Durata maxima a procedurilor care permit abonatilor de telefonie sa-si pastreze numarul atunci cand isi schimba furnizorul s-ar putea reduce de la 10 la 3 zile lucratoare - proiect de reglementare

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 8 februarie 2012, 18:31 Economie | Telecom

Durata maxima a procedurilor administrative aferente portarii numerelor de telefon, adica a posibilitatii unui abonat de a-si pastra numarul de telefon atunci cand isi schimba furnizorul de servicii, s-ar putea reduce de la 10 la 3 zile lucratoare, conform unui proiect de decizie supus consultarii publice, miercuri, de catre autoritatea de reglementare in comunicatii (ANCOM). In 2011, au fost portate 260.256 de numere, in crestere cu 17% fata de anul anterior, conform datelor autoritatii, care nu ofera insa si cifrele legate de operatorii care au castigat cele mai multe numere din retelele concurente.

Conform proiectului de decizie, se reduce semnificativ termenul in care furnizorul donor trebuie sa raspunda unei cereri de portare, de la 4 zile lucratoare la o singura zi. Reducerea acestui termen va permite ca portarea sa fie realizata mai rapid, chiar si in cazurile in care furnizorul donor identifica probleme la completarea cererii si este necesara reintroducerea acesteia.

Dupa validarea cererii de portare, abonatilor care solicita portarea li se va activa numarul de telefon in cel mult o zi lucratoare, asa cum prevad normele europene.

Durata maxima potentiala de intrerupere a serviciului in cursul procesului de portare a fost de asemenea redusa la 4 ore in loc de 5 (in cazul portarii numerelor de telefonie fixa) si la 3 ore in loc de 4 ore (in cazul portarii numerelor de telefonie mobila). In practica, durata intreruperii serviciului este de aproximativ o ora.

Totodata, proiectul ANCOM urmareste sa asigure abonatilor posibilitatea de a refuza asignarea de catre furnizorul acceptor a unui numar de telefon cu caracter provizoriu, spre a fi utilizat pana la momentul realizarii portarii. Mai mult decat atat, in cazul in care abonatii decid sa accepte un numar provizoriu, proiectul ANCOM urmareste protejarea acestora, prin prevederea expresa a dreptului de a alege, in mod real, intre continuarea sau nu a relatiilor contractuale cu furnizorul acceptor, in eventualitatea in care procesul de portare nu se finalizeaza, respectiv de a fi informati, in mod corespunzator, asupra consecintelor alegerii lor. De asemenea, proiectul de decizie propune in sarcina furnizorilor de servicii de comunicatii electronice obligatii suplimentare menite sa evite portarile abuzive.

Nu in ultimul rand, proiectul ANCOM propune impunerea obligatiei de avertizare a utilizatorilor finali prin intermediul tonului distinctiv asupra faptului ca acestia au apelat un numar portat, in toate situatiile in care li s-ar putea aplica un tarif mai mare decat cel pe care, in mod legitim, l-ar fi asteptat.  

Date statistice legate de situatia actuala a numerelor portate

  • De la lansarea serviciului de portabilitate, la sfarsitul anului 2008, pana la data de 31 decembrie 2011 au fost portate 677.395 de numere, din care 456.334 sunt numere de telefonie mobila si 221.061 numere de telefonie fixa.
  • In cursul anului 2011 au fost portate 260.256 de numere, inregistrandu-se o crestere cu 17% fata de anul 2010 (cand au fost portate 221.219 de numere). Dintre acestea, 177.111 (68%) au fost numere de telefonie mobila, iar 83.145 (32%) numere de telefonie fixa. Dintre numerele de telefonie fixa, 76.937 au fost numere geografice, iar 6.208 numere independente de locatie.
  • Cele mai multe numere geografice au fost portate in Bucuresti (26.684), urmand judetele Galati (6.670), Cluj (5.911), Prahova (4.461), Constanta (3.214), Bacau (2.518), Timis (2.212) si Alba (2.008). Au fost portate si 12 numere nongeografice cu acces gratuit pentru apelant (din domeniul 0800).
  • Daca numarul mediu de portari realizate lunar in anul 2008 a fost de 7.833, in 2009 acesta a crescut la 15.019, in 2010 la 18.434, iar in 2011 a ajuns 21.688. In decembrie 2011 s-a inregistrat cel mai mare numar de portari realizate intr-o singura luna, atingandu-se cifra de 34.696 de numere portate.
  • se porteaza mai frecvent numerele de telefonie mobila utilizate pe baza de abonament decat cele furnizate prin cartele preplatite. Astfel, din numarul total de utilizatori de telefonie mobila care s-au portat in anul 2011, aproximativ 75% erau abonati postpaid si circa 25% erau abonati prepaid.  
  • In cei 3 ani de portabilitate, ANCOM a primit 593 de plangeri si sesizari cu privire la disfunctii aparute in acest proces. Dintre acestea, cele mai frecvente au vizat probleme tehnice aparute in cadrul procesului de portare si solicitarea de informatii suplimentare privind procedura de portare.
  • Printre motivele cel mai des intalnite de respingere a unei cereri de portare de catre furnizorul donor s-au numarat necorespondenta dintre seria SIM-urilor si numerele pentru care se solicita portarea, introducerea gresita a codului de abonat, neconcordanta dintre tipul de abonament si numarul de telefon si adresa de instalare necorespunzatoare. In majoritatea cazurilor de respingere a cererii de catre furnizorul donor, cererea de portare se reintroduce in baza de date centralizata cu datele corecte si portarea se poate finaliza.


Proiectul de decizie poate fi consultat aici, persoanele interesate fiind invitate sa formuleze si sa transmita observatii si propuneri catre autoritatea de reglementare pana la data de 9 martie 2012. Prevederile acestei decizii vor intra in vigoare la 3 luni de la data publicarii acesteia in Monitorul Oficial.



Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

840 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    masociatia (Miercuri, 8 februarie 2012, 22:53)

    adrian [anonim]

    Asta este efectul "masociatiei" de telefonie. Vezi Franta, ce se intampla dupa intrarea operatorului Free Telecom pe piata. Este incredibil! Sau suntem noi prea naivi :).


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică