Articol actualizat

Apelurile localizate de STS: ISU Cluj a preluat localizarea celui de-al doilea numar de telefon dupa mai bine de doua ore / Cum arata hartile STS pentru localizarea apelurilor date de victimele accidentului aviatic din Apuseni

de Victor Cozmei, Adrian Vasilache     HotNews.ro
Luni, 3 februarie 2014, 20:15 Economie | Telecom

Suprapunerea perimetrelor identificate de STS
Foto: STS
In 20 ianuarie, Serviciul de Telecomunicatii Special (STS) a inregistrat si localizat doua numere de telefon, din retele diferite, de pe care medicul Radu Zamfir, unul dintre ranitii accidentului aviatic din Apuseni, a sunat la 112, potrivit informatiilor obtinute de HotNews.ro. Prima localizare (nr de Vodafone) a fost facuta de STS la 16:17 minute, imediat dupa ce medicul Zamfir a apelat 112. 

Localizarea STS a fost transmisa catre Inspectoratul pentru Situatii de Urgenta (ISU) Cluj la doar cateva minute dupa apel. A doua localizare (nr. de Orange) a fost facuta de STS la 17:31, insa dispeceratul ISU Cluj a preluat localizarea abia peste aproape 2 ore si jumatate.

UPDATE 22:30 Surse apropiate anchetei au precizat pentru HotNews.ro ca ISU Cluj a reactionat cu intarziere in ceea ce priveste preluarea celei de-a doua localizari facute de STS.

"Informatia de localizare de pe numarul Orange, desi a fost primita in sistem la ora 17:31, a fost preluata de ISU Cluj la ora 19:52. Suprapunerea celor doua arii le-ar fi permis celor de la ISU sa delimiteze mai precis si mai repede aria de cautare. Singura obligatie a STS era sa transfere apelul la ISU, care conform metodologiei era institutia care ar fi trebuit sa coordoneze actiunile", au explicat sursele HotNews.ro.

Ce informatii a primit STS de la operatorii de telefonie mobila si cum au realizat hartile de localizare

Potrivit reglementarilor in vigoare, localizarea unui apel la 112 se face de catre STS in baza unei legi si a unei decizii ANCOM din 2008 care spune ce date are obligatia un operator de telefonie mobila sa puna la dispozitia autoritatilor.

Cum face STS localizarea apelului 112
Foto: STS
Intr-un comunicat transmis luni, 3 februarie 2014, STS precizeaza ca: "perimetrele indicate prin hartile difuzate de catre Serviciul de Telecomunicatii Speciale sunt cele construite in baza legii si a Deciziei ANCOM 1023/2008. Precizia lor este conform acestor reglementari si este la fel ca in alte 21 de tari europene care folosesc aceeasi metoda. Coordonatele si informatiile utilizate pentru construirea acestor perimetre sunt trimise STS de catre operatorii de telefonie mobila si sunt actualizate odata la doua luni, conform reglementarilor in vigoare".

Astfel, potrivit  informatiilor obtinute de HotNews.ro de la Serviciul de Telecomunicatii Speciale (STS), operatorul de telefonie mobila pune la dispozitia serviciului urmatoarele date:

1. Coordonatele geografice (latitudine si longitudine) ale amplasamentului antenei/antenelor
2. Deschiderea antenei
3. Azimutul
4. Raza estimata de acoperire

Pe baza acestor data, STS deseneaza o figura pe harta unde ar trebui sa fie localizat telefonul de unde s-a apelat serviciul 112.

In cazul accidentului aviatic din Muntii Apuseni, la STS au fost inregistrate mai multe apeluri facute la 112 de catre medicul Radu Zamfir, de pe doua numere de telefon - unul in reteaua Vodafone si altul in reteaua Orange. Ambele apeluri au fost realizate printr-o singura antena in zona pentru fiecare operator.

Apelul din Vodafone: Localizarea s-a facut imediat, iar datele au fost preluate in cateva minute si de catre ISU Cluj

Plansa Vodafone cu date operator
Foto: STS
Primul apel facut la 112 de catre medicul Zamfir a fost facut la ora 16:16 in reteaua Vodafone. La 16:17:32 Centrul 112 a solicitat localizarea apelului, iar la 16:17:43, pe baza informatiilor primite de la operatorul de telefonie mobila, sistemul STS-ului a desenat o figura pe harta pentru localizarea apelului. (vezi informatiile din fotografia alaturata)

Peste aproximativ 11 minute, la 16:28, informatiile privind localizarea au fost preluate si de catre Dispeceratul ISU Cluj.

Apelul din Orange: ISU Cluj a preluat localizare dupa mai bine de doua ore de la apel


De pe numarul din reteaua Orange, potrivit informatiilor obtinute de HotNews.ro de la STS, medicul Radu Zamfir a sunat la ora 17:30:12 la 112, iar la 17:31:24 Centrul 112 a solicitat STS-ului localizarea apelului. La 17:31:45, pe baza informatiilor transmise de operator, sistemul STS-ului a desenat inca o figura pe harta pentru localizarea apelului.

Dupa aproape doua ore si jumatate, dispeceratul ISU Cluj a preluat localizarea facuta de sistemul STS, in timp ce dispeceratul Jandarmeriei Cluj a preluat a doua localizare la aproape 3 ore si jumatate.

Plansa Orange cu date operator
Foto: STS
Dupa cum se poate vedea in fotografiile alaturate, zonele identificate de STS ca fiind acoperite de semnalul antenelor retelelor mobile nu se suprapun cu punctul exact al accidentului, insa putea reprezenta un punct de plecare pentru echipele si serviciile de salvare.

Locul din care Zamfir a apelat STS de pe numarul Vodafone se afla la circa un kilometru de marginea zonei identificate de STS, in timp ce in cazul apelului Orange, harta desenata de STS este la distanta mare (de cativa kilometri) de locul in care se afla medicul la momentul apelului la 112.

STS mai precizeaza ca, inafara de mijloacele de localizare prin informatiile primite de la operatorii de telefonie mobila, "nu detine alte mijloace de localizare conform legii".

STS sustine ca nu a primit coordonate geografice de la medicul Radu Zamfir: Ne-a transmis ora afisata pe telefonul mobil, nu coordonatele


Pe langa aceste informatii, STS a iesit luni in presa si a negat informatiile cum ca medicul Zamfir ar fi transmis coordonatele geografice prin sistemul 112.

Dansul a descris doar ce vedea in jurul sau si pe un ecran de telefon mobil, incepand cu ora 19:30, doctorul Zamfir indicand ca si coordonate ora afisata pe telefonul mobil, respectiv: 19,33,20/1 iar peste patru minute 19,37,20/1 care evident nu sunt cooordonate geografice. La solicitarea dispecerilor de a trimite o coordonata care incepe cu 46 a refuzat sa mai dea alte informatii spunand ca a transmis informatiile si ca nu mai da nimic. Dr. Sorin Ianceu nu a sunat la 112", a declarat colonelul Adrian Fulea, purtatorul de cuvant al STS.


Citeste mai multe despre   






















18839 vizualizari

  • -5 (7 voturi)    
    Victimile. (Luni, 3 februarie 2014, 20:21)

    AlexFilipovici [anonim]

    Da.
    • +19 (19 voturi)    
      STS (Marţi, 4 februarie 2014, 8:41)

      AK-47 [utilizator] i-a raspuns lui AlexFilipovici

      Toata lumea o arde cu STS in sus si STS in jos.

      Eu pun o simpla intrebare: Daca toti cei implicati in accidentul aviatic ar fi avut telefoanele distruse si nu nimeni nu putea la STS, in speta 112, ce s-ar fi intamplat atunci? Cine era de vina ca nimeni nu reuseste sa ii gaseasca pe prabusiti?

      Ca sa inteleaga toata lumea: Nu este treaba STS sa urmareasca avioane, nu este treaba STS ca controleze traficul aerian, nu STS detine radare...

      Vad ca toate celelalte institutii, cu toata tehnica lor civila si militara, dintr-o data au ajuns sa depinda de un serviciu special de telecomunicatii pt o localizare in creierii muntilor. Mai mare rusinea.

      Bat pariu ca cei de la STS au facut maximul posibil in limita tehnicilor si dotarilor serviciului.
  • -12 (30 voturi)    
    evident... (Luni, 3 februarie 2014, 20:30)

    liviu_ [utilizator]

    toti incearca sa se spele pe maini (sts, romatsa, isu, ministerele)...
    eu zic ca de vina sunt rusii si extraterestrii...

    atata timp cat nimeni nu o sa isi asume responsabilitatea nu se va schimba nimic... si daca viitoare o sa-i gaseasca in 3 zile pentru ca nu o sa fie moti care sa-i gaseasca...
  • +14 (32 voturi)    
    Guvernul USL - ROMATSA, IGSU sunt responsabili (Luni, 3 februarie 2014, 20:44)

    Gryphus [utilizator]

    Ponta si propaganda uriasa a USL de la Antena 3, PRO TV, Romania TV etc incearca sa dea vina pe STS (adica pe Basescu) pt ca a scapa Guvernul de vinovatie

    STS localizeaza telefoanele mobile pe baza datelor primite de la ORANGE si Vodafone...iar pe MUNTE stie toata lumea ca semnalul e mult mai slab ca la CAMPIE sau in orase
    • +4 (12 voturi)    
      le-am spus clar unde suntem (Luni, 3 februarie 2014, 22:50)

      barossu [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

      Le-am spus inclusiv că dacă pleacă din Horea spre Beliş pe drumul 1R, la jumătatea distanţei, pe partea dreaptă, ne aflăm prăbuşiţi. Ştiam localităţile între care s-a prăbuşit avionul. Ar trebui să existe aceste înregistrări. În acele momente, nu ne-am gândit să ne înregistrăm telefoanele ca să ne justificăm. Cei de la 112 ne tot cereau coordonate GPS. Eu nu ştiu să ofer coordonate GPS dintr-un smartphone. Am încercat să scoatem coordonatele din aplicaţia Google Maps, coordonate pe care le-am furnizat.
      • +4 (8 voturi)    
        intre Belis si Horea sunt peste 20 de KM (Marţi, 4 februarie 2014, 2:30)

        Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui barossu

        daca ne uitam pe harta locul accidentului NU e la "jumătatea distanţei, pe partea dreaptă" ci la vreo 7-8 KM de Horea
        • +8 (8 voturi)    
          observatie corecta (Marţi, 4 februarie 2014, 8:33)

          calfa [utilizator] i-a raspuns lui Gryphus

          Observatia dvs este corecta. Medicul a localizat pozitia pe Google maps la mijlocul distantei Horea-Belis. Centrul de greutate al sectorului din harta STS coincide, practic, cu localizarea medicului. Ceea ce pare sa indice ca in ambele cazuri s-au utilizat aceleasi informatii inexacte ale operatorului GSM. Din pacate aplicatia Google maps consultata de medic nu pare sa fi utilizat receptorul GPS din telefon. Aparent informatia transmisa de medic ar fi intensificat cautarea la cca 5-7 km nord de locul accidentului. Informatia suplimentara necesara ar fi fost latitudinea dar aceasta nu a venit. (latitudinea tropicala pomenita in articol nu face decat sa creasca frustrarea tuturor)
  • -9 (19 voturi)    
    Cel mai bine informativa de pe site-ul 112.ro (Luni, 3 februarie 2014, 21:28)

    mirceapop [utilizator]

    http://www.112.ro/index.php?pag=9
    Ia vedeti voi ce scrie acolo
    Modalitatea de procesare a unui caz

    Tip incident: un cetăţean apelează 112 pentru a semnala un accident rutier, cu victime;

    - sistemul identifică numărul de telefon al persoanei care a semnalat cazul;

    -se identifică natura / tipul incidentului;

    - se determină numele şi adresa abonatului postului telefonic prin căutare automată în baza de date (la fel se procedează şi în ţările Uniunii Europene, S.U.A. şi Canada, fiind o măsură necesară pentru aflarea veridicităţii apelului) sau prin interviu cu apelantul;

    - se determină locul incidentului, posibil ca acesta să nu corespundă cu adresa apelantului;

    - operatorul cere apelantului date despre caz/victimă – persoane blocate, numărul victimelor, vârstă, sex, repere locaţie, ş.a.;

    - se transmit, automat, toate datele, simultan, la dispeceratele Poliţiei, Ambulanţei şi Pompierilor/SMURD – pentru acest caz, altfel, pentru un alt tip de incident poate fi angajat doar un singur dispecerat (această operaţiune de transfer se realizează în 2-3 secunde);

    Din aceste date rezulta ca este responsabilitatea serviciului 112 sa preia toate datele de localizare pentru a le putea trimite corespunzator catre serviciile de urgenta. Nu cred ca dr Zamfir este chiar 0 la folosirea unui telefon si tind sa cred ca operatoarele 112 au mari probleme legate localizarea unei probleme. Pentru operatoarele 112 recomand ca si training util filmul "The Call" ca sa vada cum se face o localizare.
    Pana una alta, 112 localizeaza apelurile de urgenta(cum pot cel mai bine) dupa care informeaza serviciile de urgenta.

    Deci in cele din urma 112 a gresit crucial. Normal ar fi ca 112 sa treaca la MAI si ascultatorii de telefoane la SRI.
    • +7 (15 voturi)    
      Vorbesti serios? (Luni, 3 februarie 2014, 21:39)

      gaspy [utilizator] i-a raspuns lui mirceapop

      Tu chiar iei filmul The Call drept realitate?
      Sfanta naivitate.
      • +10 (14 voturi)    
        eu sunt un idealist (Luni, 3 februarie 2014, 21:52)

        mirceapop [utilizator] i-a raspuns lui gaspy

        Nu o fi realitate, dar e un ideal pe care mi-l doresc de la acest tip de serviciu.
        Un film de forma aceea e un film motivational pentru operatoarele 112.
        Daca tu consideri ca un operator 112 trebuie sa aiba un creier cat un bob de mazare, atunci e treaba ta. Eu ma astept ca cei de la 112 sa aiba o gandire out of the box pentru ca multe lucruri naspa se pot intampla in tara asta, iar pentru servicii de localizare trebuie sa ai oameni "neconventionali" care nu raspund la apel cu "da sa traiti".
        Citeste si tu pe site la 112 sa vezi ce indatoriri au.
    • +6 (6 voturi)    
      prietene..esti cam pe langa.... (Marţi, 4 februarie 2014, 10:50)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui mirceapop

      ..localizarea de care se vorbeste in aceasta prcedura nu se refera la coornatele geografce al telefonului mobil de pecare se apelaza 112, ci la o zona unde se afla apelntul..
      ..regulile se schimba f mult in zona de munte, din cauze ce tin de fenomenul propagarii undei electromagnetice in zona de munte(teren acidentat, padure)
      ..acum spune-mi tu mie..daca se trimiteo unitatede solda, sa zicem Vanatori de Munte, in Horea si li se facea legatura cu supravietuitorii si li se mai alatura si cate 1-2 padurari din zona..in cat mp erau descopeiti oamenii ai? in 5 ore sau in 1 ore? Cat timp trebuia unui grup de solfati sa ajunga acolode a bazele militare din toata zona aia, cu u elicopter?..pana ajungau salvaril in zona, oamenii ai eua deja la caldura si mentinuti invata de cel putin un medic supravietuitor..
      Dar unde nu e cap(coordonare intre ministere), vai de picioare(oamenii din teren..si din tara dealtfel)..
      tu sa ai grija sa o dai inainte cu postarile..ca iti da Ponta si tie pozitie in MAI..
  • +11 (13 voturi)    
    se poate repeta exercitiul de localizare (Luni, 3 februarie 2014, 21:36)

    calfa [utilizator]

    Este asa de greu de repetat exercitiul de localizare?
    Cred ca e vorba doar de cateva deplasari si apeluri din acelasi punct geografic.
    • +1 (9 voturi)    
      le-am spus clar unde suntem (Luni, 3 februarie 2014, 22:51)

      barossu [utilizator] i-a raspuns lui calfa

      Le-am spus inclusiv că dacă pleacă din Horea spre Beliş pe drumul 1R, la jumătatea distanţei, pe partea dreaptă, ne aflăm prăbuşiţi. Ştiam localităţile între care s-a prăbuşit avionul. Ar trebui să existe aceste înregistrări. În acele momente, nu ne-am gândit să ne înregistrăm telefoanele ca să ne justificăm. Cei de la 112 ne tot cereau coordonate GPS. Eu nu ştiu să ofer coordonate GPS dintr-un smartphone. Am încercat să scoatem coordonatele din aplicaţia Google Maps, coordonate pe care le-am furnizat.
      • +3 (5 voturi)    
        aici e vorba de masuratori cu erorile asociate (Luni, 3 februarie 2014, 23:25)

        calfa [utilizator] i-a raspuns lui barossu

        Mi se pare mult exagerat sa vorbim de lucruri "clare" in acea situatie de haos pur romanesc. Eu sunt fizician si cred numai in repetarea controlata a experimentelor cu rezultate discutabile.
      • +3 (5 voturi)    
        google maps pare la fel de imprecisa ca hartile (Marţi, 4 februarie 2014, 0:11)

        calfa [utilizator] i-a raspuns lui barossu

        Se pare ca informatia Google maps e destul de imprecisa. Locul accidentului este la dreapta drumului 1R dar nu este la jumatatea distantei dintre Horea si Belis ci mult mai aproape de Horea. Informatia este consistenta cu hartile din articol si ar sugera ca Google maps nu foloseste GPS-ul ci tot localizarea dovedita inexacta a operatorului de telefonie mobila.
        • +7 (11 voturi)    
          precizari (Marţi, 4 februarie 2014, 0:43)

          Sthelian [utilizator] i-a raspuns lui calfa

          Imi pare rau ca n-am pastrat ce arata google map in 2009 pentru Romania. Extrem, extrem de putin. (De exemplu pentru Sinaia arata o harta ce semana teribil de bine cu harta aceea ce era in centrul orasului)
          Ceea ce este acum pe google map este datorat multor voluntari ce au lucrat, nicidecum vreunui guvern USL-ist sau PDL-ist.
          Insa ce este ingrijorator este ca TOATA LUMEA se complace in a ocoli problema principala. DE CE TREBUIA LOCALIZAT DUPA UN APEL TELEFONIC SI NU DUPA O BALIZA SAU UN SISTEM AL AVIONULUI?
          Ce ascunde in subsidiar aceasta drama? Cine a comandat zborul? Care e substratul?
          Iar eu mai inteleg un lucru. SMURD-ul se comporta bine spre foarte bine in situatii clasice (accidente auto, incedii), dar nu e antrenata de loc in accidente aviatice.
          Cit despre celule si alte coordonari, sa ma slabeasca marineru'. E nevoie de mult mai multa independenta si autonomie.
  • -5 (11 voturi)    
    intrebarea pentru generalii de tinichea (Marţi, 4 februarie 2014, 0:40)

    U_swamp [utilizator]

    Da, scuipatul meu pentru voi, nemernici mincinosi, il localizati?
  • +5 (5 voturi)    
    fizica (Marţi, 4 februarie 2014, 9:53)

    Dedalus [utilizator]

    a) Niciun operator GSM nu poate da mai mult decat harta posata aici; este maxim posibil oriund in lume- tine de legile fizicii

    b) Semnalul oricarui telefon mobil este foarte slab, din acest motiv este preluat de antene ceau fiecare in acoperire cate o "celula" = arie acoperita => denumirea de telefon celuar" STS localizeaza aceste antene, si nu telefonul in sine

    => localizarea prin triangulatie directa a telefonlui sursa este posibila doar prin deplasarea unor masini sau elicoptere special echipate, in imediata apropiere a telefonului-sursa - lucru evident imposibil avand in vedere restrictiile de timp si configuratia terenului

    c) goggle maps nu este nici pe departe o aplicatie de precizie, iar in teren denivelat va da coordinate imprecise

    d) Google maps are un system diferit de coodonate de referinta fata de Romania, asa ca transforamrea mai da niste erori, mici, dar importante in teren

    e) Da doctoral nu stia sa "scoata" coordoantele din smartfone, ar fi trebuit sa spuna exact asa, caz in care ar fi fost probabil indrumat
    • +1 (1 vot)    
      păi (Marţi, 4 februarie 2014, 18:55)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      ei nu cred decât în legile emise de primul mitomanului, pentru că legile fizicii sunt muuult prea greu de înțeles pentru uslinoși! Și nu uitați că porim plagiatorul a făcu liceul prin bistrourile pariziene, unde a învățat legile străzii, și nu legile fizicii, pe care le interpretează cum vrea! Culmea că îi și reușește - trebuie să-i propunem să facă și un manual alternativ de fizică - teoria propagării undelor radio usl-iste!
  • +4 (4 voturi)    
    ..Dupa aproape doua ore si jumatate, dispeceratul (Marţi, 4 februarie 2014, 10:26)

    pecos [utilizator]

    ".....Dupa aproape doua ore si jumatate, dispeceratul ISU Cluj a preluat localizarea facuta de sistemul STS, in timp ce dispeceratul Jandarmeriei Cluj a preluat a doua localizare la aproape 3 ore si jumatate...."???!!!

    Rog explicatii, detalii, cum se preia localizare?!
    hard copy, curier, ,,?
    Sunt convins ca nu-mi raspunde nimeni avizat...
    incompetenta este peste tot, nu fac exceptie nici ziaristii care intervieveaza subiectii, care nu identifica lacune in procesul de informare, care,,,,
    ms
  • +2 (4 voturi)    
    preocupari (Marţi, 4 februarie 2014, 10:42)

    Dedalus [utilizator]

    intrebarile reale sunt altele
    a) Cum de a fost posibil sa fie lasat sa zboare un asemenea avion, vechi si neechipat?
    b) Era Iovan autorizat s zboare cu pasageri?
    c) Ce invataturi au fost trase din accident in ce priveste elaborarea si cunoasterea procedurilor de prabusire/ scufundare si alte asemenea evenimente?
    d) Serviciul 112 are o procedura clara si un responsabil de instruirea operatorilor in ce privceste situatiile extreme?
    e) Unde si cum sunt afisate etapele procedural? Raortul a analizat acest aspect? Ce propune?

    samd.
    • 0 (0 voturi)    
      ced ca te pot lamuricu un punct. (Miercuri, 5 februarie 2014, 8:28)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      ..avionul apartniea scolii nationale de aviatie, si era imprumutat cu tot cu pilot de catre Autoritatea Nationala a Transplantului, pentru o situatie de urgenta medicala, si nu era rima oara cand se intampla acest lucru.

      Acum realizez ce oameni ajung sa ne cnuca: avem 4 medii chirurgic o studenta la medicina-chirurgie, dar si membru al fortelr armate si doi piloti de la scoala nationala de aviatie - 7 aoameni care isi risca viata ca sa salveze o alta viata, sau alte vieti. Acum se vedeboala de carsufera institutiile de stat de cand sunt controlate politic si nu sunt lasate sa functineze normal: cand ci 7 oameni de mai sus sunt in pericol, nimeni nu risca o functie capatuita de la partid ca sa ajute la savarea acestor eroi, Absolut Nimeni..
      De unde stiu ca avem incompetentiin functii vitale? Azi am auzit ca angajatii ROMATSA NU STIU SA CONVERTEASCA COORDONATEE ZECIMALE IN COORDONATE GRADUALE. Cum au ajuns asemnea oameni in functii vitale? LA fel si cei de la ISU..CUm de nu stiu o operatie pe are o inveti in scoala primar?!?!? Acest este exercitiu de clasa a patra...
      O sa mai scriu acest cometariu si la articolul pe aceasta tema... e incredbil cat de rau este afectata functionarea statului atunci cand e condus de incompetent...sau atunci cand in functii vitale sunt incompetent.
      Snt foarte dezamagit ca absolut nimeni din cei implicati in recuperarea supravietuitorilor(ma refer la angajatii institutiilor) nu a tinut cont ca sunt niste oameni in pericol si ca tebuie salvati cat mai repede... Si absolut niciun anajat nu a incercat sa caute pe google..cred ca sunt zeci de caculatoare ce transforma coordonatele zecimale in coordonate graduale.

      Asta va ramane concluzia mea: niciun salvator pentru salvatori.
  • -4 (6 voturi)    
    STS (Marţi, 4 februarie 2014, 11:54)

    rohasV [utilizator]

    ce e mizeria asta de localizare pentru o institutie cu sute de milioane de euro buget??? pai accidentul e la kilometri de zona indicata!!! realizati ce inseamna asta intr-o zona muntoasa, in padure, noaptea, pe ceata???....rusine STS!!! sa veniti cu asemenea harti....
    • +1 (1 vot)    
      STS are (Marţi, 4 februarie 2014, 19:02)

      dan63 [utilizator] i-a raspuns lui rohasV

      în primul rând. atribuții în securizarea telecomunicațiilor organelor statului și apoi eventual de localizare aa pelurilor la 112. Iar localizarea, în condițiile date și cu informațiile pe care le primește STS, CONFORM LEGII, nu pot fi mai precise de atât! Te rog pune mâna pe un manual de geometrie de clasa a 67- și vezi proprietățile mediatoarei pentru un segment (cazul în care semnalul ar fi fost localizat cu două antene) și al locului de interesecției mediatoarelor laturilor unuui triunghi (cazul orașelor, în care sunt trei antene receptoare ale mobilului).
    • 0 (0 voturi)    
      am mai explicat si o sa mai explic.. (Miercuri, 5 februarie 2014, 8:43)

      akillies [utilizator] i-a raspuns lui rohasV

      ..hartile STS se bazeza pe un model ideal de propagare a undei elctromagnetice(semnal telefon , in popor), adica in conditii ideale: fara teren accidentat de munte si fara padure..sau mai simplu, fara obstacole.. In realitate unda lectromagnetica poate depasi zona demarcate pe harta si poate sa acopere zonele de pe harti cu multe goluri. De aici mirarea tuturor: nu toata lumea a invatat despre propagarea undelor electromagnetice si nu toata lumea a invatat despre retelele de telecomunicatii.
      Poti cauta pe goggle, harti google maps ale operatorilor vodafone si orange si o sa vezi cu ochii tai cum acopera o celula GSM o arie geografica..mai ales la munte.
      Oricum, puteti incheia subiectul, coordonatele erau cunoscute de ISU si au fost transmise la ROMATSA, dar nici ISU, nici ROMATSA nu au stiut sa coinverteasca coordonatele zecimale in coordonate graduale. Deci ce vina are STS ca sunt angajati niste incompetenti in doua institutii vitale?
  • +4 (4 voturi)    
    pana una alta... (Marţi, 4 februarie 2014, 13:17)

    stefan2008 [utilizator]

    Dispecerul si toata conducerea ISU Cluj, poate sa-si caute altceva de lucru (ii primesc eu la sapa la cartofi).
  • -2 (2 voturi)    
    dar... (Marţi, 4 februarie 2014, 15:03)

    laurcat [utilizator]

    daca doctorul zamfir ziceea ca are bomba ptr basescu ...il localiza mai repede?


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri