VIDEO EXCLUSIV De ce vrea Posta sa cumpere 607 masini cu peste 6,6 milioane euro? Incepand cu luna aprilie este obligata sa returneze treptat peste 90% din flota auto inchiriata in leasing operational

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Vineri, 15 februarie 2013, 14:10 Economie | Telecom

Parcul auto al Postei Romane
Foto: Posta Romana
 documente
(15 Feb 2013) PDF, 517KB
Posta Romana organizeaza la sfarsitul lunii martie o licitatie pentru achizitionarea in leasing financiar a 607 masini noi si/sau second-hand, valoarea contractului pentru urmatorii trei ani fiind estimata la 6,64 milioane de euro (fara TVA), conform unui anunt publicat in aceasta saptamana in SEAP. De ce? Conducerea Postei a comunicat catre HotNews.ro ca urgenta este data de faptul ca la sfarsitul lunii martie anul acesta expira un contract de leasing operational incheiat in 2008 cu Porsche Mobility si va fi obligata sa returneze in etape toate cele 727 masini inchiriate, si care reprezinta cea mai mare parte a parcului auto operational.

Licitatia publicata pe 13 februarie in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) nu contine in documentatia de atribuire motivatia pentru care Posta Romana vrea sa cumpere aceste masini.

HotNews.ro a solicitat vineri Postei Romane sa ofere aceste explicatii, iar raspunsul a fost de-a dreptul surprinzator. Practic, incepand cu luna aprilie din acest an Posta este nevoita sa returneze, pe etape, esalonat intr-un interval de cateva luni, peste 90% din flota auto operationala.

Redam mai jos explicatiile oferite de Dan Dumitrescu, Sef Birou Relatii Publice in Posta Romana:

"La finele anului 2008, Posta Romana a atribuit Porsche Mobility, in urma unei licitatii, un contract de finantare in leasing operational a unui numar de 613 autoutilitare de tip furgon si autosasiu si 114 autoturisme.

Contractul a fost incheiat pentru suma de 78,02 milioane de lei, fara TVA (circa 20 de milioane de euro), pentru o perioada de patru ani. Prin acel contract, CNPR isi asigura flota auto pentru perioada 2009-2013.

In principiu, contractele de leasing operational ofera, contra cost, oportunitatea externalizarii serviciilor de mentenanta si a gestionarii costurilor legate de administrarea parcului auto. Compania de leasing ar trebui sa preia toate responsabilitatile aferente autovehiculelor ce fac obiectul contractului de leasing operational, respectiv plata taxelor, reparatiile, intretinerea sau chiar schimbarea anvelopelor.

Din pacate, CNPR nu a beneficiat de astfel de avantaje. Mai mult, compania si-a asigurat administrarea parcului auto prin creearea unei structuri organizatorice dedicate, atat la nivelul administratiei centrale, cat si in teritoriu. De asemenea, Posta Romana a suportat toate costurile legate de reparatii, intretinere, schimb de anvelope etc.
 
La expirarea contractului, CNPR este obligata sa returneze integral toate masinile.

Ca urmare a acestei stari de fapt, CNPR va organiza, la finele lunii martie, o licitatie pentru achizitionarea in leasing financiar a unui numar de 607 autovehicule, noi si/sau second-hand, valoarea contractului pentru urmatorii trei ani fiind estimata la 6,64 milioane de euro, fara TVA. Se dorescte achizitionarea a 516 autoutilitare tip furgon, 82 de masini cu autosasiu si 9 remorci.
 
"La finalul perioadei de leasing, achizitorul urmeaza sa-si exercite dreptul de optiune in sensul de a dobandi proprietatea asupra obiectelor in leasing (...). Asigurarea CASCO pentru autovehicule, parte a contractului de leasing, va acorda despagubiri pentru avarii in stationare sau in mers, cu fransiza zero, confom conditiilor de asigurare, pe teritoriul Romaniei", se precizeaza in anuntul de participare pe care l-am publicat.
 
Viitorii ofertanti vor depune o garantie de participare in cuantum de 100.000 euro. Contractul de leasing va finantat din surse proprii ale CNPR".


  • Cand expira mai exact contractul si cine l-a semnat?

"Contractul de leasing operational, incheiat in perioada in care la conducerea Postei Romane se afla dl. Dan Mihai Toader, se termina la sfarsitul lunii martie 2013. Incepand cu luna aprilie este prevazuta returnarea, pe etape, esalonat intr-un interval de cateva luni, a autovehiculelor achizitionate prin contractul de leasing operational.

Procedura de achizitie de la finalul lunii martie are ca obiectiv asigurarea continuitatii parcului auto al CNPR, in vederea derularii normale a activitatii companiei. Cele 607 autovehicule reprezinta peste 90% din flota operationala", a mai precizat Dan Dumitrescu.

Atasat aveti si documentatia de atribuire la aceasta licitatie din SEAP.

  • Peste 1000 de angajati ai Postei au protestat in aceasta saptamana acuzand lipsa solutiilor de redresare financiara a companiei

Amintim ca tot in aceasta saptamana, peste 1000 de angajati au protestat in Piata Constitutiei, cerand demisia ministrului Comunicatiilor, Dan Nica si a directorului general al Postei Ion Smeeianu, acuzati ca nu vin cu solutii pentru redresarea financiara a companiei, ci doar cu noi taieri salariale si concedieri.

Sindicalistii spun ca in urma discutiilor de pana acum s-au propus noi taieri salariale si disponibilizarea a 1900 de angajati in acest an. Postasii aveau bannere pe care era scris: "Nica, demisia! Nu vinde Posta!" sau "Director general = 8000 euro/luna; Postas = 800 lei/luna".

In replica, conducerea Postei sustine ca protestele sunt lipsite de orice baza reala, admite ca exista discutii preliminare privind situatia pe 2013 dar ca "nu s-a incheiat nici un document care sa ateste existenta unei pozitii ireconciliabile intre parti".





Posta Romana ar urma sa fie privatizata pana la sfarsitul lunii iunie 2013

Potrivit Mediafax, Posta Romana va fi privatizata prin majorare de capital pana la mijlocul lunii iunie, publicarea anuntului de licitatie urmand sa aiba loc pana la finalul lunii februarie, cu conditia aprobarii procedurii de catre Comisia Europeana.

Guvernul va solicita acordul CE pentru privatizarea unei participatii majoritare la compania de stat Posta Romana prin majorare de capital, se arata in scrisoarea de intentie convenita de Guvern cu FMI, document obtinut de Mediafax.

Pana la inceputul lunii aprilie va fi stabilita o lista de investitori eligibili, prin aplicarea unor criterii de pre-eligibilitate. Guvernul va selecta investitorii eligibili pana la mijlocul lunii mai, iar contractul de privatizare va fi semnat pana la mijlocul lunii iunie 2013.

Posta Romana este cel mai mare operator de profil si dispune de o retea teritoriala de aproximativ 7.100 de oficii postale.

Actionarii operatorului sunt Ministerul Comunicatiilor, cu o participatie de 75%, si Fondul Proprietatea, care detine 25% din capital.

In 2011, cifra de afaceri a CNPR a scazut cu 8,7%, la 1,26 miliarde de lei, in timp ce pierderile au urcat cu 50%, la 182,9 milioane de lei, conform datelor Ministerului Finantelor Publice.

Compania avea la sfarsitul lui 2011 datorii totale de 556,9 milioane de lei, iar numarul mediu de salariati a scazut cu peste 2.500, la 32.124 de persoane.


Citeste mai multe despre   
























Material sustinut de Superbrands

Help Net, 19 ani de excelenta pe piata farma

Help Net Farma opereaza una dintre cele mai importante retele de farmacii din Romania si face parte alaturi de Green Net - importatorul si distribuitorul de suplimenti nutritivi si dezvoltatorul lantului exclusivist Beautik Haute Perfumerie, din grupul Farmexim, primul importator si distribuitor de produse farmaceutice din Romania.

5612 vizualizari

  • +7 (11 voturi)    
    posta (Vineri, 15 februarie 2013, 14:28)

    vlad.pe [utilizator]

    La cât de lent se misca Posta Romana (ca ochii mortului) nu se justifica nici o investitie plus ca e ciudat ca la mijloc de februarie realizezi ca iti expira in martie contractul .. niste incompetenti.

    Ultima data cand am primit un pachet din SUA, a durat 5 zile pana a ajuns in Romania si inca 5 pentru a ajunge din Bucuresti la Brasov.

    Posta ar trebui sa subcontracteze FanCurier, DHL sau Cargus daca vor sa devina competitivi, in rest faliment placut, eu m-am saturat sa le acopar datoriile.
    • +6 (8 voturi)    
      mda (Vineri, 15 februarie 2013, 14:52)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      da... si posta imi ia 7 lei pentru un pachet de 1kg cu retur cu tot

      in timp ce fancurier imi ia 35 lei pentru acelasi servici, deci calculeaza si tu :D

      intr-adevar pachetul prin posta face si 5 zile, spre deosebire de fancurier care face 1 zi

      dar 60% din romani nu au bani sa dea pe curieri, asa ca apeleaza la posta.

      unde mai pui ca la oficiile postale se platesc toate facturile... curent, gaz, internet, rate la banci.. etc

      daca te duci la BRD sau BCR sa platesti o factura de curent... stai jumatate de ora din cauza functionarelor care se misca cu viteza melcului turbat :)
      • +3 (3 voturi)    
        la bcr (Vineri, 15 februarie 2013, 14:56)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        mai nou iti iau comision 8 lei..cica sa faci bine s aiti pui net acasa..asta e chiar incurajant pentru un pensionar care abia aude si vede !!!
    • 0 (4 voturi)    
      esti norocos (Vineri, 15 februarie 2013, 14:58)

      mmmircea [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      eu am trimis ceva din Bucuresti pe 27 Decembrie si a ajuns la Cta pe 8 Ianuarie.
    • +3 (7 voturi)    
      Eu am trimis o scrisoare prioritara innterurban (Vineri, 15 februarie 2013, 15:08)

      Andy500 [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      ..pe 6 februarie si n-a ajuns nici acum.
      Deci FALIMENT PLACUT Postei Romane!
      Prefer sa dau 20RON unui privat si sa stiu ca ajunge cand zic ei ca ajunge. Altfel aleg alt privat. E simplu.

      PS: Timpul TEORETIC de parcurs pt o scrisoare simpla prioritara e de z+1 (adica maxim 2 zile lucratoare), la Posta Romana.
      • +1 (1 vot)    
        niste hoti (Vineri, 15 februarie 2013, 16:26)

        gazpefoc [utilizator] i-a raspuns lui Andy500

        Ia incercati sa comandati ceva de pe amazon.co.uk care trimite prin posta. daca va ajunge sa va considerati norocosi. in schimb, altfel e de la amazon.de care trimite prin DHL.
        • +1 (1 vot)    
          deci (Vineri, 15 februarie 2013, 16:49)

          tudorr [utilizator] i-a raspuns lui gazpefoc

          Amazon e cam un mall cu mai multe magazine daca nu te-ai prins...magaziul respectiv iti trimite cu ce lucreaza el...a fost doar ghinion
          • 0 (2 voturi)    
            mai documenteaza-te... (Vineri, 15 februarie 2013, 22:14)

            Y [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

            Se refera la Amazon ca si vanzator, nu la celelalte magazine de pe Amazon.

            Sunt de acord ca cei de la posta sunt incompetenti. De cateva ori cand am primit colete, m-au rugat frumos sa vin a doua zi ca e greu sa gaseasca coletul. Poate pana a doua zi se rezolva de la sine...

            Ca idee, transportul coletelor care ajung prin Cargus/DHL din germania costa la fel ca si transportul prin posta.
  • +1 (1 vot)    
    de ce, de ce? (Vineri, 15 februarie 2013, 16:25)

    un dac [utilizator]

    pai cum de ce? tu sa mai ai doar cateva luni la sefia unei institutii care urmeaza sa se privatizeze, ce ai face? pai ori suntem corecti, ori ipocriti. normal ca ai cumpara masini, sa manaca si gura ta ceva:-)

    pai nu ar fi mai simplu sa prelungeasca contractul de leasing pentru inca 6 luni, ca noii proprietari sa-si dea si ei cu parerea despre cum sa cheltuiasca 6,6 milioane de euro. e totusi o suma.
    Nenea ala de a semnat contractul de leasing o fi si el pe la puscarie pe undeva? sau sta bine mersi cu cei 5% (minim) cat este comisionul pentru flote?
  • +1 (1 vot)    
    nu este nimic nou sub soare (Duminică, 17 februarie 2013, 9:53)

    vasinec [utilizator]

    Problema postei nu este fostul director general (Dan Mihai Toader), pe care-l tot arunca actuala conducere (care este, de fapt, aceeeasi cu exceptia directorului). Pentru incheierea de contracte paguboase sunt vinovate multe persoane care au activat si activeaza in conducerea postei.
    Lucrurile se vor repeta. Aceeasi reavointa si/sau incopetenta se vor manifesta in continuare. Conducerea este aceeasi.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică