ANI a demarat licitatia de sapte milioane de euro pentru implementarea unui sistem IT de prevenire a conflictelor de interese in achizitiile publice

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Vineri, 10 ianuarie 2014, 13:05 Economie | Telecom

 documente
(10 Ian 2014) PDF, 33KB
Agentia Nationala de Integritate (ANI) a demarat o licitatie deschisa pentru implementarea unui sistem informatic integrat de prevenire a conflictelor de interese in achizitiile publice, contract in valoare de 31 milioane lei (circa 7 milioane de euro) finantat prin fonduri structurale, potrivit unui anunt publicat vineri in Sistemul Electronic de Achizitii publice (SEAP). Sistemul va fi implementat in 12 luni de la atribuirea contractului, iar media cifrei de afaceri din ultimii trei ani a firmelor interesate sa participe la aceasta licitatie trebuie sa fie de aproape 50 milioane de lei (fara TVA).

  • "Un sistem informatic integrat care va preveni conflictul de interese in timp real, in prima faza la achizitii publice pe fonduri UE si apoi la achizitiile publice din tot sistemul national, va fi operational pana la jumatatea anului 2014", declara la sfarsitul lunii octombrie 2013 Horia Georgescu, presedintele Agentiei Nationale de Integritate (ANI).

Acesta a mai spus ca Agentia urma sa semneze in curand contractul de finantare in valoare de sapte milioane de euro din fonduri structurale.



Acest lucru s-a intamplat pe 29 noiembrie 2013, la sediul Ministerului pentru Societatea informationala.

  • "Scopul PREVENT consta in asigurarea interoperabilitatii sistemelor electronice ale institutiilor publice, optimizarea cooperarii intre institutiile publice, dezvoltarea unui mecanism eficient de verificare ex-ante a conflictelor de interese in procesul de atribuire a contractelor de achizitii publice prin coparticiparea directa a cetatenilor si a mediului de afaceri in semnalarea situatiilor generatoare de conflicte de interese, precum si cresterea capacitatii de raspuns la solicitari primite din partea cetatenilor / mediului de afaceri /administratiei publice, la un nivel de sofisticare de minimum 3", preciza la acel moment Ministerul Comunicatiilor.

Vineri, 10 ianuarie 2014, anuntul acestei licitatii a fost publicat in sistemul electronic de achizitii publice.

  • Conditii de eligibilitate: Media cifrei de afaceri in ultimii trei ani  - 50 milioane lei fara TVA

Datele afisate vineri in SEAP indica faptul ca sistemul ar urma sa fie implementat in 12 luni de la atribuirea contractului. In privinta conditiilor de participare la licitatie, se mentioneaza ca ofertantii interesati nu trebuie sa fi fost condamnati în ultimii 5 ani, printr-o hotarâre definitiva si irevocabila, pentru frauda, coruptie, spalare de bani, activitati criminale.

In privinta capacitatii financiare necesare pentru a participa la licitatie, se precizeaza ca media cifrei de afaceri globala a ofertantului pe ultimii trei ani financiari trebuie sa fie de 49.088.962 lei fara T.V.A.

  • "Operatorul economic/ membrii grupului vor face dovada derularii cel putin a unui contract referitor la implementarea unui sistem informatic similar, avand ca activitati cele care fac obiectului prezentului contract, livrat sau in curs de livrare în ultimii 3 ani de la data limita de depunere a ofertelor", se mai mentioneaza in anuntul de licitatie.

Termenul limita pentru depunerea cererilor de documente sau pentru acces la documente este 21.02.2014, iar termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 05.03.2014. In aceeasi zi va avea loc si procedura de deschidere a ofertelor. Vezi detalii despre procedura in documentul atasat.

Cum va functiona acest sistem?

Nu am gasit detalii despre modul functionarii sistemului in documentatia din SEAP, insa precizari au fost facute in octombrie 2013 tot de presedintele ANI, Horia Georgescu.
 
Astfe, participantii la licitatiile publice vor trebui sa completeze un formular de integritate.

  • "In formularul de integritate care va fi implementat in SEAP vor fi introduse elemente sau metadate care vor fi procesate la ANI. Bineinteles ca va urma si un pachet legislativ care sa introduca aceste filtre obligatorii in toate achizitiile publice. In momentul in care o firma a unei persoane cu functie de decizie intr-o institutie va participa la o procedura de licitatie cu rude pana la gradul II asa cum este definiti conflictul de interese sistemul va emite un avertisment pe care il vom transmite mai departe persoanei respective si vom atentiona ca este pe cale sa se produca un conflict de interese", a spus seful ANI.

Euractiv.ro scria in luna februarie 2013 ca functionarii publici cu atributii in gestionarea fondurilor UE, persoanele de decizie din cadrul autoritatilor contractante si persoanele fizice sau juridice care participa la procedurile de achizitii publice isi vor introduce obligatoriu datele de identificare in "Sistemul informatic integrat pentru prevenirea si identificarea conflictelor de interese", care va fi dezvoltat si administrat de catre Agentia Nationala de Integritate - potrivit unui Memorandum aprobat de Guvern.

Practic, toate categoriile enumerate mai sus, adica participantii la sistemul de achizitii publice in cadrul proiectelor UE vor fi obligate prin lege sa completeze un formular, in cadrul acestui sistem, cu o serie de informatii cheie in vederea depistarii eventualelor conflicte de interese.  Sistemul va analiza automat si va identifica eventualele probleme, potrivit informatiilor obtinute de EurActiv.ro.

Memorandumul aprobat de Executiv mai arata:

“Sistemul informatic integrat va procesa date si informatii astfel incat Agentia Nationala de Integritate va emite avertismente de integritate catre actorii implicate, asigurand in acelasi timp si monitorizarea implementarii acestora, pentru a putea preveni conflicte de interese, fara a bloca procedurile de achizitii si fara a afecta gestionarea proiectelor si a absorbtiei fondurilor structurale”.

In acelasi timp, acest sistem “va asigura evitarea blocarii unor proiecte prin demararea unor procedure de verificare derulate pe perioade foarte lungi, avand ca efect cresterea ratei de absorbtie a fondurilor europene, institutiile putand sa remedieze situatiile privind un potential conflict de interese”.

Realizarea si implementarea sistemului , mai exact a primelor module, ar urma sa aiba loc peste aproximativ 9 luni, dupa ce va vor fi parcurse mai multe etape: elaborarea unui studiu de prefezabilitate si impact financiar si consultanta de specialitate, organizarea unei proceduri de achizitie publica si atribuirea contractului de dezvoltare a sistemului electronic.

Raportul de activitate al ANI, din septembrie 2013, arata ca acest proiect a fost înaintat, la data de 14 august 2013, Organismului Intermediar pentru Promovarea Societăţii Informaţionale. În prezent, proiectul este în procedură de evaluare.

Context


Conflictele de interese in cadrul procedurilor de achizitii publice reprezinta principal deficienta constatata de Comisia Europeana, in cadrul controalelor derulate pe proiectele cu fonduri europene si la autoritatile responsabile cu derularea programelor.


Citeste mai multe despre   
























[P] Camera Consultantilor Fiscali organizeaza examen de atribuire a calitatii de consultant fiscal sau de consultant fiscal asistent in Bucuresti, in data de 4 noiembrie 2017

Camera Consultantilor Fiscali este organizatia profesionala de utilitate publica care coordoneaza activitatea de consultanta fiscala din Romania si are in evidenta peste 5.500 de membri la nivel national. Inscrierile la examen se fac in perioada 2 octombrie 2017 - 20 octombrie 2017 pe site-ul http://www.ccfiscali.ro/.

1535 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    e ca si luata (Vineri, 10 ianuarie 2014, 14:53)

    ploiesteanu [utilizator]

    de Ghita.
  • +2 (2 voturi)    
    7 milioane pentru un formular si mail??? (Vineri, 10 ianuarie 2014, 15:25)

    bigbrother [utilizator]

    7 milioane de euro pare enorm pentru ce se spune ca vrea sa faca sistemul: completarea unui formular si trimiterea de notificari..

    Sper ca e vorba de o aplicatie extrem de complexa, cu actualizari si verificari in timp real, blocarea accesului la sistemele informatice si orice alta dracie legata de acest subiect, nu doar de a completa un formular...

    Ar fi ideal daca am avea mai multe detalii a.i sa se vada exact pe ce se vor cheltui 7 MILIOANE de euro.

    Daca intereseaza pe cineva, o cautare pe net pentru valoarea unor sit-uri web indica peste 700.000 USD pentru hotnews.ro si aproape 1 milion USD pentru okazii.ro care este extrem de complex. Cred ca e drum lung pana la 7 milioane euro..
  • 0 (0 voturi)    
    aplicatia de 7 milioane euro (Vineri, 10 ianuarie 2014, 22:28)

    Getotrac [utilizator]

    Ma intreb daca e vorba de aceeasi aplicatie, aceleasi personaje si acelasi joc de interese precum in cazul aplicatiei de "nn" milioane euro achizitionata pentru ANPM si care este total nefunctionala, personalul acestei institutii folosind excel pentru activitatile contabile.


Abonare la comentarii cu RSS

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version