Romtelecom a anuntat luni, 9 aprilie, ca in urma repetatelor sesizari primite de la clientii sai in legatura cu probleme de trimitere sau primire a e-mailurilor, cauzate de anumiti generatori de spam (n.a mesajele comerciale electronice nesolicitate), a inceput identificarea si notificarea acestora. In situatia in care clientul notificat nu va lua masurile corespunzatoare de indepartare a sursei problemei detectate, portul 25 SMTP va fi blocat, a avertizat compania. Oficialii Romtelecom au precizat pentru HotNews.ro ca "portul 25 reprezinta o cale prin care se comunica intre o aplicatie de mail (Outlook, Thunderbird etc.) si server-ul de mail si ca adresa de e-mail va putea fi in continuare accesata si din browser-ul de net".

Sediu RomtelecomFoto: AGERPRES

"Limitarea accesului la portul 25 se adresează doar aplicaţiilor care folosesc protocolul SMTP pentru recepţionarea de e-mail-uri, iar clienţii care vor avea portul blocat vor putea în continuare să navigheze pe Internet şi să trimită e-mail-uri, accesarea acestor servicii de mail prin web nefiind afectată. Romtelecom îşi continuă acţiunile de responsabilitate faţă de clienţii săi de Internet, în vederea protejării celor care pot să devină victime colaterale în procesul de spamming, având în vedere că, odată ce un IP este identificat ca generator de spam, toate adresele de IP din aceeaşi clasă sunt afectate", se arata in comunicatul operatorului.

Compania de comunicatii a mai anuntat ca "dupa etapa de identificare, va aborda utilizatorii generatori de spam, oferindu-le şi soluţii de rezolvare a situaţiei (produse anti-virus, suport tehnic şi alte sugestii), în funcţie de caracteristicile specifice fiecărui segment în parte. Operatorul mai spune ca poate oferi clientilor sai inclusiv produse anti-virus de securitate online, la preţuri începând de la 1,24 euro/lună (TVA inclus).

Contactati de HotNews.ro, oficialii Romtelecom au explicat ca "Portul 25 reprezinta o cale prin care se comunica intre o aplicatie de mail (Outlook, Thunderbird etc.) si server-ul de mail. Se pot folosi porturi alternative prin care malware (spam-ul) sa nu mai poata actiona. De asemenea, adresa de mail poate fi accesata si din browser-ul de net".

La sfarsitul anului trecut, Romtelecom avea peste 1,13 milioane de clienti de internet, in crestere cu 12,1% fata de anul anterior, conform datelor grupului elen OTE.