STS a efectuat la Viena o demonstratie asupra sistemului care apeleaza automat serviciul 112 in caz de accident

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Duminică, 28 octombrie 2012, 22:13 Economie | Telecom

Demonstratie STS
Foto: STS
​Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS) a fost prezent,in perioada 22-26 octombrie, la un Congres Mondial pentru Sisteme Inteligente de Transport, ocazie cu care a realizat o demonstratie asupra modului de implementare si operare in Romania a noului serviciu pentru apel de urgenta din vehicule, denumit eCall-112, potrivit unei informatii de presa furnizate de STS.Potrivit acesteia, STS a fost singurul invitat la acest congres mondial care a prezentat, printr-o demonstratie in direct, intregul flux al serviciului de urgenta eCall. 

Apeluri eCall generate din Bucureşti au fost recepţionate pe o staţie tip dispecer 112 instalată în standul expoziţional din Viena, conectată securizat prin Internet, într-o reţea privată virtuală, la Sistemul Naţional Unic pentru Apeluri de Urgenţă - Dispeceratul 112 Bucureşti. Participanţii la congres au putut vedea modul de recepţionare a apelului si poziţionarea automată pe hartă a datelor despre accident şi apoi alarmarea serviciilor de urgenţă din România pentru intervenţie şi salvare. Rezultatele obtinute de Romania in acest domeniu au fost prezentate de Directorul STS, generalul Marcel Opriş.

Sistemul eCall permite apelarea de urgenţă, manual sau automat, a dispeceratului 112, odată cu transmiterea de informaţii relevante privind locul accidentului şi date tehnice ale vehiculelor implicate.

Practic, sistemul trebuie montat obligatoriu pe toate masinile fabricate in UE din ianuarie 2015. In cazul unui accident grav, sistemul apeleaza automat numarul de urgenta 112 sau poate fi declansata manual si transmite toate coordonatele masinii. In cazul in care unul dintre ocupantii masinii poate vorbi, el poate intra in legatura audio directa cu operatorul 112 pentru a-i comunica datele necesare.

Odata declansat, sistemul formeaza numarul european de urgenta 112, stabileste o legatura telefonica cu centrul corespunzator de preluare a apelurilor de urgenta si transmite serviciilor de salvare detalii despre accident, inclusiv ora la care acesta a avut loc, pozitia exacta a vehiculului accidentat si directia deplasarii (informatie esentiala in cazul in care accidentul s-a produs pe autostrada sau intr-un tunel). Un apel de tip eCall poate fi declansat si manual, prin simpla apasare a unui buton din interiorul masinii, de exemplu de catre un martor la un accident grav.

Se estimeaza ca instalarea sistemului eCall in fiecare automobil nou costa mai putin de 100 de euro.



Citeste mai multe despre   




















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

2330 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    interesant, dar incomplet (Duminică, 28 octombrie 2012, 23:23)

    break_noon [utilizator]

    Este interesant un astfel de sistem.
    Insa cred ca e incomplet.

    Nu se poate adauga, pe linga acest sistem si un black-box? Care sa inregistreze diversi parametrii, inainte de accident, cum ar fi viteza de deplasare, acceleratii in timpul accidentului (rotire, rasturnare, etc), rotirea volanului, apasarea frinei.
    Multi parametrii sunt disponibili deja, pentru altii se mai adauga niste senzori.
    Chestia asta ar ajuta atit politisitii/procurorii care vor investiga accidentul, cit si producatorii de masini, pentru a vedea daca se poate imbunatatii ceva legat de siguranta masinilor.
    Crash-test-urile dau informatii, dar la viteze mici, pina in 50 la ora, plus ca sunt doar citeva situatii din multitudinea de posibilitati.
    • +1 (1 vot)    
      BIG BROTHER (Luni, 29 octombrie 2012, 2:23)

      Lucian* [utilizator] i-a raspuns lui break_noon

      eu zic sa pui si un senzor in chilotii nevestii, big brother.

      "If you want total security, go to prison. There you're fed, clothed, given medical care and so on. The only thing lacking is freedom."
      Dwight Eisenhower

      Ideea este veche si a fost fabricata in urma cu 10 ani de Solectron Timisoara in proiectul Wavecom.
      Totu-i nou si vechi is toate!
      • 0 (0 voturi)    
        Cu atat mai bine! (Luni, 29 octombrie 2012, 8:51)

        Vali Cel Batran [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

        Daca solutia exista ar trebui implementata alaturi de eCall pentru a se sti cu exactitate cine a provocat accidentul si din ce cauza. De ce te deranjeaza acest lucru?
      • 0 (0 voturi)    
        care e problema? (Luni, 29 octombrie 2012, 9:31)

        break_noon [utilizator] i-a raspuns lui Lucian*

        la avioane ai blackbox. e o chestie rea?
        sau la masina e nasol, ca ti-e frica ca daca faci accident, nu o poti da la intors, sa il scoti pe celalalt vinovat?
        dupa accident, se fac expertize tehnice, care costa o gramada de bani, si pe care nu si le permite oricine, iar in urma expertizei oricum nu poti fi 100% sigur ca asa s-a intimplat.
        asa, avind pe fiecare masina o cutie ce inregistreaza ai un plus de informatii, iar daca totusi alea nu sunt suficiente, bagi si expertiza tehnica.

        acum nu trebuie sa fie ca la tiruri, sa te opreasca politia si sa vada din cutia ta ce viteza ai avut sau ce ai facut.

        toti sar in sus cind e vorba de putina verificare, cit de cit automata, ca probabil e mai bine ca toate verificarile sa le faca politia, adica cineva ce poate fi mituit, daca e cazul.

        PS: citatul ala nu are treaba aici.
    • 0 (0 voturi)    
      Pai cam sunt (Luni, 29 octombrie 2012, 7:31)

      feisbuk [utilizator] i-a raspuns lui break_noon

      Toate masinile au un computer, iar cele de peste 20K au cutii destul de inteligente. Volvo, cel putin, a facut o traditie din studierea fiecarui accident in care este implicata o masina proprie, computerul masinii furnizand informatii esentiale, necesara in proiectarea sau imbunatatirea sistemelor de siguranta.
  • 0 (0 voturi)    
    Big Brother (Luni, 29 octombrie 2012, 13:56)

    Paesano [utilizator]

    Eu propun ca SRI pardon STS sa puna si o camera video ca sa se stie din prima tot. Si camera sa fie indreptata spre interiorul masinii sa poata estima starea de sanatate a eventualelor victime.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri