STS sustine ca nu a primit coordonate geografice de la medicul Radu Zamfir: Dansul a descris doar ce vedea in jurul sau si ne-a transmis ora afisata pe telefonul mobil, nu coordonatele

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Luni, 3 februarie 2014, 18:30 Economie | Telecom

Epava avionului BN-2 YR-BNP
Foto: Salvamont Bihor
Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS) a transmis luni un comunicat de presa in care "protesteaza ferm fata de afirmatiile potrivit carora doctorul Radu Zamfir ar fi trimis coordonatele geografice prin Sistemul 112". "Dansul a descris doar ce vedea in jurul sau si pe un ecran de telefon mobil, incepand cu ora 19:30, doctorul Zamfir indicand ca si coordonate ora afisata pe telefonul mobil, respectiv: 19,33,20/1 iar peste patru minute 19,37,20/1 care evident nu sunt cooordonate geografice. La solicitarea dispecerilor de a trimite o coordonata care incepe cu 46 a refuzat sa mai dea alte informatii spunand ca a transmis informatiile si ca nu mai da nimic. Dr. Sorin Ianceu nu a sunat la 112", a declarat colonelul Adrian Fulea, purtatorul de cuvant al STS.

Iata comunicatul STS:

  • "Urmare aparitiei in spatiul public a unor informatii false referitoare la convorbirile prin Sistemul 112 si pentru corecta informare a opiniei publice, Purtatorul de cuvant al Serviciului de Telecomunicatii Speciale, a fost imputernicit sa faca urmatoarele precizari:
  • Serviciul de Telecomunicatii Speciale protesteaza ferm fata de afirmatiile potrivit carora doctorul Radu Zamfir ar fi trimis coordonatele geografice prin Sistemul 112. Dansul a descris doar ce vedea in jurul sau si pe un ecran de telefon mobil, incepand cu ora 19:30, doctorul Zamfir indicand ca si coordonate ora afisata pe telefonul mobil, respectiv: 19,33,20/1 iar peste patru minute 19,37,20/1 care evident nu sunt cooordonate geografice. La solicitarea dispecerilor de a trimite o coordonata care incepe cu 46 a refuzat sa mai dea alte informatii spunand ca a transmis informatiile si ca nu mai da nimic. Dr. Sorin Ianceu nu a sunat la 112".


STS mai precizeaza ca: "perimetrele indicate prin hartile difuzate de catre Serviciul de Telecomunicatii Speciale sunt cele construite in baza legii si a Deciziei ANCOM 1023/2008. Precizia lor este conform acestor reglementari si este la fel ca in alte 21 de tari europene care folosesc aceeasi metoda. Coordonatele si informatiile utilizate pentru construirea acestor perimetre sunt trimise STS de catre operatorii de telefonie mobila si sunt actualizate odata la doua luni, conform reglementarilor in vigoare.

Utilizarea si interpretarea acestor date revin agentiilor specializate de interventie iar corelarea lor cu alte informatii din alte surse trebuie facuta de catre coordonatorul interventiei. In metodologia publicata pe site-ul www.112.ro gasiti cine este responsabil pentru coordonarea actiunilor in cazul acestor incidente/accidente. Tot pe site-ul mentionat sunt publicate protocoalele si procedurile existe cu alte institutii care au sarcina de a actiona in situatia unor incidente/accidente aviatice ( punctul 1 din Index). Reiteram ca interpretarea datelor nu se face de catre STS ci este obligatia agentiilor de cautare-salvare conform metodologiei publicate pe site-ul www.112.ro".

  • Filmul accidentului aviatic din Muntii Apuseni: Cand si ce telefoane au dat ranitii

Primul apel telefonic in urma accidentului aviatic din Apuseni a fost facut de copilotul Razvan Petrescu luni dupa-amiaza, la ora 16:01, si a fost catre tatal sau, conform raportului autoritatilor pe marginea tragediei aviatice din Muntii Apuseni. Medicul Radu Zamfir a sunat la numarul de urgenta 112 si a raportat prabusirea avionului la ora 16:16, dupa ce Zamfir fusese sunat in prealabil, la 16:06, de catre inspectorul general al IGSU. Din momentul in care autoritatile au fost alertate de accident si pana la descoperirea ranitilor de catre un lucrator silvic au trecut 5 ore si 12 minute. Vezi filmul evenimentelor si reactiile autoritatilor.



Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

​VIDEO: Batrana, capra Sofica si cenzura comunista

Filmul Baloane de curcubeu, in regia lui Iosif Demian, respins de cenzura comunista, a avut lansarea dupa 35 de ani la Sibiu, in cadrul Festivalului Astra. Cu aceasta ocazie, in cadrul conferintei ce a precedat proiectia oficiala, am putut afla de la regizorul Iosif Demian cum functiona cenzura comunista asupra filmelor, cum a fost distribuit in rol actorul Dorel Visan sau povestea batranei si a caprei Sofica.

5154 vizualizari

  • -3 (23 voturi)    
    ce sincronizare perfecta (Luni, 3 februarie 2014, 18:44)

    nellino [utilizator]

    Ponta: il schimb pe Opris
    Opris: ...
    Base: nu il schimb pe Opris
    Opris: doctorul ala ne-a sunat sa ne dea ora exacta desi noi il imlloram sa ne dea cu 46 la cap sau sa sune de pe fix ca sa il gasim! nu intra in atributiile noastre sa sfatuim victime in stare de soc cum sa procedeze!
    • +6 (6 voturi)    
      Zamfir a recunoscut ca NU STIE ce-a spus la 112 (Luni, 3 februarie 2014, 19:31)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      112 NU se ocupa cu localizarea si cautarea avioanelor...ei doar transmit GUVERNULUI (IGSU, ROMATSA, etc) datele primite de la operatorii de telefonie mobila si de la cei implicati in accident
      • +4 (4 voturi)    
        mi se ... (Luni, 3 februarie 2014, 21:48)

        jorea [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

        pare ca un om care a cazut cu avionul, poate suna oriunde si poate spune orice, fara ca niste birocrati sa se ascunda in spatele lui.
        • +3 (3 voturi)    
          faceti publice inregistrarile apelurilor la112 (Marţi, 4 februarie 2014, 0:01)

          Wizard of Oz [utilizator] i-a raspuns lui jorea

          SIGUR, absolut sigur , toate apelurile la 112 se inregistreaza.
          Asta-i procedura.
          Sunt secrete?
          Avem dreptul sa le auzim.
  • +10 (16 voturi)    
    chiar credeti ca conteaza?????? (Luni, 3 februarie 2014, 18:46)

    clarice [utilizator]

    Veninul a fost inoculat de antena3 "sts putea sa-i gaseasca"
    Orice comentariu faceti cei de la Sts deveniti usor naivi.
    Ponta va vrea capul indiferent de consecinte.
    • +6 (10 voturi)    
      Intre BELIS si HOREA sunt 20 de KM (Luni, 3 februarie 2014, 19:54)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui clarice

      Ponta profita de moartea unor oameni pt a pune mana pe un serviciu secret pe care vrea sa-l foloseasca la alegeri
    • -6 (8 voturi)    
      Să nu glumim. (Luni, 3 februarie 2014, 20:02)

      ionv [utilizator] i-a raspuns lui clarice

      Chiar dacă doctorii nu au știut să dea coordonatele( se prăbușiseră cu avionul, totuși), cred că puteau fi localizați mai repede în urma apelului.
      Nu am habar cine trebuia sau putea să-i localizeze dar treaba putea fi făcută clar. Poate putea s-o facă instituția care l-a „triangulat” pe parlamentarul ăla ppdd-ist care cerea șpagă de 3000 lei.
      Pe de altă parte, chestia că serviciile pot localiza doar telefoanele fixe e ridicolă.
      • -1 (3 voturi)    
        Ce să înțeleg? (Luni, 3 februarie 2014, 22:31)

        ionv [utilizator] i-a raspuns lui ionv

        Văd că s-a dat cu minus. De ce?
        Din obișnuință?
        Că n-am zis nimic anti președinte ori pro USL.
  • +10 (16 voturi)    
    telefonul mobil poate fi localizat fără probleme (Luni, 3 februarie 2014, 18:48)

    visio [utilizator]

    însă, tu ca dispecer când nu mai vezi avionul pe radar...ce faci? cât ești de prost să nu îți pese? directorul dela Romatsa trebuie să facă pușcărie; STS și armata nu sunt neapărat vinovate pentru că ele se ocupă cu altceva; însă, numai într-o țară ca România se pot întâmpla aceste aberații: la spitalul din Slănic a fost internat un copil cu fractură de braț; 3 zile mai târziu, copilul era mort; ard bebelușii în maternități și criminalii își dau demisia; oameni buni, vă repet: politicienii sunt necrofagii speciei umane; vinovații principali suntem noi, cei care trimitem în parlament acești necrofagi....
    • +14 (16 voturi)    
      de acord partial (Luni, 3 februarie 2014, 19:15)

      unnecunoscut [utilizator] i-a raspuns lui visio

      Romatsa trebuia sa stie unde este avionul, am lucrat cu ei si am vazut panourile cu traficul aerian.

      Insa telefoanele mobile nu pot fi localizate cand nu ai suficiente celule pentru a triangula.
      • 0 (0 voturi)    
        Companiile de tel. mobilă au acoperire de 90% (Marţi, 4 februarie 2014, 18:07)

        visio [utilizator] i-a raspuns lui unnecunoscut

        unele sau altele; oricum, nu poți mobiliza armata sau serviciile ori de câte ori dispare un avion depe radar; cu proceduri corecte și respect pentru meserie, sunt convins că unele tragedii pot fi evitate; în situația concretă, coordonatorul de zbor trebuie să facă pușcărie, iar directorul instituției trebuie să facă și el o vizită la pușcărie; în cazul unui accident de muncă, chiar cel mai ușor, inspectorii sunt fără milă; când cazi dela 1500m și mai trăiești 7 ore, e clar că cineva nu și-a făcut treaba și este obligatoriu să meargă la pușcărie.
  • +18 (18 voturi)    
    Simplu.... (Luni, 3 februarie 2014, 18:51)

    ddanescu [utilizator]

    ... aveti inregistrarea? Faceti-o publica!
  • -4 (18 voturi)    
    Acest Zamfir a lasat o fata de 23 de ani sa moara (Luni, 3 februarie 2014, 19:07)

    alex4321 [utilizator]

    1. Acest Zamfir (care era bine imbracat in costum de motociclist spre deosebire de fata cf. propriilor declaratii) a lasat o fata de 23 de ani sa moara de frig la zero grade celsius
    (vezi accuweather din acea zi la Horea) langa el....

    Fata a murit de frig la zero grade, nu a murit de rani

    2. Acest Zamfir a anuntat initial ca nu-si mai amintea daca fata vorbise sau nu dupa accident. Cat tupeu....

    Ceilalti martori au declarat, mai apoi, ce a spus fata...

    De ce a mintit Zamfir a doua zi dupa accident?

    2. Acest Zamfir nu-si mai aminteste ce coordonate a dat

    Minciuna ordinara a acestui Zamfir...

    O Minciuna grosolana : in acele clipe creierul

    inregistreaza totul cu o precizie uimitoare fiind vorba de

    supravietuire si de o emotie puternica

    Incercati sa vedeti cat de bine va amintiti orice

    eveniment in care ati fost profund emotionati (Revolutie,

    accident, etc...)

    3. Acest Zamfir putea cobori 300 m si ajungea la un

    drum comunal pe care daca l-ar fi urmat dupa inca 1-2

    km ar fi dat de oameni

    Un Om Face 1 km in 10 minute daca merge la pas

    Si daca mergea incet ar fi facut 2 km in maxim 30

    minute cu tot cu coborare

    De notat ca avea 2 telefoane unul l-ar fi putrut lasa la

    epava

    Si ca daca s-ar fi ratacit "oe un drum comunal" (lucru

    imposibil) s-ar fi putut intoarce inapoi de unde a venit

    4. acest Zamfir nu l-a acoperit cu nimic pe Iovan care

    era doar in tricou si ranit grav...

    5. Nici pe copilot nu l-a acoperit cu nimic: Copilotul era

    cazut jos in zapada cu picioarele rupte (dupa cum

    povestesc taranii care l-au acoperit ei cu hainele lor)

    6. Cf 1-5: Acest Zamfir are pe constiinta 2 morti

    impreuna cu

    acel Ianceu ...si probabil ar fi murit si altii daca n-ar fi

    aparut taranii care si-au dat jos imediat hainele de pe ei

    sa-i imbrace pe raniti....
    • +7 (13 voturi)    
      de fapt (Luni, 3 februarie 2014, 19:43)

      thebblack [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      tot zamfir a pus gheata pe aripi si a provocat ceata. deasemenea el a imbolnavit persoana care trebuia sa primeasca organul pe care se duceau sa il recolteze. si daca analizam atent, nu are 2 morti pe constiinta, ci 3. ai uitat sa il adaugi pe batranelul care dona, pentru ca este absolut evident ca zamfir l-a omorat pentru a putea sa isi duca la indeplinire marsavul plan.

      si cred ca tot la sfatul lui au actionat hitler, stalin, pol pot si bin laden si breivik.
      • -6 (8 voturi)    
        Crezi ca daca exagerezi il absolvi pe acest (Luni, 3 februarie 2014, 21:44)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

        1. Crezi ca daca exagerezi si inventezi enormitati

        il absolvi pe acest Zamfir ?

        Unde ai invatat tehnica asta de dezinformare ?


        2. De ce inventezi alte puncte si Nu raspunzi direct

        la punctele 1-6 , smechere, puncte la care orice

        om de bun simt trebuie sa-si raspunda ?


        3. Iti spun eu ce a facut acest Zamfir daca te faci

        ca nu pricepi:

        Intr-o situatie limita unde se vede adevaratul

        caracter al omului :

        Acest Zamfir a facut tot ce i-a stat in putinta sa-si

        scape Pielea Lui....

        si l-a durut in Cot de soarta celorllati

        Asta a facut acest Zamfir !

        Si cica mai era si medic !
        • +6 (6 voturi)    
          Stimate domn (Luni, 3 februarie 2014, 22:24)

          Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

          Se vede ca sunteti un analist post-factul caracterizat de un profund simt al observatiei. Este foarte pertinent sa ne intrebam azi de ce troienii au primit calul de la greci sau de ce nemtii au atacat Rusia. Orice om cu un pic de minte si care cunoaste cat de cat faptele stie, pe buna dreptate, ca daca acele situatii nu aveau loc, istoria arata altfel. Dar sa revenim la problema.

          Pilotii si controlorii de trafic sunt unii dintre cei mai bine antrenati oameni in domeniu, cu examene periodice, cu simulari - o viata de antrenament. Cu toate astea ia sa vedem o lista: http://goo.gl/2RsabJ - toate aceste cazuri de accidente au un numitor comun, cunoscut in limbaj automobilistic drept "pana prostului", adica au ramas ... fara combustibil. Adica pe scurt: nici echipajul si nici cei de la sol nu au recunoscut niste simptome evidente ale unui motor (asa cum imi spunea si instructorul meu de zbor): cand motorul nu face zgomot insa pasagerii fac, uita-te la nivelul combustibilului!

          Cum se traduce asta in limbaj tehnic? In engleza se numeste "lack of situational awareness", adica neatentie. Uneori esti atat de framantat de ceea ce se intampla ca nu poti judeca clar si deci nu iti poti raspunde la intrebarea "de ce se intampla ce se intampla?".

          Asadar: exista zeci de accidente tip "pana prostului" in aviatie. Iar Dvs ce cereti, ca un medic sa gandeasca cu sange rece dupa ce a picat cu avionul, sa stie sa foloseasca un telefon mobil, sa stie eventual si unde se afla si sa mai si cheme ajutor.

          Eu unul va spun altceva. Stiti ce a raspuns doctorul Zamfir la intrebarea "unde va aflati?". Ei bine a raspuns "intr-o padure". Este fireste un dialog imaginat, insa extrem de probabil caci asa functionam.

          In incheiere va doresc ca in cazul in care vi se intampla ceva grav de tot (nu va doresc asta, fireste) sa actionati exact asa cum ziceti. Pun insa pariu pe o bere ca nu veti fi in stare.
          • +2 (2 voturi)    
            Apropo de troieni, de ruși, etc. (Luni, 3 februarie 2014, 22:45)

            ionv [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

            Mă gândesc la faptul că dacă rușii aveau „ capabilitățile noastre”, vorba unor oficilaități, nu-l puteau triangula pe Dudaev tocmai în Cecenia.
            • +1 (1 vot)    
              Este relativ usor (Luni, 3 februarie 2014, 23:19)

              Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui ionv

              Sa triangulezi un telefon cunoscut intr-o zona cunoscuta. Mai greu e sa gasesti ceva ce nu stii, acolo unde nu stii.

              In plus, cu rusii, nu aveti de unde sa stiti daca nu cumva reteaua de mobile a fost un pic ajustata inainte, la cererea armatei. Daca stii ce cauti si cat de cat si unde, lucrurile se simplifica enorm. Si chiar si atunci, pana l-au pliciuit,au trecut cativa ani buni (de cand a fost luat in colimator si pana la lichidarea efectiva). Dudaev nu era prost, schimba telefoane, vorbea scurt, schimba SIM-uri. A fost un pic ajutat si din interior.
          • -1 (5 voturi)    
            Esti Doctor ? Il stii pe Zamfir? (Luni, 3 februarie 2014, 23:35)

            alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

            1. Esti Doctor ? Il stii pe Zamfir?

            2. Explica cum poate o fata langa tine sa inghete

            pana la 18 grade temperatura corpului

            si tu sa nu ai nici cea mai mica degeratura ?
            • +1 (1 vot)    
              Raspund (Marţi, 4 februarie 2014, 7:44)

              Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

              1. Sunt doctor. Lector universitar, doctor. In telecomunicatii. Nu il stiu pe Zamfir.

              2. Nu mi s-a intamplat asta inca niciodata.
        • +1 (1 vot)    
          numere (Luni, 3 februarie 2014, 23:09)

          thebblack [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

          scurt ca oricum nu intelegi.

          1. daca se dezechipa pentru a acoperi una singura dintre celelalte victime, acum am fi avut 3 morti in loc de 2.

          2. da, acele momente se inregistreaza. unele detalii raman extrem de bine intiparite in memorie, altele raman in ceata.

          3. cazut efectiv din cer, in mijlocul padurii, pe o coasta de munte cu zapada de cel putin jumate de metru, omul trebuia, dezbracat fiind, pentru ca nu-i asa, trebuia sa se ingrijeasca de celelalte victime, sa parcurga 2 kilometri si 300 de metri si apoi sa se si intoarca.

          4+5 vezi 2. de fapt cati oameni putea acoperi el singur in conditiile in care nici el nu era echipat pentru conditiile respective?
          • -1 (3 voturi)    
            ESTI BINE MERSI "Radule "? (Marţi, 4 februarie 2014, 1:35)

            alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

            Sper sa nu-ti lasi sotia sa inghete langa tine

            pana la 18 grade celsius

            in timp ce tu ESTI BINE MERSI "Radule "
            • 0 (0 voturi)    
              exact cum ziceam. (Marţi, 4 februarie 2014, 8:00)

              thebblack [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

              nu ai inteles nimic. noroc:)!
        • 0 (0 voturi)    
          alex4321! (Marţi, 4 februarie 2014, 0:44)

          GRANDFATHER [anonim] i-a raspuns lui alex4321

          Ti-a spus cineva vreodata cat de prost informat esti?! Uita-te in oglinda si spit your image, poate reusesti sa te trezesti din delir si cine stie, poate supravetuiesti!
      • -2 (4 voturi)    
        Daca gandeau si taranii aia ca Zamfir (Luni, 3 februarie 2014, 22:00)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

        Ca sa intelegi si tu ce-a facut acest Zamfir :
        ----------------

        Daca gandeau si taranii aia ca Zamfir

        MUREAU TOTI AIA inclusiv Zamfir !
    • +7 (9 voturi)    
      Arata-ne tu pe unde trebuia sa coboare (Luni, 3 februarie 2014, 19:51)

      Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      Uite , aici s-a prabusit avionul , conform Wikimapia .
      http://goo.gl/CZQGeq
      Arata-ne tu pe unde trebuia sa coboare doctorul , adica descrie-ne in ce directie trebuia s-o ia . Eventual fa si o estimare citi kilometri avea pina la cea mai apropiata asezare omeneasca . Presupunem ca nu era ceata , ca ar fi avut lumina pina la orele 20:00 si ca n-ar fi mers prin zapada pin' la briu . Iar noi iti vom spune ca nici salvatorilor de la ISU nu le-ar fi fost usor sa ajunga la avion chiar daca ar fi cunoscut locatia pe harta . Pai nu vezi ce PAIENJENIS de drumuri si cite variante posibile sunt ? Numai localnicii ar fi stiut ce drum e mai scurt si mai practicabil . Asa ca inceteaza cu absurditatile emise de la caldurica si din fata tastaturii .
      • -2 (4 voturi)    
        Schimba pe satelit si vezi drumul de sub padure (Luni, 3 februarie 2014, 21:52)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

        Schimba pe satelit si vezi drumul de sub padure

        1. pune linkul tau pe google

        2. schimba pe satelit

        3. si vezi drumul

        https://www.google.com/maps/preview/place/%2B46%C2%B033'15.75%22,+%2B22%C2%B058'51.12%22/@46.554375,22.980866,1784m/data=!3m1!1e3!4m2!3m1!1s0x0:0x0

        4. Iti MAI reamintesc (ca vezi ca uiti) ca acest Zamfir avea la el un Telefon "inteligent" cu Google Map pe el

        deci vedea harta asta asa cum o vedem si noi

        si de-acolo la vale spre Horea

        sunt sigur ca pe drum ar fi intalnit oameni inainte de

        Horea mai ales ca putea spune la telefon pe unde e

        si sa descrie drumul
        • -2 (4 voturi)    
          Da zoom de cateva ori ca sa vezi drumul clar (Luni, 3 februarie 2014, 22:09)

          alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

          Da zoom de cateva ori ca sa vezi drumul clar

          cum coboara pe sub padure
        • -2 (4 voturi)    
          2Km mai jos sunt Case (Luni, 3 februarie 2014, 22:22)

          alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

          2Km mai jos sunt Case

          In Zona Zanzesti se vad clar pe Google Map
        • -2 (4 voturi)    
          Sat Zanzesti 82 de locuitori (Luni, 3 februarie 2014, 22:28)

          alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

          Satul Zanzesti - 82 de locuitori

          cf. Wikipedia

          http://ro.wikipedia.org/wiki/Horea,_Alba
        • +5 (5 voturi)    
          Amice ! Te DESCALIFICI total ! (Luni, 3 februarie 2014, 22:34)

          Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

          Se cunoaste ca nu te-ai ratacit VARA pe un drum de munte prin padure . Localnicii care i-au gasit spun ca era o ceata de nu vedeai la doi metri . Cum iti inchipui ca putea doctorul , prin padure , pe intuneric , prin zapada pina la briu , cu o lanterna poate pe terminate , sa se aventureze pe un drum de munte in necunoscut ? Zici de poteca ? Pai aia se vede numai vara cind nu e acoperita de zapada . Apoi inca ceva : cum cobora de sub creasta mai in padure pierdea semnalul 3G care-i alimenta harta , ba chiar si semnalul GSM pentru voce . Ei aveau semnal acolo , la locul accidentului fiindca erau aproape de creasta dar in padure disparea . Omiti si faptul ca avea colegii raniti , cu coaste rupte , picioare rupte , fata era in TETRAPAREZA si abia respira . Doar el putea sa-i ajute iar pe fata a resuscitat-o pina in ultima clipa . Una peste alta tot ce sustii este de o ABSURDITATE fara seaman , sunt ginduri ale cuiva care sta in confort si este incapabil sa se puna in pielea altora . Sa dai sfaturi e usor dar sa te fi vazut pe tine acolo ce faceai ... BTW , linkul tau este absolut inutilizabil , este un REBUT cartografic .
          • -2 (4 voturi)    
            Nu minti: Era ziua la 16:30 (Luni, 3 februarie 2014, 23:30)

            alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

            Nu minti:

            1. Era ziua la 16:15-16:30. Mai era cel puti n 1h - 1:30H LUMINA.

            2. Cum "a resuscitat-o ca medic " daca taranii

            spuneau

            ca au vrut sa-i dea jos jerseu fetei ca era ud si

            inghetat si nu au putut

            pentru ca nici macar NU_L PUTEAU INDOI

            DE INGHETAT CE ERA

            3. Cum "a resuscitat-o" DACA FATA AVEA 18

            grade celsius temperatura corpului


            4., Cum a ajuns fata "CU AJUTORUL A DOI

            MEDICI" Ianceu si Zamfir la 18 grade

            CELSIUS cand cei doi nu aveau nici macar

            cea mai mica degeratura

            5. Fata putea muri de orice. de acord, DAR NU DE FRIG la zero grade si cand 2 doctori nu aveau nici cea mai mica degeratura

            Asta daca erau oameni intr-adevar

            5. Linkul l-a taiat Hotnews iti puteai imagina

            macar atata

            - dar fa ce ti-am zis

            si o sa vezi drumul si satul mai jos sub drum

            la 2 KM

            6. Am fost pe munte mai mult decat ai fost tu

            si un lucru il stie oricine : cand dai de un drum

            comunal nu te mai poti rataci si daca mai

            trebe sa-ti spun, iti spun si asta

            si asta : todeauna pe un drum

            comunal sau forestier daca te-ai ratacit mergi

            "la vale" si nu la deal
        • +3 (3 voturi)    
          O simpla intrebare (Luni, 3 februarie 2014, 22:35)

          Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

          Pe un telefon cu Google Maps, presupunand ca ai pozitia data cu o precizie de 50 m (zicem padure) si fara busola ca sa orientezi harta de pe ecran cu terenul, noaptea, pe ceata, dupa ce pici cu avionul cat timp iti ia ca sa gasesti un drum la marginea padurii pe care inca nu il vezi din cauza celor de mai sus? Cum afli directia? Te tot invarti si astepti ca sa se miste punctul de pe ecran? Pai ala se tot misca in stanga si in dreapta, de unde stii ca te apropii sau te indepartezi de drum?

          Haideti sa va spun ceva (nu legat de padure): cand sistemele de navigatie intr-un avion se strica si navighezi dupa busola, cand faci o curba la drepata sau la stanga busola nu se intoarce in acelasi ritm cu avionul. Are moment de inertie. Cu alte cuvinte daca vrei sa mergi spre nord trebuie sa iesi din curba inainte ca acul sa fi ajuns pe 0 grade nord iar daca vrei sa mergi spre sud trebuie sa iesi din curba dupa ce acul trece de 180 grade. In emisfera sudica ... e invers :) Deci asta e numai o mica problema pe care o au busolele. In mana unui doctor obisnuit cu bisturiul, va fi si mai greu.
          • -3 (5 voturi)    
            era ziua nu era noapte (Luni, 3 februarie 2014, 23:32)

            alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

            era ziua nu era noapte

            se vedea drumul din padure

            asta a spus-o chiar si Zamfir

            Nu-ti trebuia nici o busola

            Coborai pe drum la vale 2Km si urlai in timp ce

            mergeai : Ajutor !

            Daca dupa 3 Km nu aparea nimic te puteai

            intoarce

            Dar nu asta e PROBLEMA

            Problema e Cum a jusno fata la 18 grade celsius cu 2 medici langa ea care nu au avut nici cea mai mica degeratura
            • +1 (1 vot)    
              Eu nu am fost acolo (Marţi, 4 februarie 2014, 7:46)

              Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

              De aceea incerc sa judec cat de cat obiectiv situatia, luand in seama si circumstantele atenuante.
            • 0 (0 voturi)    
              era zi... (Marţi, 4 februarie 2014, 16:46)

              thebblack [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

              da, pentru inca maxim 30 de minute. daca nu stii pe lume traiesti zi de zi, nu te mai baga in discutiile oamenilor mari.

              la data, ora si latitudinea respectiva soarele a apus un pic dupa ora 17. luand in calcul faptul ca se afla in padure si pe munte probabil ca lumina la momentul respectiv era extrem de redusa si intunericul total s-a instalat nu mult dupa.

              omul ala, asa cazut dn cer, se pare ca era constient de chestia asta. tu dupa atatea zile de stat la lumina monitorului... nu.
        • +5 (5 voturi)    
          Haideti sa va mai torn ceva (Luni, 3 februarie 2014, 22:44)

          Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

          Atunci cand te prabusesti cu avionul sau te ratacesti cu masina tehnicile de supravietuire spun atat: STAI CU NAVA/MASINA. In cazul unei cautari aeriene o epava sau o masina sunt mult mai usor de vazut decat un om. In plus epava insasi este o resursa de materiale, combustibil, apa, mancare poate.

          Acum va intreb: daca medicul Zamfir orbecaia prin padure 24 h mergand in cerc ca deh, la chirurgie nu se fac cursuri de supravietuire in padure sau daca era atacat de un lup, ce mai aveati de spus? Ca a murit eroic. Pai vedeti Dvs, de eroi sunt pline cimitirele iar omul poate alege - este dreptul lui - un las viu sau un erou mort. In astfel de situatii, daca vrei sa fii erou ajuti. Daca nu, este dreptul tau sa nu ajuti. In situatii de acest gen este "fiecare pentru el".

          Este posibil ca Dvs sa fiti un erou nativ, omul care ajuta si salveaza. Felicitari. Dar nu puteti cere tuturor sa gandeasca la fel si sa actioneze la fel.
          • -3 (5 voturi)    
            Nu dezinforma (Luni, 3 februarie 2014, 23:52)

            alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

            Nu dezinforma

            1. la 300 de m de el , zamfir a declarat

            ca "vede un drum de tara"

            2. odata ajuns pe un drum de tara (cu zapada sau nu)

            NU TE POTI RATACI

            Repet E DRUM nu poteca se vede clar pe HARTA

            3. la 2 KM IN Jos pe acel drum era satul Zanzesti cu 82 de locuitori (vezi pe Google Map)

            4. NIMENI N-a zis s-o ia pe fata cu el

            In Plus poate daca nu era langa fata saraca

            fata nu ajungea sa iabe la 18 grade celsius

            si sa inghete "Jerseul pe ea cu apa de nu-l mai puteai indoi cu mana"

            (citat din taranii care au gasit-o)

            5. putea merge in jos pe drum 2KM (=adica maxim 30 minute) si URLA

            daca dadea de cineva bine Ok daca nu se intorcea
            • +2 (2 voturi)    
              Hmmm (Marţi, 4 februarie 2014, 0:54)

              MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

              Hai ca mai rar un asa ''dus cu capul'' ca tine...
              Inceteaza ca te-ai umplut de penibil.
              Scrii atatea aberatii ca se vede ca nu ai mers in viata ta decat de la bloc la restaurant...
              • -2 (4 voturi)    
                Daca asta la tine inseamna "normalitate" (Marţi, 4 februarie 2014, 1:39)

                alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui MRSmrs

                Din ce zici si tu

                ti-ai lasa sotia sa inghete in padure

                pana ce corpul ei ar ajunge la 18 grade

                celsius

                in timp ce tu sa n-ai nici macar o

                degeratura ?

                Daca asta la tine inseamna "normalitate"

                da, atunci "eu sunt dus cu capul RAU" ....

                ca nu pot sa-mi imaginez cum un om

                "normal" poate sa faca asa ceva
                • +1 (1 vot)    
                  Intrebare (Marţi, 4 februarie 2014, 9:28)

                  Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

                  De unde stia dr. zamfir cand urmeaza sa fie gasiti? Asta pentru a putea sa ajute fata fara ca el insusi sa fie in pericol...

                  Daca nu stia, inseamna ca omul se pregatea poate pt 24h de stat in padure.
                • +1 (1 vot)    
                  Hmmm (Marţi, 4 februarie 2014, 11:55)

                  MRSmrs [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

                  Primul si ultimul raspuns pentru un indivit ''dus''
                  -Studenta nu era sotia doctorului.
                  -In lupta pentru supravietuire fiecare isi acorda intai lui sanse apoi celorlalti...se vede ca ai vazut multe filme, dar viata nu este ca in film.
                  -Daca ai fi mers noaptea prin padure(eu am fost)ai fi aflat ca nici nu mai stii unde este stanga si dreapta, nu vezi copacii, ramurile, valcelele, vaile uriase, rapele unde te poti prabusi si pe zi, apele curgatoare care te impiedica sa treci, etc.Apoi ai fi alunecat in toate gropile, poate ai fi fost macat de lupi , etc.
                  -Singura sansa ( si cea reala) este sa ramai langa epava pt ca asa ai statistic cele mai bune sanse sa supravietuiesti,
                  -Orice om gandeste ca aeronava este usor de localizat si emite semnal de sos.
                  -vad ca te doare ca dr nu are degeraturi...ai vazut tu asta?
                  Il urasti?
                  Daca era ranit ai fi fost fericit?
                  -De unde stia el ca nu avea organe interne afectate?
                  PS.Un sfat: incearca sa mergi pe timp de zi prin padure cu zapada/apa (nu pe drum/poteca) si apoi sa ne spui cum este.
            • +1 (1 vot)    
              Aici ai dat-o in bara ! (Marţi, 4 februarie 2014, 7:11)

              Sparafucile [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

              Fiindca ei erau de cealalta parte a crestei , spre Poiana Horea . Se vede clar pe Google Earth . Nu putea sa vada drumul spre Zanzesti . Iar daca o lua pe drumul pe care-l vedea ii scotea spre nord - est , departe , spre Maguri si Maguri - Racatau . Pina acolo dadea ortul popii . Dar ca sa plece de unde era cineva ar fi trebuit sa-i garanteze ca toate incercarile de a aduce prin telefon ajutoare vor esua . Ce motiv avea sa presupuna ca se va intimpla asa ? Oamenii au tot incercat sa explice unde se gasesc si chiar au reusit . Fiindca in momentul cind au spus ca se afla intr-o padure RARA , un padurar din Horea si-a dat seama unde sunt si a mobilizat trei sateni , care i-au si gasit . Padurea rara a fost un indiciu mai pretios decit o mie de coordonate GPS . Mai poti acuma sa contesti ca doctorul Zamfir a salvat grupul furnizind nu coordonate GPS ci detalii vizuale din locul unde se aflau ? Fara doctorul Zamfir si telefoanele lui insistente mureau toti acolo .
        • +4 (4 voturi)    
          Inca ceva (Luni, 3 februarie 2014, 22:57)

          Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

          Va rog frumos sa va postati numarul de mobil pe Hotnews. Va promit ca de fiecare data cand ma voi rataci pe undeva, chiar si prin mall alaturi de sotie, va vaoi suna sa va intreb unde ma aflu si cum pot sa ajung undeva.
          • -1 (5 voturi)    
            Sper sa nu-ti lasi sotia sa inghete langa tine (Luni, 3 februarie 2014, 23:42)

            alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

            Sper sa nu-ti lasi sotia sa inghete langa tine

            pana la 18 grade celsius

            in timp ce tu ESTI BINE MERSI "Radule "
            • +2 (2 voturi)    
              Vad (Marţi, 4 februarie 2014, 9:29)

              Porcurorul General [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

              Vad ca va place sa va autocopiati comentariile. Sincer vorbind: imi plac oamenii cu idei fixe dar ma tem de cei cu idei putine.
    • +3 (3 voturi)    
      Circumstanțe atenuante. (Luni, 3 februarie 2014, 20:05)

      ionv [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

      S-a prăbușit cu avionul.
      • -2 (6 voturi)    
        Corect. Dar mergea pe 2 picioare (Luni, 3 februarie 2014, 21:53)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui ionv

        Corect.

        Dar mergea pe 2 picioare fara sa aibe nimic

        DOVADA:

        A doua zi de dimineata era bine mersi in Bucuresti
        • +4 (4 voturi)    
          Nu vă supărați, (Luni, 3 februarie 2014, 22:28)

          ionv [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

          dar nu cred că ați avut o astfel de experiență, așa încât nu puteți face acuzații atât de grave.
          Chiar dacă din punct de vedere fizic nu are nimic, e posibil ca trauma psihică să fi fost extrem de puternică. Eu cred că mult mai ușor ar fi fost pentru autorități să-i găsească mai repede, decât le-a fost lor să gândească și să acționeze coerent.
          Cât despre faptul că avea smart mobil, să știți că nu toată lumea se pricepe să butoneze și să caute pe „goagle map”( mai ales după ce s-a prăbușit cu avionul) așa cum vă pricepeți dumneavoastră.
          Și nu asta e problema. Că a sunat, că a dat sau nu coordonate, că s-a priceput ori nu a da primul ajutor ( eu cred că s-a priceput) nu contează.
          Contează că, din păcate, instituțiile abilitate s-au bâlbâit. Contează faptul că, iată, persoanele care i-au salvat nu au stat să judece dacă accidentații se pricep la smartfoane, dacă au sunat la 112. Nu i-a interesat nici cum au intervenit ROMATSA sau alte servicii .
          Ei au procedat FIRESC ȘI OMENEȘTE, ca niște oameni simpli care știu ce înseamnă să-ți ajuți aproapele, dându-ne astfel o adevărată și, totodată, cumplită lecție celor ce stăm pe margine și acuzăm fie pe unii fie pe alții.
      • -4 (6 voturi)    
        Apoi acest Zamfir a mintit la Bucuresti (Luni, 3 februarie 2014, 21:56)

        alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui ionv

        Apoi acest Zamfir a mintit la Bucuresti a doua zi si a treia zi in direxct si la o ora de varf la Televizor

        Nu la Munte , nu in Padure !
  • +6 (14 voturi)    
    Din ciclul "mortu-i de vina" (Luni, 3 februarie 2014, 19:08)

    TreiClase [utilizator]

    Sa-l dea in judecata pe medic, pentru ca a supravietuit unui accident aviatic, intr-o padure inghetata si in stare de soc, n-a dat dovada de coerenta si acuratete.

    Lua-te-ar dracu, mama, pe ce lume m-ai adus!
    • -5 (7 voturi)    
      N-o zis nimeni sa-l dea in judecata (Luni, 3 februarie 2014, 21:54)

      alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui TreiClase

      N-a zis nimeni sa-l dea in judecata

      NU INVENTA Minciuni

      Am zis cam ce fel de om e medicul asta
      • +2 (2 voturi)    
        Nu te lasi, nu? (Luni, 3 februarie 2014, 23:38)

        gazania [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

        Cu toate argumentele politicoase oferite de altii, tu aberezi mai departe. Nu ti-as dori sa te afli in situatia lor ca sa-ti pui in practica ideile tale geniale si pline de altruism.
        • 0 (2 voturi)    
          Tu ti-ai lasa sotia sa inghete de frig (Marţi, 4 februarie 2014, 1:42)

          alex4321 [utilizator] i-a raspuns lui gazania

          Tu ti-ai lasa sotia sa inghete de frig

          langa tine pe munte pana ce temperatura corpului

          ei ar ajunge la 18 grade celsius

          in timp ce tu ai fi bine mersi si n-ai avea nici macar

          o degeratura ?

          DAca DA, nu stiu daca te mai poti numi "Om"
          • 0 (0 voturi)    
            sotia nu (Marţi, 4 februarie 2014, 23:23)

            thebblack [utilizator] i-a raspuns lui alex4321

            orice altceva insa e ok, nu?
  • +9 (9 voturi)    
    Dubii ? Ask Vodafone ! Ask Orange ! (Luni, 3 februarie 2014, 19:10)

    Intermezzo [utilizator]

    Crede cineva ca Vodafone si Orange pot localiza cu o precizie mai buna de 1 km pe cineva care vorbeste de la telefonul mobil de undeva din munti ? Se poate usor apela la ele pentru a face o proba , o expertiza . Oricind se poate face asta . Atentie , in munti , nu in oras unde celulele GSM sunt mai dese decit cosurile de gunoi . Dar daca nici ele nu pot decit cu o precizie de 10-15 km in munti , cu ce scule ar putea STS-ul sa fie mai PERFORMANT decit Vodafone si Orange ? Are STS-ul retea proprie de telefonie mobila cu acoperire pe toata tara ? Nu i-ar ajunge banii pe care-i primeste de la buget nici pentru un judet . Este plauzibil ca doctorul Zamfir sa nu fi transmis coordonate GPS dar cine ar avea NESIMTIREA sa-l acuze pentru asta ? Cind el de fapt a salvat grupul prin telefoanele date . Chiar si asa , fara coordonate GPS .
  • +11 (11 voturi)    
    solutia, publicarea convorbirilor in reteaua 112 (Luni, 3 februarie 2014, 19:15)

    talmaciul.blogspot.ro [utilizator]

    ceea ce am sustinut si in analiza mea. cred ca elucidarea problemei se poate face mult mai simplu, prin publicarea convorbirilor telefonice in reteaua 112.

    "Medicul Radu Zamfir nu a reusit sa comunice, la 112, coordonatele exacte ale locului accidentului. Persoanele aflate la capatul liniei telefonice nu au reusit sa-i explice medicului ce are de facut in acest sens, respectiv sa descarce o aplicatie anume de pe telefonul mobil.

    Operatorul de telefonie mobila nu a avut suficiente antene amplasate in zona, localizarea precisa nu a putut fi realizata prin triangularea semnalului a trei celule.

    MAPN reusise sa determine distanta dintre ultima pozitie cunoscuta a avionului si locul prabusirii: 2 km.
    http://www.hotnews.ro/stiri-esential-16474202-exclusiv-informatia-cheie-scoasa-din-raportul-guvernului-despre-accidentul-aviatic-ministerul-apararii-determinat-distanta-dintre-ultima-pozitie-cunoscuta-avionului-locul-prabusirii-2-romatsa-nu-cerut.htm

    insa informatia a fost exclusa din raportul sintetic dat publicitatii.

    Autoritatile nu au raspuns la intrebarea daca MAPN era cu platile la zi in cazul sistemului ELT (echipamente de locatie pentru situatii de urgenta) - Moscova.
    http://ziuadecj.realitatea.net/eveniment/comisie-sistemul-de-avertizare-al-avionului-prabusit-functiona-la-momentul-gasirii-epavei--122578.html

    Tehnica speciala de localizare, apartinand Ministerului de Interne, Serviciului Roman de Informatii, dar si altor structuri din sistemul de siguranta nationala, nu a fost utilizata. Calitatea de membru NATO nu a fost fructificata, prin apelarea la mijloacele tehnice sofisticate ale acesteia."
    ///
  • -2 (8 voturi)    
    nu va suparati... (Luni, 3 februarie 2014, 20:32)

    liviu_ [utilizator]

    dar purtatorul de cuvand de la sts ar trebui impuscat
    ii lipseste... as spune ca un minim de 10% de creier functional...
    asemenea declaratie pur si simplu nu se da... asta odata
    a 2-lea lucru exista convorbiri la 112 care se inregistreaza... se poate afla...
    a 3-a chestie victima NU trebuie sa dea coordonatele... este treaba 112, sts, romatsa however sa le afle!

    nu cred ca este o institutie din cele mentionate care nu este vinovata... si faptul ca tac malc sau ataca prin cele mai marsave moduri arata ca in principiu asa este...
  • +4 (4 voturi)    
    dacă tăceau filosofi rămâneau... (Luni, 3 februarie 2014, 20:39)

    Mendebilul [utilizator]

    ...tipii de la STS. Domnul doctor era căzut cu avionul, you know what I mean? ... tipul de la STS stătea într-un birou cu mulți alți (teoretic) specialiști în jur. Ei trebuiau să poată, cu calm, să-i explice domnului doctor cum poate genera smartphone-ul coordonate geografice. Atat iPhone cat si Blackberry au activata busola ca aplicație implicită... nu trebuia descarcat nimic... dar ei pur și simplu nu aveau o procedură de acțiune în caz de astfel de situație. O instituție profi are proceduri de acțiune, nu bâjbâie și nu se bazează pe inspirație...
  • 0 (6 voturi)    
    sts protesteaza (Luni, 3 februarie 2014, 20:50)

    evoque [utilizator]

    la ce? la faptul ca medicii implicati in accidentul de avion confirma cu toti ca au trimis informatii cu locul accidentului, coordonate precum si localizare pe harta, cat de mizerabil poate sa fie caracterul acestor indivizi care traiesc din bugetul statului?
    Pe site-ul: www.112.ro acestia ne informeaza cum functioneaza sistemul:
    "ANI identificarea automată a numărului de telefon: pe monitorul operatorului apare numărul postului telefonic de unde este apelat sistemul.

    ALI identificarea automată a locaţiei: pe monitorul operatorului apar adresa apelantului, locul de unde acesta sună şi o serie de informaţii suplimentare necesare pentru a exploata toate resursele în vederea găsirii soluţiei optime pentru a ajunge în timp util la locul incidentului.
    În vederea soluţionării cazurilor de urgenţă, se foloseşte şi aplicaţia AVL (Automatic Vehicle Location) care identifică poziţia autovehiculelor angajate în procesul de intervenţie la situaţiile de urgenţă dotate cu echipamente de comunicaţii radio (convenţionale sau digitale) care conţin un subsistem GPS. Pentru a putea transmite datele între terminalele mobile şi serverul AVL, aplicaţia AVL utilizează reţelele radio digitale şi/sau analogice (convenţionale), pentru poziţionarea vehiculelor de intervenţie şi identificarea traseelor optime de deplasare a acestora.

    Sistemul permite înregistrarea convorbirilor şi stocarea datelor."
    Mai clar de atat nu se poate:http://www.112.ro/index.php?pag=9
  • +1 (1 vot)    
    Orange si Vodafone (Luni, 3 februarie 2014, 22:19)

    Koczka [utilizator]

    ar trebui sa-si piarda licentele de operare im Romania va asa me spune domnu general Opris. Sa nu uitam ca e vorba de operatori privati care nu au obligatia de acoperire a intregului teritoriu si niciodata nu au afirmat asta.
    De aici trag concluzia ca sistemul de localizare a apelurilor 112 are o mare problema. S-ar fi putut apela la Armata dar ideal ar fi fost sa se solicite sprijinul partenerilor americani de la CIA care dim punctul de legatura de la Chiajna pot localiza prim satelit orice obiectiv care transmite semnal electromagnetic.
  • 0 (0 voturi)    
    UN GENERAL CARE A DORMIT IN CIZME! (Marţi, 4 februarie 2014, 1:00)

    GRANDFATHER [anonim]

    Si care acum tace ca Tanase in papusoi!
    Încă un general cu patru stele pe lista celor responsabili pentru eşecul misiunii de salvare în accidentul aviatic din 20 ianuarie: generalul Tudor Tănase, şeful Compartimentului de Căutare şi Salvare din cadrul ROMATSA. Şefii lui, directorul general şi directorul de Operaţii, şi-au dat rapid demisia după ce ROMATSA a eşuat în stabilirea locului de impact cu solul al avionului pilotat de Adrian Iovan. Investigaţiile arată şi responsabilitatea majoră a generalului Tănase pentru ratarea intervenţiei şi salvării. În 20 ianuarie, serviciul condus de el la ROMATSA a rămas de “Lemn Tănase”.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri