Nokia, nevoita sa-si ceara din nou scuze. Fotografii ce pareau facute cu noul Lumia 920 fusesera realizate cu alte aparate

de Vlad Barza     HotNews.ro
Luni, 10 septembrie 2012, 13:28 Economie | Telecom

Nokia Lumia 920
Foto: Reuters
Dupa povestea reclamei despre care se intelegea ca ar fi realizata cu noul telefon Lumia 920, desi nu fusese filmata cu el, iata ca Nokia trebuie sa-si ceara din nou scuze, de data aceasta pentru fotografii facute noaptea in Helsinki. Aceste fotografii prezentate pentru a arata cat de clare pot fi pozele nocturne cu noul Lumia 920 nu au fost realizate cu acest telefon, insa Nokia nu a specificat acest lucru in prezentari, iar acum se gaseste intr-o noua situatie jenanta.

In weekend, Nokia a trebuit sa-si ceara din noua scuze pe motiv ca nu a facut de la inceput clar faptul ca fotografiile prezentate pentru a arata cat de clare sunt pozele de noapte cu noul Lumia, nu au fost de fapt facute cu el. Fotografii de noapte facute in Helsinki isi propuneau sa arate cat de clare pot fi pozele facute cu noul Lumia 920, insa desi Nokia nu a sustinut ca acele poze ar fi fost facute cu telefonul, compania nici nu a precizat clar de la inceput ca acele fotografii clare de noapte NU au fost facute cu noul telefon, ci erau simulari gandite sa arate cat de buna este tehnologia de pe noile terminale.

Reprezentantii Nokia, citati de Financial Times, au precizat ca acele imagini statice provin practic din acel clip video de la care a pornit controversa, clipul video care isi propunea sa prezinte avantajele noii tehnologii de stabilizare a imaginii care se regaseste pe Lumia 920. Nokia isi cere din nou scuze si repeta faptul ca ar fi trebuit sa puna o mentiune inca de la inceput ca sa nu se inteleaga faptul ca reclama ar fi fost filmata cu smartphone-ul.

Scandalul isi are originile in timpul lansarii noilor telefoane Lumia cu Windows Phone 8 cand a fost prezentat un clip menit sa arata beneficiile noii camere PureView si a tehnologiei de stabilizare optica a imaginii care permite o filmare de calitate chiar si in miscare. In film apareau un tanar si o tanara care mergeau pe bicicleta pe malul unui rau si intr-o parte a imaginii era prezentata varianta mai slaba in care tehnologia de stabilizare era oprita, in timp ce in dreapta era varianta cu stabilizarea pornita, in care imaginea era mai de calitate.

Nokia a lasat de inteles ca acest filmulet a fost realizat cu noul si performantul smartphone Lumia 920, insa site-uri de tehnologie precum The Verge au descoperit, dintre-un cadru de film cu o  reflexie aparuta in geamul unei rulote, ca de fapt imaginile au fost filmate de un cameraman cu aparate profesioniste.

Incercand sa mai repare lucrurile, Nokia a admis ca a fost o greseala de judecata sa nu se pune o precizare clara inca de la inceput. Compania spune ca va face o mini-ancheta interna pentru a vedea de ce s-a gresit si pentru a se analiza din punct de vedere etic ce trebuie facut pe viitor.

Nokia a lansat saptamana trecuta primele smartphone-uri cu Windows Phone 8 insa a fost criticata pe motiv ca, desi spunea ca noile modele sunt total functionale, nu a fost prezentata nicio data de lansare si nicio idee de pret. Presa engleza a citat surse din randul operatorilor mobili care spuneau ca lansarea se va petrece in noiembrie.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

6999 vizualizari

  • -1 (19 voturi)    
    gata! (Luni, 10 septembrie 2012, 13:43)

    Crup [utilizator]

    Da, a mai aparut odata stirea asta pe Hotnews. A mai aparut si pe celelalte canale de conumicatii! Gata, n-o tot repetati! Mai bine ati scrie despre subiectul in sine, adica telefoanele Lumia scoase recent de Nokia.
    Atat se repeta stirea asta, de parca ne-am nascut dupa ultima ploaie! Stim foarte bine ca reclamele au o doza cel putin consistenta de exagerare, ca sa nu zic de insalatorie!
    Cine mai crede in Romania de azi ca o mama care isi hraneste zi de zi familia, incepand cu cei mici, cu nu stiu ce marca de salam, e o mama minunata? Daca iti indopi familia zi de zi cu salam, se numeste ca esti iresponsabila si lenesa!
    Cine mai crede in Romania ca, consumul in sine a Coca Cola, zi de zi, aduce fericirea?
    Cine mai crede in Romania ca in toate reclamele la produse apartinand unor marci prestigioase in care apar acele produse facand niste lucruri exceptionale, chiar sunt filmate "pe bune"?
    In industria asta, a reclamelor, totul e exagerare (in cel mai bun caz), sau pur si simplu minicuna ordinara! Dar asta e jocul, toata lumea stie.
    Si reclamele nu sunt asa fiindca vor sa transmita un fapt tehnic anume, precis si masurabil, ci fiindca ele vor sa induca in cei care le privesc o emotie, un impuls de a cumpara, sau pur si simplu o anumita stare sau pofta.
    Cine mai crede in ziua de azi la propriu in reclame?
    • +4 (16 voturi)    
      mda... (Luni, 10 septembrie 2012, 14:18)

      B.Dan [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Da, dar sa prezinti niste imagini facute cu un telefon care de fapt nu sunt facute cu acel telefon e chiar penibil! Mai mult, aceasta situatie este cu atat mai aiurea cu cat producatorul nu este unul oarecare.. Iar faptul ca ei au pierdut batalia cand vine vorba de smartphone-uri si acum incearca sa fel si fel de artificii pentru a ajunge iar in top e si mai penibil, pentru ca demonstreaza de fapt ca nu au cu ce sa concureze.
      • +6 (10 voturi)    
        mda (Luni, 10 septembrie 2012, 15:18)

        James Bond [utilizator] i-a raspuns lui B.Dan

        Eu chiar nu inteleg de ce ai primit minus pentru comentariul pe care l-ai scris...
        Si mie mi se pare penibil de-a dreptul sa minti in reclama. Iar scuza cum ca "de fapt doream sa facem o simulare a felului in care ar fi fost sa fie" este jalnica.
        Acum inteleg de ce au scazut actiunile Nokia si mai mult dupa anuntul celor doua produse.
        • -4 (6 voturi)    
          cu toate astea... (Luni, 10 septembrie 2012, 16:51)

          Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui James Bond

          ...cu toate astea, atat pozele cat si filmele facute cu noul telefon vor fi cu cateva clase peste absolut tot ce exista pe piata la ora actuala. cautati cateva demontratii pe youtube ca sa va convingeti.
          • +1 (1 vot)    
            mda (Luni, 10 septembrie 2012, 20:48)

            Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui Mowgli

            http://www.youtube.com/watch?v=jFhhBJ1URCg&feature=relmfu
            • 0 (2 voturi)    
              nu prea stii ce scrii :( (Marţi, 11 septembrie 2012, 11:59)

              James Bond [utilizator] i-a raspuns lui Mowgli

              Salut!
              Nu stiu daca tu ai inteles ceva din clipul pe care l-ai sugerat...
              Cu Nokia 920 se fotografiaza un obiect intr-o camera intunecata, dar se foloseste blitzul, insa cu celelalte telefoane nu se fotografiaza cu blitz. Este extraordinar de normal ca pe S3 fotografia sa fie o mare pata neagra, iar pe 920 sa fie o fotografie mai clara; nu crezi?????

              Ce inseamna pentru tine "cu cateva clase peste absolut tot ce exista pe piata"? Tu ai vreo idee despre fotografie, sau esti genul de om care crede ca Nikon D90 este aparat foto profesional?
              Nu exista nicio camera foto/video in lume care sa faca fotografii atat de clare FARA BLITZ, si cu expunere de maxim 1-2 secunde, asa precum pretinde Nokia ca face in acest clip.
              Exista un DSLR profesional - Nikon D4 care are valoarea ISO 204.800 cu boost, dar nici macar aparatul asta nu poate scoate o asemenea fotografie in camera ultra intunecata fara blitz, la o expunere mai mica de 10 secunde.

              In alta ordine de idei, demonstratia este facuta cu aparat Nokia, iar aceasta companie nu prea mai are credibilitate dupa ultimul scandal.

              Pe Android poti face fotografie panoramica doar prin miscarea telefonului de la stanga la dreapta (sau viceversa) sau prin miscarea de jos in sus (sau viceversa).
              Poti face fotografie in rafala de 20 cadre.
              Pe S3 poti filma cu autofocus continuu, foti fotografie in rafala cu autofocus continuu.
              Pentru un smartphone, functia de fotografiere nu poate fi cea mai importanta, deoarece camera foto este una de rezerva.
              Nu vei vedea niciodata fotografii profesionale facute cu vreun smartphone, deoarece la nivelul actual al tehnologiei exista o serie de limitari fizice, tehnoce, etc.
              Un senzor cu suprafata cat unghia de la degetul mic nu poate face fotografii de aceeasi calitate cu cea pe care o scoate un senzor mare cat suprafata unei cutii de chibrituri, indiferent cati megapixeli are acea camera... Nu se poate.
              Asa ca...
              • 0 (0 voturi)    
                mda (Marţi, 11 septembrie 2012, 21:43)

                Vlad C [anonim] i-a raspuns lui James Bond

                Ai scris un comentariu imens si fara nicio legatura cu realitatea.

                Ce ai vazut tu acolo nu era blitz, era lumina de la autofocus. Poza s-a facut fara blitz.

                In momentul cand focalizezi, se aprinde temporar ca sa focalizeze mai bine.

                In al doilea rand nu era chiar atat de intunecat acolo, pana si Samsung-ul a reusit sa scoata ceva-ceva fara blitz.

                In loc sa asculti ce spuneau oamenii aia ai scris un comentariu kilometric si fara sens.

                Pe de alta parte sunt de acord, prostia Nokia cu clipul care nu era facut cu telefonul respectiv e penibila.

                Chiar si daca nu au facut-o cu rea intentie, aparent au folosit un prototip al camerei din telefon avand in vedere ca softul telefonului inca nu e gata, ar fi trebuit sa stie care ar fi reactia publicului si sa nu se expuna inutil la astfel de acuzatii.
    • +3 (5 voturi)    
      Sunt si prosti destui (Luni, 10 septembrie 2012, 14:37)

      LoveRomania [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      sa stii ca sunt multi prosti care cred reclamele, imi aduc aminte acum cativa ani, o vecina de la bunica de la tara, era revoltata ca sa spalat pe din cu colgate si tot are carii, de ce nu a spalat si cariile colgate.
  • -1 (7 voturi)    
    99,9% din reclame serioase sunt filmate 'profi (Luni, 10 septembrie 2012, 15:10)

    MG [utilizator]

    99,9% din reclame serioase sunt filmate cu echipament profesional. Pentru ca asa este fluxul de productie. Acele companii de productie nu improvizeaza cand este vorba de aparatura profesionala. Cum ar fi, dupa ce aduni x oameni, creezi evenimentul, bagi cateva cascadorii, sa compromiti rezultatul din cauza ca - din diverse motive tehnice - nu s-a filmat nimic, sau rezultatul nu este de folosit, pentru ca cineva a vrut sa foloseasca ca scula un ... telefon. Aici sunt bani multi in joc si nimeni nu risca..
    Ca toate reclamele sunt niste minciunele mai mici sau mai mari, ca Axe nu are acel efect din reclame, ca Madona nu arata la fel de bine si ne-machiata; este alta discutie
    • +2 (2 voturi)    
      cred ca ai dreptate (Luni, 10 septembrie 2012, 16:37)

      Crup [utilizator] i-a raspuns lui MG

      Eu cred ca ceea ce ai scris tu este cat se poate de adevarat si de pragmatic. Cum de asemenea motivatiile prezentate de tine sunt realiste. Din vagile mele cunostinte despre industria de publicitate, inclin sa iti dau dreptate.
      Ii inteleg perfect si pe cei care se simt revoltati din cauza acestui fapt, dar n-are sens sa ne lasam amagiti. Sa privim lucrurile cu detasare, dar sa stim!
      Ce este cu adevarat trist, e ca uneori, poate rar, dar se mai intampla, redactorii unor publicatii sau reviste (print sau on-line), cand organizeaza teste reale, nu reclame, la un anumit produs, pur si simplu sunt mituiti de producator sau comerciant sa scrie mai bine despre ele decat ar fi cazul in realitate... Asta e cu adevarat trist, fiindca nu vei sti niciodata sigur cand citesti un astfel de articol daca e "pe bune" sau platit. (dar in genere e "pe bune").
      Mai exista si o altfel de manipulare, dar usor de depistat, cea pe care eu as numi-o "afinitate culturala". Spre exemplu, intr-o revista germana, mai demult, am citit un articol comparativ intre o motocicleta Honda si un BMW. N-o sa uit niciodata. Test practic, cu masuratori, intre cele doua motociclete. La toate capitolele, fara exceptie, Honda era mai buna! Viteza, stabilitate, frane, pret, etc., la absolut toate capitolele Honda era sensibil mai buna. Concluzia autorului? Ceva de genul "da, asa e, dar per ansamblu BMW e mai buna".
    • +1 (1 vot)    
      Asa e (Marţi, 11 septembrie 2012, 10:02)

      Paulp [utilizator] i-a raspuns lui MG

      Eu stiu citiva fotografi seriosi, care fac fotografii publicitare. Si nimic din ce e fotografiat in reclame nu e real.
      Frisca nu rezista la lumina lampilor de studio cu orele, asa ca se foloseste cu succes spuma de ras ;)
  • +3 (3 voturi)    
    ... (Luni, 10 septembrie 2012, 15:14)

    a.nonim [utilizator]

    Ar trebui data o lege prin care la orice reclama care prezinta caracteristicile unui produs, sa fie publicata pe site-ul producatrorului (asa cum se publica regulamentele pentru concursuri) si metodologia de testare pentru ca testele sa poata fi reproduse de catre cei interesati. S-ar termina rapid cu reclamele de genul detergentul Minune vs detergentul X...
  • -1 (1 vot)    
    Probleme si pt Microsoft (Luni, 10 septembrie 2012, 21:34)

    feisbuk [utilizator]

    Acest Lumia este portdrapelul noului Windows Phone 8. Cum camera si lentilele Carl Zeiss il scot deasupra navelor amiral Android si iOS, este usor de previzionat esecul Windows Phone.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică