Grupul UTI a castigat in luna februarie din acest an un nou contract de servicii de extindere a Sistemului Electronic de Achizitii Publice (SEAP) in valoare de aproape un milion de euro (3,37 milioane lei - fara TVA), conform unui anunt de atribuire publicat miercuri in acest sistem. Contractul, finantat cu fonduri UE, a fost atribuit dupa solutionarea mai multor contestatii. SEAP a fost dezvoltat si implementat in 2002 de un consortiu format din UTI Systems, HP, Microsoft si Total Soft si a costat la vremea respectiva 4,5 milioane euro. De atunci, UTI a castigat mai multe contracte de extindere a serviciilor din SEAP.

Tiberiu UrdareanuFoto: AGERPRES
  • UTI este controlata de omul de afaceri Tiberiu Urdareanu, unul dintre liderii UNPR

La data de 25 februarie din acest an, CNMSI, centru national aflat in subordinea Ministerului pentru Societatea Informationala (MSI), a atribuit catre grupul UTI un contract in valoare de 3,37 milioane lei (fara TVA) pentru "servicii de extindere S.E.A.P. prin trecerea la un sistem dinamic si oferirea facilitatii de interoperabilitate pentru utilizatorii sistemului". Proiectul va fi implementat in 12 luni incepand de la data atribuirii contractului.

Totul s-a facut in urma unei licitatii deschise initiate in luna octombrie 2012. Valoarea initiala estimata a contractului a fost de 3,39 milioane lei (fara TVA)

De altfel, HotNews.ro a semnat in luna octombrie a anului trecutatat demararaea acestei licitatii cat si faptul ca pe 4 octombrie 2012, Ministerul Comunicatiilor (MCSI) atribuise deja catre grupul UTI prin negociere fara anunt de participare un contract de 933.000 de lei (fara TVA), fonduri publice - un contract de "dezvoltare SEAP".

Un alt contract de extindere a serviciilor din SEAP a fost atribuit tot direct catre UTI fara un anunt de participare in anul 2011. Astfel, HotNews.ro scria in luna noiembrie 2011 ca Ministerul Comunicatiilor a atribuit prin negociere fara anunt de participare catre UTI Systems un contract de peste 3,5 milioane de lei (fara TVA), fonduri publice, pentru extinderea sistemului electronic de achizitii publice - SEAP. Motivul invocat: Lucrarile / produsele / serviciile pot fi furnizate numai de un anumit ofertant, din motive legate de protejarea unor drepturi de exclusivitate.

Din anuntul acestui contract publicat la acea data in SEAP reiesea faptul ca extinderea acestui sistem avea la baza, printre altele, si aparitia unor noi reguli la achizitiile publice prin SEAP, in urma carora o licitatie nu mai poate fi anuntata pana ce documentatia de atribuire nu primeste avizul ANRMAP.

Revenind, licitatia lansata in luna octombrie 2012 a fost castigata tot de UTI. Bineinteles in urma mai multor contestatii, care au fost solutionate de catre Consiliul National pentru Solutionarea Contestatiilor (CNSC). Una dintre acestea a fost formulata in luna octombrie 2012 de catre firma Softline International SRL care acuza printre altele existenta in caietul de sarcini a unor conditii care ar avantaja grupul UTI.

Vezi decizia CNSC in cele doua documente atasate.

Care sunt noile servicii promise pentru SEAP in acest nou contract

Documentatia contractului atribuit in luna februarie a acestui an indica si serviciile noi care vor fi implementate in SEAP, astfel:

1. Serviciul de management al planurilor/programelor anuale de achizitii publice: Serviciul trebuie sa ofere autoritatilor contractante posibilitatea publicarii planurilor/programelor anuale de achizitii publice elaborate de acestea pe parcursul unui an bugetar.

2. Sistemul de achizitie dinamic: Acest serviciu urmareste extinderea proceduriilor de achizitie disponibile in acest moment in SEAP. Sistemul de achizitii dinamic este o procedura de achizitie care se defasoara in intregime electronic, este limitata in timp si deschisa pe intreaga sa durata oricarui operator economic care indeplineste criteriile de calificare si evaluare si care a prezentat o oferta orientativa conforma cu cerintele caietului de sarcini.

3. Serviciul dosarul companiei: Acest serviciu va permite oricarei entitati autorizate, implicate in fluxul achizitiilor publice (autoritati contractante, operatori economici, sisteme informatice de eProcurement, terte parti implicate) obtinerea unei colectii de documente continand atestari, certificari, declaratii pe proprie raspundere, etc. ale unui operator economic participant in acest flux.

4. Dosarul electronic al achizitiei: Acest serviciu reprezinta un instrument de gestionare si control a tuturor informatiilor generate pe parcursul fluxului de derulare a unei proceduri de achizitie publica. Dosarul electronic al achizitiei va putea fi folosit de autoritatile contractante ca un mijloc de evidenta a procedurilor de achizitii.

5. Servicul de marcare temporala pentru documente: Acest serviciu va realizeza marcarea temporala a tuturor documentelor vehiculate in cadrul sistemului de achizitii publice. Este serviciul suport pentru alte servicii/module din cadrul SEAP.

6. Serviciu de management documente si workflow securizat: Acest serviciu joaca rol de suport pentru alte servicii/module din cadrul SEAP si este un instrument de management al documentelor si workflow securizat, ce asigura circulatia documentelor conform fluxurilor definite.

Mai multe detalii in Caietul de Sarcini atasat acestui articol.