Guvernul a hotarat sa vanda actiunile pe care le mai detine statul roman la Romtelecom / Compania a obtinut un profit de peste 312,6 milioane de lei in 2012

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Miercuri, 24 iulie 2013, 18:52 Economie | Telecom

Sediu Romtelecom
Foto: AGERPRES
 documente
(24 Iul 2013) PDF, 205KB
(24 Iul 2013) PDF, 134KB
Guvernul a adoptat in sedinta de miercuri, 24 iulie, o Hotarare care prevede reluarea finalizarii procesului de privatizare a Romtelecom prin vanzarea pachetului minoritar de actiuni pe care Statul Roman, prin Ministerul pentru Societatea Informationala (MSI), le detine in companie, a anuntat miercuri Ministerul pentru Societatea Informationala. Aceste actiuni au o valoare nominala de 10 lei fiecare, echivalentul sumei de 146.460.920 lei, reprezentand in total 45,99% din capitalul social al Romtelecom. Finalizarea procesului de privatizare este considerata oportuna in contextul economic actual si al profitabilitatii companiei care in anul 2012 a inregistrat un profit de 312.633.865 lei la o cifra de afaceri de 2.728.800.306 lei, mentioneaza Ministerul.

Hotararea de Guvern a fost precedata de aprobarea unui Memorandum pe aceeasi tema.

Hotararea prevede selectarea de catre Ministerul pentru Societatea Informationala, in conditiile legii, a unui consultant specializat, banca de investitii sau consortiu format dintr-o banca de investitii si consultant juridic, care sa aiba capacitatea de a presta si servicii de investitii financiare pe piata de capital in vederea finalizarii privatizarii companiei Romtelecom.

Atributiile consultantului vor consta in acordarea de asistenta specializata, inclusiv juridica,  pe tot parcursul procesului de privatizare, elaborarea tuturor documentelor si efectuarea tuturor proceselor a caror necesitate apare pe parcursul procesului de privatizare, inclusiv cele care au menirea de a optimiza procesul de privatizare ( divizari, fuziuni, conversie etc.), elaborarea strategiei de privatizare si propunerea metodei de privatizare. Cheltuielile de privatizare constand in plata consultantului, pregatirea si realizarea privatizarii etc. urmeaza sa fie suportate de la bugetul de stat, in functie de sumele aprobate cu aceasta destinatie in bugetul Ministerului pentru Societatea Informationala.

In vederea organizarii procesului de selectie, a evaluarii ofertelor consultantilor si a selectarii consultantului, conform etapelor prevazute in OG 34/2006, Ministerul va constitui o comisie avand un secretariat tehnic, a carei structura, componenta, atributii si drepturi, mod de  lucru se vor stabili prin ordin de ministru. Toate cheltuielile legate de remunerarea comisiei de evaluare si selectare a consultantului pentru intreaga activitate desfasurata  vor fi suportate de catre Ministerul pentru Societatea Informationala, in limitele sumele bugetului aprobat cu aceasta destinatie in cadrul bugetului MSI, la finalizarea procesului de vanzare a actiunilor Romtelecom S.A., din sumele incasate din vanzarea acestora.

Finalizarea procesului de privatizare este considerata oportuna in contextul economic actual si al profitabilitatii companiei care, iar in anul 2012 a inregistrat un profit de 312.633.865 lei la o cifra de afaceri de 2.728.800.306 lei. Totodata, prin acordurile stand-by de tip preventiv incheiate cu FMI, privatizarea intra in categoria masurilor elaborate prin reformele structurale menite sa asigure cresterea economica, considerandu-se ca o incredere sporita in randul investitorilor, cuplata cu privatizarile planificate in cadrul programului, vor aduce noi investitii straine directe (ISD) si intrari de capital bancar.

  • "Este a treia oara cand statul demareaza procesul de finalizare a privatizarii Romtelecom, insa, de data aceasta o vom duce la bun sfarsit, intr-un mod profesionist si transparent si ne vom focaliza pe obtinerea celor mai bune rezultate. Credem ca vanzarea de actiuni si iesirea Statului Roman din actionariat, avand in vedere ca investitorul privat detine majoritatea actiunilor, este varianta viabila, din toate punctele de vedere. In acest moment, optiunea noastra principala de privatizare este cea legata de listarea actiunilor la bursa din Bucuresti. Consultantul selectat ne va ajuta insa sa identificam metoda optima de finalizare a privatizarii Romtelecom, care sa permita maximizarea profitului pentru Statul Roman", a declarat Dan Nica, ministrul pentru Societatea Informationala.

Din Nota de Fundamentare la acest act normativ (vezi documentul atasat):

  • "Impactul macroeconomic: Procesul de privatizare derulat de Ministerul pentru Societatea Informationala determina diminuarea implicarii statului in activitatea de administrare a societatii, suplimentarea veniturilor bugetului de stat, precum si la dezvoltarea sectoarelor strategice ale economiei nationale.
  • Impactul asupra mediului de afaceri: Influentele asupra mediului de afaceri sunt pozitive ca urmare a crearii premiselor de dezvoltare a sectoarelor strategice ale economiei nationale si se pot manifesta atat pe orizontala, cat si pe verticala.
  • Impactul social: Administrarea eficienta a participatiilor statului creeaza premisele mentinerii locurilor de munca in sectoarele economiei nationale.
  • Actul normativ nu se refera deloc la impactul financiar asupra bugetului general consolidat, atat pe termen scurt, pentru anul curent, cat si pe termen lung (5 ani)".

Actiunea de finalizare a procesului de privatizare al S.C. Romtelecom S.A. a demarat initial in anul 2005. In anul 2008, Ministerul Comunicatiilor si Societatii Informationale a reluat actiunile de finalizare a privatizarii S.C. Romtelecom S.A., dupa publicarea H.G. 201/2008 pentru modificarea si completarea H.G.  nr. 727 din 14 iulie 2005 privind unele masuri pentru finalizarea privatizarii Societatii Comerciale 'Romtelecom' S.A., dar acestea nu au avansat.

Situatia financiara a Romtelecom in ultimii 3 ani releva faptul ca in anul 2010 s-a inregistrat o pierdere de 232.024.620 lei la o cifra de afaceri de 3. 027.936 160 lei , in anul 2011 pierderea se ridica la 884.642.871 lei pentru o cifra de afaceri de  2.803.772.314 lei, in timp ce in anul 2012 s-a inregistrat un profit de 312.633.865 lei la o cifra de afaceri de 2.728.800.306 lei.

  • Guvernul PD-L a esuat in incercarea de a vinde actiunile detinute de stat la Romtelecom catre actionarul majoritar - grupul elen OTE

Amintim ca in luna noiembrie a anului 2010, statul roman (guvernarea PD-L) a anuntat ca intentioneaza sa valorifice pachetul de actiuni de 46% detinut in cadrul Romtelecom si i-a invitat pe reprezentantii OTE, actionarul majoritar in cadrul operatorului, sa vina cu o oferta de pret in acest sens pana la sfarsitul lui 2010.

Dupa mai multe amanari, la sfarsitul lunii mai a anului 2011, grupul OTE a transmis statului roman ca nu poate inainta o oferta pentru actiunile Romtelecom, din motive ce tin de continuarea crizei economice din regiune si din Grecia si de actuala strategie financiara a companiei OTE de a reduce expunerea sa la datorii.

In acelasi timp, OTE a propus autoritatilor romane demararea imediata a operatiunilor de fuzionare dintre Romtelecom si Cosmote si a spus ca va asista Guvernul daca va dori sa listeze pe bursa actiunile detinute la Romtelecom.

Pe 1 iulie 2011, Ministrul Comunicatiilor, Valerian Vreme (PD-L), anunta chiar ca a obtinut un acord scris cu actionarul majoritar pentru listarea actiunilor Romtelecom pe bursa in 12 luni, cu termene foarte clare. Vezi si comunicatul oficial al MCSI dat pe 1 iulie 2011.

Pe 5 august 2011, s-a anuntat ca Stoica si Asociatii este firma de avocatura selectata de Romtelecom pentru a oferi consultanta in procesul de evaluare a principalelor optiuni ale actionarilor (fie fuziunea dintre Romtelecom si Cosmote si listarea noii entitati la bursa sau listarea directa a Romtelecom la bursa). Procedura de selectare a fost facuta de Romtelecom in baza acordului dintre actionarii sai, OTE si MCSI, din 1 iulie 2011.

Tot atunci, se preciza ca in perioada urmatoare, Romtelecom va proceda la selectarea si angajarea bancii de investitii de reputatie internationala, care va realiza studiul privind optiunile mentionate mai sus, care ar urma sa fie finalizat in decembrie 2011.

Pe 9 septembrie 2011, Romtelecom anunta ca Morgan Stanley este banca de investitii aleasa pentru evaluarea beneficiilor procesului propus de fuziune Romtelecom - Cosmote si listare la bursa fata de celelalte optiuni posibile. Banca a fost aleasa in urma procesului de selectie organizat de Romtelecom si a aprobarii rezultatului de catre Adunarea Generala a Actionarilor companiei.

  • "Selectia s-a realizat pe baza acordului dintre accionarii Romtelecom, OTE si MCSI (n.a ministerul Comunicatiilor), din 1 iulie 2011, de a angaja consultanti pentru procesul de evaluare a principalelor optiuni ale actionarilor (fie fuziunea dintre Romtelecom si Cosmote si listarea noii entitati la bursa sau listarea directa a Romtelecom la bursa sau orice alte optiuni posibile). Aceasta banca va incepe negocierea contractului aferent cu Romtelecom", se arata in anuntul operatorului facut la acea data.

Conform informatiilor companiei, in acest proces de selectie au fost invitate primele patru banci de investitii din topul mondial pentru astfel de servicii (JP Morgan, Morgan Stanley, Goldman Sachs si Merrill Lynch Bank of America).

Analiza realizata de Morgan Stanley urma sa indice care ar fi cea mai buna solutie pentru actionari si sa stea la baza deciziei finale. De atunci si pana in prezent nu s-a mai auzit nimic despre rezultatele studiului Morgan Stanley.

Actionarii Romtelecom sunt OTE - principalul operator de telecomunicatii din Grecia - cu 54,01% - si Ministerul Comunicatiilor (MCSI) - 45,99%. Grupul elen OTE controleaza in Romania companiile Cosmote si Romtelecom. Grupul german de comunicatii Deutsche Telekom este actionarul majoritar al OTE cu o participatie de 40% din actiuni.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

4493 vizualizari

  • +3 (11 voturi)    
    Privatizarea Romtelecom trebuie aprobata de CSAT (Miercuri, 24 iulie 2013, 19:09)

    dumitrica [utilizator]

    Daca privatizarea CFR Marfa trebuie aprobata de CSAT atunci si finalizarea privatizarii Romtelecom trebuie supusa aceleiasi proceduri!
    • +14 (14 voturi)    
      de ce sa vinzi (Miercuri, 24 iulie 2013, 20:17)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      daca ai atata profit? e chiar foamea la psd/usl atat de mare?
      • +8 (8 voturi)    
        este intradevar o idiotenie (Joi, 25 iulie 2013, 8:18)

        Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui nahir

        sunt pentru privatizarea tuturor societatilor de stat dar statul sa ramana neaparat cu minim 35 - 45% din societate !!!

        mai ales cele cu profit !


        degeaba primeste acum o suma de bani o singura data cand ar fi stransa din profit parte in doar 5 ani !!


        acesti idioti de politicieni ai romaniei ne vand viitorul, si sansa unor bani la buget pentru a acoperi deficitul de fonduri de pensii !

        niste animale.
        • -2 (2 voturi)    
          lol (Joi, 25 iulie 2013, 12:36)

          Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

          clar ca guvernul e vinovat ca nu se privatizeaza o companie cand stergand datoriile pentru ca nimeni nu o vrea altfel si de asemenea mai ales cand are profit cand acei bani ar ajuta bugetul. Sunt de acord ca privatizarile trebuiesc facute cum este convenit cu FMI, dar nu pentru companiile care sunt pe pierdere sau pe profit, ma intelegeti? Va intelegeti?
    • +8 (8 voturi)    
      Nu asta e treaba CSAT (Miercuri, 24 iulie 2013, 22:10)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      Nu are de ce sa aprobe privatizarii. E treaba unuiguvern serios.
  • +17 (17 voturi)    
    cum va fi privatizarea (Miercuri, 24 iulie 2013, 19:17)

    nash pandelica [utilizator]

    cu dedicatie, unui comparator strategic ?
    gfr nu e interesat ?

    daca se vor vinde pe parchetul bursei, este aproape ok.
    daca se vinde cu ridicata, pe sub masa, atunci e tipic.
    • -2 (2 voturi)    
      lol (Joi, 25 iulie 2013, 12:38)

      Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

      este aproape ok pe bursa, ok 'full' era daca vinzarea pe bursa o facea opozitia?
  • +27 (27 voturi)    
    Statul da cu piciorul la 32 mil Euro/an profit net (Miercuri, 24 iulie 2013, 19:23)

    dumitrica [utilizator]

    - Profit total Romtelecom = 312.6 mil. lei = 71 mil. Euro
    - Actiuni detinute de stat la Romtelecom = 46%

    Profitul statului de pe urma Romtelecom este 46% din cele 71 mil. Euro adica 32 mil. Euro, bani la care tara vrea sa dea cu piciorul prin privatizarea totala a acestei companii de telecomunicatii!

    Ca o comparatie,
    Profitul obtinut de Romania de pe urma Romtelecom in 7 ani este mai mare decit suma de 202 mil. Euro cu care se intentioneaza vinzarea, printre altele, a celor 900 locomotive si 39000 vagoane ale CFR Marfa.
    • +15 (15 voturi)    
      Nota de plata (Miercuri, 24 iulie 2013, 20:33)

      skolko [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      Acesta este pretul recunoasterii guvernului ponta in cancelariile occidentale, dupa ce a venit la putere printr-o lovitura de stat!
      • +5 (7 voturi)    
        Complectare (Miercuri, 24 iulie 2013, 23:01)

        ty [utilizator] i-a raspuns lui skolko

        Acesta este unul din preturile recunoasterii guvernului ponta in diferite cancelarii, dupa ce a venit la putere printr-o lovitura de stat!
        De cele 380 mil dolari facut cadou in Kazahstan am aflat. Altele le vom afla in timp.
    • 0 (4 voturi)    
      simplu (Joi, 25 iulie 2013, 3:00)

      invalidprotocol [utilizator] i-a raspuns lui dumitrica

      Nu cred ca e asa simplu pentru ca profitul nu se duce 100% la actionari, mai e folosit si pentru investitii. Iar Romtelecom trebuie sa bage bani la greu ca sa tina pasul cu RDS, UPC etc...

      In plus au avut profit de abia in acest an, dupa ce in ultimii 2 ani au fost cu peste 1 miliard pe minus (conform articolului, adica 232.024.620 in 2010 si 884.642.871 in 2011).

      Si acum o intrebare buna pentru BAC 2014, varianta asta mai lejera: daca in doi ani pierzi peste 1 miliard si in altul castigi 300 de milioane, cam cu cati bani ramai?
      • +2 (2 voturi)    
        Sau (Joi, 25 iulie 2013, 11:15)

        Xtrek [utilizator] i-a raspuns lui invalidprotocol

        pierderile de peste 1 miliard au fost doar o momeală ca să se justifice vânzarea cât mai ieftină a acțiunilor statului?
      • -1 (1 vot)    
        lol (Joi, 25 iulie 2013, 12:40)

        Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui invalidprotocol

        domnule nu ne mai aburi cu cifre aici, spune drept, tii cu Ponta sau Basescu sa stim cum te votam
  • +17 (17 voturi)    
    Si Romtelecom vinde cladirile (Miercuri, 24 iulie 2013, 19:39)

    ovidiu35 [utilizator]

    Grecii corupti asta ssteapta. Au inceput sa vanda din cladirile, majoritatea centrale in toate localitatile tarii.Doar pe palatul telefoanelor vor 50 milioane de Euro. asteapta insa ca prostul de stat roman, reprezentat de plagiatorul Viorel sa vanda participatia, pe urma din ce iau pe o cladire platesc datoria si le mai si ramane sa dea compensatorii la cei 3000 de oameni pe care ii au de concediat anul acesta....:)
    • +10 (10 voturi)    
      ai dreptate si nu ai (Miercuri, 24 iulie 2013, 20:38)

      minos [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu35

      Pana la urma ce sa faca cu fostele centrale? sa le tina goale? tehnologia s-a schimbat, ce se intampla in sutele de centrale din tara, acum incape intr-o camera cu servere. Greseala este ca pachetul nu trebuie vandut, trebuie pastrat pentru ca pe termen lung aduce mai multi bani la buget decat din vanzare. De altfel, Dumitrica a facut un calcul simplu mai sus, ce dovedeste acest luc ru. Statul trebuie sa pastreze actiunile din societatile foarte profitabile, cum ar fi Romtelecom, Petrom.
    • +5 (5 voturi)    
      nu-s bani! (Miercuri, 24 iulie 2013, 22:37)

      cinic [utilizator] i-a raspuns lui ovidiu35

      cel mai cinstit si competent de guvern are dupa 6 luni o GAURA de vreo 6 miliarde de roni! Kanci rectificare pozitiva! Asa ca vinde gaina cu oua de aur (a incasat per 2012 inafara de taxe si impozite si 46% din profitul net, adica cam 150 milioane ron.). Un investitor normal, neotravit cu marxism tip Ilici nu ar vinde!
  • +12 (12 voturi)    
    VINDEM TOT ! (Miercuri, 24 iulie 2013, 19:50)

    marki [utilizator]

    HOTNEWS, prezentati o situatie a sectorului de stat din tarile puternice ale Europei. Noi vindem tot, fara nici un calcul de eficienta,la discretia unor politicieni care nu se gandesc la viitorul acestei tari. Se plang ca nu au bani la buget in conditiile in care privatizeaza tot, fara clauze serioase in interesul romanilor. Privatizarea facuta aiurea a bagat in saracie zeci de orasele unde oamenii traiesc ca ramele. Exp.Copsa Mica, Tarnaveni,Capia Turzii, Ocna Muresului,Marasesti,Ramnicul Sarat, Valea Calugareasca, Urziceni, Petrosani, Anina si multe altele.Privatizarea facuta fara cap a dus totul in ruina si dezastru.Cat se mai continua ?
    • +6 (6 voturi)    
      eficienta (Miercuri, 24 iulie 2013, 21:49)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui marki

      se vede doar in buzunarele celor care sunt la butoane.
      ca pe vremea lui nastase.
      astia atenteaza la siguranta statului (care suntem noi, plebea). dar cine sa-i ancheteze? ei pe ei insisi??? asta ar fi culmea!!!
    • +1 (1 vot)    
      lol (Joi, 25 iulie 2013, 12:42)

      Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui marki

      adaugati si o situatie a sectorului de stat din corea de nord caci ei nu isi vand deloc tara
  • +5 (5 voturi)    
    privatizeaza profitul si mentin pierderile (Miercuri, 24 iulie 2013, 20:11)

    gigi1 [utilizator]

    Guvernul spune ca vrea sa faca investii dar tocmai mentinerea de actiuni la companii profitabile e o investitie ce trebuie mentinuta, aduce bani la bugetul din ce in mai jefuit.

    Privatizeaza tot ce e profitabil si le mentin pe banii din taxe pe cele neprofitabile ca sa aiba clienteala politica ce capusa.
  • +9 (9 voturi)    
    Privatizare (Miercuri, 24 iulie 2013, 20:19)

    ursucu [utilizator]

    Interesant ca pe vremea mul hulitului Boc nu s-a privatizat nimic
    A iesit la bursa cu actiunile Petrom nu a obtinut pretul cerut nu a mai vandut actiunile.
    La Cuprumin MRU a facut la fel canadieni nu au pus banu jos in 30 zile pa si pusi nu am mai cumparat nimic.

    La Ponta e mai simplu privatizeaza sau lichideaza Oltchim CFR Marfa Posta Romtelecomul singura problema ca nu se vad banii sau banii cad in buzunare de partid?
    • +6 (6 voturi)    
      Vanzatorii de tara.... (Miercuri, 24 iulie 2013, 22:00)

      ioil [utilizator] i-a raspuns lui ursucu

      Au ajuns la guvernare si se grabesc sa vanda tot.Dupa ei potopul! Bine fac.Cei 70% care i-ati votat trebuie sa fie foarte multumiti de rezultate.Traiti mai bine????
  • +5 (5 voturi)    
    ponta (Miercuri, 24 iulie 2013, 20:30)

    tzepes [utilizator]

    PLAGIATORUL sa treaca la puscarie !
    • -1 (1 vot)    
      revolutia franceza (Joi, 25 iulie 2013, 12:46)

      Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui tzepes

      ...de ce?
      ...de ce nu am trece toti la puscarie? asa ...for fun.
  • +7 (7 voturi)    
    Prostia și hoția legiferată a plagiatorului (Miercuri, 24 iulie 2013, 21:30)

    bms [utilizator]

    Dacă Romtelecom a obținut 312.633.865 lei profit și deține 45,99% , în cazul în care tot profitul s-ar distribui ar încasa 143.780.314,5135 lei adică 98% din valoarea actiunilor pe care le detine!!! Pute de la poștă a escrocherie legalizată.
    • +1 (1 vot)    
      calcul gresit (Joi, 25 iulie 2013, 12:48)

      Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui bms

      210% din valoarea actiunilor este profitul, va rog corectati
  • +6 (6 voturi)    
    Vanzare de tara (Miercuri, 24 iulie 2013, 22:48)

    alex1234 [utilizator]

    Vanzare de tara....asta face Plagiatorul

    Romtelecom are profit si vaca buna de muls e vanduta pe nimic
  • +4 (4 voturi)    
    sarbii si -au rascumparat telecomul de la greci (Joi, 25 iulie 2013, 0:24)

    ovidiu35 [utilizator]

    cladirea palatului telefoanelor este de patrimoniu, precum si multe alte cladiri rimtelecom din tzara. este adevarat ca acum nu mai sunt centrale PENTA cat hangarul , dar spatiile pot fi folosite i teligent , pentru birouri sau comercial, nu cred ca trebuie vandute cladirile... asta fac grecii de vreo 5 ani, iar singurul roman de acolo ii ajuta. e ca si cum gruia gfr plateste cfr marfa taind pr fier vechi 1000 de vagoane...
  • 0 (2 voturi)    
    Postaci (Joi, 25 iulie 2013, 2:06)

    Moebius [utilizator]

    S-au umplut zonele de comentarii de pe site-ul hotnews de cuvintele postacilor... postaci de toate culorile (politice bineinteles).

    Sictir mon cher! Curat sictir!
  • +2 (2 voturi)    
    A ajuns la fundul sacului Vikttore (Joi, 25 iulie 2013, 2:44)

    Wanheda [utilizator]

    Flamanzi rau uslamistii astia. In cativa ani lasa toata tara in fundul gol.
  • +2 (2 voturi)    
    Daca Cioflina si Babiuc au luat doi ani (Joi, 25 iulie 2013, 6:14)

    tanase_v [utilizator]

    Daca Cioflina si Babiuc au luat doi ani ca au devalizat
    statul

    Iar Directorul de la la Iasi a luat 6 ani ca

    Cati ani va lua Nastase care a vandut tot petrolul si jumate din gazele tarii pe un mizilic de 600 milioane eu cand profitul anual e de 1 miliard?

    Cati ani va lua Ponta dupa vanzarile frauduloase de anul trecut si anul acesta (Romtelecom, CFR Marfa, Electrica, Transelectrica, Nuclearelectrica, Hicroelectrica) + smecheriile cu cianuri si cu gazele de sist unde statul a ia redevente de doar 3.5 - 4%?

    Mai devreme sau mai tarziu va incepe cercetarea penala
  • +3 (3 voturi)    
    Privatizare, denumire improprie (Joi, 25 iulie 2013, 8:28)

    hotnewsfil [utilizator]

    Titlul : 'Guvernul a hotarat sa vanda actiunile pe care...'
    ne dezinformeaza 'prin omisiune.
    Titlul complet si corect ar fi trebuit sa fie : 'Guvernul a hotarat sa vanda statului grec actiunile pe care...'.
    Asta asa, ca sa nu uitam ca "privatizarea" Romtelecom s-a facut catre statul grec adica s-a facut un transfer intre cele doua state, impropriu denumit 'privatizare'.
  • 0 (0 voturi)    
    Afacerea este mai complicata! (Joi, 25 iulie 2013, 22:05)

    Hansen [utilizator]

    Nu uitati ca OTE are in RO - pe langa participatia majoritara de la ROMTELECOM - si participatia de la COSMOTE. Aceasta situatie permite un balet al costurilor si al incasarilor intre cei doi, la care se mai adauga si GERMANOS, care face parte din acelasi grup si prin care se vand o serie de servicii ale celor doi. Este foarte posibil ca DEUTSCHE TELEKOM sa nici nu stie/inteleaga cum merge treaba, deoarece - probabil - OTE are agende private - ale lor si ale statului Grec.
    La incercarile anterioare de vanzare a participatiei, din jocul pixului, pare ca datele economice au rezultat de asa natura incat partea romana a pierdut in mod evident, iar OTE a castigat per total de fiecare data.
    OTE a reusit sa pastreze separate cele doua firme - ROMTELECOM si COSMOROM - desi decizii repetate au fost enuntate cum ca se vor topi in una singura si aceasta miscare ar fi ridicat rapid valoarea de piata - si implicit valoarea participatiei romane. Este la mintea cocosului (chiar si rosu) ca OTE - in calitate de singur posibil cumparator al actiunilor minoritare romanesti - nu avea nici un interes in acest sens.
    In schimb, echipele manageriale au preferat sa-si ia bonusurile pe seama reducerii aberante a cheltuielilor, care a dus la o exploatare pradatoare a patrimoniului.
    Ce pare de neanteles, este seninatatea partii romane, care pare a nu proteja interesele sale. Oare chiar asa sa fie? Poate ar trebui facuta o analiza privind veniturile bugetului si analizate cateva scenarii probabile, in care interesele nationale asigurate pana acum de ROMTELECOM nu vor mai fi acoperite in diferite tipuri de imprejurari (CSAT ?).
    O asemenea detasare de sfera decizionala-operationala ar trebui compensata printr-un organism de reglementare eficient. Ori, actualii indicatori arata ca suntem pe ultimul sau penultimul lor in UE, asigurarea Serviciului Universal este o poveste trista si ascunsa si ANCOM nu se poate eluda de responsabilitate.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă