Todi Pruteanu, Microsoft Romania: Am incheiat negocierile cu Guvernul privind termenele si conditiile utilizarii licentelor Microsoft in institutiile publice centrale si in invatamantul educational preuniversitar

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 23 ianuarie 2013, 13:43 Economie | Telecom

Memorandum al Guvernului
Foto: Hotnews
Am incheiat in luna decembrie a anului trecut negocierile cu Guvernul privind termenele si conditiile pentru continuarea utilizarii de tehnologie Microsoft in institutiile publice centrale si in sistemul educational preuniversitar in perioada urmatoare, a declarat miercuri pentru HotNews.ro Todi Pruteanu, directorul de comunicare al Microsoft Romania. Pe 18 decembrie 2012, Guvernul a aprobat un Memorandum pentru continuarea utilizarii de licente Microsoft in institutiile publice si in sistemul educational preuniversitar in care se mentiona ca in urma negocierilor oferta de buy out s-a redus de la 45,09 milioane euro la 33,2 milioane euro.

  • "Datele cu privire la termenul de plata si exact ce licente sunt incluse nu va pot oferi pentru ca nu am incheiat noi direct acest acord, ci este o relatie comerciala in care este un partener Microsoft care livreaza aceste servicii. Suntem onorati de acest acord si am inceput discutiile pentru a intra intr-un nou parteneriat strategic care sa se alinieze prioritatilor de guvernare", a mai precizat pentru HotNews.ro Todi Pruteanu.

HotNews.ro a adresat pe 19 decembrie o solicitare de informatii suplimentare catre Ministerul Comunicatiilor, initiatorul Memorandumului, insa pana la acest moment nu am primit nici un raspuns.

Pe 14 ianuarie 2012, intrebat de HotNews.ro despre stadiul negocierilor dintre Microsoft Romania si Guvern pentru un nou acord de achizitie de licente care sa fie utilizate de institutiile statului, acord in valoare de 33 milioane euro, directorul interimar al Microsoft Romania, Sorin Eftene, nu a oferit detalii, mentionand ca un anunt in acest sens va fi facut in curand.

  • "Guvernul este un partener foarte important pentru noi si il tratam cum am trata un mare cliient comercial. Scopul nostru este sa ne asiguram ca Guvernul foloseste tehnologia noastra intr-un mod corect si la adeverata valoare (...) Noi lucram si avem un parteneriat pe termen lung cu Guvernul, s-a terminat o etapa, suntem evident intr-o etapa a acestui parteneriat strategic de pe urma caruia in perioada urmatoare ambele parti sunt interesate sa beneficieze", a spus Sorin Eftene.

Pe 18 decembrie 2012 (vezi poza), Guvernul a aprobat Memorandumul întocmit de Ministerul Comunicatiilor, în care Comisia interministerială a propus următoarele măsuri:

"Pentru licentele necesare institutiilor publice, încheierea unui act additional la contractul de furnizare nr. 54/05.11.2012, încheiat cu reseller-ul D-con.net, care să activeze optiunea de buy out, prin care se achizitionează dreptul neexclusiv de utilizare pe durată nelimitată a pachetului ProDsktp ALNG MVL în cantitate de 144.000 pachete, la pretul de 1,00 euro/ pachet, respectiv 144.000 euro în total, în conditiile eliminării tuturor restrictiilor impuse în documentul Microsoft. Suma va fi achitată în martie 2013. De asemenea, se are în vedere pregătirea documentatiei necesare lansării unei noi achizitii care să asigure nevoile de licentiere a institutiilor publice, începând cu 1 ianuarie 2013. Totodată, se intentionează initierea unui proiect de parteneriat strategic între Guvernul României si Microsoft, pentru care se va constitui un grup de lucru mixt format din membrii Comisiei interministeriale si reprezentanti autorizati ai Microsoft.

Pentru licentele necesare sistemului educational preuniversitar se va încheia un act aditional la contractul de furnizare nr.108/2011 încheiat între MCSI si D-con.net, prin care vor fi modificate cantitătile, dar se va prelungi termenul de valabilitate a închirierii cu 18 luni, calculate de la data 01.01.2013.

Precizăm că, în urma negocierilor purtate, oferta de buy out a fost redusă de la 45.091.172 euro la 33.254.192,58 euro. Lansarea în anul 2013 a unei eventuale noi achizitii pentru asigurarea necesarului de licente pentru institutiile publice centrale, locale si pentru sistemul educational nu se va face decât după elaborarea unei strategii de utilizare a produselor software".


Citeste mai multe despre   




















Material sustinut de BRD Groupe Société Générale

5 motive de cheltuit banii - electronice pentru casa. Idei de cadouri si rasfat

Decembrie este luna cadourilor si in toata nebunia asta trebuie sa mai cumperi si cate ceva pentru casa ta. Bine, sau poate vrei sa faci un cadou unor apropiati, asa ca de "casa noua". Motive de cheltuit bani se vor gasi mereu. Asadar, va propunem o lista de "motive" pentru cheltuit banii, mai ales ca acum e ocazia perfecta sa beneficiezi de ofertele de Craciun ale comerciantilor.

2664 vizualizari

  • +2 (8 voturi)    
    Bani aruncati pe geam! (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 13:55)

    DarthBunny [utilizator]

    De ce sa folosesti Linux si OpenOffice/LibreOffice gratis cand poti arunca pe geam 33 mil euro? Azi gasesti alternative gratis si open source la aproape orice soft. Interfata Linux e mai user friendly ca niciodata. Oare motivul sa fie ca nu vine cu Solitaire? Pun pariu ca nu exista in functiile de conducere un singur expert IT care sa fi terminat o facultate de stat...
    • +3 (5 voturi)    
      linux nu prea este alternativa (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 14:12)

      break_noon [utilizator] i-a raspuns lui DarthBunny

      lucrez cu linux de ceva vreme, si stiu ce inseamna.

      1. ai multe versiuni, fiecare cu chichitele lui
      2. versiunile ajung destul de repede in afara suportului, si esti fortat sa iei versiuni noi
      3. versiunile noi merg bine, cind merg, dar sunt si configuratii care crapa in veselie
      4. openoffice merge si pe windows, nu ar fi asta o problema.
      5. pentru windows faci un curs, si il administrezi, pentru linux ai nevoie de entuziasti, care mai ales in corporatii, cit si la stat, nu prea au loc.
      6. la windows ai suport tehnic, ceea ce e un "must" la corporatii sau stat.
      7. in multe cazuri, chestii care merg la windows nu functioneaza in linux, decit poate in ultimele versiuni (un amarit de ALT-TAB, sa poti naviga intr-o aplicatie multi tab, fara mouse). chestia asta e de mult la windows, si o are si chrome, dar nu eclipse, de exemplu.
      8. poate ca o scoala sau o primarie se descurca cu linux, dar nu se vor descurca toate


      din pacate, toate astea sunt doar citeva motive pentru care linuxul nu va fi prea curind "pe val" in institutii publice sau firme mari.
      • -1 (1 vot)    
        depinde (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 14:33)

        albatrosul_verde [utilizator] i-a raspuns lui break_noon

        depinde ce faci cu computerul.

        daca stii ca maine vei face cu computerul ceea ce faci si astazi ( de ex un program de facturi + mail + messenger ) nu vad de ce ti-ai bate capul cu Linux.

        daca esti manager intr-o corporatie, nu vad de ce ti-ai asuma riscuri cu Linux daca ti se da buget pentru Windows.

        daca insa faci ceva inovativ, un Android, un Facebook, un device smart, s-ar putea sa n-ai incotro. solutiile Microsoft sunt prea mainstream. adica prea corporate, document-oriented, bla-bla ... parerea mea :)
      • +1 (3 voturi)    
        List of Linux adopters (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 14:52)

        dan77 [utilizator] i-a raspuns lui break_noon

        Desi la noi te muşcă maidanezii pe stradă în timp ce la alţii se poate face economie din trecerea la linux, eu zic că datoria noastră este să le cerem autorităţilor să facă ce fac alţii.

        http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Linux_adopters

        the White House
        City of Munich
        The United States Department of Defense
        The city of Vienna
        regional government of Extremadura, Spain
        State owned Industrial and Commercial Bank of China
        the US Federal Aviation Administration
        The French Parliament
        The Federal Employment Office of Germany
        Czech Post
        The Canton of Solothurn in Switzerland
        France's national police force
        .....
      • +1 (3 voturi)    
        Incerc sa-ti raspund la fiecare punct (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 14:59)

        DarthBunny [utilizator] i-a raspuns lui break_noon

        1. Alegi o versiune stabila, gen Debian.
        2. Sunt distributii care sunt de actualitate ani de zile. Ubuntu LTS este suportat 5 ani.
        3.Nu cred ca statul isi cumpara PC-uri ultima generatie cu NVIDIA/AMD (acestea au ramas cam singurele echipamente problematice). Linux se bucura de un suport hardware mult mai bun decat Windows. Incercati sa instalati XP pe un laptop cumparat anul acesta. Mai gasiti drivere?
        4.No comment
        5. Iti trebuie doar un administrator. Si cam atat. Sa inveti functionaru sa dea click pe o icoana nu cred ca e nevoie. Si nici de cont cu root access.
        6.Linux vine cu o documentatie foarte stufoasa. Sunt de asemenea si comunitati uriase care ofera suport (Fedora, Ubuntu, Debian). Pe de alta parte. Ce face o institutie cu suportul de la MS? Unde pot raporta bug-uri? Cat de rapid primesc fix-ul?
        7. Depinde de aplicatia folosita. Nu am intalnit pana acu probleme de genul asta. Am renuntat la Windows acum 2 ani.
        8. Daca o scoala sau o primarie poate de ce nu si alte institutii? Nu e mare filosofie. Nu-i pune nimeni sa deschida terminalul. Nici macar nu trebuie sa stie ca exista.
    • +3 (5 voturi)    
      Munchen a câştigat 10 mil trecând la linux (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 14:13)

      dan77 [utilizator] i-a raspuns lui DarthBunny

      November 23, 2012: Report shows that the savings brought in using LiMux environment are over 10 million euros
      http://en.wikipedia.org/wiki/LiMux
    • 0 (2 voturi)    
      linux (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 14:14)

      cetatean.ro [utilizator] i-a raspuns lui DarthBunny

      La Office gasesti alternativa gratis. Cu sistemul de operare e mai greu. Mai au nevoie si de alte aplicatii la care nu se gaseste solutie alternativa dezvolatata pentru Linux.
    • -1 (7 voturi)    
      da si nu prea (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 14:16)

      raduxo [utilizator] i-a raspuns lui DarthBunny

      open source/gratis inseamna hibe in securitate, lipsa de update-uri in timp real si a responsabilitatii asupra produsului .. in rest ai dreptate
      • -1 (5 voturi)    
        da-mi un exemplu de hiba (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 15:26)

        albatrosul_verde [utilizator] i-a raspuns lui raduxo

        de securitate, mai mare ca alea de pe Windows :)

        iar cu lipsa de update-uri "in timp real" ... daca taceai, filosof ramaneai :))
    • +1 (3 voturi)    
      pentru ca firmele mari au interesele lor (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 14:19)

      albatrosul_verde [utilizator] i-a raspuns lui DarthBunny

      nu e vorba doar de 33 milioane de euro, mai grav e ca scoli, in loc sa invete "Baze de date" se invata "Oracle", sau in loc de "Sisteme de operare" se face "Windows", in loc de Birotica se face MS Office, samd.
      Firmele amintite au sponsorizat invatamantul cu laboratoare ( niste pc-uri amarate si niste licente ) fapt in virtutea caruia sunt indreptatite sa indoctrineze studentii cum vor ele, adica sa ii tina cat mai departe de concurenta despre care, daca e posibil, nici nu trebuie sa fi auzit.

      Si uite asa, ies pe banda generatii de licentiati dependenti total de produsele acestor firme asa ca sa nu ne miram ca dupa aceea isi recupereaza investita rapid...
    • +2 (4 voturi)    
      subscriu (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 14:20)

      artistul000 [utilizator] i-a raspuns lui DarthBunny

      de banii astia isi creau competentele necesare si treceau pe OpenSource. nu sa platesti periodic sume imense doar pentru licentiere...
    • +3 (5 voturi)    
      da... (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 14:25)

      B.Dan [utilizator] i-a raspuns lui DarthBunny

      Hai las-o dracu' ca macane! Daca esti zgarcit si nu vrei sa dai banii pe programe platite, nu inseamna ca cele gratuite sunt mai bune.
      Hai sa-ti spun o smecherie, orice program open source, si cu atat mai mult un sistem de operare (ca este de telefon, tableta sau PC), este alterat din punct de vedere al securitatii, tocmai pentru ca are codul sursa la dispozitia oricui. Un hacker il intelege, ii gaseste kixurile (si ele exista cu siguranta) si apoi isi face treaba.
      Nu ma intelege gresit, e foarte bine ca exista programe open source. Si eu ma bucur de nenumarate. Dar totusi...
      In plus nu poti avea o institutie a statului care sa utilizeze Linux pe calculatoare. Toate institutiile utilizeaza diferite platforme care sunt facute pentru Windows. Nu se folosesc doar programe ca Excel si Word cum crezi tu. Ca sa se refaca toate acele programe ar costa mai mult decat daca ar plati licentele... In plus suportul tehnic de la Linux este ca si inexistent. Iar majoritatea programelor importante din lumea asta nu sunt facute decat pt Windows si Mac. Este atat de limitat Linuxul incat nu merita sa-l instalezi pe un PC decat daca asculti muzica, te uiti la filme si navighezi netul. In rest, Dumnezeu cu mila...
      • 0 (4 voturi)    
        ei lasa, nu e dracul chiar atat de negru (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 14:37)

        albatrosul_verde [utilizator] i-a raspuns lui B.Dan

        zi mai bine ca ti-e frica de terminalul ala de Linux ca de dracu si cauti tot felul de motive...

        poate traim in universuri paralele cumva, dar in asta al meu, nu prea se confirma ce spui tu ... :)
      • -1 (3 voturi)    
        Va rog argumentati parerile (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 14:51)

        DarthBunny [utilizator] i-a raspuns lui B.Dan

        Nu esti bine informat in aceasta privinta. OpenSource inseamna mai multi ochi si bug-uri de securitate reparate mult mai rapid. 68% din internet este tinut de servere Apache. Se mai folosea linux + apache pentru o infrastructura vitala daca nu era sigur? Nu vreau sa ma cert cu nimeni aici si va rog sa doar sa va argumentati parerile.
        O sa incerc sa fac o sinteze a miturilor linux, dupa cum urmeaza.
        1. Usurinta de instalare si folosire. Este adevarat, sunt multe distributii de linux, fiecare cu particularitatile sale. Sunt unele distributii mai user friendly iar altele inclinate spre IT Administrators. Sa zicem ca o sa ma concetrez pe Ubuntu deoarece este unul din cele mai populare. (sau LUBUNTU deoarece are o interfata grafica asemanatoare cu windows desi referirile o sa fie generale cu numele Ubuntu).
        -Instalarea este mult mai usoara decat in cazul windows. (daca nu ma credeti va rog sa incercati). Un novice poate instala foarte simplu cu Next > Next > Next, etc.
        -sunt diferinte pachete de interfata grafica, dupa cum am zis mai sus LUBUNTU (interfata LXDE) este foarte similara cu cea din windows.
        2. Aplicatii complementare. Dupa cum am spus se gasesc aplicatii alternative cam la orice exista de la microsoft.
        MS Office > LibreOffice, OpenOffice
        Outlook > Thunderbird
        MS SQL > MySQL, Postrgres SQL, etc
        IIS > Apache (repet.. 68% din ponderea serverelor ce tin internetul)
        Si lista de exemple poate continua.
        3.Securitate. Chiar nu se compara securitatea oferita de Linux cu cea din Windows. Avantajul Open Source este ca peste cod se uita mii de ochi si este testat intensiv de catre comunitate pana la versiunea stabila ce va fi lansata. Pentru un BUG de securitate gasit nu dureaza mai mult de o zi pana se face un update care repara problema. Pentru o comparatie din punct de vedere a securitatii va recomand sa cititi http://www.pcworld.com/article/202452/why_linux_is_more_secure_than_windows.html
        • +2 (4 voturi)    
          totusi Linux are partile lui proaste (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 15:24)

          albatrosul_verde [utilizator] i-a raspuns lui DarthBunny

          poti de exemplu sa faci un vreun update si sa nu mai porneasca computerul, in general de pe la vreun driver video.

          solutii evident ca exista, mii si mii, dar uneori e pierdere de timp...

          oricum un functionar public nu ar avea de ce sa faca update de capul lui, iar un IT ar trebui sa stie sa rezolve, doamne fereste problema, in cazul in care e musai sa faca updates.

          alte probleme majore nu am prea intalnit, in general Linux e un sistem stabil si foarte sigur, care nu crapa asa, "din senin".

          daca institutiile publice ar avea aplicatii scrise ca lumea ( nu din acelea de DOS care se instaleaza direct in C: ), Linux ar fi una din variantele de "thin client" pentru computerele lor obosite.
      • +2 (4 voturi)    
        ... (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 17:37)

        artistul000 [utilizator] i-a raspuns lui B.Dan

        "Este atat de limitat Linuxul incat nu merita sa-l instalezi pe un PC decat daca asculti muzica, te uiti la filme si navighezi netul. In rest, Dumnezeu cu mila..."

        Cu siguranta limitarea este la tine ... in plus, documenteaza-te inainte sa postezi vorbe in vant
      • 0 (0 voturi)    
        =)) (Vineri, 1 februarie 2013, 9:09)

        Cristit [utilizator] i-a raspuns lui B.Dan

        deci tu nu cred ca stii despre ce vorbesti, sistemul ala limitat iti tine 80% din internet (cauta sa vezi webserverele ce sistem de operare au), sunt bani aruncati pe geam clar dar problema la migrare ar fi ca administratia publica au aplicatii care folosesc clienti care nu merg decat pe windows, daca ar avea aplicatii dezvoltate in cloud nu ar fii probleme, folosesti ce SO vrei la statia client, dar de la MS vin banii de marketing
  • 0 (4 voturi)    
    ===================== (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 15:22)

    Zede [utilizator]

    Booon. Ia haideti sa vedem cum face "afaceri" aceasta corporatie in Romania. Dau un singur exemplu:

    Pentru diverse raportari in ce priveste salariile, cea mai normala solutie era un portal web, cu nume, parola, https etc. Din moment ce bancile folosesc internet banking atunci se putea face asta si in ce priveste salariile, in conditii de maxima securitate.

    Totul ar fi fost foarte simplu, nu trebuia sa stim decat numele, parola, adresa web si sa ne apucam sa completam acolo ce trebuie.

    Dar noooooo, in Romanezia se impune ca obligatorie o "aplicatie" denumita Revisal, care a incaruntit la figurat multe capete de buna ce e (numai sirul de actualizari si succesiunea lor este halucinant de complicata pentru oricine nu este specialist).

    Acum, aceasta aplicatie este dezvoltata de TeamNet, mare firma mare. Surpriza, de pe pagina lor de web aflam ca sunt Microsoft Gold Certified Partner.

    De ce sunt acestia MGCP? Pai, e simplu: TOATE firmele sunt obligate sa foloseasca Revisal. Toate. Si Revisal merge NUMAI sub Windows!!!!

    Pe cale de consecinta, gratie Teamnet si Revisal, toate firmele din Romania trebuie sa isi achizitioneze minim o licenta Windows.

    Si, ca de obicei, asociatiile care vezi-Doamne reprezinta interesele agentilor economici privati din Romania se fac ca ploua si nu iau nicio atitudine.

    Bravo, guvernantilor trecuti si celor actuali pentru grija pe care o au in ocrotirea afacerilor acestei corporatii!
    • 0 (2 voturi)    
      Interesanta abordare (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 17:11)

      magicianul [utilizator] i-a raspuns lui Zede

      Acum ma gandesc ca exista o conspiratie tacita 100%.
      Cate firme private folosesc Revisal? Ce bugete au, cati bani invart? Oare nu au capacitatea de a se uni si a impune statului???
      Nu cred ca asa rau am ajuns, sa fie statul atat de puternic... Doar daca oamenii statului sunt platiti suplimentar de firmele private prin diverse mijloace.
      Iar faptul ca presa nu face valva este tot pt ca in spatele presei sunt tot EI.
      • +1 (3 voturi)    
        ===================== (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 20:08)

        Zede [utilizator] i-a raspuns lui magicianul

        Au capacitatea, dar nu au mintea corespunzatoare. Cand ai vazut tu oamenii de afaceri romani sa protesteze impotriva a ceva? AOAR sau alte organizatii minunate? Nu protesteaza ei iarna, cand stau in zapada ore intregi ca niste caini CA SA PLATEASCA IMPOZITE, ca aia carora le platesc salariile nu ii lasa inauntru ca murdaresc pe jos, daramite acum.

        Si pe urma, le este frica, in mod explicabil. Protesteaza tu public pe tema asta, eu arunc o moneda in sus si pana cade pe sol deja iti bat la usa cei care iti verifica legalitatea software-ului, care sunt mana in mana printre altii cu Microsoft.

        Asa ca mai bine tac, se mai ung cu putin lubrifiant unde nu bate soarele si se intorc cu spatele la atotputernicul stat s-o incaseze si pe asta.
    • 0 (2 voturi)    
      obligatoriu ? (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 17:38)

      break_noon [utilizator] i-a raspuns lui Zede

      "validarea registrului generat din aplicaţii proprii de gestiune a salariaţilor, altele decât Revisal, conform specificaţiilor tehnice de mai jos. "

      "Specificaţiile tehnice se adresează angajatorilor care utilizează aplicaţii proprii de gestiune a salariaţilor, altele decât Revisal, şi detaliază structura registrului ce urmează a fi transmis, regulile de completare aferente fiecărui element, incluzând şi un exemplu de generare a registrului:"

      ceva asemanator este si la SIUI, programul de raportari la CNAS.

      adica este un program, oficial, si sunt specificatii, pentru a dezvolta si alte programe, care apoi vor trebui sa genereze rapoarte sau sa interfateze cu un server.

      nu cred ca te obliga cineva sa folosesti Revisal.
      • +1 (3 voturi)    
        ===================== (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 20:02)

        Zede [utilizator] i-a raspuns lui break_noon

        Ideea mea este foarte simpla si cred ca este usor de inteles pentru un om de BUNA credinta: nu este ok ca statul sa iti impuna sa folosesti ceva dar sa nu iti ofere o alternativa free pentru acel ceva.

        Cand spun ca Revisal nu este free ma refer la faptul ca este singura unealta oferita de stat si este conditionata de achizitionarea unui sistem de operare Windows.

        (Sa fim seriosi cu wine si altele. Pune-l pe un patron sa isi instaeze Revisal sub wine).

        Deci, daca imi ceri sa creez nu stiu ce registre, imi oferi o varianta pe Windows, una pe Linux etc.

        Ia in calcul si obligativitatea ca Revisal sa fie pe un calculator situat fizic in sediul firmei, ca sa le fie probabil mai usor celor care vin sa te controleze de legalitatea programelor, sa ii duci de manutza direct la PC-ul care ruleaza Revisal (sau ceva analog, ma rog).

        In mod logic, statul ar trebui sa furnizeze mijloace free de a interactiona cu el acolo unde este obligatoriu sa o faci.

        Dupa cum am spus in comentariul de mai sus, era NORMAL sa ofere interactiune prin pagini web, un browser gratuit poate avea toata lumea indiferent de sistemul de operare.

        Revenind la faimosul Revisal, ai lucrat vreodata pe el? Sau ai fost nevoit sa faci un upgrade? Ai vazut ce bataie de joc este la adresa agentului economic obligat sa il foloseasca? La timpul si nervii sai? Exista cateva compilatoare care pot genera software simultan pt Windows, Linux, OSX dar deh, Teamnet nu ar mai fi fost MGCP daca nu folosea ceva .net nu stiu ce versiune, pe care daca nu o ai trebuie sa aplici nu stiu ce patch-uri si nu stiu ce tampenii exact in ordinea specificata sau altfel ai imbulinat-o.
    • -2 (2 voturi)    
      wine (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 17:44)

      break_noon [utilizator] i-a raspuns lui Zede

      si mai e o chestie, daca vrei aplicatie windows sa o rulezi neaparat pe linux, ar trebui sa mearga cu wine, nu? http://www.winehq.org/
  • +5 (5 voturi)    
    Va certati degeaba (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 15:36)

    magicianul [utilizator]

    1. La stat majoritatea sunt ne-profesionisti si abia utilizeaza calculatoarele. Sa le pui in fata Linux e mult mai grav decat ce au patit cand de la scris de mana au trecut la dactilografe sau tastaturi ;) Si nu sunt sanse ca HR-ul sa imbunatateasca calitatea angajatilor.

    2. Tot despre angajatii la stat putem spune ca s-au deprins cu Windows si nu il vor schimba cu altceva...e gena ereditara.

    3. La capitolul suport si stabilitate statul a ales cea mai buna solutie. Nu te joci cu un sistem 3-4 ani si apoi ramai cu fundul in sus ca si-au bagat picioarele creatorii lor...

    4. Ce nu se discuta tehnic ar fi implementarea de solutii complete punctuale. Ce nevoie au finantele de windows sau alte programe vizual atragatoare cand ei au nevoie la baza sa preia de la tastatura date (cifre si litere) si sa le transporte intr-o baza de date? Interfetele grafice sunt pt sefi care au nevoie, sa zicem, de grafice, statistici etc...
    Tot tehnic, stiati ca 80% din ce se lucreaza la stat sunt fie dubluri fie formulare care se pot genera automat cu un sistem de management al identitatii??? Sistem integrat intre toate ministerele desigur. Dispare Birotica cu office si excel... Raman putine joburi si locatii...

    4. Nu a calculat nimeni cat inseamna valoarea contractului si discountul facut. Eu zic ca e mare si nu se compara cu tarifele de pe piata.

    In concluzie: o afacere buna pt stat, pt angajatii statului si pt restul. De ce pt restul? Pt ca am cotizat la unul dintre aceeasi hoti si am cotizat mai putin ;)
    Restul discutiilor nu isi au rostul aici, sunt doar incercarile voastre de a va da mari cu cunostintele IT. Cautati alt site!
    • 0 (2 voturi)    
      ===================== (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 15:51)

      Zede [utilizator] i-a raspuns lui magicianul

      Ei, mai usurel cu trimisul pe alt site, nu cred ca tu esti proprietarul hotnews, nu?
    • 0 (2 voturi)    
      Nu se cearta nimeni. (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 15:53)

      DarthBunny [utilizator] i-a raspuns lui magicianul

      1.Chiar nu ma intereseaza. Sunt platiti din banii mei - sa invete. Nu e rocket science. Progresul nu sta dupa nimeni. Ori evoluezi ori esti inutil pentru societate.
      2. Asta nu depinde de ei. Ei sunt platiti sa-si faca treaba. Nu le cere nimeni imposibilul. Sunt curios cum o sa fie trecerea la Windows 8. S-ar putea ca Linux sa li se para mai simplu.
      3. Si la linux poti face upgrade fara probleme la urmatoarea versiuni, si beneficiezi in continuare de suportul dezvoltatorilor.
      4. Perfect de acord cu tine.
      5. Open Source = Discount 100% :)
      • +1 (1 vot)    
        Nu ai inteles (Miercuri, 23 ianuarie 2013, 17:06)

        magicianul [utilizator] i-a raspuns lui DarthBunny

        1. si 2. Se pot rezuma in:
        E gashca lor, e familia lor, degeaba ii platesti tu din banii tai, ei fac ce vor. Nu exista sa invete! Nu exista opinia ta! Ei fac pt tine ce vor ei si considera ca , in primul rand le e lor bine, in al doilea rand ca tie iti este precizat undeva ca ai obligatii.. Atat...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri