Oficialii Directiei pentru Evidenta Persoanelor si Administrarea Bazelor de Date (DEPABD) au explicat pentru HotNews.ro cum va functiona Sistemul Informatic Integrat de Emitere a Actelor de Stare Civila - SIIEASC:
- "Noul proiect de eliberare a actelor de stare civila - SIIEASC - va asigura interoperabilitatea sistemelor tuturor autoritatilor implicate in procesul de emitere a documentelor de stare civila si va fi extins la nivel national, in toate cele aproximativ 3200 de unitati administrativ-teritoriale.
- Implementarea acestui proiect va presupune achizitionarea echipamentelor necesare conectarii la SIIEASC, digitizarea tuturor documentelor de stare civila (nastere, casatorie, deces) care sa permita constituirea bazei de date cu istoricul documentelor de stare civila din ultima suta de ani, precum si preluarea de noi documente emise de autoritati, in format digital, in vederea consolidarii informatiilor intr-o baza de date nationala accesibila autoritatilor abilitate, astfel incat sa se asigure debirocratizarea unei game extinse de servicii prestate cetatenilor in domeniul starii civile si nu numai, prin implementarea conceptului G2C (Government-to-Citizen).
- Grupul tinta de utilizatori este format din functionarii de stare civila care isi desfasoara activitatea in cadrul celor aproximativ 3200 de oficii de stare civila din cadrul unitatilor administrativ-teritoriale".
Ce beneficii vor fi pentru cetateni - precizari din Caietul de sarcini (vezi documentul atasat):
- Punerea la dispozitia cetateanului a unui portal (accesibil prin internet) prin intermediul caruia acesta va beneficia, in conditiile legii, de diverse servicii electronice (intermedierea transferului autentificat al datelor proprii de stare civila catre terte institutii prestatoare de servicii pentru cetatean, descarcare formulare electronice, descarcare/transmitere formulare/cereri, descarcare extrase de stare civila, verificarea datelor personale proprii, transfer unidirectional/bidirectional de informatii catre cetatean). Precizam ca in prezent, in majoritatea cazurilor, informatiile referitoare la desfasurarea activitatilor de stare civila sunt afisate la avizierul oficiului de stare civila;
- cresterea gradului de transparenta a prelucrarii datelor de stare civila, oferind cetateanului atat posibilitatea de a vizualiza datele de stare civila inregistrate in sistem cat si un instrument de monitorizare permanent a stadiului solutionarii cererii; Precizam ca in prezent, cetateanul nu are acces la aceste informatii;
- reducerea procentului de eroare in procesul de prelucrare a informatiilor de stare civila, prin asistarea si prelucrarea automata a cestora, respectiv prin compararea datelor prezentate cu cele existente in Registrul National de Evidenta a Persoanelor (RNEP);
- reducerea timpului necesar emiterii unui certificat de stare civila, de la 30 de minute la 5 minute, prin prelucrarea cu mijloace IT a datelor aferente, tiparirea automata a certificatelor si reducerea/eliminarea activitatilor executate manual de catre operator.
- asigurarea confidentialitatii, integritatii si disponibilitatii datelor personale ale cetateanului in timpul prelucrarii informatiilor de stare civila, prin utilizarea unor tehnologii avansate de securitate si protectie. Utilizatrea de catre ofiterul de stare civila a unei interfete web care va realiza un echilibru intre activitatile specifice de protectie a datelor sio cele necesare pentru o accesibilitate si utilizare facila a acestora.
- accesul securizat al cetateanului la cele mai recente informatii publice privind reglementari, proceduri, decizii, tarife si pasii de urmat pentru obtinerea certificatelor de stare civila, tiparirea si descarcarea de formulare, expedierea de solicitari de informatii bazate pe formulare tip.
- servicii electronice oferite cetateanului, prin asigurarea suportului tehnic necesar, respectiv prin interconectarea SIIEASC si a tuturor institutiilor publice;
- Documentele necesare pe care cetateanul este obligat sa le prezinte la desfasurarea evenimentului de stare civila (ex. alte certificate de stare civila, copii de pe documente de identitate etc.), conform legislatiei, vor fi necesare doar la prima inregistrare in sistem (vor fi scanate), ulterior acestea nu vor mai fi aduse de cetatean, ele fiind descarcate/consultate direct din arhiva electronica. Arhiva electronica, astfel creata, va putea fi folosita in interesul cetateanului si in derularea altor activitati de emitere a documentelor.
- gestionarea coerenta si asistata, prin mijloace IT avansat, a unui volum important de activitati pe linie de stare civila. In 2011 au fost eliberare peste 1,2 milioane de certificate de stare civila.
Conform datelor din SEAP, nodul central va fi executat si livrat la sediul DEPABD din Bucuresti, restul echipamentelor TIC vor fi livrate la sediile celor 3188 de unitati administrativ teritoriale (UAT) din Romania.
Valoarea estimata fara TVA a contractului este de 122,209,460 RON. Cu TVA, valoarea contractului se ridica la circa 35 milioane de euro.
In privinta conditiilor de participare la licitatie, se mentioneaza ca pentru a fi considerat calificat ofertantul trebuie sa faca dovada ca media cifrei de afaceri globala pe ultimii trei ani financiari trebuie sa fie de cel putin 240.000.000 lei fara T.V.A.
Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente este 20 septembrie 2013. Termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 23 septembrie 2013. In aceeasi zi va avea loc si deschiderea ofertelor.
Ministrul Comunicatiilor, Dan Nica, a declarat in luna aprilie din acest an ca sistemul informatic de emitere a actelor de stare civila, proiect in valoare de 35 milioane de euro, va deveni functional spre finele anului 2014, potrivit Mediafax.
de altfel s-au tot introdus sisteme nationale informatice pe la sanatate, finante, etc., dar birocratia este in floare, te plimbi cu o adeverinta de salariat pe la toate aceste unitati, cand mergi la medic...
avem ministere noi ?
ministerul pentru societatate informatica...
pe cand un minister pentru societatea smenarilor ?
scuzati, toate...
Nu stiu cati dintre voi au incercat sa-si procure informatiile de pe Net prin portalurile implementate, dar eu unul am sfarsit tot la ghiseu....
35 000 000 euro / 3500 useri = 10 000 euro/user.
Cu alte cuvinte pentru fiecare punct de introducere a datelor dam 10 000 euro. Probabil are vreo imprimanta care tipareste in 3D fiecare buletin ca altfel nu-mi dau seama cum poate costa atat un amarat de sistem de baze de date securizat.
Nu stiu cum i se pare lui Nica gogomania asta dar mie mi se pare ca are un pret enorm!
Radem glumim dar daca 35 000 000 euro costa implementarea va ganditi cat va costa intretinerea?
In ROMANIA se arajeaza bugetele ridicate din care se sifoeaza ....