Nokia - Povestea declinului companiei care nu a inteles ca telefoanele inteligente vor domina piata

de Vlad Barza     HotNews.ro
Joi, 29 septembrie 2011, 12:56 Economie | Telecom

Nokia avea lumea la picioare acum cativa ani cand numele companiei era sinonim cu telefoanele mobile rezistente si moderne. Finlandezii au refuzat insa progresul, nu au intuit cat de mult vor creste telefoanele inteligente si nici nu au venit cu un sistem de operare care sa tina pasul cu vremurile. De ce a pierdut Nokia teren in lupta cu Apple, cat de rapid a decazut si ce controverse a starnit fabrica de la Cluj puteti citi intrand in articol.
 
Aveau lumea la picioare dar nu s-au modernizat

Acum patru - cinci ani Nokia era liderul detasat al pietei telefoanelor mobile si cele mai performante dispozitive de pe piata purtau sigla companiei finlandeze. Acum, Nokia si-a injumatatit cota de piata si nu are niciun concurent pentru iPhone sau Galaxy S, ca urmare a unei perioade in care nu a mai tinut pasul cu concurenta si nici nu a lansat un sistem de operare modern.

Nokia avea peste 50% din piata telefoanelor mobile in 2007, dar acum a ajuns la 25%, cea mai slaba cota de cand exista statistici pe domeniu. Desi la volume totale Nokia este inca lider, la categoria smartphone Samsung si Apple sunt clar peste europeni.

Ce s-a intamplat in toti acesti ani? Nokia a s-a concentrat pe modele de telefoane ceva mai ieftine, pretul mediu de vanzare a tot scazut, insa categoria smartphone a fost neglijata. Nokia a ramas cu vechiul sistem de operare Symbian care nu mai tinea pasul cu timpul, meniurile telefoanelor au inceput sa devina neatractiva in raport cu ce scoatea concurenta, iar compania finlandeza nu a scos un telefon care sa rivalizeze cu iPhone-ul si cu alte smartphone-uri moderne.

Semne clare ca lucrurile nu merg bine au venit in al doilea trimestru din 2009 cand Nokia a inregistrat primele pierderi trimestriale din ultimul deceniu. Si trimestrul trecut compania a fost pe pierderi, 368 milioane euro net, iar vanzarile au scazut cu 7%, la 9,3 miliarde euro.

Fabrica din Cluj - De la nemti suparati in 2008 la romani suparati in 2011

Fabrica din Cluj s-a deschis in toamna lui 2008, insa consecinta a fost inchiderea fabricii din Bochum, Germania, unde costurile cu forta de munca erau evident mai mari. Mutarea productiei in Romania a starnit nemultumiri in randul unor inalti oficiali din landul german Renania de Nord-Westfalia unde 2.000 de oameni si-au pierdut locurile de munca

Cativa oficiali germani au spus ca muncitorii romani nu sunt profesionisti si nici "mai flexibili, mai harnici si mai cinstiti" decat lucratorii de la fabrica germana. Ministrul de finante german Peer Steinbrueck considera ca Nokia practica un "capitalism nomad" si ca firma risca astfel sa-si strice reputatia, Diplomatii romani au spus ca declaratiile sunt facute la manie si le-au catalogat ca fiind nedrepte si exagerate.

Joi, Nokia a anuntat ca pana la final de an inchide definitiv fabrica din Cluj, iar muncitorii vor fi platiti pana in martie 2012. Stephen Elop a spus intr-o conferinta ca fabrica din Cluj se inchide fiindca nu mai produce ce se cere si nici unde se cere. Practic, Nokia vrea sa se concentreze pe smartphone-uri, dar la Cluj face telefoane mult mai ieftine, de intrare in gama, astfel ca productia va fi mutata in Asia de Est unde se afla si furnizorii si clientii. Elop a mai spus ca nu s-a pus problema asamblarii de smartphone-uri scumpe la Cluj si a adaugat ca si la fabricile din Ungaria, Finlanda si Mexic se fac analize detaliate pentru a se decide daca activitatile de asamblare vor inceta la cele trei unitati, urmand a fi inlocuite de activitati software.

Posibila salvare vine pe filiera Microsoft

Situatia nu putea dura la nesfarsit, iar in februarie s-a facut o schimbare esentiala la varf: Stephen Elop, fost om - cheie al Microsoft devine CEO. Acesta a admis ca Nokia e in declin, ca a ramas o companie invechita si ca lucrurile nu mai puteau continua asa.

“Cat competitorii nostri turnau benzina peste flacarile cotei noastre de piata, ce s-a intamplat la Nokia? Am ramas in urma, am ratat tendinte majore si am pierdut timp. Am crezut ca luam decizii bune, dar, uitandu-ne in urma, putem vedea ca am ramas in urma cu ani de zile. Exista producatori chinezi care scot telefoane pe banda rulanta, dupa cum spunea un angajat: cat noi facem un PowerPoint, ei scot un telefon nou”, spunea in februarie Stephen Elop.

Elop a venit insa si cu anuntul care se doreste a fi solutia salvatoare: Nokia a semnat un amplu parteneriat strategic cu Microsoft, iar sistemul de operare Windows Phone 7 va deveni platforma principala utilizata pe telefoanele companiei scandinave. Primele telefoane vor aparea anul acesta si vorbim de o alianta intre doua companii care sufera: Nokia si-a vazut vanzarile scazand enorm, iar Microsoft are doar 5% pe piata sistemelor de operare pentru telefoanele mobile, departe de Android care detine peste 30%.

Anunturi cu concedieri, pierderi si scaderi de neconceput

In ultimii doi ani Nokia a facut mai multe anunturi legate de concedieri, cel mai important fiind in aprilie cand s-a comunicat faptul ca se va renunta la un numar de 7.000 de angajati, dintre care 3.000 au fost transferati la firma de consultanta Accenture.

Cele mai recente rezultate comunicate de companie arata un declin clar al vanzarilor de telefoane: 20% in trimestrul al doilea, de la 111 milioane unitati in Q2 2010, la 88 milioane unitati in Q2 2011. In China vanzarile au scazut cu 41%, iar in Europa, cu 30%.

Pe langa cei 2.200 de oameni care raman fara loc de munca dupa inchiderea operatiunilor din Cluj, alti 1.300 vor fi disponibilizati in locuri precum Germania si SUA.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

21327 vizualizari

  • +17 (21 voturi)    
    . (Joi, 29 septembrie 2011, 13:08)

    radukku [utilizator]

    Restructurarile nu vor aduce mare lucru pentru Nokia. Doar niste costuri de productie mai mici, nici urma de modele mai moderne si atractive. Cred ca Microsoft va achizitiona peste 2-3 ani intreaga Nokia la pret de dumping. O sa-i spuna Microsoft Mobile sau ceva de genul, divizia proprie de telefonie mobila.
    Nokia si Microsoft sunt doua companii gigant care au dictat zeci de ani piata. Timpul lor a trecut, n-au putut face fata concurentei. Au fost mari cat dinozaurii si cu creierul mic. Inca Microsoft mai are scapare pentru ca are concurenta putina, dar Nokia e terminata.
    Acum stindardul tehnologiei avansate este detinut de Samsung, Apple, Google, chiar si HTC. RIP Nokia Jucu, RIP Nokia Corporation!
    • 0 (12 voturi)    
      Dar de (Joi, 29 septembrie 2011, 13:38)

      revelare [anonim] i-a raspuns lui radukku

      sonyericsson ce zici?
      • +6 (6 voturi)    
        . (Joi, 29 septembrie 2011, 14:38)

        radukku [utilizator] i-a raspuns lui revelare

        Au fost si ei tari in perioada de apogeu a Nokiei. Dar au pierdut enorm de mult in ultimii ani. Nu stiu care e situatia acolo, dar de pe locul 2 mondial in 2006 acum sunt pe 5 din cate stiu.
      • +5 (5 voturi)    
        rip si ericsson (Joi, 29 septembrie 2011, 22:52)

        Jucu-itu [anonim] i-a raspuns lui revelare

        de sony zic numai de bine, de ericsson, nu prea :)) vremea lor a trecut
    • +7 (15 voturi)    
      wrong, raduku (Joi, 29 septembrie 2011, 13:49)

      ionut [anonim] i-a raspuns lui radukku

      Peste 5-10 ani, o sa spui despre Samsung, Apple, Google, chiar si HTC acelasi lucru. Acuma 15-20 de ani ai fi spus despre Apple acelasi lucru. Acuma 4 ani Nokia ar fi fost in loculApple, in comentariul tau. Iar acuma 15 ani, Microsoft.

      Nu, nici Nokia si nici Microsoft nu sunt dinozauri (in sensul pe care il spui tu), pur si simplu s-au adaptat prea bine unor conditii care s-au schimbat. Si Apple au avut vreo 10 ani de declin. Toate companiile tehnologice de succes au avut aceeasi probema, de la IBM si HP si probabil mai devreme. Asta nu ii face prosti.

      Pentru a domina piata trebuie sa te adaptezi foarte bine ei, si se pare ca pierzi cand piata se schimba. Asta-i viata.
      • +2 (6 voturi)    
        . (Joi, 29 septembrie 2011, 14:36)

        radukku [utilizator] i-a raspuns lui ionut

        Nu ai cum sa compari concurenta de acum 10 ani cu cea de acum. Acum 10 ani ce alte telefoane mai erau bagate in seama exceptand Nokia, Sony Ericsson, Motorola si Alcatel? Apropo de Alcatel, mai cumpara cineva mobile de la ei? Nici nu prea am mai vazut pe la magazine.
        In afara de telefoanele produse la astea 4 firme restul telefoanelor se faceau prin beciuri.
        Nu ai cum sa rezisti cand in prezent Nokia este devansata tehnologic si managerial de cel putin 5-6 companii de telefonie mobila. Adaugand si faptul ca Nokia este practic inexistenta pe piata tabletelor, totul duce la concluzia ca nu mai poate face fata pe o piata atat de dinamica si singurul lucru firesc este disparitia companiei fie prin faliment fie prin fuziune.
        • +4 (4 voturi)    
          :) (Joi, 29 septembrie 2011, 14:55)

          ionut [anonim] i-a raspuns lui radukku

          Nu vreau sa citez din mesajul tau initial, dar cand te-ai referit la zeci de ani de dominatie, si la companii tehnologice, eu nuam inteles ca te-ai limitat la telefonia mobila.
          Despre faptul ca acuma Nokia e devansata tehnologic de 5-6 companii, acuma cativa ani cele 5-6 companii de care zici erau devansate de catre Nokia.
          Iar a compara acuma 10 ani cu acuma, iti amintesc ca acuma fix 10 ani a fost bula .com... ce zici tu suna a <pe vreamea aia iernile erau ierni, iar verile veri>.
          • +3 (5 voturi)    
            . (Joi, 29 septembrie 2011, 15:11)

            radukku [utilizator] i-a raspuns lui ionut

            Intelege ca acum 10 ani piata telefoanelor mobile era la inceput, imatura. Acum a ajuns la maturitate si cine acapareaza o felie din piata are sanse sa si-o mentina ani buni. Si nu numai asta! Prin acapararea cotei de piata acum poti falimenta companii concurente. Ceea ce in trecut era cam imposibil avand in vedere ca se luptau cateva companii puternice pe o piata cu cresteri de 20-25% anual - deci aveau de unde sa scoata ceva profit, era loc pentru toti. Acum nu mai e loc pentru cei inapoiati tehnologic, oamenii au de unde sa aleaga.
            • +4 (4 voturi)    
              . (Joi, 29 septembrie 2011, 20:31)

              vladb [utilizator] i-a raspuns lui radukku

              Aici nu mai e vorba de telefoane mobile... Iar piata smartphone-urilor nici vorba sa fi ajuns inca la maturitate.

              Cat despre Nokia... cred ca N9 demonstreaza ca nu-s complet terminati. In mod surprinzator mi s-a parut ca are cea mai misto de utilizat interfata la ora actuala. Chiar ma gandesc sa-l cumpar, desi e primul si ultimul MeeGo...
              • +2 (4 voturi)    
                pe piata romaneasca s-au dus clar la vale (Joi, 29 septembrie 2011, 22:58)

                MOKiA [anonim] i-a raspuns lui vladb

                n-o fi N9 cel mai tare din parcare, dar pe piata romaneasca Nokia e clar pe copca, deja de pe acum tot melteanul isi ia Galaxy S 2, tablete galaxy, acum ca au mai inchis si grajdul de la Jucu, e clar, ca romanul cum e patriot n-o sa uite asta prea repede, si o sa cumpere iphone, galaxy, htc, numai nokia, nu :)))
    • +5 (5 voturi)    
      looool (Vineri, 30 septembrie 2011, 10:13)

      me [anonim] i-a raspuns lui radukku

      esti genial...
      cum poti spune desper compania care detine 90% din piata sistemelor de operare ca e un dinozaur?!
      pe langa asta mai au XBox, Kinect, Office, Visual studio... ca asa enumar numai produsele mari...
      sa nu uitam ca windows phone poate deveni un OS foarte interesant...bing la fel

      microsoft a pierdut putin la start dar nu se pune problema...

      nokia are acum mari probleme... dar cred ca are forta sa revina ... hai sa nu ingropam o companie inainte de vreme...
      un exemplu: apple a fost in rahat muuuuuuuuuulti ani de zile... si uite unde e acum,,,
      • 0 (0 voturi)    
        Mai documenteaza-te (Sâmbătă, 1 octombrie 2011, 20:28)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui me

        90% din piata de OS desktop, cre' c-ai vrut sa zici. Uita-te putin pe top500.org, vezi cate sisteme de-acolo folosesc Windows. Pe urma vezi cate dintre firmele mari au in oferta sisteme grase si scumpe cu Windows.

        Bing a avut pierdere de peste 700 de milioane USD pe ultimele doua trimestre, si istoricul MS cu Windows pt. telefoane mobile nu prea lasa sa se intrevada vreo chestie revolutionara pe-acolo.

        Una peste alta, MS are doar cateva divizii profitabile, si si alora le scade marja de la an la an.

        Problema MS chiar e una de lipsa de adaptare. Modelul folosit de firmele care acuma's in top e unul de servicii, eventual asociat cu continut - Google ofera cautarea pe baza unui index propriu enorm, IBM, pe langa HW si SW proprietar ofera servicii acoperitoare de la service la training, Oracle face acelasi lucru in domeniul bazelor de date, si achizitiile din ultimii ani au urmarit formarea unei oferte complete, de la OS (ne-MS!) pana la HW, Apple functioneaza complet in circuit inchis. MS e cam singura firma din domeniu care se bazeaza in continuare masiv pe vanzarea de licente, in timp ce pt. alte firme licentele sunt cireasa de pe tort.

        Da, as zice si eu ca MS a pierdut putin la start, daca MS n-ar fi pierdut putin la start de nenumarate ori in ultimii ani. Prima data si-a luat-o in freza cu IE vs. Netscape, da' a recuperat si iar a pierdut - cota de piata semnificativa a IE din ultimii ani vine in buna masura din mediul corporate, care are aplicatii care nu merg decat pe versiuni uneori vechi de IE. Pe urma n-a reusit o vreme indelungata sa faca nimic pe piata serverelor, si a recuperat doar intr-o prea mica masura.

        Io sper ca MS sa se duca de rapa cat mai degraba - nu ca as avea eu ceva cu ei, doar ca in momentul in care asta se intampla, va fi enorm de mult de lucru pt. a acoperi golul lasat, adica o piata enorma pt. programatori care stiu si altceva decat MS - adica pt. mine. Da' imi dau seama ca nu se va intampla peste noapte.
  • +6 (8 voturi)    
    uite daca adoptau simplu .. (Joi, 29 septembrie 2011, 13:22)

    profet [anonim]

    OS Andriod si scoteau un SmartPhone destul de bun ... pacat de ei dar e si mai mare pacat de cei 2000 de oameni someri.
    • 0 (8 voturi)    
      Ce are sula cu prefectura? (Joi, 29 septembrie 2011, 14:11)

      Croco [anonim] i-a raspuns lui profet

      Aici e vorba despre eficientizarea operatiunilor nu despre ce sistem de operare trebuiau sau nu a adopte. Si cand schimbi macazul e normal ca trenul nu va mai trece prin cateva statii
    • 0 (0 voturi)    
      Daca faceau asta, sareau altii in sus (Vineri, 30 septembrie 2011, 9:08)

      enter [utilizator] i-a raspuns lui profet

      Vezi cazul Apple vs. toata_lumea, pentru patente care mai de care mai aparte...
    • +1 (1 vot)    
      la noi... (Vineri, 30 septembrie 2011, 10:14)

      me [anonim] i-a raspuns lui profet

      faceau telefoane ieftine care nu mi au cautare in europa...
      chioar daca scoteau un smartphone calumea... tot degeaba...
  • +15 (27 voturi)    
    oare? (Joi, 29 septembrie 2011, 13:29)

    Itsoc [utilizator]

    Nokia a refuzat sa inteleaga in primul rand ca snobismul domnina intreaga planeta si ca in zilele noastre cu telefonul se face orice mai putin se vorbeste la...telefon.
    hoardele dependentilor de facebook au dat navala sa-si ia ultimul telefon care le permitea sa posteze "online" pe unde o mai "ard" in fiecare moment al vietii lor expuse in mediul virtual.
    Nokia are telefoane business performante (E series) care ofera acces la e-mail, navigare, gps si alte informatii etc dar unghiile lungi ale pitipoancelor aluneca mai bine pe un "taci" iar in metrou de ce sa citesti o carte cand poti sa joci "table"?. Plus ca e bine sa fii vazut cu un Apple in club decat cu un telefon cu taste...cah! Nokia nu mai are succes din acelasi motiv pentru care Pink Floyd sunt niste arhinecunoscuti in randul ascultatorilor de INNA. Asta nu inseamna ca nu raman lideri dpdv al TELEFOANELOR. Caci in cazul in care ati uitat, telefonul e ala la care vorbesti, ala pentru care TREI atribute sunt esentiale: sunetul bun, durata bateriei si durabilitatea in timp.
    • +1 (7 voturi)    
      Da (Joi, 29 septembrie 2011, 13:52)

      Protoss [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

      total de acord, + ca Nokia nu va disparea, unele companii sunt prea mari ca sa dispara cu totul
      • +3 (5 voturi)    
        nici nu stii cat gresesti (Joi, 29 septembrie 2011, 15:51)

        kllaus [anonim] i-a raspuns lui Protoss

        Problema noastra este ca ne exprimam fara sa avem informatii.
        Gandeste-te bine cum au disparut firme mari din industria electronicelor si telefoniei. Iti dau numai cateva exemple : Grundig (vandut la turci), Phillips (divizia de TV vanduta unui fond de investitii asiatic) , Siemens, care si-a vandut divizia de telefoane mobile, Alcatel( nu mai auzi de ei), Ericsson (ar fi disparut complet daca nu era cumparat de Sony, ma rog, sa spunem ca a fost fuziune) . Toate sunt firme, care erau pe val acum 10 ani, in domeniul lor, dar au pierdut contactul cu cerintele pietei. Toate acestea demonstreaza ca succesul fara cap nu tine mult.
        • -2 (4 voturi)    
          Daca au fost prosti... (Vineri, 30 septembrie 2011, 8:29)

          Mens Sana [anonim] i-a raspuns lui kllaus

          Au disparut fiindca au fost prosti. N-au fost destul de destepti sa angajeze comentatori romani care se pricep in orice domeniu mai bine si le stiu pe toate pe lumea asta. Tare ma mir de ce nu-si fac ei cate o firma de mare succes, sau de ce nu au succes cu cele pe care le au deja.
          • +2 (2 voturi)    
            au schimbat strategia (Vineri, 30 septembrie 2011, 14:55)

            eu [anonim] i-a raspuns lui Mens Sana

            Companiile pe care le enumeri au renuntat la anumite produse din portofoliul lor nu din prostie ci din eficientizare. Au mirosit mai bine ca Nokia ca razboiul pe acest plan nu mai renteaza.
            Alcatel, Ericsson si-au vindut divizia de mobile si au ramas pe infrastructura telecom, unde apropo Ericsson este cel mai tare la momentul actual, Nokia-Siemens e pe acolo, Alcatel-Lucent la fel. La astea mai adaugi Huawei si cam astia sint toti.
            Deci daca au renuntat la telefoane mobile, nu inseamna ca au disparut.
    • +2 (4 voturi)    
      nokia (Joi, 29 septembrie 2011, 14:07)

      JE [anonim] i-a raspuns lui Itsoc

      in mare ai dreptate ce spui , dar te-a coplesit nostalgia.sa nu uitam ca intr-un bussines mai ales de anvergura asta de care discutam noi conteaza f mult trendul pietei si pt a avea vanzari tre sa te adaptezi.din pacate nokia nu prea s-a adaptat sau nu s-a up datat la cerinta pietei si anume telefoane cat mai inteligente si gadgetate.iar asta cu fiabilitatea tel nokia incepe sa devina un mit ca si cu masinile nemtesti care se zicea ca-s cele mai bune
    • 0 (16 voturi)    
      Asta se numeste progres (Joi, 29 septembrie 2011, 14:09)

      Bobby_2000 [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

      Mamaie ne lasi cu pitipoancele cu unghii mari si ascultatorii de INNA. Au fost Nokia, au fost buni si au ajuns cei mai prosti. Asta e trendul, smart phone-ul si daca folosesti unul ai sa vezi ce rahat e E-series in comparatie cu ele. Nici nu se compara, nu trebuie sa fii grandoman ca sa afirmi ca un Iphone sau un Galaxy e altceva decat un Nokia, cu totul altceva. Pai cine a pornit sa puna camere foto pe mobil, bluetooth, wi-fi samd ? Nokia; si ce marfa era, sa-ti sincronizezi agenda, calendarul, e-mail-ul, sa faci poze sa asculti muzica... Acum ca au venit unii si au facut din telefon un calculator cu care poti naviga pe net fara sa trebuiasca sa ai degete de pianist, sa ai ecran supermisto, jocuri, carti, harti si multe altele... nu e bine ca nu tine bateria si nu ai semnal bun. Pai cand ai luat plasma nu ai vazut ce consum de energie are ? Conta ? Pai nu, ca se vedea de mureai.
      Ca si concluzie, Nokia s-a ingropat singura, ba mai mult face smartphone cu Microsoft - in traducere libera, a pus si pamant peste cosciug.
      • +2 (12 voturi)    
        tinerelule (Joi, 29 septembrie 2011, 14:38)

        Itsoc [utilizator] i-a raspuns lui Bobby_2000

        pentru mine un telefon care se descarca intr-o zi e un mare rahat - "cel mai prost" cum ai spus tu.
        din punctul meu de vedere, decat daca nu cumva esti un mare businessman sau ai o afacere ce implica e-mail si internet, statul pe net de pe mobil e pura fitza.
        Ok, ok, si lasati vrajeala cu informatia stringenta de pe net, ca si nokia 2730 poate sa ti-o aduca, nu? asta daca intr-adevar cauti o informatie si nu vrei sa te dai in barci pe mess.
        • +2 (8 voturi)    
          Pai da... (Joi, 29 septembrie 2011, 16:37)

          lulz [anonim] i-a raspuns lui Itsoc

          Se descarca bateria intr-o zi daca stai cu ecranul "aprins" nonstop si asculti muzica pe youtube. Dar daca il folosesti strict la capacitatile unui Nokia (sa dai/primesti telefoane) ai sa fii surprins cand o sa te tina bateria peste 4 zile. Deci despre ce vorbim noi de fapt? Am scris si mai sus, unii oameni nu considera o evolutie faptul ca poti face mult mai multe cu un smartphone si prefera sa ramana pe un mobil "clasic". Am auzit multe lucruri similare, oricand a aparut ceva nou in plan tehnologic. Inca aud oameni care spun ca n-ar vrea un Mercedes S-Klasse, pentru ca are prea multi senzori si se strica... Nu stiu daca e vorba de rezistenta la schimbare, "vulpea care n-ajunge la struguri..." sau alte motive. Cert este ca sunt convins ca in cele din urma vei trece si tu pe un smartphone si vei uita brusc de toate tentativele de argumente pe care le invoci acum. Pentru ca sunt niste tentative, nu sunt argumente reale. Bateria te tine la orice telefon in functie de cat si cum il intrebuintezi, nu in functie de numele telefonului. Conteaza bineinteles si capacitatea bateriei, conteaza si ce fel de display are, conteaza si daca are conexiune de date activata, wi-fi, bluetooth samd. Dar cel mai mult conteaza cat si cum il folosesti.
          • +2 (2 voturi)    
            aveti dreptate si nu prea ... (Vineri, 30 septembrie 2011, 13:05)

            CTz [anonim] i-a raspuns lui lulz

            Am fost fan Nokia ... dar am renuntat in favoarea HTC dintr-un alt motiv. Calitatea. Mi se pare hilar sa ti se strice difuzorul unui telefon cand cade pe birou, de la o inaltime de 30 cm.. (e52). Si daca ati cumpara un telefon produs in Finlanda, credeti ca subansamblele lui sunt facute in Finlanda ? Sper ca nu .... Deci lasati-o moale ... Nu mor dupa ecranul de 4.2 al HD2, insa l-am scapat pe jos, a cazut intr-o balta si tot merge.. Dar .. maxim 2 zile bateria ... Plecarea celor de la Nokia nu este numai din cauza pierderii contactului cu realitatea (de ce nu Android ??? - lasati-o moarta cu patentele ... credeti ca telefoanele "Vodafone" au producatori cu mai mare putere financiara decat Nokia?), ci si din cauza tendintelor de micsora preturile - in detrimentul calitatii, din pacate ... Iar faptul ca au CEO un fost Microsoft, ma scuzati, dar mie imi pare a fi o treaba romaneasca ... " stiu eu un prieten care iti da un SO mai ieftin ..."
        • +8 (8 voturi)    
          "decat daca"? (Vineri, 30 septembrie 2011, 2:08)

          baubau [anonim] i-a raspuns lui Itsoc

          Asta este exprimare de roman itsoc? "decat daca"?
          Si eu folosesc internetul pe mobil cu sistem Android, si nu e nicio fitza... Vin de la serviciu cu autobuzul, citesc o stire pe Hotnews. Am emailul pe gmail actualizat la cateva minute. Pot vedea oricand prognoza meteo, am cursul valutar oricand la mine, etc etc.
          Poate pentru tine nu conteaza aceste "fitze", dar pentru consumatorii de asemenea servicii/ produse, se pare ca da.

          Daca doresti un telefon la care doar sa vorbesti, bravo tie, dar este aiurea sa ii judeci pe altii, aratandu-i cu degetul ce snobi mai sunt ei, doar pentru ca folosesc un produs mai modern.

          Personal, nu as putea naviga pe internet avand un ecran de 2 inch asa cum are Nokia 2730; parca prefer sa citesc de pe un ecran de 4,5 inch.

          Ar fi inutil sa mai amintesc de faptul ca pe nokia 2730 nu ai nicio aplicatie precum: starea vremii, curs valutar, organizator, si alte cateva mii de aplicatii pe care le gasesti pe Android si iOs, si care chiar sunt utile.

          Regrete eterne pentru Nokia, insa pana cand nu vor veni cu un sistem de operare competitiv in fata Android si iOs...
        • +4 (4 voturi)    
          Am rabdat destul (Vineri, 30 septembrie 2011, 10:15)

          Vlad [anonim] i-a raspuns lui Itsoc

          Tot citesc si rabd, vad tot felul de pareri pro si contro, dar am tacut pana la gogoasa spusa de tine.
          Ideea e simpla, ori evoluezi ori involuezi pana la disparitie.
          Pai dc. sa-mi mai schimb tel daca nu vreau si am nevoie de mai multe? Si la mobilul de acum 4 ani tine bateria 4 zile si pot sa telefonez/raspund.
          Argumentul ca tine doar 1 zi bateria este unul prost, in ziua de azi cand ai incarcator in masina, incarcator acasa, cablu de legat/incarcat de la pc. tu-mi zici mie ca nu este suficient 1 zi.
          Pai daca o sa-l folosesc doar ca mobil poate sa tina si 3 zile, dar e ca si cand ai avea curent dar tu preferi sa citesti la lumina lumanarii pt. ca e mai funky.
          Trendul e simplu, omul nu mai poate sa se comporte ca pe vremuri. Sa ma car cu geanta de laptop dupa mine in care sa car pe langa laptop urmatoarele: o mica agenda telefonica (zile de nastere, remindere, etc), mobilul, navigatia, un aparat foto si laptop ca sa pot sa intru pe net sau sa citesc un excel/pdf primit pe mail.
          Hai sa fim seriosi si Iphone3/4 si samsung galaxy1/2 pot sa faca cele enumerate mai sus.
          La iphone tine si bateria 2 zile nu doar 1 zi ca la Samsung.
          Desi am Samsung trebuie sa recunosc ca la capitolul de electricity management Apple este inca superior.
          • -1 (3 voturi)    
            nu chiar (Vineri, 30 septembrie 2011, 12:22)

            gogu [anonim] i-a raspuns lui Vlad

            Ce spui tu e fitza nu biz, da vrei sa ai justificare. Pt un biz mobil un tablet e mai folositor decat un smartphone.
            Pt zile de nastere cam orice chestie are diverse functzii de reminder.
            Sincronizare intre ele s-a mai inventat. Daca faci afacerile din masina legea zice sa nu pui mana pe telefon.

            Deci asa ca de la om care se ocupa cu biz la om care zice ca se ocupa cu bizul inceraca si mie sa-mi explici cu ce m-ar ajuta un smartphone in conditziile in care 6 ore le stau in fatza unui computer, 2 in sedinte si merg cu masina.

            Eu inteleg ca asta vrea orice pusti da de aici pana a mi se explica ca nu pot sa traiesc fara asa ceva e cale lunga.
    • 0 (12 voturi)    
      subscriu... (Joi, 29 septembrie 2011, 14:21)

      LupuMoralist [anonim] i-a raspuns lui Itsoc

      la acelasi lucru m-am gandit si eu cand am citit articolul. pokemonii si pitipoancele trebuie sa aiba telefoane pe care sa faca miscari circulare cu degetele. ii respect pe nokia pentru ceea ce au realizat. eu daca as avea o televiziune si ar trebui sa schimb profilul pe manele ca sa ma salvez, cred ca as inchide...
      • +6 (8 voturi)    
        fitze? (Vineri, 30 septembrie 2011, 2:12)

        baubau [anonim] i-a raspuns lui LupuMoralist

        Lupule, citesc kilograme de stereotipuri in comentariul tau... Este fitza daca poti asculta muzica in cabina de dus? Este fitza daca ai aer conditionat in autoturism? Este fitza daca poti citi un ziar pe net? Este fitza daca ti-ai cumparat un televizor nou cu LCD?

        Daca nu ai inteles aluzia, iti spun ca lucrurile considerate normale astazi, erau "de fitze" cu cateva zeci de ani inainte, iar astazi ni s-ar parea ciudat ca cineva sa ne bata obrazul ca suntem fitzosi pentru ca le avem.
        • -1 (3 voturi)    
          fitze (Vineri, 30 septembrie 2011, 12:27)

          gogu [anonim] i-a raspuns lui baubau

          amesteci utilitatea si calitatea cu conceptul de fitze.

          Aer conditzionat cam trebuie muzica sub dus nu am simtzit nevoia.
          LCD cu LED are culori mai proaste decat un LCD cu neon Backlight, tot ce e pro se face cu neon , cauta despre acoperirea adobe color space.

          Ce conteaza insa nu este calitatea ci cantitatea vanduta si aici conteaza utilitatea + moda. Faptul ca poporul vrea sa fie pe facebook si la WC vinde.
          • 0 (0 voturi)    
            Nu sunt de acord cu ceea ce spui :) (Vineri, 30 septembrie 2011, 19:13)

            James Bond [utilizator] i-a raspuns lui gogu

            Nu ai inteles nimic din comentariul lui baubau.
            Daca nu vrei tu muzica sub dush, ok... altul vrea, si daca ii gaseste utilitatea, si o foloseste, nu este fitza.
            Fitza este atunci cand iti cumperi cabina de dush cu muzica, pentru ca asa are toata lumea, dar nu o folosesti pentru ca nu iti place sa asculti muzica sub dush.

            Si eu am smartphone, si il folosesc cu mare placere. Nu am cont pe facebook.

            Cat despre aer conditionat, acum este normal sa il dorim in masina, dar acum 30 ani putea fi considerat "fitza" de astia precum Itsoc.
    • +5 (11 voturi)    
      Pai tocmai asta e (Joi, 29 septembrie 2011, 14:41)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

      In ultimii 4 ani, din punctul meu de vedere, Nokia a scos telefoane SCUMPE si PROASTE. Prefer sa-mi cumpar unul chinezesc, ieftin si de calitate mediocra.

      Nokia mi se pare a fi brandul snobilor. Nokia a inteles asta, insa se pare ca snobii nu sunt chiar asa de multi pe cat crezi tu, iar in vremuri de criza lumea e foarte atenta la raportul pret calitate.

      O chinezarie precum Huawei spulbera orice model Nokia din aceeasi clasa de pret.
    • +6 (8 voturi)    
      oare? (Joi, 29 septembrie 2011, 16:28)

      lulz [anonim] i-a raspuns lui Itsoc

      Bati campii, cu tot respectul ti-o spun. Sistemul de operare Symbian este depasit total. Am avut pana recent un E Series (E71) d-ala pe care il lauzi tu. Si era cam greu sa folosesc e-mail si mai ales sa navighez pe internet. Si nu datorita tastelor (chiar preferam tastatura qwerty touch screen-ului "pentru snobi"), ci datorita sistemului de operare Symbian. Telefonul mi se bloca constant cand incercam sa navighez, browserele disponibile erau greoaie, greu de folosit, deloc intuitive, etc. Am fost super fan Nokia, dar au cazut pe mana lor. Acum am un Galaxy S, de care sunt super multumit. Chiar am fost tentat sa-mi iau II-ul, dar am considerat ca imi fac treaba si cu asta, nu merita sa fac o alta investitie pentru moment. Da, ma tine bateria numai o zi daca il folosesc intens pe date. Dar macar il pot folosi [si] in acest scop. Faptul ca lumea a trecut pe telefoane ca Galaxy nu inseamna ca sunt snobi. Snobi ar fi daca si-ar lua smartphone fara abonament de date. In ceea ce priveste Apple, tind sa fiu oarecum de acord cu tine, pentru ca sa dai de doua ori mai multi bani pe un telefon mai putin performant decat pe cel al concurentei...ala da, mi se pare snobism. Dar aia e deja alta discutie. Ideea este ca tehnologia evolueaza, avanseaza. Si daca pana nu demult telefoanele erau doar telefoane, acum deja sunt un fel de computere ultra portabile. Asta eu o consider o evolutie, tu poate faci parte dintre cei nostalgici, care inca prefera sa scrie un document la o masina de scris mecanica, decat pe laptop. Dar nu te judec, fiecare are dreptul sa fie nostalgic...atat timp cat nu ii jigneste pe cei care nu ii impartasesc punctul de vedere (vezi snobii aia cu "taci").
    • +3 (3 voturi)    
      snobism? (Vineri, 30 septembrie 2011, 1:58)

      baubau [anonim] i-a raspuns lui Itsoc

      Nu inteleg de ce pentru tine, cei care au smart-phonuri sunt snobi... nu inteleg deloc...
      Este ca si cum ai fi snob daca ai avea o masina cu ABS, cu aer conditionat, cu CD, cu iluminare interioare, adica sa aiba cam tot ce are un autoturism decent din zilele noastre...
      Pentru tine, a nu fi snob ar insemna sa iti doresti un tractor.

      Este problema consumatorului ce isi doreste. Nu judeca pe altii ca sunt snobi pentru ca isi petrec timpul liber in metrou altfel decat ti-l petreci tu.

      Daca la aceste dispozitive inca li se spune "telefoane", nu este problema consumatorului. Ele sunt gadgeturi (daca maria ta imi permite sa folosesc acest termen ca fiind un neologism), adica ceva care are mai multe functii, intre care: telefon, navigator internet, player audio/ video, camera foto/ video, etc.
    • +3 (3 voturi)    
      Pretul conteaza (Vineri, 30 septembrie 2011, 9:19)

      enter [utilizator] i-a raspuns lui Itsoc

      Toate caracteristicile enumerate de tine se regasesc si pe smartphone-uri: "ofera acces la e-mail, navigare, gps si alte informatii etc". Prefer sa dau 110€ pe un smart cu Android, decat 120€ pe un Nokia C6. Numarul de aplicatii pentru modelul cu Android e mult mai mare.
      Daca cei de la Nokia ar fi avut alta abordare privind dezvoltarea aplicatiilor terte, popularizarea acestora, crearea unui market, probabil ca lucrurile ar fi stat altfel. Si daca ar fi amanat o vreme oprirea dezvoltarii pentru Symbian, probabil ca numarul de smartphone-uri cu symbian vandute era mai mare. Faptul ca symbian-ul a fost tras pe linie moarta a fost pentru mine semnul ca 'nu trebuie cumparat'.
  • 0 (6 voturi)    
    ohoo (Joi, 29 septembrie 2011, 13:49)

    likea [anonim]

    sa stati linistiti fratilor ca nu moare Nokia de foame, nu o mai fi chiar ce a fost dar departe de dezastru.

    In loc sa analizati voi Nokia, mai bine ati analiza DE CE PLEACA DIN ROMANIA??????????

    AIA e intrebarea ce ne doare, nu ca vezi dom'le etc?

    Reveniti cu picioarele pepamant nu mai filosofati voi la nivel de deasupra tuturor.

    De ce Romania p.u.n.n.c.t.
  • +4 (6 voturi)    
    Ultimul telefon Nokia (Joi, 29 septembrie 2011, 13:52)

    serban [anonim]

    am cumparat ultimul telefon nokia si nu mai cumpar altadata altul. nu m-am asteptat la performante asa de slabe.. C3 - are de toat edar nu face mai nimic bine.
    • +4 (6 voturi)    
      Cam asta e calitatea Nokia (Joi, 29 septembrie 2011, 14:43)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui serban

      de prin 2007-2008. Din rau in mai rau. Poate ii salveaza modelele cu Windows Phone.

      Sau poate ii cumpara o alta companie cu totul, pentru brand.
  • +1 (7 voturi)    
    Continua in nota obisnuita (Joi, 29 septembrie 2011, 14:01)

    unul [anonim]

    Nokia continua cu deciziile proaste: Windows Phone 7 ???? CEO-ul o falimenteaza cu dedicatie pentru Microsoft :D
  • +2 (4 voturi)    
    bleah (Joi, 29 septembrie 2011, 14:19)

    uck [anonim]

    nu mi se pare neaparat perdanta pe termen lung optiunea de a face telefoane bune si simple. sunt din ce in ce mai multi cei care realizeaza ca avansul tehnologiei nu poate suplini reducerea calitatii unei convorbiri telefonice, care pana la urma ramane esenta cumpararii unui telefon. foarte multi au ajuns sa cumpere telefone performante de la care nu folosesc nici jumatate din posibilitatile tehnice oferite. si atunci ce rost are? un telefon e doar un telefon, nu te face nici mai destept, nici mai atractiv.
    • +5 (7 voturi)    
      Bune si simple (Joi, 29 septembrie 2011, 14:48)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui uck

      Despre Nokia? Ultimul telefon bun si simplu de la Nokia a fost 1100. Bateria tinea o saptamana, carcasa solida, calitate audio buna, ecran alb-negru excelent chiar si la soare.

      Uita-te de exemplu la C2-01. Niste jafuri scumpe. Mai bine adaugi inca 100-150 Lei si-ti iei un Samsung cu Android. Modelul C3-01? Nu-l recomand nici cu 50% reducere.

      Nokia mai vinde doar datorita numelui.
      • +1 (3 voturi)    
        de curiozitate... (Joi, 29 septembrie 2011, 15:09)

        Itsoc [utilizator] i-a raspuns lui bobo21

        cate Nokia ai detinut ? eu am un E71 de cand a fost lansat si e la fel de "sanatos", bateria tine patru zile in conditii de verificare e-mail si vorbit moderat si se aude f. bine. e compact, usor si rezistent.
        pai daca scapi un iphone pe jos ce faci? sau iti intra un HTC Desire "la apa", pierzi instant 3000 de lei sau cat costa....
        • +6 (6 voturi)    
          E71 (Joi, 29 septembrie 2011, 17:50)

          Vlad [anonim] i-a raspuns lui Itsoc

          Am si eu un E71 de peste doi ani, e buna bateria, e rezistent, imi place si tastatura lui si design-ul in general.

          Dar in rest semnalul e prost, softul e o porcarie sinistra, se tot blocheaza, mai nou se restarteaza cand e semnalul slab, browser-ul e aproape inutilizabil pe site-urile care nu au versiune de mobil.

          Porcaria de aplicatie de IM mi-a mutat toate contactele intr-un singur grup, fara sa ceara voie. De atunci le am intr-un singur grup.

          Porcaria de soft de sincronizare de PC Ovi s-a asociat automat cu extensia JAR fara sa ma intrebe si fara sa am optiunea sa dezactivez asocierea. Si acum cand incerc sa execut o aplicatie Java pe calculator se deschide porcaria, in loc sa se execute aplicatia.

          Camera foto face niste poze oribile, mai ales daca nu e lumina suficienta.

          Nu poate fi incarcat pe USB. Nu suporta VPN PPTP.

          User interface-ul e foarte neintuitiv, abia dupa doi ani am descoperit (de fapt mi-a aratat un coleg) ca restul optiunilor de la alarmele aplicatiei Clock sunt ascunse in alte tab-uri (taburi pe mobil pe un ecran de nici doi inci? really?). Pana atunci am folosit doar quick alarm, ca era in primul tab.

          Mai nou, timp de aproape un an, sincronizarea ceasului cu reteaua nu a functionat, din motive necunoscute. De cateva luni si-a revenit.

          Aplicatia de email nu ma anunta automat cand primesc mail-uri noi, asa ca nu o folosesc niciodata.

          Singura aplicatie de care am fost intr-adevar placut surprins a fost Ovi Maps.

          Pe scurt, abia astept sa scap de el.
          • +2 (2 voturi)    
            perfecta descriere (Vineri, 30 septembrie 2011, 2:22)

            baubau [anonim] i-a raspuns lui Vlad

            O descriere perfecta!
            E71 are si nevasta-mea... Eu am avut E72 pana cand mi l-au furat niste fiinte bipede. Nu mi-a parut rau dupa el.
            A fost un telefon reusit, dar cu niste meniuri extrem de greoaie, neintuitive, aproape imposibil de navigat pe internet, avand in vedere ecranul minuscul, blocari si autorestartari aiurea, haos.
            In schimb, avea o calitate buna a semnalului audio, si... atat.
            Duca-se, ca nu imi trebuie.
            Acu am un aparat care face mai multe decat un telefon, si a fost alegerea mea sa il cumpar: in primul rand navigatie GPS, insa si zeci de aplicatii Android, etc.


            E71 este un dezastru, isi pierde semnalul, iar bateria tine foarte putin.
            Il vom schimba si pe acesta.
            • +1 (1 vot)    
              parerea mea e ca a scazut (Vineri, 30 septembrie 2011, 10:21)

              bancher [anonim] i-a raspuns lui baubau

              si calitatea telefoanelor Nokia. Eu am un N73 cu Symbian-ul pe el, si se blocheaza, imi apar tot felul de ferestre pe ecran, tastele se apasa greu, si s-a mai luat si vopseaua de pe el.
              Clapeta care culiseaza atunci cand fac poze am schimbat-o de 3 ori in 2 ani, si trebuie sa o schimb iar.
              Cu o asa calitate, nu e de mirare ca au ramas in urma.
          • +2 (2 voturi)    
            sistem de operare + aplicatii (Vineri, 30 septembrie 2011, 10:51)

            mobile_soft [anonim] i-a raspuns lui Vlad

            am lucrat -o perioada in mediul aplicatiilor software pentru mobile in vest. boom-ul ultimul ani a generat de zordine totala in recrutarea d eprogramatori. in vest delocalizarea spre asia si neadaptarea umajoirtatii programatorilor la cerintele "smart & mobile" au determinat o calitate a software-ului execrabila. ca tehnician am suferit destul din cauza unor sefi de proiecte absolut aberanti care culmea ei le stiau pe toate. tabsheet gen excel pe un mobil mic, butoane invizibile. si la nivelul implementarii oameni tot mai nepregatiti au intrat cu picioarele in crearea de sisteme de operare . pacat .
  • +1 (7 voturi)    
    nokia (Joi, 29 septembrie 2011, 14:41)

    8989 [anonim]

    @itsoc - jos palaria pt ce ai scris. Mi-ai luat vorbele din gura.

    Adevar graiesti --- piata din ziua de astazi este dominata de copii intre 6 si 14 ani care au cartela. Se vad aici si ofertele de la abonament vs cele de la cartela. Practic marii operatori, isi concentreaza atentia pe cartele, nu pe abonamente. Practic nu ii mai intereseaza o fidelizare, ci pur si simplu bani repede.
    De ce cumpara cartela cineva? Ca sa aibe bani de telefon tip paleta de ping pong cu touch screen care are urmatoarele minusuri: e paleta, e fragil, este plin de seu de pe fata si de pe maini deoarece sunt locurile unde omul are cea mai multa grasime, durata bateriei este penibila si paradoxal acceptata de toti snobii pt ca "uite ba cata ecranu are".
    INSA, in acest domeniu, in majoritatea tarilor, trendul merge pe SHOWOFF. Asa ca ... nu putem blama doar cocalarii de la noi. Prostul gust este ceva INTERNATIONAL! Copii de acolo sunt aproape la fel ca cei de aici.
    • -1 (1 vot)    
      aiuritor (Vineri, 30 septembrie 2011, 19:23)

      James Bond [utilizator] i-a raspuns lui 8989

      Rar mi s-a intamplat sa citesc un comentariu mai stupid...
      Pe logica ta, am fi ramas la monitoare CRT cu diagonala de 14 inch, am fi urmarit emisiuni TV pe televizoare Sport, si exemplele pot continua...
      Daca vrei sa lucrezi in vreo firma de cercetari de piata, FUGI! :) nu ai nicio sansa.
      "Practic marii operatori, isi concentreaza atentia pe cartele, nu pe abonamente" - aiuritor :)
      Toti operatorii si-ar dori abonati, pentru ca au predictibilitate a incasarilor, dar pe segmentul de cartele preplatite exista o batalie acerba in oferte, iar pretul/ unitatea de serviciu este cat mai mic.

      E haios ca doar pe telefoane smartphone sta seul de pe fata, iar pe un arhaic nokia 1100 nu exista asa ceva... baaa! voi cititi ce scrieti?

      Ce aveti mah cu aia care vor sa aiba un dispozitiv polivalent decat un simplu telefon? Tu nu esti fitzos ca ai "mobil"? Ai putea sa vb la tel fix, ca sa nu fii fitzos.
      Bleah! m-amsaturat sa iti scriu
  • +9 (11 voturi)    
    . (Joi, 29 septembrie 2011, 15:32)

    Rromanika [anonim]

    Nu stiu de ce toata lumea zice ca smartphone-urile sunt numai pentru fitze si pitzipongeala. Pentru mine spre exemplu a eliminat necesitatea de a cara un laptop si un GPS dupa mine atunci cand calatoresc. Fac VPN, remote desktop, restartez server-ul daca am nevoie, ma uit pe harta, ma holbez pe gugal pe ecran mare daca am nevoie de ceva, ma uit la filme, la tv, ascult muzica, etc. Singurul lor "pacat" : bateria care tine 1 zi. Multi de aici imi amintesc de nostalgicii comunismului : Domne ce bine mai era si ce sanatosi eram si ce sanatos mancam. Adevarat, dar eram tare saraci cu duhul. Asa si cu telefoanele, "Noi sa fim sanatosi"!
    • 0 (4 voturi)    
      restart (Joi, 29 septembrie 2011, 16:23)

      danutz [anonim] i-a raspuns lui Rromanika

      Nu m-am putut abtine dar am ras cu lacrimi: "restartez serverul". Si tu esti unul care lucreaza cu windowsul?
      • 0 (0 voturi)    
        . (Vineri, 30 septembrie 2011, 14:12)

        Rromanika [anonim] i-a raspuns lui danutz

        Cu lacrimi ? Vorbesti serios ? Sau glumesti ? Sau plangi ? Da si eu sunt unul din cei care lucreaza cu uindouz. Bine, probabil ca tu esti un special care joaca Half Life din linie de comanda. Plina lumea asta de ipocriti ieftini.
    • +3 (3 voturi)    
      ai uitat sa adaugi (Joi, 29 septembrie 2011, 18:37)

      Laura [anonim] i-a raspuns lui Rromanika

      MP3 player, lanterna (in modul cel mai serios, am folosit lanterna de pe HTC ul meu de multe ori). Nu sunt in Romania, si singura modalitate de a asculta radio romanesc este online. Imi place sa ascult radio in masina, unde e mai greu cu internetul pe laptop haha. Mai folosesc si Netflix. Nu mai am internet acasa de 1 an de zile, pentru ca nu-mi mai trebuie. Telefonul face tot!
    • 0 (2 voturi)    
      Vorbeste in dreptul tau (Vineri, 30 septembrie 2011, 8:34)

      George [anonim] i-a raspuns lui Rromanika

      Poate tu erai sarac cu duhul. Si poate inca esti, doar ca acum iti debitezi "saraciile" duhului prin smartphone. Dovada ca un smartphone nu te face smart.
      • 0 (2 voturi)    
        , (Vineri, 30 septembrie 2011, 14:19)

        Rromanika [anonim] i-a raspuns lui George

        Imi pare rau sa iti spun dar sarac cu duhul esti chiar tu prin raspunsul dat. Incerc sa iti desenez pentru ca, sarac cu duhul fiind, nu ai inteles ca era in sens peiorativ spus totul. Si scriam de la calculator nu de la smartphone. :) Exact cum spuneam si mai sus, e plina lumea de ipocriti ieftini care se dau mai rotunzi decat sunt.
        • -1 (1 vot)    
          Ai venit repede cu confirmarea (Vineri, 30 septembrie 2011, 15:41)

          George [anonim] i-a raspuns lui Rromanika

          Se pare ca nimeni nu a inteles sensul tau "peiorativ". Sau pentru cine era peiorativ.

          Ok, corectez, am gresit cand am spus "poate', am acum confirmarea ca e sigur.

          Si ai dreptate ca "e plina lumea de ipocriti ieftini care se dau mai rotunzi decat sunt." Daca ai tacea, ar fi cu unul mai putini.
    • -1 (1 vot)    
      shutdown -r (Vineri, 30 septembrie 2011, 12:38)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui Rromanika

      Pai restartezi serverul si cam atata. pt orice treaba mai serioasa un laptop e sfant. Daca faci ceva serios in domeniu cam trebuie un laptop.

      Ca zici de GPS.. si masini normale.. pai o masina normala din zilele noastre cam are si GPS.

      Te uitzi pa filme la telefon.. vai de mult nu am ras asa tare pai si calitatea la muzica a scazut de la CD quality la MP3 quality la fel si HD o sa fie Phone quality adica mai prost ca VHS.

      Concluzia simpla e, vrei o carpeala ai smartphone, vrei ceva serios, sant alte treburi.
      Sant si aplicatzii destepte pe telefon dar ar fi alta discutzie.
      • 0 (0 voturi)    
        , (Vineri, 30 septembrie 2011, 14:29)

        Rromanika [anonim] i-a raspuns lui gogu

        Si tu ai ras ? Tot cu lacrimi sau doar ti s-au umezit ochii asa ca la vitel ? Eu nu stiu la ce Nokia cu ecran alb-negru te-ai uitat tu la filme in ultima vreme ? In caz ca nu ai observat este HD si pentru smartphone-uri si chiar se vede foarte bine. Si poti sa faci mai mult decat sa "restartezi serverul" de uindouz. Si nu, nu toate masinile "normale" au GPS. Anyway, au viitor si da, o sa inlocuim toate aceste lucruri : laptop, tv, gps multimedia si lanterna cu un simplu telefon.
  • +4 (4 voturi)    
    piti, cochi si oamenii normali. (Joi, 29 septembrie 2011, 15:44)

    Ady [anonim]

    Nu mai generalizati.... Unii au nevoie de smartphone-uri pentru job. Un smartphone iti deschide drumul spre orice fel de comunicare. Care-i problema cu ecranul mare ? Acum detin un SE cu ecran de 4.2, si cred ca urmatorul va fi unul de 4.5 sau 5, din cauza ca imi usureaza manevrarea. Pot face mai multe lucruri cu el. Imi simplifica viata.

    Am detinut un nokia 6680 6 ani. Il am de din luna in care o aparut. O fost un telefon ok. Nu era cel mai bun pe vremea aparitie, dar nu m-am plans de el.
    Nokia ii un exemplu de "cum sa-ti tai singur craca" sau "de cat de cretin poate fi un manager".
  • +4 (4 voturi)    
    piti, cochi si oamenii normali. (Joi, 29 septembrie 2011, 15:45)

    Ady [anonim]

    Nu mai generalizati.... Unii au nevoie de smartphone-uri pentru job. Un smartphone iti deschide drumul spre orice fel de comunicare. Care-i problema cu ecranul mare ? Acum detin un SE cu ecran de 4.2, si cred ca urmatorul va fi unul de 4.5 sau 5, din cauza ca imi usureaza manevrarea. Pot face mai multe lucruri cu el. Imi simplifica viata.

    Am detinut un nokia 6680 6 ani. Il am de din luna in care o aparut. O fost un telefon ok. Nu era cel mai bun pe vremea aparitie, dar nu m-am plans de el.
    Nokia ii un exemplu de "cum sa-ti tai singur craca" sau "de cat de cretin poate fi un manager".
    • 0 (0 voturi)    
      poate un tablet (Vineri, 30 septembrie 2011, 12:40)

      gogu [anonim] i-a raspuns lui Ady

      pai daca jobu e la telefon ori vorbesti ori te dai pe internet, pt amandoua sant alte optiuni mai bune.
  • +1 (1 vot)    
    piti, cochi si oamenii normali. (Joi, 29 septembrie 2011, 15:45)

    Ady [anonim]

    Nu mai generalizati.... Unii au nevoie de smartphone-uri pentru job. Un smartphone iti deschide drumul spre orice fel de comunicare. Care-i problema cu ecranul mare ? Acum detin un SE cu ecran de 4.2, si cred ca urmatorul va fi unul de 4.5 sau 5, din cauza ca imi usureaza manevrarea. Pot face mai multe lucruri cu el. Imi simplifica viata.

    Am detinut un nokia 6680 6 ani. Il am de din luna in care o aparut. O fost un telefon ok. Nu era cel mai bun pe vremea aparitie, dar nu m-am plans de el.
    Nokia ii un exemplu de "cum sa-ti tai singur craca" sau "de cat de cretin poate fi un manager".
  • +1 (1 vot)    
    piti, cochi si oamenii normali. (Joi, 29 septembrie 2011, 15:46)

    ady [anonim]

    Nu mai generalizati.... Unii au nevoie de smartphone-uri pentru job. Un smartphone iti deschide drumul spre orice fel de comunicare. Care-i problema cu ecranul mare ? Acum detin un SE cu ecran de 4.2, si cred ca urmatorul va fi unul de 4.5 sau 5, din cauza ca imi usureaza manevrarea. Pot face mai multe lucruri cu el. Imi simplifica viata.

    Am detinut un nokia 6680 6 ani. Il am de din luna in care o aparut. O fost un telefon ok. Nu era cel mai bun pe vremea aparitie, dar nu m-am plans de el.
    Nokia ii un exemplu de "cum sa-ti tai singur craca" sau "de cat de cretin poate fi un manager".
  • -5 (5 voturi)    
    StarTac redivivus (Joi, 29 septembrie 2011, 16:13)

    titigrasu [anonim]

    Sevede din comentarii cam ce fel de public are aceasta sectiune din site.
    Nimeni nu are mai mult de 12 ani , se pare.
    Este complet irelevant ce marca de telefon "e mai tare".
    Telefoanele au un singur destin : sa junga la tomberon in maxim 1 an de zile.
    Ca atare , gunoaiele "smart" de astazi , care sunt culmea hidoseniei (arata ca niste placinte) vor fi cu siguranta la tomberon mult mai repede decat seriile celebre de la Nokia.
    Cele mai senzationale telefoane mobile erau cele din seriile Motorola StarTac si toate clonele "cu clapa" din anii 2000.
    Va mai amintiti telefoanele celor din Matrix ?
    Sexoase , cu aer super-tehno si perfect adaptate rolului lor : de TELEFON.
    Acele serii vor reveni cu siguranta dupa ce va trece cocalareala asta "smart".
    Iar Nokia va supravietui la fel cum au facut-o si alte marci de referinta , orientandu-se in zone de nisa , "pour les connaiseurs biensur ".
    Retragerea lor de la Jucu are legatura directa cu scandalul Schengen (mai bine zis cu opozitia Finlandei) si abia asteptau un motiv precum blocarea tirurilor olandeze la granita pentru a se retrage din mocirla romaneasca.
    • +4 (4 voturi)    
      se vede ca nu ai smartphone :) (Joi, 29 septembrie 2011, 16:51)

      lulz [anonim] i-a raspuns lui titigrasu

      Din moment ce tu esti convins de faptul ca singura diferenta este de design. Si pentru cine a scris ca pierzi 3000 RON daca iti cade nu stiu ce HTC in apa... Atat nu costa nici "la liber". Si chiar nu vad cine si-ar lua un smartphone fara abonament, ca oricum doar n-o sa stai cu el pe cartela, fara date. Eu am dat 500 RON pe Galaxy S cu prelungire abonament. Sincer, nu inteleg cum de mai platesc unii zeci de milioane pe cate un Nokia cu Symbian... ala nu e snobism, e deja prostie crasa. E ca si cum ai prefera sa iti iei un PC de 10.000 RON, cu i7 si 16GB de ram si sa stai cu MS-DOS instalat pe el. In orice caz, toti astia care bateti campii pe aici, ca smpartphone-ul e "de fite", "de pitipoance", samd foarte curand probabil veti trece si voi pe un smartphone. Altfel nu erati acum pe internet, ci ati fi citit ziare pe hartie, nu ati merge cu masini echipate cu ESP-uri, ABS-uri, samd. Si mai pot da multe exemple de astfel de "fite". Caci la orice evolutie tehnologica, se gasesc cativa carcotasi ca voi, sa le considere "fite de cocalari". Pana devin standard si atunci deveniti si voi "cocalari" care folosesc tehnologia respectiva.
      • +1 (1 vot)    
        Bravo (Vineri, 30 septembrie 2011, 7:51)

        Mihai [anonim] i-a raspuns lui lulz

        Un raspuns similar as fi dat si eu. Fratilor, voi ati auzit de alegere? In lumea asta plina de gadgeturi eu cred ca fiecare e liber sa isi ia ce pofteste inima lui. Atata vreme cat nu ma afecteaza personal care e problema? V-ati gandit ca sunt unii care chiar au nevoie de un smartphone? Eu unul as pierde bani seriosi daca nu ar avea unul. Un mediu de afaceri serios si competitiv te obliga.
        • 0 (0 voturi)    
          exemplu (Vineri, 30 septembrie 2011, 12:46)

          gogu [anonim] i-a raspuns lui Mihai

          potzi sa exemplifici cum pierzi bani daca nu ai smartphone?
          Acum un tablet la ce categorie intra?

          Cand ai cumparat smartphone in loc de telefon de 2 lei ai pierdut niste bani. Asta e optiunea ta dar as fi curios sa explici cum pierzi bani daca nu ai avea.
          Exceptand cazul cand esti developer de app-uri nu prea vad cum. Afaceri se faceau din 1900 incoace.
      • +1 (1 vot)    
        date la prepay (Vineri, 30 septembrie 2011, 9:14)

        pi5 [anonim] i-a raspuns lui lulz

        odata cu apratie smart-phoneurilor sa stii ca operatorii de telefonie mobila, usor usor, s-au orientat si pe oferte foarte bune de date si pentru utilziatorii de prepay. eu unul, de cand ma stiu am fost utilizator de cartela, si nici pana in ziua de azi nu vad avantajele unui abonament pentru pers fizica. la data cand mi-am luat telefonul actual i4, aveam o cartela de cosmote la care am renuntat pt ca pur si simplu nu aveau nici o oferta de date rezonabila, si am trecut pe orange unde strict pe partea de date plateam 2 E pt activarea netului si 50 mb trafic, iar dupa consumarea celor 50 mb cu doar 0.5 E iti cumparai suplimentar 100 mb trafic; deci ..cu 4 euro pe luna puteai avea trafi de date 3g cu trafi de 450 mb. in prezent au o alta oferta, si mai atractiva unde pentru doar 2 E, am trafic de date nelimitat intre orele 9 - 17, primii 3 gb fiind pe 3g iar ce se depaseste pe edge. si in fiecare luna cand ma duc la incarcat cartela ma aobrdeaza baiatul de acolo cu " dc nu va faceti abonament ?" Data trecuta i-am spus " ceea ce imi oferi tu la abonament de 7 euro cat platesc eu pe cartela nu imi ofera nici la sfert ceea ce primesc la prepay. Stiu ca interesul tau este sa vinzi si sa faci abonamente dar interesul meu, ca si client, este sa primesc cea mai buna oferta calitate(cantitate)- pret .
  • +6 (6 voturi)    
    Doua vorbe (Joi, 29 septembrie 2011, 17:38)

    roberto [anonim]

    O companie traieste din ceea ce vinde. Ceea ce vinde presupune existenta unor cumparatori.

    Ce vor cumparatorii? Pentru asta hai sa aflam care sunt acestia. Ati putea sa intelegeti ca grosul cumparatorilor de solutii mobile sunt tinerii si au ca principala optiune "entertainmentul". Oamenii de afaceri pt gamele de varf cu push si utilizatorii ancorati in clasicele taste pentru dial sunt din ce in ce mai putini. Pe segmentul bussiness clasic, probabil ca Blackberry mai vand ceva, dar o fac in State in principal si datorita unei mode.

    Grosul cumparatorilor din 2010 si 2011 vor Facebook, Twitter, Youtube si tot ce inseamna multimedia si socializare. Adica platforme hardware puternice, ecrane mari si marketing.

    Ce a facut Nokia? A pierdut ani buni intr-un SO fara viitor si depasit (Symbian, la fel de varza ca si WM 6.5), iar fiecare telefon inteligent scos de ei era depasit tehnologic la data aparitiei. Magazinul Ovi nu se poate compara nici cu Market, nici cu Apple Store.

    Ce tablete a scos Nokia? Concurenta a mers pe platoforme HW si SW cu smartphone si tablete, mancand din feliutele de tort nou aparute. Ce a facut Nokia? Intr-un sfarsit au
    semnat un parteneriat strategic cu Microsoft.

    Si apropos de asta. Samsung este prima companie cu un smartphone ce foloseste ultimul Windows Mobile, cu dotari HW existente peste ce va scoate Nokia la anul.

    Samsung este compania care are cel mai bun smartphone pt Android - Galaxy2, are un sistem de operare propriu - Bada - care este peste Symbianul actual si pregateste cu Intel un nou sistem mobile.

    Apple are smartphone-uri si tablete bune (eu zic ca sub Samsung), un marketing de nota 10 si o imagine a brandului visata de orice biped, o buna platforma software si magazin de aplicatii.

    Ce are Nokia?

    Classic-Smartphone. Discutia despre ce faci cu un smartphone (asa um era el in 2008-2009) si ce faci cu unul in 2011 este fix cheia si solutia problemelor Nokia.
    • +1 (1 vot)    
      N9 e un telefon excelent (Vineri, 30 septembrie 2011, 1:37)

      Fredrik Idestam [anonim] i-a raspuns lui roberto

      Uneori e greu sa suporti cum toti babuinii care n-au vazut in viata lor o linie de cod din Symbian sau Android isi dau cu parerea care ar fi mai bun. Probabil aceeasi categorie care isi imagina ca monitorul e totuna cu calculatorul.
      Cauza prabusirii Nokia nu e tehnica ci managementul. Toate platformele inteligente au fost abandonate instrainand toti dezvoltatorii externi. Intern, diferite grupuri concurau intre ele in loc sa colaboreze. Iar cel care a terminat Nokia e seful actual care i-a infipt cutitul in spate si a pus lesul in gradina lui Balmer. Pacat de firma care a scos primul smartphone.
      • +1 (1 vot)    
        Rigla de cod (Vineri, 30 septembrie 2011, 12:53)

        roberto [anonim] i-a raspuns lui Fredrik Idestam

        Din nefericire pentru tine, cei care cumpara telefoane nu trebuie sa stie nimic despre arhitectura unui sistem de operare mobile. Ei isi pun tot felul de alte intrebari. Se uita pe aparatul vecinului si vad ce poate face ala si ce nu pot face ei.

        Si bineinteles ca oamenii (recte managementul) sunt cauza oricarei cresteri spectaculoase sau a unei prabusiri, ca doar nu suntem in Matrix.

        ps: N9 foloseste MeeGo
    • -1 (3 voturi)    
      Ai descoperit tu roata (Vineri, 30 septembrie 2011, 8:42)

      George [anonim] i-a raspuns lui roberto

      Probabil ca cei care conduc Nokia nici nu au auzit de marketing, de smartphone, de Android, etc, etc... atat sunt de prosti.

      Nu mai vorbiti aiurea... Nu mai aveti impresia ca aveti voi ce sa-i invatati. Ca si la fotbal, cei din tribune stiu totdeauna mai bine cum trebuie jucat.

      Declinul companiei s-a produs din alte motive, pe care nu le stim. Si problemele se pun cu totul altfel decat modul simplist in care o faceti voi, atotstiutorii care comentati.
      • 0 (2 voturi)    
        Foarte corect (Vineri, 30 septembrie 2011, 10:47)

        fefe [anonim] i-a raspuns lui George

        Analize de melteni care se dau smecheri. Razboaiele mari se dau in Asia si Africa cu telefoane ieftine care se vand cu sutele de milioane. Partea trista pentru ei este ca in ciuda declaratiilor au facut putin pe acea piata fata de samsung si jucatorii chinezi. Plecarea de la Jucu e semn ca in sfarsit fac ceva, si-si duc productia unde trebuie.
        Piata de smartphone este extrem de ingusta de ingusta prin comparatie, cu cheltuieli mari si revenire riscanta. Sa nu amestecam tabletele cu telefoanele pentru ca sunt piete destul diferite, desi exista o anumita legatura
      • +1 (3 voturi)    
        Roata au descoperit-o altii, (Vineri, 30 septembrie 2011, 11:06)

        zet [utilizator] i-a raspuns lui George

        Dar pentru unii comentaci principiul ei de functionare va ramane un mister nepatruns. O mostra esti tu.
        Roberto, pe care te-ai grabit tu sa il insulti, a spus lucruri de bun simt, pe care nu le-a inventat el, aceleasi lucruri le-a spus si Steven Elop in celebrul mail (asumat de CEO-ul Nokia!), aceleasi opinii le impartasesc si analistii de pe cele mai tari bloguri tehnice (gizmodo, techcrunch, engadget, etc etc). Piata in sine a suferit mutatii majore. Acum 5 ani, oamenii de pe Terra cumparau un telefon mobil dupa criterii palpabile (marimi fizice, masurabile): ecran color, ringtonuri, durata de viata a bateriei, camera foto, si altele.
        Astazi, oamenii decid cu totul altfel. Ei decid in care ecosistem intra. Asa cum o familie are de ales ca destinatie de vacanta marea sau muntele, asa si clientul de telefon mobil are de ales intre ecosistemul IOs, Android, Blackberry, Windows phone, sau Symbian. Aparatul in sine este ales abia DUPA ce s-a decis ecosistemul (asa cum hotelul la care te cazezi va fi ales dupa alegerea destinatiei munte sau mare)
        Aici a pierdut enorm Nokia (si toate celelalte care nu sunt ios sau android). ecosistemele campioane (ios si android) ofera lucruri devenite aproape indispensabile in viata de zi cu zi: aplicatii pentru orice, sincronizare OTA, in general fac viata mai confortabila, ordonata, si mai previzibila. Ceea ce este extraordinar este ca nu Apple sau Google au creat aceste ecosisteme, ci zeci su sute de mii de dezvoltatori, care au primit uneltele necesare pentru a crea acele aplicatii. Practic lupta intre producatorii de telefoane mobile s-a mutat din fabricile in care se produc componente, in acapararea increderii dezvoltatorilor, lupta pentru "mindshare". Pe unde este Ovi store? Pe nicaieri. Ca sa revin la exemplul cu vacanta: Nokia facea cele mai confortabile hoteluri dintr-o statiune oarecare. Cand statiunea in sine nu mai prezinta un punct de atractie, degeaba exista acolo hotel de 6 stele. Nu mai vin turistii, hotelul ramane gol
        • 0 (0 voturi)    
          De ce e rotunda roata si cum se invarte circular (Vineri, 30 septembrie 2011, 15:46)

          George [anonim] i-a raspuns lui zet

          Unde e "insulta"??

          Continua sa umpli paginile cu explicatii cum ca iarba e verde si cerul e albastru.
          E foarte interesant si original.

          Si repet, cred ca celor de la Nokia nu le-a trecut prin cap asa ceva. Esti mult deasupra lor.
          • 0 (0 voturi)    
            Ori esti, ori te faci (Vineri, 30 septembrie 2011, 19:59)

            roberto [anonim] i-a raspuns lui George

            Celor de la Nokia nu le-a trecut la timp prin cap asa ceva, ca altfel nu ajungeau in situatia actuala.

            Hai sa vorbim de prostiile tale un pic. Cel mai inzestrat hardware smartphone al Nokia - N9 - de care esti asa de mandru - foloseste MeeGo, adica fix altceva decat Symbianul ala de rahat (numai pt tine, un cunoscator, nu este). Nokia s-a mai facut de cacao semnand un parteneriat strategic cu Microsoft pentru trecerea pe platforma Windows in dauna aceluiasi Symbian, desi o alta companie, sa ii spunem Samsung, a scos cel mai haitec smartphone cu ultimul Windows Mobile.

            Apropos de MeeGo, si Samsung vor scoate ceva asemanator MeeGo, fix cu aia de la Intel, asa ca, cunoscand aparatele pe care le face Samsung, vor da lectii Nokia si pe acest sistem de operare.

            Daca comparam Nokia N9 (MeeGo, septembrie 2011) cu Galaxy S II (Android, iulie 2011), hardweare par destul de apropiate. Nokia are o camera mai buna gratrie lentilelor Car Zeiss, iar Samsung cel mai tare display SAMOLED. N9 are radio, dar MeeGo nu stie de radio, dar asta e alta poveste. In fine, te pot crede ca HW cele doua aparate sunt similare.

            Dar daca vorbim de ecosistemul pe care nu l-ai inteles tu, orice om sanatos va alege Android, adica zeci de mii de aplicatii la dispozitie si tot ce inseamna serviciile Google in dauna Ovi.

            Sa continuam cu iubitul tau N9 care foloseste MeeGo, adica fix altceva decat Symbianul ala de rahat (mai intreava utlizatorii de Android care au lucrat inainte cu Symbian daca s-ar intoarce la acesta), va fi in scurt timp spulberat de noul Galaxy S II HD. Orice ar face Nokia, vor veni alti (Samsung, HTC - Apple e o alta poveste), care le vor da peste nas cu produse superioare din toate punctele de vedere.

            Cat despre telefoane ieftine - adica Nokia un fel de marca Dacia in telefonie - o vor lua in freza si aici. Chinezutii face ceea ce face si Nokia mult mai ieftin, iar firmele din Shenzen numai sunt prostii de acum cativa ani, cand se rezumau la productia OEM.

            +1 pt zet
    • 0 (0 voturi)    
      Te contrazic la Blackberry (Vineri, 30 septembrie 2011, 10:07)

      Straistaru Eugen [utilizator] i-a raspuns lui roberto

      Intradevar au probleme, si multi contesta chiar pozitia lui Lazaridis ca CEO, Dar:

      - Blackberry functioneaza pe BIS si BES, ceva ce nici un alt producator de smartphone nu ofera.

      - Sistem de operare propriu, ceva ce doar cativa producatori au

      - QWERTY....au mai incercat, chiar si cei de a Nokia, se pare ca a avut succes BB parte simpatiei pietii si parte faptului ca au tinut tastele alea la milimetru cum trebuie.

      - BBM.... (sincer nu vad ce e frectie atat de mare cu el, dar, are potential, in caz ca vor oferi VoIP sau ceva de genul prin el)...pentru multi este si acest lucru un atu

      - Nu Iphone, multi aleg BB pentru ca nu vor sa fie in turma de oameni captivati de reclame agresive

      - Au un serviciu de "Client Service" , crede-ma, bate la poponet Iphone si restul, si chiar in criza, nu au facut taieri din buget de la el.

      In ceea ce priveste tabletele, IPad si PlayBook....hmm....polemica e lunga, Ipad are clar avantajul ca a intrat pe piata mult mai devreme si a construito in oarecare masura, plus, dimensiunea ecranelor, moment in care BB s-a cam balbait daca sa intre sau nu.....Insa!....iti pot zice ca sunt mai stabile tabletele lor si ofera mult mai multe decat ofera Apple, bine, asa e, ecranul este mai mic, dar si la software si in oarecare masura la hardware....ii intrece pe cei de la Apple.

      Numai bine!
      (+1 de la mine)
      • -1 (1 vot)    
        nu chiar (Vineri, 30 septembrie 2011, 12:53)

        gogu [anonim] i-a raspuns lui Straistaru Eugen

        Faptul ca functioneaza numai pe BIS si BES e dezavantaj. Trebuie sa pui un OS modificat sa potzi sa nu folosesti.

        Tastatura lor s-a nimerit la momentul potrivit cand a venit moda cu SMS-ul si IM-ul in USA/Ca. Asta i-a scos si a facut ca o serie de tineri sa-si ia BB si sa mai si plateasca inca minim $5 in plus de persoanba acces BIS. Din pacate tastatura la tineri e la timpul trecut.

        Ce mai are BB este faptul ca tine mult bateria si calitatea convorbirii. In plus fatza de defuncta nokia OS-ul lor e ceva mai avansat.
  • 0 (0 voturi)    
    nou cu vechi (Vineri, 30 septembrie 2011, 6:15)

    spartan [anonim]

    Am un Nokia 1120, cu ecran alb-negru si lanterna pe o retea si un Galaxy S pe alta retea. Combinatia perfecta!
  • +2 (2 voturi)    
    Vanatorii de bananieri (Vineri, 30 septembrie 2011, 7:11)

    Sorin [anonim]

    Ha,ha,ha! Nokia pleaca din Romania! Am stiut si m-am contrazis cu multi, ca Nokia a venit in Romania doar sa exploateze, ca vor sta exact atata timp cat statul roman le va oferi scutiri de impozite, teren gratis pus la dispozitie si nici nu vor investi vreun ban in Romania. Acum sa vedem muncitorii aceia carora le-au scos ochii guvernul ca le-a facut rost de locuri de munca in zone defavorizate. Si-au facut oamenii datorii la banci fiindca aveau venit, comuna s-a dezvoltat in functie de veniturile oamenilor , cu restaurante , hoteluri etc.. Toate astea se vor inchide, oamenii vor cadea in depresii cu bolile care urmeaza, costuri pe care le vor suporta guvernul. Cu ce s-au ales romanii? Nimic! Nokia? Nici macar cladirile construite nu se vor sinchisi sa le stranga, schele cu o valoare prea mica fata de castigurile facute. Cheltuieli? Niste salarii de mizerie aruncate in sila fata de ce ar plati intr-o tara dezvoltata.Pt asa ceva a fost primita Romania in UE, li se cam inchisesera usile acestor asa zisi salvatori in Europa. Acum se vor concentra probabil pe alte guverne bananiere, prin Africa sau Asia!
  • +2 (2 voturi)    
    In locul alora de la Nokia ii cumparam pe AllView (Vineri, 30 septembrie 2011, 7:23)

    ac [utilizator]

    Macar daca tot se concentrau pe ieftinica, aveau si ei o tableta.
    • 0 (2 voturi)    
      ?? (Vineri, 30 septembrie 2011, 11:23)

      dragos [anonim] i-a raspuns lui ac

      tableta ieftina de la nokia???? tu visezi prietene!!!waw! poi nu ai vazut ca si ultima cazatura de telefon ce poarta marca nokia are un pret ce nu se justifica??
  • 0 (2 voturi)    
    Nokia a ales microsfoft (Vineri, 30 septembrie 2011, 8:18)

    dinu [anonim]

    Microsfost are 5% din piata sistemelor de operarare mobile iar android 30%, ce sa mai zici cred ca NOKIA si-o fac cu mana lor
    • 0 (2 voturi)    
      lol... (Vineri, 30 septembrie 2011, 10:23)

      me [anonim] i-a raspuns lui dinu

      la cluj se faceau telefoane IEFTINE!!! (alea pe care nici android, nici windows nu puteau merge)...
      ce treaba are sula cu prefectura?!
      soarta nokia cluj er apecetluita din momentul in care in europa nu s-au mai cerut telefoane ieftine...

      acum ramane de vazut ce clauze a semnat statul cu nokia (daca nokia va pati ce a patit in germania)...
      si, cel mai important, daca se va gasi un inlocuitor (sau d c nu, mai multi)... visul meu ar fi AMD.... dar ma rog... visez....
      • +2 (2 voturi)    
        prietene (Vineri, 30 septembrie 2011, 10:57)

        dinu [anonim] i-a raspuns lui me

        te rog mai citeste o data titlul articolului !!! si pe urma vezi cine a fost mai la subiect, apropo de scula si prefectura. Aici se vorbeste de declinul NOKIA in general si de tel inteligente, ala cu Cu inchiderea nokia de la Jucu e alt articol.
  • -1 (1 vot)    
    era de asteptat (Vineri, 30 septembrie 2011, 10:07)

    anonim [anonim]

    Era de asteptat sa faca miscarea asta , oricum sunt looseri pe plan tehnologic , iar combinatia cu MS nu face decat sa ii afunde si mai tare .
    Oricum , intrarea Romaniei in UE a fost o mare prostie , pe langa ca am devenit o piata de consum suntem si fruntasi la cotizatii la UE.
    Prin intrarea in UE vom pierde avantajul imens la pret/calitate a muncii, vom pierde si alti investitori straini.
  • -1 (1 vot)    
    oare (Vineri, 30 septembrie 2011, 10:49)

    nicusor [anonim]

    Fratilor oameni de la Nokia au venit aici au creat locuri de munca, caldute, dar cand statul roman le-a dat-o la geoale(cum poti tu ca stat sa negociezi cu concurenta fara sa te astepti la masuri?) au reactionat destul de prompt intai cu Schengen apoi s-au retras ca LON gasesti destul de usor acum pe vreme de crize (cate or mai veni);
  • +2 (2 voturi)    
    bye bye nokia (Vineri, 30 septembrie 2011, 11:17)

    cata [anonim]

    am achizitionat un nokia e6 de o luna dupa un e71 si e 72 si pot spune sincer ca are hibe incredibil de idioate..un ex este missed events care trebe stearsa ca sa dispara,sau a disparut lanterna de pe tasta space.aceste mici detali m am facut sa l achizitionez si sincer imi pare rau..the last nokia for me:(
  • -1 (1 vot)    
    Abordare eronata (Vineri, 30 septembrie 2011, 11:30)

    Stefan [anonim]

    Iarasi vorbim despre ce nu e cazul!

    Nu ne intereseaza povesti despre Nokia, mangement gresit etc.,
    companiile straine vor tot veni si pleca.

    Pe noi ne intereseaza ca pierderile acestei companii sa se repercuteze cat mai putin asupra statului nostru si al romanilor in general, nu mai vorbesc de muncitorii de la Jucu.

    Ne intereseaza deci clauzele din contract privind aspectele pe care Nokia nu le-a indeplinit si pentru care avem dreptul la despagubiri - statul si/sau cei dati afara acum.
    Nu se incheie cu "Gata, am inchis fabrica si la revedere!".

    Daca vom constata ca nu exista inserate asemenea clauze, atunci trebuie sa plateasca acei asa-zisi romani care au semnat aiurea contracte, aditionale, acordari de facilitati, reduceri, scutiri de impozite etc.

    Nu plangem acuma "vai, saracii!' pe umerii capitalistilor finlandezi, economia de piata are legile ei necrutatoare si nu trebuie sa se deconteze totul in capul fostilor angajati de pe la Cluj si al nostru, al tuturor, fiindca s-au risipit si bani publici.

    Cine a gresit din guvernele Tariceanu si Boc, din ministere, de la Primaria si Consiliul Local al Clujului etc., etc., PLATA! si AFARA!

    Ne-am saturat, daca nu se incepe in sfarsit dupa 22 de ani aceasta procedura inseamna ca, cu adevarat, nu ne vom cunoaste niciodata interesul, soarta noastra este pecetluita si ne-o si meritam cu prisosinta!
  • 0 (0 voturi)    
    Parerea mea (Vineri, 30 septembrie 2011, 13:06)

    Trojan.H [utilizator]

    Toate parerile exprimate pina acum sunt gresite.
    Cele mai bune telefoane sunt cele de la Romtelecom.
    Iar cel mai bun sistem de operare este hirtia si creionul.
    Hai Sportul Studentesc!
  • 0 (0 voturi)    
    Hmmm (Vineri, 30 septembrie 2011, 16:38)

    Bubulina [anonim]

    Nokia a inchis cu ceva vreme in urma fabrica din Germania. Nemtii au iesit in strada. Acum inchid fabrica din Romania. Romanii se orienteaza/reorienteaza.

    De fapt, o companie ca Nokia uzeaza de efectele globalizarii, impinge fabricile spre teritorii cu forta de munca ieftina. Bineinteles ca purtatorul de cuvant dezminte orientarea spre Moldova. Si au gasit si argument. Unul mult mai usor de inghitit, uzura morala a modelelor produse.

    Sa fim noi linistiti, motivele sunt altele. Nokia nu moare. Noi suntem doar lamaile stoarse in storcatoarele globalizarii.
  • +1 (1 vot)    
    Nokia e52 (Vineri, 30 septembrie 2011, 19:48)

    manuel [anonim]

    Anul trecut mi-am cumparat un Nokia e52 de la banditii aia de germanos si cosmote, care s-a stricat dupa doar 9 zile. l-au trimis la reparat insa nu se poate compara cu alte telefoane din categoria smart produse de alte branduri, telefonul asta e52 se blocheaza foarte des, sau mai nou se opreste singur, nu sutn multumit deloc, insa mai am de platit la el insa 1 an.....

    cu siguranta nu imi voi mai cumpara un alt nokia vreodata, fie el fabricat si in finlanda....

    Pacat de ei ca erau cei mai buni cindva...
  • 0 (0 voturi)    
    Nokia N8 (Sâmbătă, 22 octombrie 2011, 23:42)

    Nemo [utilizator]

    Pe cat de buna este camera ( 12 megapixeli, autofocus, sistem optic Carl Zeiss, blitz cu xenon, etc.), pe atat de prost e sistemul de operare Symbian si Magazinul OVI care il fac din SMARTPHONE...IDIOTPHONE.
    GPS-ul are hartile satelit neactualizate de ani buni.
    Memorie buna (16 +32 GB), baterie buna, service de garantie ridicol. Trebuie sa-l trimit de la Constanta la Bucuresti pt. 3 saptamani fara telefon la schimb. Se blocheaza uneori la acceptul si respingerea apelurilor sau la unele aplicatii.
    Nu descarca nici atasamente mici la e.mail.
    Oftez dupa 2000 lei cum am mai oftat acum 12 ani dupa 26 mil. lei vechi dati pe un Nokia Comunicator 9110 caruia i s-a intrerupt un contact si nu mi l-au putut repara.
    A III-a teapa cu Nokia (N9) nu mai iau.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version