​TP-Link, unul dintre cei mai mari producatori chinezi de echipamente de retea din lume, cu afaceri de 1,4 miliarde dolari si 12.000 angajati in 2012, a anuntat miercuri deschiderea unui centru regional in Bucuresti care va asigura distributia si suportul tehnic pentru produsele vandute in sapte tari din Europa de Sud-Est, inclusiv Romania. Pentru primul an de functionare a depozitului regional, TP-LINK estimează livrări de cel putin 1,5 milioane de unităti, dintre care aproximativ 35% vor fi destinate pietei locale. Valoarea investitiei nu a fost facuta publica.

Hermes Song, directorul general al TP-Link RomaniaFoto: Hotnews

Compania TP-LINK este prezenta pe piata romaneasca din 2007, prin trei distribuitori oficiali: Network One Distribution, Mondo Plast si Royal Computers, iar anul trecut a vandut 324.000 de echipamente de retea, conform declaratiilor oficialilor companiei.

  • "Romania este a doua cea mai importanta piata dupa vanzarile de echipamente de retea din Europa de Est, dupa Polonia si a cincea la nivel global in functie de viteza de Internet. Astfel, decizia deschiderii unui birou local si a unui centru logistic aici se datoreaza atat potentialului extraordinar de dezvoltare pe care piata locala il are, cat si pozitiei geografice care faciliteaza interactiunea cu distribuitorii si clientii nostri din regiune. In plus, piata a ajuns la maturitate, iar conectarea la internet si accesul rapid la informatii au devenit servicii disponibile pentru marea parte a populatiei", a declarat Hermes Song, directorul general al TP-LINK Romania.

In prezent, 80% din vanzarile producatorului chinez in Romania sunt reprezentate de routere wireless, segment de produs pe care compania detine o cota de piata estimata la 55%.

  • "Anul trecut, TP-LINK a inregistrat o crestere cu 30% a cifrei de vanzari in conditiile in care livrarile au fost facute exclusiv prin distribuitori. Avand prezenta direct, crestem, practic, disponbilitatea  produselor noastre atat pe segmentul consumer, cat si SoHo/IMM-uri ceea ce se va concretiza intr-un avans de 50% al livrarilor. Pe termen mediu, ne propunem sa atragem cel putin un client ISP sau telecom. In contextul diversificarii portofoliului de clienti, avem in vedere investitii atat in servicii de suport pentru clientii finali prin intermediul unui call-center, dar si traininguri si programe online de suport pentru clientii companii", a declarat Bogdan Mihalcea, director de vanzari TP-LINK pentru Romania.

Acesta a precizat ca in prezent compania are pe piata locala 10 angajati. Mihalcea a mai spus ca serviciul de call - center va fi deschis spre sfarsitul anului 2013. In Polonia, departamentul de call-center are 10 angajati.

In 2012, piata locala de echipamente de retea pentru segmentul consumer si SoHo s-a cifrat la 20 de milioane de dolari, din care 15 milioane de dolari au reprezentat vanzarile de echipamente wireless routing, potrivit estimarilor companiei. Pentru anul in curs, TP-LINK anticipeaza o crestere moderata a pietei, de aproximativ 10%.

TP-LINK este producator global de echipamente de retea pentru clienti SOHO si IMM-uri si furnizorul numarul 1 pe segmentul WLAN si CPE in banda larga la nivel mondial. Produsele TP-LINK sunt disponibile in peste 120 de tari si deservesc zeci de milioane de clienti. Cu sediul la Shenzen, TP-LINK deruleaza activitati de cercetare si dezvoltare de produs, dar si productie in doua fabrici in China.