivelul fabricii Nokia de la Jucu" / A. Tise (CJ Cluj): Decizia de a inchide fabrica de la Jucu, luata din februarie

In aprilie 2011, Nokia anunta ca vor avea loc reducerii de personal dinc adrul Cercetare si Dezvoltare aflat in cadrul Olympia Business Center din Cluj. Nokia anunta atunci ca vor fi afectate circa 120 de persoane, insa preciza ca fabrica din Jucu nu va fi afectata in viitorul apropiat. 

"Ca parte a procesului de aliniere la strategia Nokia, se estimeaza ca anuntul privind reducerea fortei de munca va avea impact asupra sitului de Cercetare si Dezvoltare aflat in cadrul Olympia Business Center din Cluj. Nokia estimeaza ca pana la sfarsitul trimestrului al treilea 2011, proiectele curente desfasurate in aceasta locatie vor fi diminuate complet. Operatiunile de Cercetare si Dezvoltare vor continua sa fie derulate in alte centre Nokia de pe glob. Se preconizeaza ca vor fi afectate aproximativ 120 de persoane. Nu sunt planificate nici un fel de schimbari la nivelul fabricii Nokia de la Jucu", a anuntat Nokia Romania.

Joi, 29 septembrie, dupa ce s-a aflat oficial ca Nokia va inchide fabrica de la Jucu, presedintele Consiliului Judetean Cluj, Alin Tise anunta ca decizia Nokia de a inchide fabrica si de a reloca activitatea a fost luata tocmai in luna februarie.

Presedintele Consiliului Judetean (CJ) Cluj, Alin Tise, a avut, joi, discutii cu conducerea Nokia.

''Acum am incheiat o intalnire cu vicepresedintele companiei Nokia, Anderson, in care am discutat problemele fabricii. Decizia a fost luata din februarie cu privire la incetarea activitatii la fabrica din Cluj, fara ca aceasta fabrica sa fie relocata si cu preluarea activitatii de aici de catre alte fabrici care deja sunt in functiune. Este vorba de fabricile din Asia, respectiv Coreea de Sud, India si China'', a precizat Tise, citat de Agerpres.

Istoricul Nokia in Romania

Nokia a inaugurat in septembrie 2008 fabrica de la Jucu, dupa o investitie de 60 milioane euro. Investitia a stirnit un adevarat scandal international, dat fiind ca Nokia a inchis anterior o fabrica din Bochum (Germania).

La deschiderea fabricii din Romania, oficialii spuneau ca ar trebui sa se ajunga la 3.500 de angajati in momentul cand capacitatea de productie urma sa atinga maximul. La mai putin de trei luni de la deschidere, fabrica Nokia trimisese in somaj tehnic o mica parte dintre angajati, din cauza crizei si a scaderii cererii.

In primavara, Nokia si-a schimbat conducerea, numindu-l pe Stephen Elop de la Microsoft in functia de CEO. Acesta a admis ca Nokia este in criza si ca a pierdut masiv cota pe piata telefoanelor mobile, de la peste 50% acum patru ani, la circa 25% in prezent. Nokia a anuntat in aprilie un plan de restructurare care se concretiza prin concedierea a 4.000 de angajati pe plan mondial, dintre care 120 in Romania. Acesti 120 lucrau la centrul de cercetare si dezvoltare din Cluj care a fost inchis la final de aprilie.

Nokia Romania a avut anul trecut afaceri de 6,76 miliarde lei si un profit net de circa 181 milioane lei. In comunicatul de presa care anunta inchiderea fabricii din Cluj se mentioneaza ca Nokia analizeaza fabricile din Finlanda, Ungaria si Mexic, urmand sa decida daca si acolo se vor face disponibilizari.

Un contract secretizat

Ce a negociat Nokia cu statul roman si care sunt termenii asocierii ramane secret. Consiliul Judetean Cluj, condus la acea vreme de Marius Nicoara, a refuzat sa faca public contractul, desi statul roman participa cu o suprafata insemnata de teren si cu peste 30 de milioane de euro din bugetul public.

Hotnews a cerut inca din 5 iunie 2007 o copie dupa contractul de asociere dintre Nokia, Consiliul Judetean Cluj si SC Tetarom SA (societatea care administreaza parcul industial unde se va realiza investitia).

Desi Consiliul Judetean are obligatia legala sa raspunda in termen de zece zile, n-a facut-o. Presedintele CJ, Marius Nicoara (PNL) a invocat si el confidentialitatea contractulului, invitandu-ne chiar sa dam Consiliul Judetean in judecata: "Dati-ne in judecata. Nu este alta cale. Castigati si la revedere!"

Cit a investit statul roman la Nokia - Jucu

Ce se stie insa din declaratiile publice, facute dupa semnarea contractului, in martie 2007:
  • Nokia promite ca va investi 60 de milioane de euro (unii vorbesc acum de dublarea investitiei), ca va crea in urmatorii cinci ani 15 mii de locuri de munca.
  • A primit de la statul roman drept de folosinta gratuit pentru cele 160 de hectare (90 pentru Nokia, restul pentru furnizorii de componente).
  • Daca vor, cei de la Nokia pot cumpara terenul (avand drept de preemptiune) atunci cand vor realiza 15% din totalul investitiei.
  • In schimb, partea romana se obliga sa asigure infrastructura. Adica sa finanteze drumul de acces, alimentarea cu energie, gaz, apa, canalizare, statie de epurare.
  • In total 30 de milioane de euro. Seful CJ Cluj, Marius Nicoara a declarat ca Guvernul a virat pana acum 112 miliarde, dar ca mai au nevoie in perioada urmatoare de inca 150 de miliarde de lei.
Citeste si:


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de BCR

VIDEO Antreprenor StartUp Nation / Fondatorul Scolii de Bijuterie Contemporana: Eu nu vin la serviciu, eu vin in propriul meu atelier, in care imi exprim ideile. Ceea ce misca industria asta sunt ideile, nicidecum cifrele

David Sandu s-a ocupat de designul de bijuterii de cand era copil si a invatat pe cont propriu tot ceea ce stie. Assamblage - Scoala de Bijuterie Contemporana a aparut drept consecinta a acestei pasiuni. David face parte dintr-o industrie creativa emergenta, insa atat el, cat si cei care au trecut in ultimii 7 ani pe la bancurile de lucru ale scolii sale se vad adesea nevoiti sa spuna ca fac alte lucruri, pentru ca activitatea lor nu exista intr-un cadru legal.

29732 vizualizari

  • -4 (62 voturi)    
    mda (Joi, 29 septembrie 2011, 10:04)

    abc [anonim]

    las' ca ne descurcam din turism ca asta a ales sa promoveze statul roman. In loc sa avem un minister pentru investitiile straine avem de 20 de ani minister pentru turism, minister pentru sport, etc.
    • +25 (49 voturi)    
      Corect punct observat (Joi, 29 septembrie 2011, 10:12)

      MM [anonim] i-a raspuns lui abc

      Intra-devar avem minister pt turism si sport. Dupa 21 de ani se vad atat rezultatele in sport cat si in turism. Cat despre cei de la Nokia, haideti sa nu plangem dupa ei, ca in maxim 5 ani o sa mai vedem telefoane Nokia doar la muzee. E o miscare normala si disperata din partea Nokia, si o sa mai urmeze.
      • -17 (47 voturi)    
        foarte bine ca pleaca (Joi, 29 septembrie 2011, 10:29)

        jean [anonim] i-a raspuns lui MM

        dupa ce am blocat in vami florile olandeze acum dam afara si nokia
        bravo base arata-le cine e cel mai tare
        oricum nu produceau decit in lohn niste jafuri de telefoane
        • +30 (38 voturi)    
          gandire stupida (Joi, 29 septembrie 2011, 11:03)

          virgil [anonim] i-a raspuns lui jean

          Nu a dat nimeni afara NOKIA, din contra romania a investit acolo niste bani...
          1. Nu are nici o legatura cu florile e vorba de bani
          2 Nokia are probleme pe plan monidial
          3 Nokia s-a incapatinat sa proiecteze telefoane pe un SYMBIAN invechit si depasit (gresala de strategie)
          4. La Jucu se faceau telefoane low cost (alea care le primesti gartis de la firmele de telefonie) si nu au cum sa concureze ca pret cu china, in sfarsit si-au dat si ei semama de asta
          5. din Germania au plecat tot din cauza florilor?
          • +9 (13 voturi)    
            alta greseala de strategie (Joi, 29 septembrie 2011, 11:55)

            xyz [anonim] i-a raspuns lui virgil

            In China salariile sunt comparativ cu Romania(ma rog comparativ cu Jucu). In alte tari din Asia sunt mai mici salariile. Poate doar ca in China sunt toti furnizorii la un loc. Un telefon Nokia ieftin costa cu tot cu TVA de 25% in jur de 25euro/100 RON(daca il cumperi online) deci fara taxe ceva mai putin. La anul o sa vedem daca va costa mai putin(dar ma indoiesc). In plus chinezii le vor copia toata tehnologia. Vor aparea copii fidele cu exact aceleasi piese in interior doar cu un alt nume.
            • +9 (15 voturi)    
              Nokia.. (Joi, 29 septembrie 2011, 12:42)

              hash [anonim] i-a raspuns lui xyz

              a inchis fabrica pentru ca firmei ii merge prost la nivel global. doar nu era sa recunoasca asta intr-un comunicat de presa.
              • -5 (5 voturi)    
                Putem face si singuri telefoanele alea.. (Joi, 29 septembrie 2011, 19:52)

                Romania in lupta cu birocratia [anonim] i-a raspuns lui hash

                Premierul Emil Boc i-a convocat pe miniştri la o şedinţă specială a Guvernului pentru această seară, de la ora 18,00, pe agenda reuniunii fiind posibilă şi discutarea închiderii fabricii Nokia.

                Premierul Emil Boc le spusese miniştrilor, miercuri, la începutul şedinţei de Guvern că există riscul de delocalizare a unor investiţii multinaţionale din România.

                'Suntem într-o competiţie globală. Criza economică accentuează această competiţie globală. Există risc major de delocalizare a unor investiţii multinaţionale din România sau din Europa, să plece în altă parte. Trebuie să avem grijă ca, într-o asemenea eventualitate, oricând să fim pregătiţi să atragem alte investiţii străine în România'.

                De asemenea, el a anunţat miercuri că doreşte ca orice investiţie străină, fie chiar şi de un milion de un euro, să fie analizată în cadrul şedinţelor de Guvern.

                Totodată, el a anunţat că va trece în coordonarea sa Centrul Român pentru Promovarea Comerţului şi a Investiţiilor Străine, aflat în prezent în subordinea unui secretar de stat din Ministerul Economiei.

                De altfel, şeful Executivului a avut joi, de la ora 12.00, o întâlnire cu conducerea Centrului Român pentru Promovarea Comerţului şi a Investiţiilor Străine.

                Potrivit premierului, această instituţie va trebui să dea un raport în faţa Guvernului, în fiecare săptămână, cu privire la fiecare investiţie solicitată în România, indiferent că este autohtonă sau străină, şi cu privire la etapele şi procedurile de avizare de nivel naţional şi local, iar guvernul va trebui 'să medieze în sens pozitiv ca aceste lucruri să se întâmple la termenele legale'.
              • +3 (3 voturi)    
                vezi poza reuters :)) (Joi, 29 septembrie 2011, 23:38)

                MOKiA [anonim] i-a raspuns lui hash

                daca persoanele din imagine lucrau la Nokia ca ingineri, sau mai stiu eu ce....e si de inteles declinul Nokia :))))
              • 0 (0 voturi)    
                FALS! (Vineri, 30 septembrie 2011, 0:18)

                baubau [anonim] i-a raspuns lui hash

                De ce nu au inchis fabrica din Ungaria?

                Zilele trecute, membrii din guvenrul Olandei s-au intalnit cu omologii lor din guvernul Finlandei.

                Ce au discutat baietii?
                Intrucat Olanda s-a simtit sicanata in scandalul lalelelor, in urma caruia au pierdut cateva zeci de milioane de euro, bunii europeni olandezi au cardasit cu excelentii guvernanti finlandezi ca Finlanda sa isi retraga investitia din Romania, sa simtim si noi ceva pierderi.

                Decizia Finlandei de a nu accepta Romania in Schengen a fost dubioasa, imediat dupa cea a Olandei... Aceasta decizie cu fabrica de telefoane, la fel...
          • -1 (3 voturi)    
            nokia umbla dupa profit... (Joi, 29 septembrie 2011, 19:53)

            ktalin [anonim] i-a raspuns lui virgil

            ... este normal sa se relocheze in Asia unde are inca cota de piata.

            eu nu am inteles asta, euro, milioane, lei miliarde:
            In total 30 de milioane de euro. Seful CJ Cluj, Marius Nicoara a declarat ca Guvernul a virat pana acum 112 miliarde, dar ca mai au nevoie in perioada urmatoare de inca 150 de miliarde de lei
            • 0 (0 voturi)    
              si Romania dupa deficit :) (Joi, 29 septembrie 2011, 23:28)

              Pleosc [anonim] i-a raspuns lui ktalin

              Nokia umbla dupa profit....si cum Romania umba dupa deficit....normal ca nu s-au mai inteles... :)))
          • +1 (1 vot)    
            g (Joi, 29 septembrie 2011, 23:40)

            g [anonim] i-a raspuns lui virgil

            NOKIA=FINLANDA .....FINLANDA nu ne vrea in SCHENGHEN=> se CARA DIN TARA ...
        • -3 (27 voturi)    
          Sa fim cinistiti! (Joi, 29 septembrie 2011, 11:27)

          Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui jean

          Nokia pleaca pentru ca romanii cer mai mult decat asiaticii si sunt mai lenesi, Asta e adevarul cu riscul ca ne doare.
          Intr-un recent studiu publicat de GFK chiar pe acest site, romanii asteapta de la stat cu mana intinsa la stat in proportie de 81% si doar restul isi cladesc o viata fara ajutorul statului. E ingrijorator si ne apropiem aici de Grecia ca mentalitate si nu numai.
          Toata Europa trebuie sa inteleaga ca in noua era a globalizarii trebuie sa munceasca mai mult, sa castige mai putin si sa nu mai apeleze in nestire la credite.
          • 0 (2 voturi)    
            corect (Joi, 29 septembrie 2011, 20:30)

            Fas [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

            este mentionat si acest lucru in articol: fabricile din asia ofera beneficii in ceea ce priveste capacitatile de productie. tot timpul cand o companie isi alege locatia, unul dintre obiective este acesta: scaderea cheltuielilor si cresterea productivitatii. daca au hotarat sa se mute acolo e pt ca per ansamblu, ies mai profitabil acolo decat aici. nu e nici o filozofie. pt ei fabrica de aici nu renteaza.
        • -1 (9 voturi)    
          offfff (Joi, 29 septembrie 2011, 13:29)

          etre [anonim] i-a raspuns lui jean

          De unde rasariti mai .... ?

          Daca tu crezi ca Nokia a plecat pt povestea cu Schengen ... sincer, ineptii cu iz de propaganda politica ca ale tale ar trebui interzise. Prostia ar trebui interzisa cumva, daca s-ar putea.
        • +5 (9 voturi)    
          Nu e deloc bine... (Joi, 29 septembrie 2011, 13:58)

          adriana [anonim] i-a raspuns lui jean

          pt. ca dadeau de mancare la 2.000 de romani, intr-o zona unde nu prea gasesti de lucru. In plus, ajuta exporturile romanesti, fiind printre cei mai mare exportatori ai Romaniei.
          Nu poti sa zici ca e bine ca pleaca. Eu sper doar ca salariatii sa nu accepte 5-6 salarii compensatorii ci cel putin 12-18... Sper sa ii negoicieze bine, sa nu scape asa usor.
          • +1 (7 voturi)    
            FAls, FAls... (Joi, 29 septembrie 2011, 16:55)

            ogi [anonim] i-a raspuns lui adriana

            NU avea Nokia 2200 de angajati.
            Minciuni.Sint alte firme cu mult mai multi angajati in Cluj care culmea platesc taxe la stat mai mari decit NOKIA
            Cea ce a facut NOKIA in Cluj se numeste TEAPA.N-au platit mai nimic .Impozite pe cladiri =O, taxe la bugetul local=O, +etc.
            .Angajatii Nokia(cu CM) in Cluj erau in nr de cca 100 de persoane inclusiv cei de la R&D.Aveau leasing de personal pt cca 2 sau 3 saptamani , apoi concedieri .
            La NIOKIA au lucrat maxim 600 persoane si nu 2200.
            Au ajuns dupa cca 3 ani sa aduca personal cu autobuzele de la 80 - 100 de KM distanta de firma.
            Nu mai gaseau fraieri pe linga Cluj
            Cine isi risca un loc de munca stabil chiar si pe un salar mic pt 2 saptamani la NOKIA
            • 0 (0 voturi)    
              fsd (Vineri, 30 septembrie 2011, 15:12)

              JustMe [anonim] i-a raspuns lui ogi

              ar fi bine daca ai stii ce vb sincer
        • +2 (2 voturi)    
          nokia si facilitatile fiscale (Joi, 29 septembrie 2011, 21:22)

          marinel [anonim] i-a raspuns lui jean

          Atit au tinut facilitatile fiscale, atit ramin. Cauta in continuare fraieri pe alte meleaguri, unde sa produca mult pe salarii mici si sa pota "duce" beneficiul acasa in Finlanda.
      • +9 (13 voturi)    
        ... (Joi, 29 septembrie 2011, 10:52)

        abc [anonim] i-a raspuns lui MM

        "Dupa 21 de ani se vad atat rezultatele in sport cat si in turism" --> care-s rezultatele alea? Ca-s de-a dreptul "stealth".
        • +4 (8 voturi)    
          :) (Joi, 29 septembrie 2011, 14:14)

          B.Dan [utilizator] i-a raspuns lui abc

          Era ironic. Sper.
      • -2 (20 voturi)    
        codul muncii (Joi, 29 septembrie 2011, 11:11)

        xyz [anonim] i-a raspuns lui MM

        Este rezultatul codului muncii. Care trebuia sa aduca locuri de munca cat cuprinde. Oamenii care au lucrat la Nokia au venit mare parte de la alte firme, si-au dat demisia si s-au angajat la Nokia. Acum stau cu familiie fara bani chiar in momentul cand incepe scoala. Sa vedem cum ii protejeaza acum codul muncii lui Boc(cea mai mare realizare a PDL).
        • 0 (20 voturi)    
          destept cale afara (Joi, 29 septembrie 2011, 11:40)

          qwe [anonim] i-a raspuns lui xyz

          Esti total pe langa. Evident, pierderea cotei de piata este rezultatul noul cod al muncii. Mai cap sec de comunisto-socialisto-national, intelege odata ca ineficienta si lipsa strategiei nu se poate inlocui cu subventii tampe.
          • +2 (18 voturi)    
            tu aberezi (Joi, 29 septembrie 2011, 12:28)

            xyz [anonim] i-a raspuns lui qwe

            Codul muncii nu are legatura cu subventiile.
            Un cod al muncii corect ar trebui sa ofere protectie si angajatilor nu doar angajatorilor. Daca defiintezi un loc de munca atunci ar trebui ca firma sa plateasca cateva salarii acelui angajat cum e in alte tari. Chiar si daca e dat cineva afara din cauza performantei tot trebuie platit ceva. Acel cineva are si el familie are nevoie sa plateasca o chirie sau sa manance. Nu doar ca PDL a fost de dreapta dar a fost de extrema dreapta cand a facut codul muncii. Sper ca acei angajati sa vina la Boc la usa sa-i ceara mancare pentru copii.
            • +4 (10 voturi)    
              multumesc pentru minusuri, dar.. (Joi, 29 septembrie 2011, 14:48)

              xyz [anonim] i-a raspuns lui xyz

              Pe codul muncii din Germania, cand Nokia a inchis fabrica a platit fiecarui muncitor 80000 de euro. Pe codul muncii din Romania(multumita lui Boc) Nokia nu e obligata la nimic. Doar daca sunt ei dragutzi ne dau ceva cat vor ei. Prefer sa fiu comunisto-socialisto-national cum sunt nemtii...daca asa se cheama cineva care sustine un cod al muncii corect.

              Daca nu credeti cititzi aici:
              http://news.icm.ac.uk/business/nokia-offers-e200m-in-german-factory-closure/413/
              • +3 (7 voturi)    
                fain (Joi, 29 septembrie 2011, 15:26)

                shunranu [anonim] i-a raspuns lui xyz

                raspuns, bravo!
              • -3 (5 voturi)    
                Unde ai citit asta? (Joi, 29 septembrie 2011, 18:34)

                Adriana [anonim] i-a raspuns lui xyz

                Unde ai citi asta cu banii... ca nu e obligat sa le dea nimik? Poate dai un link sa vedem si noi... ca nu imi vine sa cred asa ceva!
              • -3 (5 voturi)    
                ... (Joi, 29 septembrie 2011, 20:53)

                Veetor [utilizator] i-a raspuns lui xyz

                Cum ma obligi tu pe mine, angajator, sa-ti dau tie, angajat, bani cand eu hotarasc sa imi inchid afacerea? Investitiile le-am facut pe banii mei, nu pe ai tai. Da, profitul l-am facut pe munca ta, dar si tu ai primit bani pentru munca prestata.

                Am ratat eu momentul cand a ajuns ca locul de munca sa fie o obligatie, nu un drept?
                • 0 (0 voturi)    
                  Hmmm (Joi, 29 septembrie 2011, 23:02)

                  MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui Veetor

                  Ntttttzzzzz
                  Ai facut acel profit din facilitatile fiscale obtinute de la statul acelui cetatean...acum trebuie sa dai si ceva inapoi.
                • 0 (0 voturi)    
                  cum te oblig ? uite asa ... (Vineri, 30 septembrie 2011, 11:56)

                  xyz [anonim] i-a raspuns lui Veetor

                  Oamenii nu sunt roboti. Daca ai angajat oameni ai o responsabilitate. Nu-i arunci pe drumuri chiar in orice conditii chiar daca iti merge afacerea prost.
                  Daca nu-ti convine sa ai responsabilitate atunci n-ai decat sa lucrezi cu roboti. Cumparati din Japonia cu 100 de mii de euro bucata vreo 1000 de robioti si poate iesi mai bine. Esti om de afaceri, deci fa calculele...
              • 0 (0 voturi)    
                what? (Joi, 29 septembrie 2011, 23:46)

                Claudiu [anonim] i-a raspuns lui xyz

                Daca Romania punea asemena conditie plecau nokienii direct in China.
      • +14 (20 voturi)    
        sa vezi si sa nu crezi (Joi, 29 septembrie 2011, 11:51)

        the dark one [anonim] i-a raspuns lui MM

        ce ne facem cu investitiile in IMOBILIARE, muicaaaaaaaaa?
        ce ne facem, ce ne facem... unde o sa se duca pretul metrului patrat de pirloaga?
        valeu muica valeu...cum mai explodau preturili cand deschidea nokia fabrica la jucu ... haoleu frateee, ce ma fac cu atata teren, ca am credite manca-v-as ...

        :) :) :)
      • +3 (7 voturi)    
        glumesti nu? (Joi, 29 septembrie 2011, 14:14)

        cosminrs [utilizator] i-a raspuns lui MM

        ce rezultate se vad in sport si turism? nici nu am mai auzit de sport romanesc in afara.. sau.. conteaza doar visele romanului?
        turism.. spui de cum pleaca romanii din tara altundeva nu?
      • -4 (4 voturi)    
        gresesti (Joi, 29 septembrie 2011, 19:44)

        ready4war [anonim] i-a raspuns lui MM

        minister de sport nu avem, pt ca admnistratiile locale au preferat sa vanda bazele sportive, aflate in centrele oraselor( teren valoros) celor din imobiliare..... si de ani buni nu s-a investit nimic in sport. Vezi terenurile de pe langa stadionul national sau bazele sportive din Bacau, precum si parcul de pe langa stadion.
      • 0 (0 voturi)    
        Investia Nokia (Vineri, 30 septembrie 2011, 9:34)

        ELA Popescu [anonim] i-a raspuns lui MM

        Miscarea Nokia este intradevar disperata, numai ca partea Romana a investit si aceasta investitie nu a fost recuperata. Nimeni nu impiedica firma Nokia sa produca telefoane performante. Cei de la Nokia nu au procedat corect.
    • +31 (55 voturi)    
      Tovarase .... (Joi, 29 septembrie 2011, 10:13)

      anonim [anonim] i-a raspuns lui abc

      numai politica visezi ....
      Nokia are probleme majore. Compania a facut o serie de greseli strategice care i-au adus aici. S-au crezut tari, controlau o buna parte din piata de mobile. Ei mergeau pe moda, adica acelasi HW diferite forme. Cind a venit IPhone, urmat de HTC , Samsung si restul Nokia a fost in offside. E posibil ca in curand sa auzi: Nokia s-a inchis.
      Asa ca Tovarase, nu numai Basescu e de vina, asta ca sa sti cum sta treaba.
      • +8 (14 voturi)    
        ... (Joi, 29 septembrie 2011, 11:02)

        abc [anonim] i-a raspuns lui anonim

        pai da tovarase, asta e politica adevarata, politica mare. Politica economica, schimburile comerciale, etc. nu porcariile de mondenitati si animozitati de Dambovita despre care voi va imaginati ca inseamna politica.
      • -1 (7 voturi)    
        Cand a venit iPhone urmat de HTC ? (Joi, 29 septembrie 2011, 13:30)

        etre [anonim] i-a raspuns lui anonim

        .... incurci istoria cu cativa ani buni.
        • +2 (8 voturi)    
          pt cel cu minte putina si mouse-ul pe minus (Joi, 29 septembrie 2011, 14:14)

          etre [anonim] i-a raspuns lui etre

          Istoria HTC: http://www.htc.com/us/about
          citez:
          "First color palm-size PC (1999)"
          "First Microsoft powered Smartphone (2002)"
          "First Microsoft 3G Phone (2005)"

          iPhone s-a lansat in 2007.
          • +2 (4 voturi)    
            Interfata bine gindita, multi-touch screen etc (Joi, 29 septembrie 2011, 19:12)

            lolz [anonim] i-a raspuns lui etre

            Astea n-au contat, nu ?

            Ca iti place tie sau nu, Apple au revolutionat smartphone-ul.

            Dupa care Google a venit cu Android, care a deschis piata pt concurentii Apple (HTC, Samsung, Sony, Motorola etc).

            Smartphones au inceput sa devina bunuri de larg consum si telefoanele cu care Nokia domina piata au ajuns sa fie depasite.

            Dar Nokia au stat ca curca pe oua pe Symbian-ul ala al lor. Si acum, ca capra riioasa cu coada pe sus, ca sa nu accepte ca Android e mai bun, au sarit in bratele Microsoft.

            Au crezut ca cota de piata e vesnica, si acum isi incaseaza suturi. Aia de la Jucu sunt victime semi-colaterale. Ca probabil ca n-ar fi plecat Nokia asa de repede daca era totusi un mediu bun de afaceri, erau autostrazi si/sau aeroporturi pt transportul marfii etc.

            Pina la urma prostia se plateste pe toate partile.
      • +1 (5 voturi)    
        are probleme ? (Joi, 29 septembrie 2011, 19:06)

        pingelescu [anonim] i-a raspuns lui anonim

        foarte bine. n'am niciun telefon nokia si nici n'am de gand sa cumpar vreunul.
    • +25 (33 voturi)    
      esti haotic ... (Joi, 29 septembrie 2011, 10:22)

      dorel [anonim] i-a raspuns lui abc

      daca Nokia a scazut pe piata ar trebui statul roman sa o faca mai competitiva ?!
      • -2 (20 voturi)    
        ... (Joi, 29 septembrie 2011, 10:48)

        abc [anonim] i-a raspuns lui dorel

        nu, dar trebuia ca statul roman prin "marii specialisti" pe care-i are sa anticipeze miscarea celor de la Nokia si sa aibe la ora asta discutii macar cu 3 investitori care sa-i inlocuiasca.
        • 0 (14 voturi)    
          Daca Nokia nu a anticipat (Joi, 29 septembrie 2011, 11:25)

          xyz [anonim] i-a raspuns lui abc

          cum ar fi fost capabil altcineva sa anticipeze. De exemplu tu ai anticipat prostiile pe care le postezi ? Nokia va fi curand cumparata si incearca cu disperare eficientizarea operationala. Cat despre investitorii care sa inlocuiasca Nokia acestia nu vin pentru ca pleaca Nokia ci pentru ca au sau nu ceva de castigat deci nici o legatura cu Nokia.
          • +2 (8 voturi)    
            ... (Joi, 29 septembrie 2011, 11:45)

            ... [anonim] i-a raspuns lui xyz

            "marii specialisti" de care vorbesc au acces la date pe care noi muritorii nu le avem. Si mai au si salarii foarte bune pentru ca sa poata anticipa ceea ce noi nu putem. Pentru ca altfel nu am nevoie de ei. Am nevoie de leaderi pentru ca ei sa vada cu 3 ani in fata mea...ca sa vad pe unde merg astazi sau saptamana viitoare ma descurc si singur.
    • -1 (23 voturi)    
      poate tragem si o invatatura totusi (Joi, 29 septembrie 2011, 11:10)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui abc

      FARA AJUTOARE DE STAT PENTRU PRIVATI!!! Mai bine promovam turismul, decat sa facem investii de stat (drumuri, infrastructura, etc) special pentru niste privati si nu pentru populatie! Sunt curios la Craiova, o sa faca tot ce vor cei de la Ford? Si dupa ce terminam investitiile megalomane in infrastructura ... Ford sa-si ia bagajele si sa plece! Privatii daca vor ... sa-si faca investitii pe bani lor.
      • +2 (4 voturi)    
        Udrea, tu esti ? (Joi, 29 septembrie 2011, 16:58)

        altul [anonim] i-a raspuns lui Andrei

        .
    • +1 (15 voturi)    
      Corect. (Joi, 29 septembrie 2011, 11:30)

      Gigi66 [anonim] i-a raspuns lui abc

      Acum s-au dus instantaneu 1,6 miliarde de euro din PIB-ul anual al Romaniei si cam 1 miliard din exporturi.
      Daca mai pleaca si Renault de la Pitesti, inseamna ca ne paste nu o biata recesiune, ci o ditamai depresiune, cu o scadere economica mai mare ca in 2009-2010.
      Dar vine Nuti cu miliarde de turisti in hotelurile lui Cocos si ne-am scos.
      • -2 (8 voturi)    
        Nu este nici o problema (Joi, 29 septembrie 2011, 13:18)

        unu' [anonim] i-a raspuns lui Gigi66

        Ca a scazut PIB-ul. Ca Nokia nu platea mai nimic la stat, deci daca scade PIB-ul si ramane cvasiconstanta incasarea din taxe, creste procentul ala de 33-34%.
  • -19 (37 voturi)    
    grav (Joi, 29 septembrie 2011, 10:10)

    un roman [anonim]

    asta este destul de grav,stie oare guvernul nostru care se lauda ca ne-a scos din criza de lucrul asta,si ce masuri a luat ca oamenii astia sa nu fie afectati de somaj?
    In astfel de cazuri eu unulo consider ca trebuie facut aproape imposibilul in a tine investitorii si locurile de munca intacte,asta cred eu....
    posibil ca anumite "capete luminate"de prin anumite ministere spun e si ce daca mai sunt inca o mie si ceva de oameni in somaj ,oricum avem aproape de milion oameni fara ocupatie
    cam tragic nu-i asa?
    • +17 (25 voturi)    
      f.grav (Joi, 29 septembrie 2011, 10:39)

      buncrestin [utilizator] i-a raspuns lui un roman

      asta arata, daca mai trebuia dovedit, ca guvernul nostru sau oricare guvern din lumea asta poate doar sa asiste la dinamica economica si prea putin sa o influenteze. trebuie sa ne trezim, nu mai suntem doar noi cu noi si cu ambitiile noastre locale, traim intr-o lume globalizata si suntem obligati sa ne adaptam ei. gata cu populismele si socialismele, cu statul care face drege si ne intinde un covor rosu de cand ne nastem si pana intram in mormant...
  • +31 (37 voturi)    
    La ce telefoane faceau, era de asteptat (Joi, 29 septembrie 2011, 10:12)

    Andu [anonim]

    Toate telefoanele produse la Jucu era low cost, cele mai ieftine modele. Piata pentru aceste telefoane a scazut foarte mult in ultima vreme, fiindca nimeni nu mai vrea un telefon doar ca sa poata suna si sa dea un SMS. De asemenea, nici modelele de top de la Nokia nu mai sunt ce-au fost, asa ca poate ar fi bine sa cautam un investitor de la Samsung, Apple sau HTC.
    • +5 (19 voturi)    
      Sa nu cauti investitor de la apple (Joi, 29 septembrie 2011, 10:23)

      Alex [anonim] i-a raspuns lui Andu

      Deoarece apple nu produce nici macar o piulita. Toate sunt produse de catre Samsung pt ei :))
      • +5 (7 voturi)    
        componente... (Joi, 29 septembrie 2011, 12:19)

        UnCapsunarCanadian [anonim] i-a raspuns lui Alex

        Samsung furnizeaza ceva componente... Firma care le produce se cheama Foxconn are circa 900.000 de angajati, produce o gramada de alte electronice si a avut ceva probleme cu niste muncitori care s-au sinucis.... dar se parre ca au gasit solutia... o sa inlocuiasca multi muncitori cu roboti...
        • +2 (4 voturi)    
          Se sinucid si robotii! (Joi, 29 septembrie 2011, 18:10)

          sile [anonim] i-a raspuns lui UnCapsunarCanadian

          Sunt zvonuri ca au inceput si robotii sa ceara plati compensatorii si sa ameninte cu sinuciderea.
      • 0 (0 voturi)    
        wrong.. (Joi, 29 septembrie 2011, 23:43)

        coco [anonim] i-a raspuns lui Alex

        arhitectura si productia procesoarelor este 100% Apple..de restul se ocupa cateva oem'uri
    • +12 (32 voturi)    
      Te contrazic (Joi, 29 septembrie 2011, 10:36)

      Ardelean [utilizator] i-a raspuns lui Andu

      eu unul recent am achizitionat un C3... cand m-am asezat la masa si i-am comunicat operatorul ca doresc sa achizitionez un telefon, a inceput sa sa-mi prezinte tot felul de modele mentionate mai sus de tine, pe care le-am refuzat, pentru ca doresc un TELEFON...
      eu unul bag mana in foc si pariez in continuare pe nokia, o asemenea experienta nu dispare peste noapte...
      si ca o opinie personala, toate celelate gadgeturi pe care le au iphone, htc...etc, mie unul mi se par inutile atata timp cat ca un om normal muncesti si nu ai timp de bantuit pe telefon prin tot felul de aplicatii, iar in timpul liber sincer prefer un desktop sau laptop decat un telefon...
      • +1 (15 voturi)    
        hmm (Joi, 29 septembrie 2011, 10:55)

        unu_de_aiurea [anonim] i-a raspuns lui Ardelean

        Dar poate nu vrei sa iti cumperi(sau sa iti iei in vacanta sau aiurea dupa tine): laptop, telefon, GPS, aparat de fotografiat, lanterna, busola, pix si carnetel de notitze etc.
        Si mie imi par frumoase masinile de epoca, dar nu inseamna ca se poate face profit producnad masini ce arata ca masinile de epoca...
      • +6 (12 voturi)    
        no disrespect but... (Joi, 29 septembrie 2011, 11:25)

        AlexRmF [anonim] i-a raspuns lui Ardelean

        Genul de oameni despre care vorbesti sunt putini si vor deveni din ce in ce mai putini pentru ca in general sunt batrani sau trecuti de prima tinerete, iar noua generatie va dori modelele de la Apple, Samsung sau HTC, iar ei reprezinta oportunitatea de crestere pentru orice companie inovatoare.
        in rest... sunt de acord ca nu orice lucru nou e benefic, dar nici nu trebuie sa te impotrivesti prea tare, altfel te excluzi singur si devi minoritar... cam cum au facut cei de la nokia
        • +9 (11 voturi)    
          Depinde d.c.p.d.v privesti lucrurile (Joi, 29 septembrie 2011, 12:37)

          Ardelean [utilizator] i-a raspuns lui AlexRmF

          am 35 de ani, consider ca sunt destul de bine informat legat de noutatile tehnologice mai ales ca ocupatia mea e web developer... deci prin urmare nu cred ca sunt un om batran...
          cand am scris cele de mai sus am luat in consideratie practicalitatea...
          nu ma impotrivesc, dar nici nu pun botul la toate gogomaniile pe care Steve Jobs le prezinta... app ca tot venii vorba, vreau sa vad si eu un detinator de ipad ca poarta o convorbire telefonica (in prezentarea ipad-ului asa se lauda Jobs, ipad-ul este compromisul intre un smatphone si un notebook)
          dar revenind la oile noastre, ce vreau eu sa spun este ca sunt de acord cu toate aceste gadgeturi atata vreme cat iti convine pretul, mie unul mi se pare exorbitant, dar cum noi romanii suntem obisnuiti in a arunca banii pe fereastra (pe vremea lui ceausescu munceam o viata sa ne cumparam o dacia asfel ajungand renumita dacie cea mai scumpa masina din lume... glumesc) acum observ ca vanzatoarea de la boutique are iphone... da deh, ea e la moda chiar daca a dat 3 salarii pe el...
          prin urmare, atata vreme cat folosesti ceea ce cumperi si isi justifica investitia e ok, pentru ca din ultimlele statistici ponderea populatiei cu trai peste mediu era undeva intre 7-12 % daca bine retin... dar pe strada remarc ca tot al 5 -lea individ are un smartphone cu touchscreen si il foloseste sa posteze in profilul lui de pe facebook statusul "cumparaturi la mall"
          sunt foarte curios (si asta ar fi un studiu de piata interesant de efectuat) cati stiu sa utilizeze aplicatiile pe care le ofera telefoanele lor... cat % din potetialul telefonului este folosit si mai important cat timp aloca pentru utilizarea aplicatiilor de pe telefon, in afara de convorbiri... lumea ar fi surprinsa de rezultate...
          • +4 (8 voturi)    
            in sfarsit o abordare normala (Joi, 29 septembrie 2011, 13:39)

            Ava [anonim] i-a raspuns lui Ardelean

            Perfect de acord cu tine. De curiozitate, am incercat un smartphone citeva saptamini. Dupa ce am constatat ca nu am nevoie de minunatiile pe care le ofera, m'am intors la "caramida" dinainte.
            In majoritatea cazurilor, smartphone-urile sint intr'adevar un accesoriu si tin de moda - de asta au putut creste atit de repede, in special in segmentul tinar. Si imi pare rau pentru Nokia, fiindca persoanele care cumpara lucruri de care au nevoie (nu inutilitati dragute) se imputineaza pe zi ce trece. Sa spunem, oare, ca oamenii devin mai laudarosi?
            • +1 (1 vot)    
              Aha, (Joi, 29 septembrie 2011, 16:34)

              Chirita [anonim] i-a raspuns lui Ava

              Si eu ma intreb, ce sa faci cu un smartphone in Romania? V-ati gandit ca nu prea e functional acolo? Aveti habar cum e mediul de afaceri in America, Japonia, etc?
          • +5 (5 voturi)    
            Total de acord cu tine (Joi, 29 septembrie 2011, 14:51)

            Andu [anonim] i-a raspuns lui Ardelean

            Sunt de acord cu tine, mai ales ca acum detin un Nokia E51. Si oricat m-am jucat si pe Iphone sau Samsung Galaxy tot nu am reusit sa le plac fiindca toate aplicatiile gratuite sau nu sunt in general o pierdere de vreme.

            Din pacate insa, eu imi schimb telefonul la cativa ani, nu de doua ori pe an, asa ca nu ma incadrez in targetul celor de la Apple sau Samsung, dar nici pe Nokia nu-i pot ajuta prea mult.

            Poate ar fi cazul ca Nokia sa revina la un singur telefon din fiecare gama (dar sa fie fara cusur), asa cum aveau inainte, e posibil sa ii atraga pe cei care "urasc" porcariile de retele de socializare si alte aplicatii fara folos.
            • +3 (5 voturi)    
              corect (Joi, 29 septembrie 2011, 15:25)

              cucu [anonim] i-a raspuns lui Andu

              da,corect.

              m-am saturat de atat "sclipici" si glamour; vreau un telefon robust,patratos,eficient.

              nokia ar trtebui sa fie ca un jeep al anilor '90; robust,simplu, si cu care-ti faci treaba bine; nu un bmw x5 de fetite.
          • +3 (5 voturi)    
            ce placere sa citesti (Joi, 29 septembrie 2011, 15:37)

            shunranu [anonim] i-a raspuns lui Ardelean

            un raspuns ca al dv.! Foarte elocvent pentru cei care nu se straduiesc sa gandeasca, repezindu-se sa categoriseasca, sa eticheteze, folosind un stereotip facil oarecare, denotandu-va imediat ca "vechi", batran si demodat"", cand nu doar ca sunteti tanar de 35 de ani, dar si specialist in ceva informatica! Relaxant!
        • +2 (4 voturi)    
          Asa o fi ? (Joi, 29 septembrie 2011, 14:30)

          neamtul [anonim] i-a raspuns lui AlexRmF

          Asa zicea toata lumea ca nu se vand decat masini cu briz-briz-uri. Pana a avut curaj Renault sa promoveze o masina gen Logan de s-au c... de frica toti managerii de la Mercedes, WV, Audi etc. ( vezi atacurile de toata jena din presa germana impotriva Loganului).

          E loc si pentru telefone mobile normale ( nu smartphones) dar pe de alta parte ar trebui sa aibe performante mai bune , nu ca acum 5 ani. Nokia nu a mai inovat DELOC pe piata telefoanelor mobile non-smart in ultimii ani. Nici Renaul nu ar fi avut succes cu Dacia 1310 dupa cum nici indienii nu au cu masina lor de spalat.
      • +8 (12 voturi)    
        Si eu te contrazic... (Joi, 29 septembrie 2011, 12:28)

        FlorinC [anonim] i-a raspuns lui Ardelean

        Eu am primit de la firma un C1 nou-nout - se blocheaza cand navighez prin agenda, are lag 3-4 secunde, se inchide in timpul convorbirilor... este o petarda nenorocita.
        Si, ca sa vedeti ce facea candva Nokia, pot sa va spun ca maica-mea foloseste inca un Nokia 1100 pe care l-am cumparat eu prin 2001. Bateria tine ca la inceput, n-are probleme de semnal... functioneaza perfect.

        Evolutia Nokia: de la telefoane foarte bune la gunoaie.
        De cativa ani, Nokia nu se mai afla in capul listei de optiuni atunci cand vreau sa cumpar un telefon.
    • +8 (10 voturi)    
      s-a schimbat structura pietei (Joi, 29 septembrie 2011, 11:15)

      bogdan [anonim] i-a raspuns lui Andu

      Asteptarile utilizatorilor de telefoane mobile s-au schimbat drastic in ultimii ani; daca pana mai deunazi "sfantul graal" al telefoanelor mobile era un aparat cu o autonomie cat mai mare, compact, semnal bun oriunde si o calitate a sunetului cat mai buna, acum aceste calitati sunt apanajul aparatelor low cost.
      Cat profit poti sa faci de pe un telefon care la poarta fabricii costa 25 de dolari?
  • -18 (32 voturi)    
    Imi pare rau pentru oameni (Joi, 29 septembrie 2011, 10:17)

    Laur [anonim]

    Dar ma "bucur" pentru statul roman.

    1. A pierdut 1900 de contracte de munca, deci venituri substantiale.
    2. Are de dat 1900 de indemnizatii de somaj.
    3. Au pierdut impozite locale ale firmei.

    Aici da pierdere. Parca Boc si Baselu ziceau ca trebe sa creeze locuri de munca. Iata ca au disparut dintr-un foc 1900. Cand o sa reuseasca prin pohgramele lor sa le re-creeze.

    Mult succes oamenilor trimisi in somaj. Sunt de un an fara loc de munca si nu gasesc nimik. Dar Boc zice ca numai cine nu vrea nu munceste....
    • +15 (21 voturi)    
      Nu are legătură... (Joi, 29 septembrie 2011, 10:39)

      Adrian [anonim] i-a raspuns lui Laur

      .. cu Boc, Băse, Ponta, Antonescu... etc. Are legătură cu faptul că lucrurile merg prost pentru Nokia. În felul ăsta vedem și noi ce înseamnă globalizarea, faptul că te bucuri când închid în Germania ca să deschidă la tine dar nu-ți convine când pleacă de la tine și se duce în Asia. Mai mult, are legătură cu faptul că Nokia are probleme și nu din cauza lui Boc sau a lui Băse ci din cauza celor care nu au fost în stare țină pasul la Nokia cu ceilalți. Iată că nu numai acțiunile conducătorilor noștrii ne afectează, ne afectează și CEO-ii companiilor multinaționale. D-aia e bine să ai oameni deștepți în "frunte". Pentru asta e nevoie de multă școală și de alte câteva lucruri.
      • -7 (15 voturi)    
        Nu am zis ca ei sutn de vina (Joi, 29 septembrie 2011, 10:44)

        Laur [anonim] i-a raspuns lui Adrian

        Ziceam ca ei se lauda ca vor crea locuri demunca si nu le vad.

        In schimb au disparut 2000 dintr-un foc
        • +5 (11 voturi)    
          locuri de munca (Joi, 29 septembrie 2011, 11:51)

          alpha [utilizator] i-a raspuns lui Laur

          NU e treaba statului sa creeze locuri de munca ! treaba statului e sa creeze un cadru legislativ care sa atraga firme PRIVATE care sa creeze locuri de munca. statul asistential isi da obstescul sfarsit peste tot in lume.
          • +3 (3 voturi)    
            adevarat! (Joi, 29 septembrie 2011, 15:50)

            geo12 [utilizator] i-a raspuns lui alpha

            "treaba statului e sa creeze un cadru legislativ care sa atraga firme PRIVATE" : extrem de adevarat ce zici! acum spune, isi face statul treaba?? de exemplu Codul Muncii este numai bun pt a putea pleca linistite din tara firmele straine! iar Codul Fiscal care se modifica de 10 ori intr-un an si uneori de pe o zi pe alta (sau retroactiv daca se poate) este si el un "punct de atractie" local. Nu fi ignorant doar pt ca statul in momentul asta sunt favoritii tai politici.
          • +4 (4 voturi)    
            pai, o firma privata creatoare (Joi, 29 septembrie 2011, 15:54)

            shunranu [anonim] i-a raspuns lui alpha

            de locuri de munca a fost (si s-a terminat) chiar Nokia! cati ca Nokia vor mai repeta aventura? de presupus ca foarte multe asemenea firme vor repeta aceleasi erori strategice ori vor initia alte erori strategice, la randu-le, asa e in crearea de locuri de munca in tari ca Romania; si de unde va veni ca statul roman ar intra in categoria de stat asistential?!
            pare-se ca e un stat ce-si stoarce cu sadism, nemilos contribuabilii si-i "austeritaceste" a la carte, lege artis pe cei indeobste austeri!:))
            • +1 (1 vot)    
              citesc si ma minunez (Joi, 29 septembrie 2011, 22:06)

              flaviu [anonim] i-a raspuns lui shunranu

              Dupa logica ta minunata o firma care isi trimite angajatii in somaj trei zile pe saptamna si prefera sa le plateasca salarii compensatori pleaca din motive politice sau din lipsa de comenzi?. Ce sa mai zic atat poti si tu sa debitezi. Telefoanele low cost care se produceau aici nu prea se mai vand in EU decat in asia si tarile mai sarace.
          • +1 (1 vot)    
            duraselu (Joi, 29 septembrie 2011, 18:42)

            nervu_stingher [anonim] i-a raspuns lui alpha

            Teleghidatule!!!
    • -2 (2 voturi)    
      Da, buna idee (Joi, 29 septembrie 2011, 14:30)

      Closed [anonim] i-a raspuns lui Laur

      Cum sa te bucuri, desteptule, ca o ia in freza statul roman? Nu-ti dai seama ca banii aia vin si din buzunarele tale si, de bine, de rau, acopera niste necesitati ale tale, gen transport, sanatate, invatamant, protectie sociala, justitie, politie, armata? E ca si cum ti-ai pierde un picior si te-ai bucura pentru ca n-o sa mai trebuiasca sa-l speli.
  • -7 (23 voturi)    
    sa boicotam (Joi, 29 septembrie 2011, 10:25)

    Vasile [anonim]

    o sa mute porductia la fabrica din ungaria. cel mai bine ar fi sa boicotam produsele Nokia. Asta e s-a dus Nicoara da la CJ Cluj se duc incet incet si investitorii
    • +15 (17 voturi)    
      ce coincidenta! (Joi, 29 septembrie 2011, 10:34)

      traian [anonim] i-a raspuns lui Vasile

      Nu stiu cine este acest Nicoara de la Cluj dar,stranie coincidenta,mai cunoc un caz similar! Era unul vasile la noi in bloc,sile care incarca brichete daca dadeai o bere!Ei bine,vasile asta s-a lasat de fumat,a inceput sa nu mai sufere brichetele si fumatorii si s-a mutat la tara ca intrase in pensie de invaliditate!Culmea este ca toate astea s_au intamplat exact cu doua zile inainte de problemele alea cu bancile de pe Wall Street de ainceput criza!!! Ca sa vedeti ce este viata!
      • +13 (15 voturi)    
        cine e Nicoara (Joi, 29 septembrie 2011, 10:51)

        Clujeanul [anonim] i-a raspuns lui traian

        Nicoara a fost cel mai bun presedinte de consiliu udetean ce l-a avut Clujul.
        Totul a mers bine, pana s-a rupt PNL-ul si PD-ul.
        Nicoara fiind de la PNL, a lucrat tot mai greu cu Boc (primar pe vremea aia).
        Inchiderea fabricii, nu are nimic cu Romania, ci cu dezastrul economic al celor de la Nokia.
        Ii aud pe unii fraieri de la tembeliziunile de stiri cum vorbesc despre lipsa a 6 mld euro anual la export. Dar tot ei nu vorbesc si de cele 5.5 mld euro la import de componente ce vor disparea.Drama cu adevarat mare e pentru cine ramane fara loc de munca, pentru Romania pierderea e mai mica decat ar parea.
        • +5 (5 voturi)    
          exact la fel ca in cazul lui Vasile! (Joi, 29 septembrie 2011, 12:12)

          traian [anonim] i-a raspuns lui Clujeanul

          La fel a fost si cu vasile asta!Totul mergea bine la Lehman Brothers pana cand vasile s-a rupt de tigari si de brichete!Apoi a venit criza asta in valuri!in rest,in parte, ai dreptate ca drama e pentru cei care raman fara loc de munca!dar si pentru Romania,ca pana la urma Romania asta nu este ceva abstract,suntem noi toti care avem sau nu avem,care fumam sau nu fumam,care il intelegem sau nu pe Vasile!
          • +1 (1 vot)    
            solutii anti-criza (Joi, 29 septembrie 2011, 17:13)

            altul [anonim] i-a raspuns lui traian

            Da-ne numarul de telefon al lui Vasile, ca sa puten sa-i ascultam povestea. Daca-si spune oful, cine stie, poate îsi va relua activitatea. Apoi, am sa pun cartela într-un telefon Nokia, cine stie, poate se razgândesc si astia si nu mai pleaca. Asa reîncurajam activitatea. Cât de legate sunt lucrurile între ele ...
            • 0 (0 voturi)    
              Numarul!? (Joi, 29 septembrie 2011, 22:22)

              traian [anonim] i-a raspuns lui altul

              Vezi dumneata,stimate domn,multi au vrut numarul lui Vasile dar numai nevasta lui personala si amantele din bloc il stiau,ca era destul de pishcher,incarca brichete si cu plata in natura!
              Cat despre faza cu reluarea fumatului nu cred ca vei avea succes ca Vasile al nostru s-a prins ca dupa o anumita varsta renuntarea la fumat te ajuta sa mai pastrezi cat de cat numarul ala mare!
              In rest,pornind de la Vasile si Wall Street,sunt perfect de acord cu dumneata ca lucrurile sunt legate intre ele,exista asa,indubitabil,o interdependenta ca intre rudele de gradul intai care se au totusi bine sau intre vector si opinia pe care o transmite spre marea masa de consumatori de informatie! Ar fi multe de spus dar timpul nu ne lasa!
    • +8 (10 voturi)    
      Shut up !!! (Joi, 29 septembrie 2011, 10:36)

      quentin [anonim] i-a raspuns lui Vasile

      "Focus its feature phone manufacturing on those locations with optimal proximity to suppliers and key markets. As a result, Nokia plans to close its manufacturing facility in Cluj, Romania by the end of 2011, as Nokia's high-volume Asian factories provide greater scale and proximity benefits."
    • 0 (8 voturi)    
      asa ar fi normal (Joi, 29 septembrie 2011, 11:00)

      theli [utilizator] i-a raspuns lui Vasile

      cand au inchis fabrica din germania au iesit 20k oameni in strada si partidele politice au invitat oficial la boicot.
      in .ro ne dam unii altora in cap si profitam de faptul ca se intampla o astfel de tragedie ca sa-i injuram pe cei cu care avem ceva in loc sa fim solidari cu cei 2000 de oameni care-si pierd locul de munca
      • +6 (10 voturi)    
        . (Joi, 29 septembrie 2011, 12:36)

        radukku [utilizator] i-a raspuns lui theli

        Nu-i nevoie de boicot. La ce telefoane face nokia se boicoteaza singura deja de ani buni.
  • +2 (6 voturi)    
    o noua criza in industria auto.... (Joi, 29 septembrie 2011, 10:34)

    vio [anonim]

    care ar inchide si Dacia ar falimenta Romania....
    Exporturile tineau economia Romaniei pe crestere, mai ales Dacia si Nokia....
    Doamne fereste....
    Clujul care duduia in perioada de criza incepe sa scartaie..... ce sau cine urmeaza ??!!!
  • +2 (8 voturi)    
    HTC (Joi, 29 septembrie 2011, 10:35)

    ioio [anonim]

    Sa vina HTC la Jucu. Eu asa as face in locul capetelor luminate din zona.
    • +1 (3 voturi)    
      ??? (Joi, 29 septembrie 2011, 11:54)

      alpha [utilizator] i-a raspuns lui ioio

      "Sa vina HTC la Jucu. Eu asa as face in locul capetelor luminate din zona." adica cum luminatule ? doua degete in gura ,un fluierat sonor si gata vine htc ???
      • +1 (3 voturi)    
        pt alpha (Joi, 29 septembrie 2011, 16:49)

        ioio [anonim] i-a raspuns lui alpha

        Tu cum crezi ca au venit Nokia ? Jumatate din investitie din banii nostri, jumatate finlandezii si gata afacerea. Nimeni nu mai vine cu investitie 100%, draga luminatule.
  • +2 (10 voturi)    
    Greseala CJ Cluj (Joi, 29 septembrie 2011, 10:36)

    Ionut [anonim]

    De accord cu Vasile, multi vad in asta faptul ca Nokia are probleme cu scaderea vanzarilor, dar de fapt este si o greseala majora a CJ Cluj (in frunte cu Alin Tise).

    In loc sa investeasca in terminal cargo, pista si autostrada rapida, asa cum s-au inteles initial cu Nokia, au bagat milioane intr-un stadion ca sa multumeasca "crema" sportului Clujean, suporterii U. Cluj.

    CJ Cluj trebuie sa isi recunoasca incompetenta si faptul ca nu au ajutat cu nimic la mentinerea Nokia in Cluj.
    • +1 (1 vot)    
      politica vs economie (Joi, 29 septembrie 2011, 22:18)

      jm [anonim] i-a raspuns lui Ionut

      Tu ori esti rau intentionat ori nu ai citit comunicatul NOKIA. De ce sa mai ingroape Cj niste bani acolo? Salariatii aia nu au ce sa munceasca,aka nu au comenzi Nu cumva vrei sa faca CJ o comanda mare de telefoane lowcost, Oricum investitia Clujenilor Jucu nu s-a amortizat inca
  • +7 (9 voturi)    
    ehee... (Joi, 29 septembrie 2011, 10:39)

    Florin [anonim]

    si astia au primit ajutoare de stat cumva?
  • +4 (12 voturi)    
    ... (Joi, 29 septembrie 2011, 10:41)

    dragos234 [utilizator]

    De asta ne-au flituit fara jena la admiterea in Schengen. Nokia nu a facut niciun lobby pt noi ca stiau ca pleaca oricum din Romania si nu au nevoie de noi.
  • -1 (21 voturi)    
    nokia jucu cluj (Joi, 29 septembrie 2011, 10:41)

    dragos [anonim]

    la cita spaga li s-a tot cerut in ultimii 2 ani, si la cite bete in roate li s-a pus daca nu dau spaga la partid (vezu danut liga - pdl) e de mirare ca pleaca? de mirare va fi daca multi alti investitori nu pleaca datorita sistemului de spagi si obstacole perpetuat de pdl
    • +5 (9 voturi)    
      stii tu sigur ca doar pdl cere spagi (Joi, 29 septembrie 2011, 10:55)

      ionut [anonim] i-a raspuns lui dragos

      sa fim seriosi.
      peste tot se cer spagi. stiu caz concret la iasi, cu primar rosu din cap pina in picioare care a fugarit nishte potential investiotri nu cu spaga ci cu abonament la spaga. asa ca.. prostia asta ca pdl cere, ca pdl pune bete in roate ca etc etc nu are fundament.

      oamenii si-au facut calcule si nu renteaza. interesant totusi cumde pleaca asa repede la ce facilitati fiscale au avut ... (nu sunt obligati sa investeasca un anumit numar de ani si alte cele?)
      • 0 (4 voturi)    
        nokia jucu cluj (Joi, 29 septembrie 2011, 12:18)

        dragos [anonim] i-a raspuns lui ionut

        stiu sigur ca pdl cere spagi si-ti pune bete-n roate daca nu dai, vorbim de milioane de euro care blocheaza investitii de miliarde, de altii nu cunosc, cunosc ce se-ntimpla in ultimii 2-3 ani. In ce priveste Nokia la Cluj, spagile au fost cerute de membrii pdl - drept pentru care remarca pe care dumneata o denumesti prostie se refera la o chestiune cit se poate de adevarata. Ca sa citez functionari pusi politic la palatul Victoria din ultima luna catre functionarii publici: "rolul vostru este sa ne serviti pe noi, sa faceti in asa fel incit interesele partidului sunt aparate......." - totul este pe fata, cum de sunt atit de multi ce-si baga capul in nisip nu inteleg
    • -1 (5 voturi)    
      taci (Joi, 29 septembrie 2011, 10:58)

      ce? [anonim] i-a raspuns lui dragos

      daca nu stii ce vorbesti.Au cerut Ei ajutor de stat pt fabrica,ca nu mai aveau profit,si cand li s-a refuzat,au aparut repede cu blocare Schengen.
  • +7 (11 voturi)    
    moartea regelui, bucuria nebunilor (Joi, 29 septembrie 2011, 10:42)

    buncrestin [utilizator]

    citind cateva mesaje mai sus, imi dau seama ca din considerente de lupta politica astazi unii chiar jubileaza la o asemenea stire...
  • +9 (11 voturi)    
    Era de asteptat (Joi, 29 septembrie 2011, 10:49)

    vio [anonim]

    Nokia nu mai e ce fost, au facut greseli de strategie, nu s-au adaptat la piata. La Jucu se fabricau numai chinezarii, nici macar produsele lor de top nu pot tine pasul cu concurenta. Statul ar trebui sa caute alti investitori in zona gen Samsung, Sony, LG, HTC. Chiar nu vad ce vina are statul aici
  • +4 (12 voturi)    
    ASTA E CAPITALISMUL (Joi, 29 septembrie 2011, 10:51)

    pointless man [utilizator]

    Nu merg vinzarile, cosmelia se inchide. Somaj, jale, stingisti care pling pe umarul datilor afara. Frumos, n-am ce zice. Si ce trebuiau sa faca (Nokia, statul roman, etc.) ? Sa tina fabrica in functie cu orice pret ? Pai asta a facut Ceasca si ne-am trezit toti saraci producind de zor rahat pe bat de care nimeni nu avea nevoie (nici macar muncitorii care le fabricau - toti cumparau la negru sau second-hand produse "vestice").

    De fapt cuvintul "capitalism" e o capcana bolsevica - NU EXISTA capitalism ci doar economie normala inca din vremurile cind se schimbau virfuri de sageti pe pietricele colorate. Vrei sa vinzi ? Produci ce are nevoie celalat (sau crede ca are nvoie). Nu ? Adio si-un praz verde. Se schimba tehnologia si poftele consumatorilor ? Te schimbi si tu (reciclezi profesional) altfel mori de foame.

    Ar mai fi multe de explicat dar nu e loc destul aici si nu pot eu sa tin locul filosofilor nationali vesnic sezatori in spagaturi "dilematice" (mai "vechi" sau mai noi).
    • +3 (5 voturi)    
      Suparare (Joi, 29 septembrie 2011, 12:00)

      Thheo [utilizator] i-a raspuns lui pointless man

      Supararea mea cel putin nu este ca asa este capitalismul si asta este jocul competitei, cererii si ofertei..etc ci faptul ca statul roman a facut investitii pe care nu le va mai recupera, tocmai ca sa le mearga astora bine.. ei nu pleaca totusi ca nu mai au piata ci pentru ca vor sa isi reduca cheltuielile, as vrea sa vad si o nota de plata achitata de ei in urma acestei mizerii.. ( macar fata de oamenii disponibilizati )
    • +1 (3 voturi)    
      da (Joi, 29 septembrie 2011, 13:02)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui pointless man

      Capitalism e un termen inventat de Marx. Mai corect ar fi liberalism, dar e acceptabil si asa. Cat despre inchiderea firmelor, acest lucru este normal in capitalism, daca acea firma nu mai functioneaza sau daca pur si simplu nu mai vor investitorii sa o tina. Din pacate pentru generatiile mai vechi obisnuite sa aiba toata viata un singur loc de munca, a ramane fara loc de munca este de neconceput, o adevarata nenorocire capitalista. In capitalism conteaza un singur lucru, ce esti in stare sa faci pentru bani. Unde lucrezi azi sau unde lucrezi maine nu ar trebui sa fie atat de important....

      Imi amintesc ca in 2007, inainte de aderarea la UE ca vuiau televiziunile ca jumatate din IMM-uri vor da faliment. Probabil ca asa a si fost, dar acum ne amintim de acele vremuri ca de un "golden age" cresterii economice post decembriste. nu dati cu pietre, stiu ca a fost o crestere nesanatoasa, dar asta din cauza guvernantilor de pe atunci ...
    • 0 (4 voturi)    
      explica, zau! si celor (Joi, 29 septembrie 2011, 16:24)

      shunranu [anonim] i-a raspuns lui pointless man

      de pe Wall Street, poate ca le trebuie un "geniu carpatin" ca d-ta, poate ca-i convingi pe cei care se afla chiar acum pe-acolo in legatura cu: #worldrevolution, #spanishrevolution#frenchrevolution#occupywallstreet#nolesvotes#indignados#marchabruselas#tomalacalle#marchaindignada#uncut#acampadaparis#acampados#classwar, de par examplu pe chestie de "kapkana bolshewika", cum zici d-ta, ca bun roman! ca ar fi vorba aceea stranie,( vezi D-ne!), "capitalismul", waw!
  • +3 (7 voturi)    
    Capitalismul (Joi, 29 septembrie 2011, 10:52)

    Frankie [utilizator]

    Nu va ingrijorati, asa este in capitalism...
  • +3 (5 voturi)    
    deja vu? (Joi, 29 septembrie 2011, 10:54)

    mem [anonim]

    E deja vu, nu?
    Asa a fost si in Germania, si-au optimizat procesele de productie mai la est.

    Acum le optimizeaza si mai la est, unde pot plati oamenii cu 1 euro/zi :)) :))
  • +4 (6 voturi)    
    femeile din poza (Joi, 29 septembrie 2011, 10:58)

    aham [anonim]

    lucrau la Jucu?
    • -1 (1 vot)    
      Nu (Joi, 29 septembrie 2011, 17:18)

      altul [anonim] i-a raspuns lui aham

      Ele duceau lapte la muncitori.
  • +8 (10 voturi)    
    Nokia este apropape in faliment (Joi, 29 septembrie 2011, 11:06)

    Elop [anonim]

    Nokia este in faliment . Ei mai spera sa se salveze producand in China , unde salariile sunt pe sfert cat in Romania .

    N-are nici o vina Basescu , Boc , Nadia Comaneci , Duffy Duck sau Aladin si lampa fermecata . Vina o are Nokia care este in buza prapastiei din cauza managementului defectuos care au dus-o sa pierda si locul 1 si 2 si 3 iar profiturile sa se apropie spre 0 si investitorii sa vanda actiunile care sunt in scadere .
  • +9 (11 voturi)    
    Jelania Realitatii Tv ! (Joi, 29 septembrie 2011, 11:06)

    Mihaela Viziteu [utilizator]

    A început jelania la Faliment TV / Realitatea Tv ! Până diseară, când iar se va întinde masa Apocalipsei, cu abonații obișnuiti : ciuvici, tatoi, 2-3 actori expirați și/ sau vopsiți, chireaci, vreun pelican sau o câmpeanu ( drept râmă în acvariu pt. pensionari ), dragotești, stribli și, mai nou, răzvani theodorești !
    P.S.
    Supărare mare la Faliment Tv/ Realitatea Tv , că zona e securizată și n-au acces fătucile la sărituri pe disponibilizați, cu isteria si intrebarile lor stupide !
  • +6 (8 voturi)    
    nokia (Joi, 29 septembrie 2011, 11:12)

    anonim [anonim]

    Acum 3 ani cand s-a inchis fabrica in Germania pentru a muta tot in Romania, Nokia a fost obligata sa returneze toate investitiile facute de statul german. Se va intampla asta si in Romania? 100% NU.
    • +2 (2 voturi)    
      Scrie-i lui Boc despre asta (Joi, 29 septembrie 2011, 12:01)

      Alui [anonim] i-a raspuns lui anonim

      La fel ar trebui sa faca si romanii.
  • +6 (12 voturi)    
    mda (Joi, 29 septembrie 2011, 11:14)

    eu [anonim]

    nokia oricum va da faliment in urmatorii 3-5 ani
    cine le mai cumpara telefoanele scumpe si cu 2 pasi in urma modei si a tehnologiei....

    evident ca era mai bine ca pana atunci sa mai ajute bugetul romaniei la export dar se amana inevitabilul

    macar daca se reorientau si faceau ceva accesibil ca pret, sa le dea in cap celor de la apple si samsung... dar ei merg in continuare pe hardware si software depasit la preturi piperate...
    • +1 (3 voturi)    
      Nu va da faliment (Joi, 29 septembrie 2011, 12:46)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui eu

      Probabil ca se va rebrandui odata cu vanzarea catre chinezi. E normal sa fie asa. Nokia a insemnat pionieratul in telefonie mobila. Azi, si-a trait traiul si si-a mancat malaiul, trebuie sa se dea la o parte in fata celor care au inovat in domeniu su au adus produse noi : smartphone-uri, tablets.

      La fel se intampla si cu Microsoft iar de data asta nu pot decat sa ma bucur. Cei care se credeau imbatabili cu sistemul lor de operare se vad astazi ingenunchiati pe piata de mobile, cu toate resursele de care au dispus, n-au reusit sa fie suficient de vizionari si sa investeasca intr-un sistem de operare competitiv pentru mobile, iar asta s-ar putea sa-i coste peste cativa ani cand sectorul PC nu va mai fi atat de important ca si astazi.
  • -6 (12 voturi)    
    mersi bocu! (Joi, 29 septembrie 2011, 11:38)

    radu [anonim]

    Multumim, Basescu, Multumim Boc! Traiasca noul cod al muncii, care i-a gonit pe investitori! Jos Olanda! Huo Tariceanu, care ai adus Nokia! Traiasca modernizarea statului si Noua Republica basista, care ne va scapa de rusi si de europeni si va face din noi o noua Nebraska!
    • -2 (4 voturi)    
      da, asa e, Basescu, Boc si Udrea sunt de vina (Joi, 29 septembrie 2011, 13:18)

      gigel [anonim] i-a raspuns lui radu

      pentru orice e rau in tara asta ! daca n-au luat toti tampitii bacul, Boc e de vina ! Mama lui de capitalist ! Trebuia sa se duca si sa se roage in genunchi de Nokia sa nu inchida fabrica, sa se apuce sa faca iar cizme de cauciuc, prezervative, oricum ceva util pentru poporul roman, sa dea de munca la clasa muncitoare intru desavarsirea revolutiei socialiste !

      Dupa 20 de ani, vad ca acelasi mesaj tembel domina media : statul e de vina, statul sa faca ceva.
      Angajatii de la Nokia isi vor gasi de munca. E un moment stresant pentru ei si ii compatimesc sincer, oricum platesc pentru greselile mai vechi ale conducatorilor Nokia. Dar pe cei mai buni dintre ei se vor bate firmele concurente, altii insa vor lucra pe bani mai putini. Asa a fost in capitalism dintotdeauna si asta a dus totusi la progres. Se numeste adaptare la realitatile pietei.
  • 0 (4 voturi)    
    miliarde (Joi, 29 septembrie 2011, 11:38)

    radu [anonim]

    nu pricep de unde atatea sute de miliarde de lei.
  • +2 (8 voturi)    
    nu se putea sa nu politizati asta (Joi, 29 septembrie 2011, 11:41)

    gigel de luxembourg [utilizator]

    singurul lucru despre care se poate discuta este ce va face statul roman pt a recupera investitiile statului facute la jucu. restul e prostia omului de rand care nu intelege ca nokia isi restrange activitatea global pt ca nu mai poate, sunt in cadere.
  • +1 (5 voturi)    
    Nokia Jucu (Joi, 29 septembrie 2011, 11:46)

    denes3030 [anonim]

    Fabrica lucra din ultimele 3 luni doar la capacitate de 20% din lipsa comenzilor
    Pentru a eficentiza lucrul se deschide din 1 oct 2011 fabrica in Vietnam, deoarece componentele pentru telefoane sunt produse in proportie de 95% in tarile asiatice, Iar fabrica detine doar 900 de angajati direct la Nokia in special personal Tesa si asa numitii cordonatori de liniisi personal informatic, iar restul oamenilor cei care muncesc efectiv sunt angajati ca externali si fac parte din firme de intermediere si sunt in special 500 de persoane restul pana la 3000 de angajati care lucreaza la Nokia sunt de la firmele care se ocupa cu serviciul adiacent (bucatarie, transport, curatenie, logistica)
    • +1 (5 voturi)    
      Fals (Joi, 29 septembrie 2011, 12:31)

      Zsolt Bodola [utilizator] i-a raspuns lui denes3030

      Fabrica lucra la capacitatea normala. Comenzi avem destule. Deocamdata pe piata telefoanelor (altele decat smartphone-urile) Nokia e tatic si vinde bine.
      Problemele veneau in primul rand de la faptul ca intampinau constant probleme de infrastructura. De foarte multe ori materia prima nu reusea sa ajunga la timp.
      Probleme sunt si la muncitori. Daca la nivel de middle management s-a reusit educarea angajatilor si performante apropiate de fabrica din Hu, la nivel de muncitori fluctuatia e foarte mare, se fura constant. in ciuda securitatii puternice.
      La asta se adauga mediul legislativ instabil, care ne-a determinat sa ne schimbam planurile de prea multe ori. Guvernantii ar trebui sa invete cateva reguli simple ale economiei. Dar ei nu vad altceva in agentii economici decat saci de bani de unde sa ia taxe ca sa isi finanteze proiectele megalomane inutile sau spagile din ce in ce mai mari.
    • +2 (4 voturi)    
      Nokia Vietnam - face N9 din 1 oct ;) (Joi, 29 septembrie 2011, 12:50)

      dion [utilizator] i-a raspuns lui denes3030

      "Nokia to establish a new manufacturing site in Vietnam" (Published March 1, 2011)

      http://press.nokia.com/2011/03/01/nokia-to-establish-a-new-manufacturing-site-in-vietnam/

      "Nokia Vietnam Counts Down to October 1st for Nokia N9" (September 23rd, 2011)

      http://thenokiablog.com/2011/09/23/nokia-vietnam-nokia-n9-countdown/

      pam-pa-ra-pam-pam ...
  • 0 (4 voturi)    
    Cat a investit statul roman? (Joi, 29 septembrie 2011, 12:03)

    Dani [anonim]

    Pana acuma era o mare realizare a guvernului Boc existenta acestei fabrici in judetul Cluj. Cand se inchide descoperim vinovatii in persoana sefului CJ Cluj, un membru PNL. In buna traditie a pisicii aruncate peste gard.
    • +1 (3 voturi)    
      nu cumva e altfel? (Joi, 29 septembrie 2011, 13:15)

      blend-a-merde [anonim] i-a raspuns lui Dani

      din cate imi aduc aminte, asta era o realizare a guvernului tariceanu, nu a lui boc
  • +3 (5 voturi)    
    Poza (Joi, 29 septembrie 2011, 12:55)

    Vlad [anonim]

    Parerea mea este ca poza aleasa de jurnalist este una nepotrivita total. Care era scopul ? sa arate ca Nokia era intr-un sat ? sa denigreze romanii si cei care muncesc acolo ? sa denigreze compania Nokia ? oricare din variante aduce o lipsa de respect cuiva.Este clar ca doamnele respective nu lucrau acolo.Ca si comparatie a se vedea cum tin germanii pe perete poze cu Logan si cu tiganii langa.Daca noi nu ne respectam cine doriti sa o faca ?
  • -2 (4 voturi)    
    Renuntati la telefoanele Nokia cat puteti! (Joi, 29 septembrie 2011, 13:03)

    Serban [anonim]

    Salutare. Sunt de parere ca ar trebui sa renuntam la telefoanele Nokia la fel cum au facut germanii cand au plecat din germania. Eu am renuntat deja.
  • +3 (3 voturi)    
    Multinationale (Joi, 29 septembrie 2011, 13:05)

    eu [anonim]

    Nici o multinationala nu vine in Romania sa piarda bani. Toti vin sa castige. Nu le pasa de oameni.Oameni nu sunt angajati pe respectivele firme.Sunt angajati ( luati ) de la firme de inchiriere forta de munca. Sunt platiti cu 2 lei si muncesc 12 ore/zi. Asa este si in Bucuresti. Daca esti dat afara abuziv nu ai cum sa reclami multinationala deoarece nu ai contract de munca cu ei. Cei de iTM stiu asta dar nu fac nimic.
    • +2 (2 voturi)    
      Dar de Bohum, va amintiti? (Joi, 29 septembrie 2011, 17:38)

      shunranu [anonim] i-a raspuns lui eu

      Nu e tare demult, insa merita sa ne amintim ca soarta celor de la Bohum nu i-a interesat de fel, ori prea putin!, pe sindicalistii romani! O nota proasta pentru o crasa lipsa de solidaritate, de parca nefericirea muncitorilor germani de la Nokia-Bohum, ar fi fost o chestiune ce-i privea exclusiv pe aceia, muncitori foarte calificati, Nokia insa a delocalizat catre Cluj-Jucu, in dinamica sa competitie, concurenta si evolutie, dar si spre nadejdea finlandezilor; de pe atunci se putea intelege fara gres, fara dubiu faptul ca momentul "Bohum-Germany" era unul pe deplin logic, cu necesitate repetabil si ca Jucu nu va fi eternizat de Nokia, dimpotriva, delocalizarea spre China este inevitabila! Finlanda, o tara nord-europeana, traditional democratica are in succesul inteligent al Nokiei un motiv de implicare si responsabilitate fara egal, asta-i!
    • +1 (3 voturi)    
      De Bochum, va amintiti? (Joi, 29 septembrie 2011, 18:12)

      shunranu [anonim] i-a raspuns lui eu

      rectific aici un post anterior in care am scris eronat numele localitatii nemtesti, Bochum, de unde Nokia a relocat in favoarea lui Jucu, Romania. Insa scrisesem "Bohum", cer scuze! Pomeneam de faptul ca a lipsit solidaritatea cu revolta celor de la Nokia-Bochum, s-ar fi cuvenit si in Romania o asemenea solidaritate; chiar de pe atunci era de prevazut ca nici la Jucu nu se va permanentiza ci dimpotriva, Nokia va reloca in favoarea Chinei, Indiei, altor tari asiatice, ceea ce vedem azi ca se si petrece, in chip logic si necesar pentru firma finlandeza, a carei orientare si dinamica e mai degraba de imitat, ca bun exemplu!
  • +4 (4 voturi)    
    Nokia Jucu (Joi, 29 septembrie 2011, 13:41)

    Ina [anonim]

    Auinchis fabrica, in regula, dar de ce nu au avut un minim de respect pentru OAMENI? Dupa ce i-au exploatat 2-3 ani cu salarii de 600 lei, program ca la armata, de 12-24 ore, nici nu au avut decenta sa-i anunte sa nu mai vina la lucru. Oamenii au plecat ieri cu legitimatia la gat si asteptau autobuzul sa mearga la servici. Nu au primit nici un telefon... Sper sa dea faliment total si sa dispara de pe piata complet! :)
    • -1 (3 voturi)    
      fals (Joi, 29 septembrie 2011, 16:19)

      fals [anonim] i-a raspuns lui Ina

      Oamenii nu au fost trimisi direct in somaj. Productia continua inca cel putin o luna la capacitatea actuala, apoi va scadea gradual pana la sfarsitul anului. Absolut toti angajatii Nokia vor fi pastrati pe statul de plata cu toate drepturile legale pana cel tarziu in 31 martie 2012 daca nu-si gasesc altceva de lucru.

      de asemenea vor exista plati compensatorii care inca nu se cunosc fiind in negociere cu sindicatele.

      alternativa minima legala era 20 de zile de preaviz, plata pe o luna si pa.
  • +1 (1 vot)    
    Recuperarea investitiior (Joi, 29 septembrie 2011, 14:19)

    RazTaz [utilizator]

    Dupa modelul Germaniei (Bochum), statul Roman trebuie sa ceara returnarea unei parti semnificative din investitiile facute acolo EXCLUSIV pentru uzul Nokia.


    http://www-indoblog.blogspot.com/2008/01/nokia-faces-up-to-80-mln-eur.html
    • +2 (2 voturi)    
      depinde de contractul cu Nokia.... (Joi, 29 septembrie 2011, 17:21)

      lili [anonim] i-a raspuns lui RazTaz

      Dupa cum i-a primit statul roman in 2008 cu bratele deschise, ma indoiesc eu ca si-au luat astfel de masuri, azi l-am vazut la TV pe Traian Basescu cum spunea in 2008 ca investitia Nokia inseamna locuri de munca SIGURE si bine platite.

      Băsescu, în 2008: Am primit asigurări că Nokia Jucu nu va fi afectată de criza financiară şi că locurile de muncă sunt sigure.
      La scurt timp, în noiembrie 2008, Băsescu făcea o vizită fulger la fabrica Nokia de la Jucu. "Ceea ce am aflat mă bucură foarte mult. Am primit asigurări că Nokia Jucu nu va fi afectată de criza financiară şi că locurile de muncă sunt sigure. Obiectivul acestei vizite a fost discuţia cu conducerea fabricii despre criza financiară. Pentru ca totul să fie perfect este nevoie de un parteneriat solid între sindicate şi patronat”, a declarat Traian Băsescu, pentru un ziar local. Cu toate acestea, directorul Nokia s-a ferit să dea garanţii că totul merge foarte bine la fabrică şi a anunţat că i-a prezentat preşedintelui bilanţul financiar al fabricii.

      Boc promitea, în 2008, 15.000 de locuri de muncă de la Nokia
      "Investitia companiei Nokia la Cluj va duce, pe termen mediu, la crearea a nu mai putin de 15.000 de locuri de munca", spunea în ianuarie 2008 Emil Boc care la vremea respectivă era primarul Clujului.
      După ce a ajuns premierul României, Boc a asigurat, în februarie 2009, conducerea fabricii Nokia din Jucu că există toată disponibilitatea din partea Executivului de a ajuta firma în vederea păstrării locurilor de muncă.
      http://www.e-politic.ro/Palatul-Cotroceni/Traian-Basescu-despre-fabrica-Nokia-din-Jucu-locurile-de-munca-sunt-sigure_123012_8.html
  • 0 (2 voturi)    
    coruptia,brutalitatea rromaneasca (Joi, 29 septembrie 2011, 14:25)

    g.buju.canada [anonim]

    chestiuni grotesti pentru inteprinderi ai tarilor cilivizate care de scarba si greata inchid tot in Romania.

    Romania securistilor,coruptilor si hotilor aratati cu degetul peste toata lumea.

    lumea occidentala care a asteptat reforme,justitie si nu numai promisiuni si vorbe ai politicilor comunisti ,securisti si corupti.

    politicieni comunisti si securisti de la kgb-ul iliici iliesco la securistul turnatorul Basesco care nu loveste numai in regele Mihai dar si inteprinderile mari occidentale care ar fi scos Romania si romanii din ruina !
  • -1 (1 vot)    
    Contractul (Joi, 29 septembrie 2011, 14:42)

    Jan [anonim]

    Oare in contractuk secret nu sunt si niste sanctiuni pentru Nokia in caz de nerespectare a contractului?? Ar fi interesant de vazut daca au si obligatii si care sunt acestea.
  • -1 (1 vot)    
    N. (Joi, 29 septembrie 2011, 15:26)

    GoGU [anonim]

    Vai de Nokia !!! Nu au vrut sa faca telefoane Android , s-au axat doar pe Windows , pe care le vor scoate pe piata la anu .
    In definitiv este optinunea lor , fac ce vor .
  • +3 (3 voturi)    
    timpul iluziilor a cam trecut (Joi, 29 septembrie 2011, 15:30)

    Fabiani [anonim]

    Ar trebui sa nu ne mai facem mari iluzii cu locurile de munca create de multinationale si investitorii straini. Pentru ca, intr-adevar, nu sunt decat o mare iluzie. Capitalismul a intrat si el intr-o criza capitala, as putea spune. Iar efectele vor fi dezastruoase.
  • +2 (2 voturi)    
    realitate e ca... (Joi, 29 septembrie 2011, 16:20)

    nu e chiar asa tragic [anonim]

    Oamenii nu au fost trimisi direct in somaj. Productia continua inca cel putin o luna la capacitatea actuala, apoi va scadea gradual pana la sfarsitul anului. Absolut toti angajatii Nokia vor fi pastrati pe statul de plata cu toate drepturile legale pana cel tarziu in 31 martie 2012 daca nu-si gasesc altceva de lucru.

    de asemenea vor exista plati compensatorii care inca nu se cunosc fiind in negociere cu sindicatele.

    alternativa minima legala era 20 de zile de preaviz, plata pe o luna si pa.
  • -1 (1 vot)    
    ce bine imi merge ! (Joi, 29 septembrie 2011, 17:04)

    Gigi [anonim]

    Si cand ma gandesc ca eu am 10 apartamente in Bucuresti pe care le dau in chirie si slugile imi dau luna de luna bani. Iar eu nu fac nimic :D. Cand ma gandesc ca unii trag ca robii zi de zi si eu imi iau 4000 euro / luna fara sa fac nimic. Pe mine chiar nu ma afecteaza ca Nokia se inchidie...chiar nu ma intereseaza. Ce bine e ca bancile incep sa nu mai dea credite , ca se termina prima casa..si lumea tre sa stea in chirie...ce bine este ... o senzatie pe care nu v-o pot descrie in cuvinte...
    • +1 (1 vot)    
      Schadenfroh (Joi, 29 septembrie 2011, 18:16)

      sile [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      Cine se bucura de nenoricirea altuia o ia in barba!
    • +1 (1 vot)    
      mai bine taceai (Joi, 29 septembrie 2011, 18:37)

      Adriana [anonim] i-a raspuns lui Gigi

      sfidezi saracia... ce taxe platesti tu la stat ei? Cat ai decalarat o chirie? 20 Euro in loc de 400, poate nici 20 ei?? Multimita celor ca tine, si Doamne multi mai sunteti, ne merge noua bine!
      • +1 (1 vot)    
        hahahah (Joi, 29 septembrie 2011, 19:40)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui Adriana

        Pai si asta s-a ales dintre cei ca tine. Uitate-n jur, toti merg pe stilul africano tziganesc, uitate cat de distrusa e societatea din jurul tau. Eu unul nu mai stau, vand tot si plec....job-ul urmator ma asteapta.
  • -1 (3 voturi)    
    pt toti (Joi, 29 septembrie 2011, 18:04)

    TAIFUN [utilizator]

    retardatii pro occidentali care sint gata vorba lu mihail sebastian sa le suga p si sa le linga c neconditionat nu i asa ? prevad o sa sa mai luam tepe de la oamenii superiori si guvernnele tarilor lor din vest .
    ps : cine fuge de dracu (rusii) da de tacsu (occidentalii americani + europeni) . o sa luati barbi si suturi in cur pina o sa va treziti .
  • -1 (1 vot)    
    Fratilor, nu e bine... (Joi, 29 septembrie 2011, 19:48)

    Costin1968 [utilizator]

    ...dar, asta este , papagalii itineranti de la Nokia au pecat...Acum ca avem aceasta usurare, sa halim statul ostil Finlanda,binecunoscuti sclaveti ai rusilor, din pacate pentru memoria bunicilor lor, care-va sa zica cu toata viteza inainte , PE EI SI PE MAMA LOR...
  • +1 (1 vot)    
    mult zgomot (Joi, 29 septembrie 2011, 20:07)

    dorin [anonim]

    Dragi ziaristi,

    Nu inteleg de ce va agitati atata si mai ales de ce va mirati asa de mult ca Nokia pleaca.

    Chiar nu ati urmarit deloc evolutiile economice? Chiar sunteti asa de naivi sau prost informati?

    Nokia a cazut extrem de mult in ultimul an. Are serioase probleme de management, a renuntat practic la toate asset-urile care o faceau competitiva (sistemul de operare, investitiile in dezvoltarea de platforme software) si e in cadere libera.

    Evident ca au inchis fabrica de la Jucu. Nu m-ar mira ca intr-un an de zile Nokia sa nu mai existe deloc sau sa fie o anexa a Microsoft care produce cateva telefoane nevandabile.

    Jucu s-a inchis nu din cauza Romaniei, nu din cauza birocratiei, nici din cauza altor motive fanteziste. Jucu a fost filiala cea mai tanara a unei firme in desfiintare. Atat si nimic mai mult.

    Dar voi nu stiti asta, ca nu va informati. Voi nu intelegeti ce se intampla in jurul vostru pentru ca nu va obositi sa ganditi. Jurnalism inseamna munca, nu doar urlete gen Realitatea et co. Sigur, hotnews e un pic mai ok, dar din pacate tot incolo va indreptati.

    Succes.
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Joi, 29 septembrie 2011, 21:25)

      alex [anonim] i-a raspuns lui dorin

      si in ungaria de ce au ramas?
      nokia in desfiintare? mai uita-te pe statistici mondiale, cu telefoane gen nokia 1100 faci profit la cata saracie e pe glob... nu te mai gandi doar la smart-uri
  • -1 (1 vot)    
    hahahaha (Joi, 29 septembrie 2011, 21:27)

    marius [anonim]

    bravos clujeni! dupa ING i-ati facut si pe cei de la Nokia sa plece :)))))
  • +1 (1 vot)    
    tot asa (Joi, 29 septembrie 2011, 22:35)

    George [anonim]

    Asa a fost si cu Solectron din Timisoara. Relax si respirati usor. Se pregateste Continental Timisoara, automotive apoi cauciucuri. Ferea sa nu cada pe voi !
    • 0 (0 voturi)    
      Cum a fost cu Solectron? (Vineri, 30 septembrie 2011, 8:55)

      Tm [anonim] i-a raspuns lui George

      Sunt curios sa aflu povestea solectronului... Care e legatura cu ce se intimpla la nokia?
      Parerea mea e ca nu aceasta decizie de retragere a nokiei tra sa ne mire ci cea de deschidere a fabricii. Eu cred ca ala a fost un business case la limita si influentat politic...
  • -1 (1 vot)    
    Babele alea 3 (Joi, 29 septembrie 2011, 22:42)

    Task Damager [anonim]

    Cele trei babe din poza lucreaza la Nokia? Nu e de mirare ca se duce firma la vale cu asa niste angajati...
  • 0 (0 voturi)    
    ce bine e... (Vineri, 30 septembrie 2011, 11:47)

    Gigi [anonim]

    Acum m-am trezit si eu si citeam ce scrieti...bai e panica...beam cafeua si citeam stirile...cica urmeaza Alcatel ... sper ca in bucuresti sa nu se inchida corporatiile ca na...corporatistii vor sa traiasca in conditii bune si ii ard grav la chirie... vine iarna acum si tre sa plec si eu la sky in Austria..si cat e cald sa pot sa o mai ard prin Europa. Hai, succes la serviciu si aveti grija la metrou..am auzit ca e aglomerat dimineata.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri