Posta Romana organizeaza la sfarsitul lunii martie o licitatie pentru achizitionarea in leasing financiar a 607 masini noi si/sau second-hand, valoarea contractului pentru urmatorii trei ani fiind estimata la 6,64 milioane de euro (fara TVA), conform unui anunt publicat in aceasta saptamana in SEAP. De ce? Conducerea Postei a comunicat catre HotNews.ro ca urgenta este data de faptul ca la sfarsitul lunii martie anul acesta expira un contract de leasing operational incheiat in 2008 cu Porsche Mobility si va fi obligata sa returneze in etape toate cele 727 masini inchiriate, si care reprezinta cea mai mare parte a parcului auto operational.

Parcul auto al Postei RomaneFoto: Posta Romana

Licitatia publicata pe 13 februarie in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP) nu contine in documentatia de atribuire motivatia pentru care Posta Romana vrea sa cumpere aceste masini.

HotNews.ro a solicitat vineri Postei Romane sa ofere aceste explicatii, iar raspunsul a fost de-a dreptul surprinzator. Practic, incepand cu luna aprilie din acest an Posta este nevoita sa returneze, pe etape, esalonat intr-un interval de cateva luni, peste 90% din flota auto operationala.

Redam mai jos explicatiile oferite deDan Dumitrescu, Sef Birou Relatii Publice in Posta Romana:

"La finele anului 2008, Posta Romana a atribuit Porsche Mobility, in urma unei licitatii, un contract de finantare in leasing operational a unui numar de 613 autoutilitare de tip furgon si autosasiu si 114 autoturisme.

Contractul a fost incheiat pentru suma de 78,02 milioane de lei, fara TVA (circa 20 de milioane de euro), pentru o perioada de patru ani. Prin acel contract, CNPR isi asigura flota auto pentru perioada 2009-2013.

In principiu, contractele de leasing operational ofera, contra cost, oportunitatea externalizarii serviciilor de mentenanta si a gestionarii costurilor legate de administrarea parcului auto. Compania de leasing ar trebui sa preia toate responsabilitatile aferente autovehiculelor ce fac obiectul contractului de leasing operational, respectiv plata taxelor, reparatiile, intretinerea sau chiar schimbarea anvelopelor.

Din pacate, CNPR nu a beneficiat de astfel de avantaje. Mai mult, compania si-a asigurat administrarea parcului auto prin creearea unei structuri organizatorice dedicate, atat la nivelul administratiei centrale, cat si in teritoriu. De asemenea, Posta Romana a suportat toate costurile legate de reparatii, intretinere, schimb de anvelope etc.

La expirarea contractului, CNPR este obligata sa returneze integral toate masinile.

Ca urmare a acestei stari de fapt, CNPR va organiza, la finele lunii martie, o licitatie pentru achizitionarea in leasing financiar a unui numar de 607 autovehicule, noi si/sau second-hand, valoarea contractului pentru urmatorii trei ani fiind estimata la 6,64 milioane de euro, fara TVA. Se dorescte achizitionarea a 516 autoutilitare tip furgon, 82 de masini cu autosasiu si 9 remorci.

"La finalul perioadei de leasing, achizitorul urmeaza sa-si exercite dreptul de optiune in sensul de a dobandi proprietatea asupra obiectelor in leasing (...). Asigurarea CASCO pentru autovehicule, parte a contractului de leasing, va acorda despagubiri pentru avarii in stationare sau in mers, cu fransiza zero, confom conditiilor de asigurare, pe teritoriul Romaniei", se precizeaza in anuntul de participare pe care l-am publicat.

Viitorii ofertanti vor depune o garantie de participare in cuantum de 100.000 euro. Contractul de leasing va finantat din surse proprii ale CNPR".

  • Cand expira mai exact contractul si cine l-a semnat?

"Contractul de leasing operational, incheiat in perioada in care la conducerea Postei Romane se afla dl. Dan Mihai Toader, se termina la sfarsitul lunii martie 2013. Incepand cu luna aprilie este prevazuta returnarea, pe etape, esalonat intr-un interval de cateva luni, a autovehiculelor achizitionate prin contractul de leasing operational.

Procedura de achizitie de la finalul lunii martie are ca obiectiv asigurarea continuitatii parcului auto al CNPR, in vederea derularii normale a activitatii companiei. Cele 607 autovehicule reprezinta peste 90% din flota operationala", a mai precizat Dan Dumitrescu.

Atasat aveti si documentatia de atribuire la aceasta licitatie din SEAP.

  • Peste 1000 de angajati ai Postei au protestat in aceasta saptamana acuzand lipsa solutiilor de redresare financiara a companiei

Amintim ca tot in aceasta saptamana, peste 1000 de angajati au protestat in Piata Constitutiei, cerand demisia ministrului Comunicatiilor, Dan Nica si a directorului general al Postei Ion Smeeianu, acuzati ca nu vin cu solutii pentru redresarea financiara a companiei, ci doar cu noi taieri salariale si concedieri.

Sindicalistii spun ca in urma discutiilor de pana acum s-au propus noi taieri salariale si disponibilizarea a 1900 de angajati in acest an. Postasii aveau bannere pe care era scris: "Nica, demisia! Nu vinde Posta!" sau "Director general = 8000 euro/luna; Postas = 800 lei/luna".

In replica, conducerea Postei sustine ca protestele sunt lipsite de orice baza reala, admite ca exista discutii preliminare privind situatia pe 2013 dar ca "nu s-a incheiat nici un document care sa ateste existenta unei pozitii ireconciliabile intre parti".

Posta Romana ar urma sa fie privatizata pana la sfarsitul lunii iunie 2013

Potrivit Mediafax, Posta Romana va fi privatizata prin majorare de capital pana la mijlocul lunii iunie, publicarea anuntului de licitatie urmand sa aiba loc pana la finalul lunii februarie, cu conditia aprobarii procedurii de catre Comisia Europeana.

Guvernul va solicita acordul CE pentru privatizarea unei participatii majoritare la compania de stat Posta Romana prin majorare de capital, se arata in scrisoarea de intentie convenita de Guvern cu FMI, document obtinut de Mediafax.

Pana la inceputul lunii aprilie va fi stabilita o lista de investitori eligibili, prin aplicarea unor criterii de pre-eligibilitate. Guvernul va selecta investitorii eligibili pana la mijlocul lunii mai, iar contractul de privatizare va fi semnat pana la mijlocul lunii iunie 2013.

Posta Romana este cel mai mare operator de profil si dispune de o retea teritoriala de aproximativ 7.100 de oficii postale.

Actionarii operatorului sunt Ministerul Comunicatiilor, cu o participatie de 75%, si Fondul Proprietatea, care detine 25% din capital.

In 2011, cifra de afaceri a CNPR a scazut cu 8,7%, la 1,26 miliarde de lei, in timp ce pierderile au urcat cu 50%, la 182,9 milioane de lei, conform datelor Ministerului Finantelor Publice.

Compania avea la sfarsitul lui 2011 datorii totale de 556,9 milioane de lei, iar numarul mediu de salariati a scazut cu peste 2.500, la 32.124 de persoane.