China Mobile, cel mai mare operator telecom din lume dupa numarul de clienti, a anuntat ca din 25 decembrie 2013 si pana in prezent a primit aproape un milion de precomenzi pentru terminalele iPhone ale Apple, care vor incepe sa fie vandute vineri, 17 ianuarie, informeaza Bloomberg. Dupa 6 ani de negocieri, Apple a ajuns in luna decembrie a anului trecut la un acord de distributie cu China Mobile, operator care are peste 760 milioane de clienti de telefonie mobila.

iPhone 5SFoto: Apple

Presedintele China Mobile, Xi Guohua, si seful Apple, Tim Cook s-au intalnit miercuri in Beijing. Cele doua companii au intrat intr-un acord multianual de distributie ale carui detalii nu au fost facute publice.

China Mobile a facut publice miercuri planurile tarifare cu care se vor vinde terminalele iPhone. Potrivit Bloomberg, costul unui iPhone este zero impreuna cu un contract pe doi ani la un tarif lunar de 588 yuani (97 dolari). Fara contract, un iPhone este vandut de China Mobile cu 5288 yuani (peste 870 dolari).

Acordul dintre cele doua companii, anuntat in luna decembrie a anului trecut, reprezinta o noua sansa pentru ambele companii, care se confrunta cu scaderea cotei de piata pe cea mai mare piata telecom din lume, de 1,2 miliarde de clienti.

China Mobile va comercializa incepand din 17 ianuarie modelele iPhone 5s si 5c, potrivit unui comunicat transmis duminica seara (22 decembrie) de cele doua companii, care nu au comentat conditiile financiare ale acordului. Variantele iPhone pentru China Mobile vor fi disponibile de asemenea prin reteaua de magazine a Apple din China.

Apple are acum acorduri de distributie cu toti operatorii din China, unde Samsung Electronics este lider de piata, iar majoritatea smartphone-urilor comercializate ruleaza sistemul de operare Google Android. Al doilea operator din tara, China Unicom, are un acord de distributie cu Apple incepand din 2009, iar China Telecom, al treilea jucator de pe piata, comercializeaza iPhone-uri din luna martie a anului trecut.

Pentru China Mobile, care are 763 milioane de clienti, introducerea iPhone in oferta ar putea atrage clienti care cheltuiesc mai mult si sunt interesati de serviciile de date 4G, contribuind la cresterea profitabilitatii companiei dupa primul de scadere a profitului din ultimul deceniu.