Surse: RCS a reluat negocierile pentru cumpararea UPC Romania. Sanse mari ca afacerea sa fie incheiata

de Cristian Pantazi     HotNews.ro
Marţi, 11 octombrie 2011, 13:12 Economie | Telecom

Grupul RCS&RDS a reluat negocierile pentru cumpararea operatorului de cablu UPC Romania, iar sansele ca afacerea sa fie incheiata "sint extrem de mari", au declarat pentru HotNews.ro surse din piata telecom. Cele doua companii au reluat discutiile dupa ce RCS&RDS se retrasese din negocieri in septembrie.

La acel moment, dupa cum scria HotNews.ro, UPC Romania a fost scoasa la licitatie, dar ofertele nesatisfacatoare au determinat managementul UPC Broadband (compania cu sediul in Olanda care detine UPC Romania) sa revina la masa negocierilor cu compania controlata de Zoltan Teszari.

UPC este un concurent direct pe piata cablului TV pentru RCS&RDS. Daca tranzactia va fi finalizata, RCS ar cistiga peste 1,1 milioane clienti doar pe piata de cablu si satelit TV.

In iulie 2011, Bogdan Chiritoiu - presedintele Consiliului Concurentei - a fost prima persoana care a recunoscut, fie si indirect, discutiile despre o posibila fuziune intre RCS&RDS si UPC. Chiritoiu a declarat intr-un interviu pentru HotNews.ro ca noua Lege a Concurentei da posibilitatea ca firmele care doresc sa realizeze o concentrare economica sa notifice aceasta intentie catre autoritate, inainte de semnarea actului si ca in acest an juristii RCS&RDS si ai UPC ar fi intrebat institutia care ar putea fi obiectiile Consiliului la o eventuala fuziune.

Dupa cateva zile, UPC Romania reactiona pentru prima data de la aparitia acestor informatii in piata cu urmatoarea declaratie: "In ultimele luni, au existat multiple speculatii in piata si zvonuri cu privire la o eventuala preluare a UPC de catre RCS&RDS. Dorim sa clarificam aceasta situatie: UPC nu deruleaza niciun fel de discutii cu RCS&RDS pe tema unei potentiale tranzactii. Singurul angajament al UPC este in fata propriilor clienti, acela de a le oferi servicii de televiziune, internet si telefonie la cele mai inalte standarde".

Rezultatele RCS si UPC in 2010

RCS&RDS a inregistrat anul trecut afaceri de 1,76 miliarde lei (418,1 milioane euro), in crestere cu 6,8% fata de 2009, dar si o pierdere neta de 70,2 milioane lei (16,6 milioane euro). In 2009, operatorul inregistrase un profit de 211,8 milioane lei (circa 49,9 milioane euro).

UPC Romania a inregistrat in 2010 afaceri in valoare de 471,5 milioane lei (112,01 milioane euro) in scadere cu 3,49% fata de anul 2009. In 2010, pierderea neta a UPC s-a accentuat la 656,8 milioane lei (156,01 milioane euro) fata de o pierdere de 507,03 milioane lei (119,6 milioane euro) in 2009.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

8806 vizualizari

  • +14 (14 voturi)    
    UPC dezastru (Marţi, 11 octombrie 2011, 13:16)

    Vlad [anonim]

    UPC are un management dezastruos.Cred ca lucreaza pentru RDS.Este uimitor cum tolereaza propietarii asemenea management.
    • +4 (8 voturi)    
      ieftinache (Marţi, 11 octombrie 2011, 13:57)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Vlad

      La preturile de dumping practicate de ambele companii mi se pare normal sa fie in pierdere. Ar fi suficient sa creasca preturile cu 25% ca sa iasa pe profit. Romanul disperat dupa tembelizor ar plati.
      Oare de unde se imprumuta Teszari ca sa-si acopere pierderea?
      • 0 (0 voturi)    
        imprumut (Miercuri, 26 octombrie 2011, 20:39)

        lica [anonim] i-a raspuns lui pehash

        Se imprumuta de la ING Olanda. De fapt de la un consortiu de banci in care este ING Olanda La jumatate de mld de EURO dati cu imprumut nici o banca nu actioneaya singura.
    • +4 (6 voturi)    
      . (Marţi, 11 octombrie 2011, 14:02)

      radukku [utilizator] i-a raspuns lui Vlad

      Corect! Nu doar ca UPC sta extrem de prost la capitolul servicii tehnice dar sta foarte prost si la oferte. Pe pielea mea am vazut. Am stat o luna si jumatate fara internet, eu si mai multi vecini. I-am sunat aproape in fiecare zi si imi spuneau ca echipa tehnica vine in jumatate de ora. Parca mi-ar fi spus "da' muta-te de la noi!" M-am si mutat.
      Plateam 35 lei la internet UPC mediu pentru 8-9 mbps. Am mai pus 4 lei si am intre 80 si 90 mbps. La cablu TV sunt niste marlani cei de la UPC. Pe contract scrie o anumita suma care trebuie platita dar ei au marit-o unilateral. Au platit o groaza de amenzi pentru treaba asta si tot nu s-au cumintit. Sa nu mai spun ca in grila de programe de baza nu ai nimic interesant si trebuie sa platesti in plus, pe cand concurenta lor a introdus in pachetul de baza mult mai multe canale TV - unele chiar interesante.
      UPC a preluat Astralul si au incercat sa ramana la acel nivel si la servicii si la oferte. Ghinion! Lege universala: ce nu progreseaza moare.
  • +4 (14 voturi)    
    deci da (Marţi, 11 octombrie 2011, 13:18)

    sucaa [utilizator]

    daca rds preia UPC-ul, ma mut la romtelecom. si vorbesc foarte serios!
    • -2 (14 voturi)    
      Asa si? (Marţi, 11 octombrie 2011, 13:54)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui sucaa

      Cui ii pasa?
      • +2 (8 voturi)    
        asa si... (Marţi, 11 octombrie 2011, 14:34)

        sucaa [utilizator] i-a raspuns lui bobo21

        se pare ca-ti pasa de te-ai "obosit" sa-mi raspunzi la comentariu :)
        sau ar trebui sa-mi pese ca nu-ti pasa tie?
        rds pe tv este un dezastru cum este upc pe internet.
        sunt pt calitate, nu sunt sentimentalist sau angajat la niciuna din ele :)
  • +11 (11 voturi)    
    Ce "tragedie" (Marţi, 11 octombrie 2011, 13:29)

    Claude [anonim]

    Dispare GSPTV si din grila lor :))
    • +8 (8 voturi)    
      Uraaaa! Nu mai vrem BECALI TV !!! (Marţi, 11 octombrie 2011, 13:49)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui Claude

      poate se desfiinteaza acel post jenant
  • +8 (16 voturi)    
    am si eu o intrebare de prost (Marţi, 11 octombrie 2011, 13:30)

    Alex [anonim]

    Sunt 2 firme de cablu cu acoperire nationala: RCS&RDS si UPC. Ignoram operatorii locali, de la sate.
    Astea doua firme fuzioneaza.

    Nu este monopol la nivel national? Consiliul ala al concurentei de ce nu are nimic impotriva?
    • +2 (10 voturi)    
      raspuns pentru dl. prost (Marţi, 11 octombrie 2011, 13:45)

      consiliul concurentei [anonim] i-a raspuns lui Alex

      De unde stii ca nu are?
    • +2 (6 voturi)    
      Romanul e fript de mamutul comunist Romtelecom (Marţi, 11 octombrie 2011, 13:46)

      Frankie [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      Dar acum nu mai e cazul. Daca face rcs monopol, se gaseste alta firma concurenta sa vina...
    • -3 (9 voturi)    
      televiziune (Marţi, 11 octombrie 2011, 13:47)

      ion [anonim] i-a raspuns lui Alex

      si ce daca e monopol? nimeni nu te obliga sa cumperi de la ei. sunt destule televiziuni digitale prin satelit si pana la urma daca s-ar scumpi abonamentele poate oamenii ar iesii mai mult din casa, fie ca e iarna sau vara. am ajuns prea confortabili urmarind sport la tv in loc sa mergem pe stadion, sa il practicam. La fel cu alte activitati sociale. Si televiziunea are rolul ei, educativ, insa dintre puzderia de canale putine pun accentul pe acest aspect. si asta si din cauza audientei.
    • +2 (10 voturi)    
      Unde-i monopolul? (Marţi, 11 octombrie 2011, 13:59)

      bobo21 [utilizator] i-a raspuns lui Alex

      De obicei, unde are RCS acoperire, n-are UPC. Si invers. Deci oricum cele doua companii nu concurau, in majoritatea oraselor. De asemenea te poti abona la Romtelecom.

      In trecut era nasol deoarece STATUL sprijinea monopolul Romtelecomului. Chiar daca vor ramane doua companii, nu prea vor putea scumpi abonamentele cand au chef deoarece, in cateva luni, ar aparea firme "de cartier".


      Situatia ar fi fost mai nasoala daca ar fi fuzionat furnizorii de telefonie mobila. Ca sa apara un nou competitor pe aceasta piata, e nevoie de investitii serioase, insa pentru internet/televiziune/telefonie prin cablu, e destul ca o firma sa inceapa cu acoperirea unui singur cartier.
      • +3 (3 voturi)    
        gresesti (Marţi, 11 octombrie 2011, 14:38)

        sucaa [utilizator] i-a raspuns lui bobo21

        inainte cand nu concurau la nivel local se numea cartel si consiliul concurentei s-a facut ca nu vede.
        de asemenea era monopol la nivel local.
        dupa ce rds preia upc se face monopol la nivelul tarii.
        era si este o situatie nasoala in ceea ce priveste operatorii de cablu tv.
        dar cei de la consiliul concurentei sunt de neatins se pare. si judecatorii se credeau asa... :)
      • +3 (3 voturi)    
        unde-i monopolul? (Marţi, 11 octombrie 2011, 14:44)

        C [anonim] i-a raspuns lui bobo21

        Bobo21, e clar ca nu intelegi cum functioneaza lucrurile. Daca tu ai impresia ca daca UPC e cumparat de RCS si raman doar cele doua firme si astfel preturile nu cresc te inseli amarnic. Tocmai, ca,intr-o piata consolidata preturile sunt mai mari, nu intr-una unde sunt mai multi jucatori importanti in cazul nostru 3.

        Crezi ca apar firmele de cartier? Stai tu linistit ca acele firme de cartier vor disparea asa cum au aparut dar nu vor pune probleme liderilor de piata.
        Asadar pentru buzunarul vostru de consumatori rugati-va ca UPC sa nu fie cumparat. Astfel se pastreaza competitia si preturile micis. Lucru bun pentru noi, rau pentru companii care vor marje mai mari.

        Nu m-as mira ca UPC sa fie impartit in doua si cumparat de RCS si RTC in egala masura pentru a evita asa zisul monopol.

        In situatia in care 2 jucatori vor face jocurile in piata sa vezi tu cum ajungem sa platim lunar abonamente la nivel de occident.
    • 0 (0 voturi)    
      Rasp : (Marţi, 11 octombrie 2011, 23:46)

      Eu [anonim] i-a raspuns lui Alex

      CC nu va avea nimic impotriva deoarece totul se face politic,De departe se vede ca e monopol , dar de' , pleaca ai'nostrii-vin ai'vostrii , vom ramane toti ca prostii .... . Spaga pleaca la cine trebuie si e de ajuns , ca doar de ' , e nevoie de bani pentru campanie.Restul e Can Can.
    • 0 (0 voturi)    
      m-am saturat (Miercuri, 12 octombrie 2011, 0:14)

      Slevin7 [anonim] i-a raspuns lui Alex

      M-am saturat de cenzura ce o acordati anumitor comentarii si comentatori.
      Eu din 10 comentarii, neinjurioase, dar "politically incorect" din perspectiva dorintele voastre, imi afisati maxim 1.
      Asta e ipocrizie a unui site care se declara purtator al mesajului democratiei, anti-cenzurii si coruptiei.
      Nu sunt postac a niciunui partid, ci unul ingretosat de tot mediul politic si de (toti) aplaudacii lor deopotriva.
  • +2 (8 voturi)    
    Rezultaul acestei tranzatii... (Marţi, 11 octombrie 2011, 13:36)

    cvm [anonim]

    Pe noi, consumatorii, nu ne va ajuta cu nimic aceasta super-companie care va avea monopol pe piata.
    Din pacate cunosc mai multe despre RCS nu as vrea sa isi "imprime" stilul in relatia cu clientii preluati de la UPC.
  • +1 (9 voturi)    
    Super tare (Marţi, 11 octombrie 2011, 13:37)

    Frankie [utilizator]

    Sper sa ii falimenteze de tot pe Romtelefon ca au niste tarife absolut nesimtite.
  • +1 (5 voturi)    
    ceva e putred (Marţi, 11 octombrie 2011, 13:41)

    eu [anonim]

    cifra de afaceri mai mica decat pierderea neta?!?! Cum este posibil asa ceva?
    • +3 (3 voturi)    
      simplu (Marţi, 11 octombrie 2011, 14:09)

      Bulan [utilizator] i-a raspuns lui eu

      Simplu, cheltuielile lor sunt mai mari decat veniturile.
      • -2 (2 voturi)    
        ai pierdut ceva pe drum (Marţi, 11 octombrie 2011, 15:59)

        crisu [anonim] i-a raspuns lui Bulan

        pierderea corect cheltuieli mai mari decat venituri, dar mai mari decat cifra de afaceri?
      • +1 (1 vot)    
        nu e simplu (Marţi, 11 octombrie 2011, 16:16)

        kllaus [anonim] i-a raspuns lui Bulan

        Te induce ceva in eroare, cheltuielile nu sunt acelasi lucru cu pierderea. E diferenta mare de tot. Iata de ce nu se descurca romanii in criza, stau prost cu educatia financiara. Daca vad ca mai primesti si cate-un vot, e clar, ai si adepti. Contabiliceste, pierderea vine din diferenta dintre conturile de venituri si cele de cheltuieli. Deci, exista relatie intre ele, dar nu sunt acelasi lucru.
  • -2 (4 voturi)    
    De ce sa nu fie RCS o putere? (Marţi, 11 octombrie 2011, 13:42)

    ro [anonim]

    De ce sa nu avem o putere telecom care s-ar putea extinde masiv in Europa centrala si de est?
    O sa fie Romtelecom si ei. Eu zic ca e ok.
    • +4 (4 voturi)    
      Cata imbecilitate... (Marţi, 11 octombrie 2011, 14:18)

      martianu [anonim] i-a raspuns lui ro

      Monopol = rau. Intotdeauna. Vor putea pune ce preturi vor ei, fara sa ai alternativa. Deja RDS face ce vrea, ca exemplu` e taxa de mentenanta, o nascocire nesimtita pentru care au fost amendati de OPC luni la rand, pentru ca pur si simplu a aparut intr-o zi in factura, asa din senin, clientii habar nu aveau ce e si cu ce se mananca. La monopol o sa fie vai si amar de noi...
  • -3 (7 voturi)    
    doamne ajuta (Marţi, 11 octombrie 2011, 13:42)

    televizomanu [anonim]

    Ar fi bine ca upc sa vanda mai repede pana nu raman abonati doar actionarii.Nu se compara programele cu cele de la rds.
    • -2 (2 voturi)    
      Ai dreptate (Marţi, 11 octombrie 2011, 14:30)

      DanT [anonim] i-a raspuns lui televizomanu

      Ai dreptate, nu se compara programele UPC cu cele RDS ... cele RDS sunt jalnice. Sper sa nu fie adevarata stirea, ca n-am chef sa raman fara History Channel HD, Discovery HD, Eurosport HD, Travel Channel, fara EPG sau DVR, iar nevasta-mea sigur s-ar enerva sa ramana fara E! Entertainment, TLC etc. Iar la fiica-mea sigur i-ar lipsi JimJam. Pana si la net ar trebui sa fac un downgrade de la 120 Mbps la 100 Mbps. Oferta RDS e pur si simplu penibila, ieftina, dar penibila.
    • -1 (7 voturi)    
      nu stii despre ce vorbesti (Marţi, 11 octombrie 2011, 14:40)

      sucaa [utilizator] i-a raspuns lui televizomanu

      calitatea programelor transmise de upc sunt net superioare celor transmise de rds.
      ma refer la calitatea retrasmisiei, nu a emisiunilor :)
    • +1 (1 vot)    
      Selectie Programe (Marţi, 11 octombrie 2011, 19:08)

      Luke [anonim] i-a raspuns lui televizomanu

      Eu am pastrat RDS pt Internet+telefon - insa pt TV am trecut pe UPC(Focussat) deoarece grila de programe o consider mai apropiata de ceea ce imi doresc.
      Daca tie iti place sa te uiti la fotbal/sport - da nu se compara grila celor 2 provideri din acest punct de vedere. Insa trebuie sa spui acest lucru - si nu sa emiti o judecata absoluta.
      Mai multi provideri inseamna ca eu am de unde sa aleg acele programe pe care le doresc. Spre exemplu mi-am dorit pt copil JimJam - este un post de desene educative, colorate si nonviolente si nu l-am gasit in alta parte (cel putin la momentul cand am schimbat providerul).
      Daca RDS achizitioneaza UPC decizia mea viitoare va fi influentata de o eventuala decizie de a oferi acest program in grila lor sau nu (pt ca din august 2011 Dolce a preluat si el TV Paprika, JimJam si MGM Channel)
  • -3 (3 voturi)    
    internet TV (Marţi, 11 octombrie 2011, 15:12)

    Horia Cazan [anonim]

    vor migra toti pe internet TV .Acum poti accesa programele tv romanesti si la dolcetv.ro dar si pe mobil/tablea la mediadirect/mobile , oriunde in lume.Si nu mai depinzi de Cablu.Mai sunt si platformele DTH, dar si alea s-au adunat/consolidat la Romtelecom si RCS!
  • +2 (6 voturi)    
    O SA AJUNGA TZEPARI SA FACA ORDINE IN MEDIA (Marţi, 11 octombrie 2011, 15:45)

    gardos [anonim]

    in ritmul asta, cu Consiliul Concurentei dormind, pune ungurul mana pe media din Romania. Dormiti linistiti !
  • +3 (3 voturi)    
    RCS - o noua abordare (Marţi, 11 octombrie 2011, 16:55)

    ThinkTwice [anonim]

    Eu cred ca lumea nu constientieaza cat datoreaza tara asta companiei RCS-RDS. Marja de profit a UPC-ului cand a intrat in Ro era de 55%. Idem era (este) in toate celelalte tari. Uitati-va cat costa netul in Ungaria, in Polonia, in Cehia si vedeti ce performante ofera. Pentru piata din Romania acele performante sunt ridicole, iar acele preturi sunt enorme. Idem ofertele de televizune. Asta e normalitatea telecom din Europa si de asta a intrat UPC in Romania, sperand ca normalitatea de dincolo se va reproduce si aici. Iar o vreme a functionat, pana cand RCS a schimbat regulile jocului, introducand oferte bune la preturi mici. Mult timp UPC n-a reactionat si a pierdut masiv, dar si dupa reactie (scaderi de preturi, cresteri de performante) trendul lor nu s-a schimbat pentru ca e greu sa suplinesti ceea ce RCS-ul a gandit bine si din timp (tehnologia fttb/gpon si contentul TV - liga 1, spania, italia, anglia, formula 1 etc). Cert este ca piata actuala din Romania este construita si modelata dupa chipul si asemanarea RCS-RDS, inclusiv Romtelecom/NextGen adaptandu-se, iar acest chip al pietei telecom este favorabil in primul rand consumatorilor. Repet: uitati-va cum arata pietele telecom din restul Europei si va speriati. Vedeti ce internet puteti cumpara cu 7 euro in Germania, in Austria, in Cehia etc si ce va ofera in banii aia. Asta e adevarul.
    • +2 (2 voturi)    
      Corect (Marţi, 11 octombrie 2011, 20:13)

      bedmadafaka [anonim] i-a raspuns lui ThinkTwice

      Iti dau dreptate!Insa multi nu stiu chestia asta,eu am calatorit mult si mi am facut o idee despre serviciile net/tv din restul Europei!Cam asa e!
    • 0 (0 voturi)    
      RCS - o noua abordare (Miercuri, 12 octombrie 2011, 12:54)

      C [anonim] i-a raspuns lui ThinkTwice

      Iti dau dreptate ThinkTwice. Datorita RCS-RDS in RO exista internet la super viteza la super preturi.

      Din pacate nu cred ca acest lucru va mai dura mult. Trebuie sa recunoastem ca politica RCS nu a fost motivata de dorinta a da consumatorului servicii la super preturi. RCS a facut asta din incercarea de a achizitiona cat mai multi clienti pentru a fi putut apoi vandut unor companii de telecom mari.

      Problema lor este ca au crescut prea mult si s-au adancit foarte mult in datorii si de aia nu mai sunt interesanti pentru cei care doresc expansiune in Romania pe piata telecomunicatiilor. Au o problema de finantare si nu cred ca vor mai tine mult preturile astea. Cred ca daca vor reusi sa inghita UPC putem spune la revedere preturilor mici.

      E clar ca o astfel de politica nu poate fi sustinuta pe termen lung.

      Oricum, din toata povestea asta noi ca si consumatori am avut de castigat. Suntem in primii 10 din lume in ceea ce priveste viteze de broadband.

      Nu cred totusi ca e cazul sa atribuim RCS o gandire vizionara concentrata pe client. Sincer.
  • -2 (2 voturi)    
    nu mi-ar placea! (Marţi, 11 octombrie 2011, 17:45)

    omoni [utilizator]

    Nu stiu de ce unii sunt nemultumiti de UPC; eu sunt multumita, au fost prompti sa remedieze orice problema, au programe ca lumea,chiar as fi nemultumita sa trecem la Rcs; am avut o experienta cu ei acum vreo 10 ani, la alta adresa si mi-au facut impresia ca sunt instruiti sa te sfideze si sa te faca sa te simti umilit cand te trateaza ca pe un nimeni cauia ii fac un serviciu, nu ca sunt platiti pentru ca totul sa functioneze ca lumea si la intreaga capacitate; internetul mergea ca vai de lume desi facusem contract pentru o viteza mai mare , cand nu functiona, nu se scadeau la factura zilele cand nu beneficiam de serviciu din vina lor; mai nou, au inversat unui vecin firele pe scara si i-a venit omului de platit 400 roni convorbiri cu china cand vecinul de dedesubt era chinez; au remediam, am inteles dar stresul, nervii ?
    Deci nu as vrea sa fie preluat de nimeni, sunt multunita asa cum este UPC-ul.
  • 0 (0 voturi)    
    rds (Joi, 13 octombrie 2011, 20:23)

    axel [anonim]

    Deci da! Monopol inseamna pentru noi toti lipsa unei alternative, imediat dupa apare scumpirea abonamentului si brusc odata cu ea si controlul informatiilor, de parca n-ar fi deajuns se continua in stilul RCS & RDS cu scoaterea din grila a altor canale romanesti dintre cele mai importante + de asta ca sa ne arate ei cat sunt de inteligenti o sa gasim o gramaaaaada de posturi unguresti, turcesti si dobitocești... Deci? Spre ce ne indreptam?
  • -1 (1 vot)    
    rds (Joi, 13 octombrie 2011, 23:11)

    liviu [anonim]

    firma de cablu rds este cel mai scarbos abonament ma refer la abonamentul baza analogic
  • -1 (1 vot)    
    mda (Sâmbătă, 15 octombrie 2011, 17:54)

    andrei [anonim]

    Ar fi dezastruos ca acesti maimutoi sa poate sa achizitioneze upc-ul! Daca ei isi permit acum sa scoata programe din grila cand inca nu detin monopolul pe piata, oare ce vor face atunci? Ne vor impune la ce sa ne uitam? Au ajuns in punctul in care nu-i mai intereseaza de clienti! Au facut pe dracu-n patru sa aiba o acoperire buna si sa acapareze cat mai multi abonati cu super oferte iar acum se vad urmarile. Interesant e cum si-ar permite ei sa cumpere upc-ul cand din cate stiu au o datorie de 1 miliard de dolari?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri