Compania Teamnet International, care a facut parte din grupul Asesoft al lui Sebastian Ghita, este furnizorul a doua servicii critice in situatii de urgenta precum accidentul aviatic din Apuseni. Astfel, Teamnet furnizeaza softul de planificare si coordonare a misiunilor de cautare si salvare de catre Romatsa (Administraţia Română a Serviciilor de Trafic Aerian), precum si partea software si de localizare GIS pe harta pentru serviciul 112 gestionat de STS. In 2009, data atribuirii contractului cu Romatsa, TeamNet facea parte din grupul Asesoft, al carui pachet majoritar era detinut de Sebastian Ghita. Acum, actionar majoritar al Teamnet este Bogdan Padiu, care este si CEO.

Bogdan PadiuFoto: TeamNet
  • Ce spunea Bogdan Padiu, CEO Teamnet, intr-un interviu ZF in decembrie 2013: "Pentru proiectul de management al centrului unic 112 am realizat partea software si de localizare GIS pe harta, parte care reuseste ca in 5 secunde sa localizeze fiecare apel. Unul din principalele beneficii, diferenta intre viata si moarte se masoara in secunde, si e important sa avem un sistem eficient"
  • Sorin Bota, senator PSD:  Romatsa dispune de softuri de milioane de euro, chiar recente si tot degeaba. Probabil le-au achizitionat pentru a putea face statele de plata. Aici chiar sunt vinovati multi „tocatori de bani publici”
  • HotNews.ro a solicitat firmei Teamnet sa ofere mai multe detalii privind modul de functionare a softurilor furnizate catre STS si ROMATSA si vom reveni cu raspunsuri imediat ce le vom primi.

Detalii din SEAP despre contractul cu ROMATSA (Anunt de atribuire (utilitati) numarul 55862/25.02.2009):

Aplicatia software de planificare si coordonare a misiunilor de cautare si salvare de catre Romatsa a fost furnizata de Teamnet International, contract in valoare de 415.000 euro fara TVA, atribuit in luna februarie 2009, arata datele din Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP). In 2009, TeamNet facea parte din grupul Asesoft, al carui pachet majoritar era detinut de Sebastian Ghita. Acum, actionar majoritar al Teamnet este Bogdan Padiu, care este si CEO. Contactat de HotNews.ro Bogdan Donciu,Director Departament Operațional Romtasa, nu a dorit sa raspunda intrebarilor, spunand ca nu este abilitat in acest sens.

Atasat gasiti o prezentare a facilitatilor oferite ROMATSA de catre aplicatia software a TeamNet International (prezentare facuta on data de 27-28 aprilie 2009 de catre Mihai Ionita, reprezentant TeamNet)

Contactat de HotNews.ro Bogdan Donciu,Director Departament Operațional Romatsa, nu a dorit sa raspunda intrebarilor, spunand ca abilitat in acest sens este doar directorul general, Aleodor Francu. Directorul general nu a raspuns la numeroarele incercari ale HotNews.ro de contactare.

NOTA HotNews.ro a solicitat si asteapta din partea Romatsa un punct de vedere.

  • UPDATE Bogdan Padiu, CEO Teamnet, intr-un interviu ZF din decembrie 2013: "Pentru proiectul de management al centrului unic 112 am realizat partea software si de localizare GIS pe harta, parte care reuseste ca in 5 secunde sa localizeze fiecare apel. Unul din principalele beneficii, diferenta intre viata si moarte se masoara in secunde, si e important sa avem un sistem eficient"

Detalii din SEAP despre contractul cu STS (Anunt de atribuire numarul 87495/20.07.2010):

Serviciul de Telecomunicatii Speciale - Unitatea Militara 0572 Bucuresti a atribuit in data de 28.06.2010 catre Teamnet International un contract de furnizare Infrastructura GIS (Geographic Information System) pentru interoperabilitatea agentiilor de urgenta interconectate la Sistemul National Unic pentru Apeluri de Urgenta (SNUAU), in valoare de 8,4 milioane lei (fara TVA).

Rolul Romatsain situatii de urgenta

Romatsa se implica in operatiuni de cautare si salvare, potrivit datelor prezentate pe site-ul administratiei. "Romatsa furnizeaza servicii cautare si salvare prin informarea organizatiilor/structurilor desemnate in legatura cu aeronavele aflate in dificultate, care au nevoie de ajutor pentru cautare si salvare si acorda asistenta la cerere acestor organizatii si asigurarea legaturii cu aeronavele aflate in dificultate, care au nevoie de ajutor pentru cautare si salvare in conformitate cu procedura COSPAS/SARSAT prin centrul de conducere al misiunilor de cautare si salvare când acesta a fost desemnat ca punct de contact SAR", se arata in prezentarea Administratiei Romane a Serviciilor de Trafic Aerian - Romatsa.

Romatsa gazduieste centrul de conducere al misiunilor de cautare. Romatsa se afla sub autoritatea Ministerului Transporturilor.

  • UPDATE Bogdan Padiu, CEO Teamnet: "Teamnet nu a primit niciun fel de solicitare din partea beneficiarului (n.a STS) care să facă referire la probleme de funcţionare a sistemului (n.a Sistemul integrat pentru serviciul de urgenta 112). În această situaţie, din punctul nostru de vedere, sistemul a funcţionat corect".

Citeste mai jos raspunsurile oferite de catre Teamnet International la intrebarile HotNews.ro:

  • Intrebare: Ce aplicatii Teamnet furnizate catre STS si ROMATSA ar fi trebuit sa gestioneze situatii precum cea a tragediei aviatice din Apuseni?

Raspuns: Gestionarea situaţiilor speciale, aşa cum este tragedia aviatică din data de 20 ianuarie, revine în atribuţia autorităţilor competente. Sistemul rezultat în urma proiectului “Centrul de coordonare SAR” (Search and Rescue) dezvoltat pentru ROMATSA şi “Sistemul integrat pentru serviciul de urgenţă” cu ajutorul căruia se pot localiza apelanţii 112 sunt două dintre instrumentele care pot fi folosite de către autorităţi în astfel de situaţii.

Agenţia ROMATSA este beneficiarul proiectului “Centrul de coordonare SAR” (Search and Rescue) implementat de Teamnet.

“Sistemul integrat pentru serviciul de urgenţă” cu ajutorul căruia se pot localiza apelanţii 112 a fost dezvoltat de către Teamnet pentru Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.

Toate sistemele dezvoltate de compania Teamnet au fost livrate şi recepţionate de beneficiari la parametrii optimi de funcţionare, în acord cu cerinţele agreate în caietele de sarcini.

  • Intrebare: Cine opereaza in prezent aceste solutii software ale Teamnet?

Raspuns: Sistemul “Centrul de coordonare SAR” este operat de către beneficiarul acestuia, Agenţia ROMATSA.

“Sistemul integrat pentru serviciul de urgenţă” este accesibil operatorilor 112 şi dispeceratelor ISU, jandarmeriei şi serviciilor de ambulaţă.

  • Intrebare: Care este explicatia pentru care apelul nu a fost localizat in 5 secunde, cum se lauda domnul Padiu? (ar fi deosebit de utila o explicatie tehnica privind modul in care se localizeaza un apel - cum functioneaza aplicatia, ce date sunt transmise, despre celulele de telefonie etc..)

Raspuns: Aplicaţia de tip Geographical Information System (GIS) poziţionează pe hartă apelurile iniţiate de pe telefoanele mobile folosind informaţiile transmise de către operatorii de telefonie mobilă. Pe hartă se vizualizază o formă geometrică ce reprezintă celula sau sectorul de celulă din care a fost iniţiat apelul. Timpul de localizare a apelulului şi deci de identificare a celulei din care a fost iniţiat apelul este foarte scăzut, de aproximativ 5 secunde.

Localizarea unui apelant are o precizie ridicată în zonele dens populate datorită numărului foartwe mare de antene. În zone puţin sau deloc populate cum este cazul acestei situaţii antenele se găsesc la distanţe de până la 30 de kilometri iar suprafaţa în care este localizat apelantul este direct proporţională.

  • Intrebare: Din datele d-voastra, in situatia de fata, a functionat corespunzator softul furnizat catre cele doua institutii?

Raspuns: Teamnet nu a primit niciun fel de solicitare din partea beneficiarului care să facă referire la probleme de funcţionare a sistemului. În această situaţie, din punctul nostru de vedere, sistemul a funcţionat corect.

  • Intrebare: Ce detalii aveti privind cazul de fata? Cand s-a primit apelul la 112 si cat de repede s-a facut localizarea evenimentului?

Raspuns: Toate aceste informaţii pot fi livrate doar de autorităţile care operează sistemele respective, care au înregistrat evenimentul şi care gestionează situaţia.

Citeste si: