Serviciile BlackBerry, nefunctionale pentru a treia zi la rand/Problemele s-au extins la nivel global/Si utilizatorii din Romania sunt afectati, avertizeaza AOMR

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 12 octombrie 2011, 15:20 Economie | Telecom

Comunicate oficiale RIM pe Facebook
Foto: Hotnews
Utilizatorii terminalelor BlackBerry produse de RIM intampina probleme pentru a treia zi la rand in accesarea serviciilor de e-mail, SMS-uri si mesagerie instant, intreruperea de servicii fiind semnalata acum si pe pietele din Asia, inclusiv in Japonia, Hong-Kong, Singapore si India, informeaza Wall-Street Journal. Problemele au aparut luni si au afectat utilizatorii din Europa, Orientul Mijlociu si Africa, compania canadiana a anuntat marti ca serviciile au revenit la normal, insa mai tarziu a revenit precizand ca intarzierile in accesarea serviciilor s-au extins in India, Brazilia, Chile si Argentina.

"Toti clientii nostri BlackBerry sunt afectati intr-o masura mai mica sau mai mare. Unii utilizatori au avut probleme in trimiterea de e-mailuri si mesaje instant", a declarat purtatorul de cuvant al Vodafone Qatar.

Utilizatorii serviciilor BlackBerry din Europa, in tari precum Marea Britanie, Franta, Spania, Germania, Olanda si Suedia, au intampinat intreruperi ale serviciilor sau intarzieri de pana la cateva ore, desi nu a existat o intrerupere completa a serviciilor in toata Europa, potrivit Wall Street Journal.

Milioane de utilizatori ai telefoanelor inteligente BlackBerry nu au mai putut luni accesa serviciile de browsing pe internet, trimitere de e-mail-uri si mesagerie instant, in urma unei defectiuni produse la serverele dintr-un centru de date din Marea Britanie, care deserveau clientii din aceste zone. Dupa o intrerupere de mai bine de 20 de ore, conform BBC, RIM a anuntat oficial ca serviciile BlackBerry pentru Europa, Orientul Mijlociu si Africa au redevenit functionale.

Putin mai tarziu in aceasi zi, compania canadiana a revenit precizand ca: "intarzierile la serviciile de browsing si mesagerie intampinate de utilizatorii BlackBerry din Europa, Orientul Mijlociu, Africa, India, Brazilia, Chile si Argentina au fost cauzate de o avarie in cadrul unei conexiuni de baza in infrastructura RIM".

Compania a precizat ca nici sistemul de back-up nu a functionat in acest caz, s-a scuzat si a anuntat ca lucreaza pentru remedierea acestei defectiuni.

Cel putin pana acum, America de Nord pare sa fie singura zona in care serviciile BlackBerry nu au fost afectate, sustine Wall Street Journal.

Bloomberg noteaza, citand un analist al firmei de consultanta Ovum, ca RIM foloseste pentru traficul de date doua mari centre, unul situat in Waterloo, pentru serviciile oferite in America de Nord, iar altul in Slough, Marea Britanie, pentru serviciile oferite in Europa, Orientul Mijlociu si Africa.

UPDATE Un utilizator BlackBerry abonat la Vodafone Romania ne-a informat ca in urma cu cateva minute a primit urmatorul SMS de la acest operator de telefonie mobila:

"O problema globala BlackBerry afecteaza functionarea normala a serviciului (n.a aplicatia de BlackBerry). Echipa de suport lucreaza la remediere. Ne cerem scuze pentru eventualele neplaceri".

Acest abonat a explicat pentru HotNews.ro ce probleme a intampinat de luni si pana in prezent cu accesarea serviciilor BlackBerry:

"Incepand de luni de la pranz nu am mai primit nici un mail. La inceput am crezut ca este o prolema cu telefonul meu dar am primit semnale similare si de la alti prieteni care utilizeaza acest tip de telefon. Pana marti dimineata in jurul orei 5 nu a functionat deloc. Dupa aceasta ora au inceput sa-mi vina in valuri mail-urile din ziua precedenta si conversatiile pe care le-am initiat pe BlackBerry Messenger. Pana astazi la pranz serviciul si-a revenit temporar, pe perioade destul de scurte. Acum este ora 16.00 si serviciul functioneaza de jumatate de ora".

UPDATE 2 AOMR avertizeaza ca si utilizatorii BlackBerry din Romania sunt afectati si ca RIM lucreaza la remedierea situatiei

Miercuri, Asociatia Operatorilor Mobili din Romania (AOMR) a transmis urmatorul comunicat legat de problemele RIM:

Compania canadiana Research In Motion (RIM), care opereaza serviciul BlackBerry, anunta ca utilizatorii serviciilor de mesagerie si browsing BlackBerry din Europa, Orientul Mijlociu, Africa, India, Brazilia, Chile si Argentina sunt afectati din cauza unor probleme la sistemul central de operare al companiei RIM.

Printre utilizatorii de BlackBerry afectati sunt si cei ai retelelor de telefonie mobila din Romania. RIM a anuntat ca sistemul de rezerva nu a functionat corespunzator in momentul aparitiei defectiunii. Compania canadiana lucreaza pentru remedierea situatiei in cel mai scurt timp posibil.

Asociatia Operatorilor Mobili din România (AOMR) reprezinta in acest moment companiile Cosmote/Telemobil, Orange si Vodafone.

UPDATE 3 Forbes: Problema de accesare a serviciilor BlackBerry s-a extins si in America de Nord

Forbes informeaza ca intreruperi sporadice ale serviciilor BlackBerry au avut loc miercuri si in Canada si Statele Unite ale Americii. Un purator de cuvant al operatorului de telefonie mobila din canada, Bell, a precizat ca o parte dintre utilizatorii BlackBerry ai tuturor operatorilor de telefonie din Canada sunt afectati.


Citeste mai multe despre   




















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

7253 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    Pagina oficiala Blackberry de pe Facebook: (Miercuri, 12 octombrie 2011, 15:34)

    Straistaru Eugen [utilizator]

    "The messaging and browsing delays being experienced by BlackBerry users in Europe, the Middle East, Africa, India, Brazil, Chile and Argentina were caused by a core switch failure within RIM’s infrastructure. Although the system is designed to failover to a back-up switch, the failover did not function as previously tested. As a result, a large backlog of data was generated, and we are now working to clear that backlog and restore normal service as quickly as possible. We apologize for any inconvenience, and we will continue to keep you informed."
    • 0 (0 voturi)    
      S-a remediat (Joi, 13 octombrie 2011, 8:30)

      Straistaru Eugen [utilizator] i-a raspuns lui Straistaru Eugen

      Si-au revenit serviciile azi noapte la la 2 ora Romaniei
  • -2 (2 voturi)    
    Londra (Miercuri, 12 octombrie 2011, 17:03)

    Algernon [anonim]

    ... o fi urmarea `primaverii` de la Londra?
  • +1 (1 vot)    
    Nici Orange (Miercuri, 12 octombrie 2011, 17:20)

    Dan [anonim]

    Am un BlackBerry de la Orange si nu-mi functioneaza serviciul de date de 3 zile. Orange a trimis urmatorul mesaj: "Ne pare rau daca serviciul BlackBerry nu functioneaza momentan. Furnizorul serviciului - RIM - va remedia situatia in cel mai scurt timp." Daca o mai tin mult asa asta o sa fie ultimul telefon BB pe care il mai cumpar.
  • +2 (4 voturi)    
    Sper ca (Miercuri, 12 octombrie 2011, 17:24)

    bastos [anonim]

    se vor face corectii la factura lunara, adica de trei zile nu se pot folosi serviciile de date si email si eu sa platesc ca si cum totul a fost ok ?
    • +1 (1 vot)    
      .. (Miercuri, 12 octombrie 2011, 23:32)

      adi [anonim] i-a raspuns lui bastos

      cu ce e de vina orange sau vodafone ca nu ti-a mers tie serviciul de date?
      • -1 (1 vot)    
        But (Joi, 13 octombrie 2011, 3:19)

        bb [anonim] i-a raspuns lui adi

        Cu ce suntem noi de vina ca sa platim si zilele in care acest serviciu nu a functionat !? Retelele de telefonie mobila, sa ceara despagubiri de la RIM.

        Nu mi se pare, si, cu siguranta, nu este deloc normal sa platesti pentru perioada in care acest serviciu nu a functionat. E o chestie de principiu.

        Eu sunt pe Orange si de luni tin telefonul pe post de bibelou. Exista un motiv anume pentru care folosesc Blackberry, insa in acest ritm, e posibil sa ma reorientez. Un mail ratat poate fi echivalent cu un contract ratat si bani pierduti.
  • 0 (0 voturi)    
    inca nu functioneaza (Miercuri, 12 octombrie 2011, 17:42)

    ano [anonim]

    NIci in momentul de fata nu functioneaza, cel putin pe Vodafone
  • 0 (0 voturi)    
    cam penibil (Miercuri, 12 octombrie 2011, 18:18)

    EQUANT [utilizator]

    Sa stai 3 zile cu serviciul complet cazut. Poate e mai bine asa, BB sux anyway
  • +2 (2 voturi)    
    O sa platim pentru aceste "servicii"? (Miercuri, 12 octombrie 2011, 18:23)

    Cristian [anonim]

    Sunt utilizator Vodafone cu serviciu Blackberry inclus. Sunt in Suedia de 3 zile si (tot) nu functioneaza serviciile Blackberry. Nu stiu ce vor face altii, dar eu unul nu am de gand sa platesc pentru asta. Poate cer si niste despagubiri. Aude cineva? Alo, Vodafone?

    PS. Va rog nu aruncati pisica in curte la Blackberry, pentru ca eu platesc factura la Vodafone, nu la Blackberry si nu ma intereseaza cum se fac decontarile intre cele 2 companii.
  • 0 (0 voturi)    
    Baterie (Miercuri, 12 octombrie 2011, 19:52)

    dan pop [anonim]

    I se mai descarca si altcuiva bateria in 24 de ore sau chiar mai repede de cand au inceput problemele?
    • 0 (0 voturi)    
      baterie (Miercuri, 12 octombrie 2011, 20:42)

      silvana [anonim] i-a raspuns lui dan pop

      daaaaaaaaa.....si mie mi sa descarcat telefonul de azi dimineata pana acum complect fara sa vorbesc prea mult sau sa utilizez mailul nefunctionabil:))
    • 0 (0 voturi)    
      baterie (Miercuri, 12 octombrie 2011, 21:39)

      Andrei [anonim] i-a raspuns lui dan pop

      da, si mie mi se descarca in mai putin de 24 de ore daca il tin pe 3G, probabil ca el(telefonul) cere date constant de la server pentru ca vede o neregula, e singura explicatie.
  • 0 (0 voturi)    
    si china puneti-o pe lista (Joi, 13 octombrie 2011, 10:39)

    florin [anonim]

    Si in China functioneaza cand ci cand. Azi e mai bine dar zilele trecute a functionat f prost.
    Saptamana trecuta am cumparat noul bbry 9900 . Tel e ok dar bateria ma tine 1/2 din zicand ma intorc in tara merg la Orange sa mi-o schimbe.
  • 0 (0 voturi)    
    bb (Joi, 13 octombrie 2011, 23:12)

    alex [anonim]

    si eu am observat ca bateria me tine la jumate in ultimul timp,, poate e si pe fondul racirii vremii


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri