​Un cititor HotNews.ro ne-a semnalat joi faptul ca de doua zile nu mai poate fi apelat din reteaua Vodafone dupa ce pe 4 septembrie si-a portat numarul din aceasta retea in reteaua Orange si ca in aceasta situatie s-ar afla mai multi clienti Orange. Contactati de HotNews.ro, oficialii Orange Romania au confirmat faptul ca au existat "o serie de situatii punctuale, la care au fost expusi o parte dintre clientii ce au trecut prin acest proces (aproximativ 160 de clienti)" in urma noilor reguli de reducere la maxim 3 zile a procedurilor administrative de portare a unui numar, intrate in vigoare pe 2 septembrie. Conform Orange, "situatiile punctuale identificate au fost investigate si corectate". Conform verificarilor HotNews.ro, problema sesizata de abonatul mentionat persista.

Portabilitatea numerelorFoto: ANCOM

Relatarea unui abonat care a vrut sa-si porteze numarul din Vodafone in Orange:

  • "Portarea a fost anuntata si realizata pe 04.09.2012 intre orele 9-13. SIM-ul Vodafone s-a dezactivat, iar eu am putut initia apeluri imediat dupa pranz. Dupa care persoanele care au incercat sa ma sune sau sa-mi trimita mesaje m-au contactat ca sa-mi spuna ca nu pot fi apelat, ca mesajul este "Acest numar nu este alocat". Mesajele trimise spre mine: "cannot be delivered".
  • Am inceput sa sun la relatii clienti Orange in 04.09.2012 dupa-amiaza. Am fost asigurat ca asa decurge portarea, ca trebuie sa astept 24 de ore din momentul portarii pentru primire apeluri.
  • In data de 05.09.2012, dupa cele 24 de ore, preluarea apelurilor pe numarul portat era in continuare imposibila; am sunat la relatii clienti, unde mi s-a spus ca toate portarile efectuate in 3 si 4 septembrie 2012 sunt afectate de aceasta problema (n.a de la Relatii cu clientii Orange abonatul de mai sus a primit explicatia ca totul este din cauza deciziei recente a ANCOM cu reducerea numarului de zile pt portare) si ca urmeaza sa se rezolve cat mai repede.
  • In data de 06.09.2012, dupa peste 48 de ore, preluarea apelurilor pe numarul portat era in continuare imposibila; am revenit la relatii clienti, unde mi s-a spus acelasi lucru: ca toate portarile efectuate in 3 si 4 septembrie 2012 sunt afectate de aceasta problema si ca departamentul tehnic spera sa rezolve azi, cel tarziu maine, fara sa poata da un termen sigur".

HotNews.ro a verificat aceste informatii si a sunat la numarul respectiv. Din Orange si Cosmote se poate suna, dar din Vodafone nu.

Contactati de HotNews.ro, oficialii Orange Romania au oferit urmatorul raspuns:

  • “Incepand din 01/09 au intrat in vigoare noi reguli de business cu privire la procesul de portabilitate, aplicate din 03/09 – prima zi lucratoare. Acestea au ridicat o serie de situatii punctuale, la care au fost expusi o parte dintre clientii ce au trecut prin acest proces (aproximativ 160 de clienti). Situatiile punctuale identificate au fost investigate si corectate.”

Dupa primirea acestui raspuns,HotNews.ro a verificat daca abonatul mai are problema semnalata si cel putin pana la publicarea acestui articol problema nu se rezolvase.

Ce spune ANCOM despre noile reguli privind portarea numarului de telefon

Durata maxima a procedurilor administrative aferente portarii unui numar de telefon, adica a posibilitatii de a-ti pastra numarul de telefon atunci cand iti shimbi furnizorul, s-a redus de la 10 la 3 zile lucratoare, conform unei decizii a autoritatii de reglementare in comunicatii (ANCOM) care a intrat in vigoare la data de 2 septembrie, a anuntat luni autoritatea. Incepand cu aceasta data, termenul de activare a unui numar portat este de maxim o zi lucratoare, asa cum prevad normele europene.

Decizia ANCOM reduce termenele in care furnizorii au obligatia sa realizeze activitatile specifice asociate diferitelor faze ale procesului de portare. Astfel, termenul in care furnizorul donor trebuie sa raspunda unei cereri de portare se reduce de la 4 zile lucratoare la o singura zi. Reducerea acestui termen va permite ca portarea sa fie realizata mai rapid, chiar si in cazurile in care furnizorul donor identifica probleme la completarea cererii si este necesara reintroducerea acesteia.

Dupa validarea cererii de portare, abonatilor care solicita portarea li se va activa numarul de telefon in cel mult o zi lucratoare. Durata maxima potentiala de intrerupere a serviciului in cursul procesului de portare se reduce la 4 ore in loc de 5 ore (in cazul portarii numerelor de telefonie fixa) si la 3 ore in loc de 4 ore (in cazul portarii numerelor de telefonie mobila). In practica, durata intreruperii serviciului este mai mica, media pe semestrul I din 2012 fiind de aproximativ 90 de minute pentru numerele fixe si 30 de minute pentru numerele mobile.