Veniturile Orange au scazut cu 0,6% pana la 449 milioane de euro, dar numarul de clienti a crescut cu 154.000 utilizatori (SIM-uri valabile) in primul semestru din 2013

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 25 iulie 2013, 10:22 Economie | Telecom

Jean-Francois Fallacher
Foto: Hotnews
​In prima jumatate a acestui an, Orange Romania a inregistrat venituri totale de 449 milioane de euro, in scadere cu 0,6%, in baza comparabila, fata de perioada similara a anului trecut, a anuntat joi liderul pietei de telefonie mobila. Daca s-ar exclude efectul diminuarii tarifelor de interconectare, cresterea veniturilor ar fi de 3,8% comparativ cu trimestrul al doilea din 2012, sustine compania. La 30 iunie 2013, Orange Romania avea 10.200.144 de clienti (n.a SIM-uri valabile), cu aproximativ 154.000 mai multi decat la finalul lunii iunie 2012.

  • "Din totalul veniturilor inregistrate in prima jumatate din acest an, 230 milioane de euro au fost obtinute in al doilea trimestru al lui 2013, inregistrand o crestere de 0,2% fata de aceeasi perioada din 2012. Daca se exclude efectul diminuarii tarifelor de interconectare, cresterea veniturilor este de 3,8% comparativ cu trimestrul al doilea din 2012. Acest lucru confirma tendinta de stabilizare observata in 2012 si mentinuta in primele trei luni ale anului 2013", subliniaza operatorul in comunicatul de presa dat joi.

Compania spune ca se inregistreaza o tendinta de migrare a utilizatorilor dinspre cartele preplatite catre abonamente, sustinuta de planurile tarifare flexibile, adaptate nevoilor de comunicare ale clientilor, precum si de ofertele de smartphone-uri accesibile. Astfel, in ultimele 12 luni numarul de abonati a crescut cu peste 6%.

Evolutia traficului de internet pe mobil continua pe un trend ascendent inregistrand in primul semestru al acestui an o crestere de 90% fata de perioada similara din 2012, pe fondul cresterii vanzarilor de smartphone si al dezvoltarii de aplicatii.

  • „Primele 6 luni ale anului au fost foarte dinamice pentru noi. In luna iunie am lansat Orange TV, un serviciu inovativ, disponibil pe mai multe tipuri de ecrane, care ofera peste 40 de canale HD, facand astfel un pas important spre a le oferi clientilor nostri o experinta completa de comunicare. Rezultatele financiare inregistrate in primul semestru continua tendinta observata la sfarsitul lui 2012 si confirma ca investitiile in calitatea retelei, cu accent pe serviciile de ultima generatie 4G, imbogatirea portofoliului de oferte personalizate, precum si atentia pe care o acordam modului in care interactionam cu clientii nostri sunt apreciate de acestia” a declarat Jean-François Fallacher, CEO Orange Romania.

Datele publicate de Ministerul de Finante arata ca Orange, liderul pietei de telefonie mobila, s-a mentinut anul trecut pe prima pozitie din punct de vedere al profitului net - 116,1 milioane de euro, valoare in scadere insa cu 38,8% fata de 2011. Cel mai apropiat rival, Vodafone, a raportat un profit net de 112,6 milioane de euro, in crestere cu 12,2% fata de anul anterior. Cosmote, al treilea mare operator mobil, a inregistrat anul trecut un profit net de peste 9,83 milioane de euro, fata de o pierdere de 7,26 milioane de euro in 2011.


Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

811 vizualizari

  • +2 (2 voturi)    
    nr. clienti e irelevant (Joi, 25 iulie 2013, 10:31)

    Crup [utilizator]

    Numarul de SIM-uri active e irelevant cand vorbim despre nr. de clienti. Eu personal am un abonament Orange si 2 SIM-uri PrePay. Intrucat ofertele PrePay sunt muuult mai avantajoase decat daca esti abonat cu 10 ani vechime in retea, uneori, cand mi se termina minutele din abonament prefer sa cumpar o cartela PrePay si cu 35 de lei vorbesc mai mult decat pot visa de pe abonament, unde oricum platesc mult mai mult. Si pur si simplu cand am nevoie din nou de PrePay, e mai comod sa cumpar un SIM nou decat sa il incarc pe cel existent.
    A, sa nu uit. Mai am un SIM de Vodafone si unul de Cosmote, dar cred ca astea intre timp "au murit". O singura persoana, adica eu, 5 SIM-uri! Asa ca... numarul de SIM-uri nu spune nimic despre numarul de clienti.
  • 0 (0 voturi)    
    Sper sa scada la zero (Joi, 25 iulie 2013, 12:02)

    Trojan.H [utilizator]

    Pentru smecheriile pe care le fac.
  • 0 (0 voturi)    
    Prepay (Joi, 25 iulie 2013, 13:38)

    Adi_ro [utilizator]

    Eu acum am la prepay cu 6 euro lunar mai mult decat aveam inainte la abonament la 17 euro, basca beneficiile (minute, mb, etc), se acumuleaza la prepay daca nu le folosesti, la abonament nu.
    Ma pufneste rasul cand vad optiuni cu 3-400 mb de net pe care dai tspe euro (mb ce se pierd luna urmatoare), cand eu am vreo 2 gb acumulati prin nefolosire si pot sa-i sharuiesc cu laptopul la nevoie.
    Iar un telefon nu mai merita sa-l iei la abonament, e reducerea prea mica. Daca ai nevoie intr-adevar de telefon, gasesti cu 100 de lei la liber o ascutitoare Nokia care isi face treaba mai mult decat decent.
    In plus, daca ai semnat un contract pe 1-2 ani, gata, esti sclavul lor, nu mai poti sa schimbi nimic, optiuni, etc.

    Asadar ii cred ca le-au scazut incasarile daca pe prepay ofera mai multe decat ofera la abonamente.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri