Makedonski Telekom, prima companie din grupul Deutsche Telekom, cu o retea bazata in intregime pe protocolul IP (All IP)/ Pana in 2018, migrarea catre tehnologia All IP se va face si in Romania

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 13 februarie 2014, 21:41 Economie | Telecom

Deutsche Telekom, sediul central din Bonn
Foto: Deutsche Telekom
Grupul german Deutsche Telekom, care controleaza Cosmote si Romtelecom, a anuntat joi ca Makedonski Telekom a devenit prima companie din grup cu o retea bazata in intregime pe protocolul IP (ALL Internet Protocol) si ca pana in 2018 migrarea catre All IP se va face si in Romania, Grecia si Germania. Termenul presupune ca toate serviciile (voce, mesagerie text, imagine, video etc) sunt 'incapsulate' in pachete de date si transferate prin internet. Un exemplu concret: comunicarea de voce pe retele traditionale telecom (fixe sau mobile) se transforma in comunicare VoIP (ex. Viber, Skype sau VoLTE ori VoBB), au precizat pentru HotNews.ro oficialii Cosmote si Romtelecom.

In cazul Makendonski Telekom, migrarea catre All IP a inceput in luna octombrie a anului 2011 si a durat 25 de luni.

  • "Obiectivul este de a avea toti clientii nostri din Europa migrati catre comunicarea IP pana la sfarsitul lui 2018", a spus Claudia Nemat, membru in boardul Deutsᅡche Telekom (DT), responsabila pentru afacerile pe Europa.

Contactati de HotNews.ro, oficialii Cosmote si Romtelecom au oferit urmatoarele detalii tehnice privind ALL-IP:

"All IP este un termen care defineste comunicarea end-to-end folosind mediul de date si protocolul IP (Internet Protocol).

In contextul All IP, terminalul este un terminal IP (inregistrat in retea cu o adresa IP si capabil de transfer de date), reteaua de acces este IP, reteaua de transport core este IP si platformele de servicii sunt IP.

Astfel, toate aplicatiile / serviciile (ex: voce, mesagerie text, imagine, video, conferinta etc.) vor fi 'incapsulate' in pachete de date transferate de la terminal la serverele de aplicatii si de acolo, la destinatie (fie un alt utilizator, fie alte servere de aplicatii, unde pot fi accesate de alti utilzatori, de exemplu).

Un exemplu concret: comunicarea de voce pe retele traditionale telecom (fixe sau mobile) se transforma in comunicare VoIP (ex. Viber, Skype sau VoLTE ori VoBB).

In cazul retelei fixe, migrarea la All IP inseamna de exemplu migrarea vechilor tehnologii de transport ale informatiei in IP, iar centralele traditionale in retea IMS (IP Multimedia Subsystem) capabila sa ofere VoBB (voice over Broadband sau VoIP). In cazul retelei mobile, migrarea la all IP inseamna, de exemplu, migrarea retelei de transport la IP/MPLS, conectarea accesului radio pe access IP, implementarea LTE si IMS pentru servicii mobile.

In cazul retelei mobile, LTE este un caz 'nativ' de all IP -  in LTE vocea este 'incapsulata' in pachete de date, ca orice alt serviciu de date mobile si transmisa folosind IP pana la destinatar.

Beneficii:
-          Servicii / aplicatii noi, inainte disponibile doar la accesul prin calculator, devin disponibile clientilor, indiferent de terminalul folosit (fix, mobil).

Practic orice tip de serviciu poate fi 'impachetat' IP si facut disponibil pe terminalul mobil de exemplu, daca acesta are aplicatia potrivita, acces la date mobile, iar reteaua mobila ofera viteze adecvate de transfer - ex de serviciu complex suportat in viitor: servicii medicale la distanta - necesita transfer de date (analize), imagini video, comunicare voce si text etc.
-          Se ofera clientilor servicii integrate: voce, mesagerie, video, infotainment, web, TV, care sunt aceleasi indiferent de terminalul utilizat (mobil, 'fix', TV, tableta etc.) sau reteaua de acces utilizata (fixa, mobila, wifi etc.).

Deutsche Telekom este in prezent actionarul majoritar al OTE cu o participatie de 40% din actiuni, iar in Romania controleaza indirect operatorii de telefonie Romtelecom, Cosmote si retailerul Germanos.


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

3068 vizualizari

  • 0 (2 voturi)    
    Romtelecom decalaj de vreo 10 ani! (Vineri, 14 februarie 2014, 12:15)

    neagoe [utilizator]

    Din propria experienta, Romtelecom-ul este cea mai greoaie firma de comunicatii. Nu stiu pe ce loc ar fi intr-un clasament al firmelor de comunicatii, dar cel putin doua concurente sunt cu mult superioare calitativ si financiar: UPC si RDS, firme care au All-IP de cativa ani buni (de fapt au inceput cu telefonia IP), deci au un decalaj de vreo 10 ani!

    Romtelecom-ul are o mare problema de imagine, problema care se agraveaza cu fiecare zi care trece si doar pensionarii care asteptau pe vremuri 2-3 ani sa li se instaleze un post telefonic ii mai stau aproape. Imaginea proasta este consolidata zilnic de departamentele de call center si support de care te lovesti imediat ce constati cat de proaste sunt serviciile contractate.

    Romtelecom-ul mai exista doar pentru ca timp de multi ani i s-a asigurat prin lege monopolul. O lege pentru un dinozaur din Jurasic-Socialist Parc.

    Personal, cu mult timp in urma l-as fi spart in bucati si as fi recuperat ce se putea recupera... Acum? In cel mai pozitiv scenariu cred ca va fi un jucator de mana a treia pe piata comunicatiilor.
    • 0 (0 voturi)    
      Nu e chiar asa (Vineri, 14 februarie 2014, 12:57)

      Tibi. [utilizator] i-a raspuns lui neagoe

      Acum 5 ani da, Romtelecomul era varza, dar in ultimii ani serviciile s-au imbunatatit considerabil. Si mai e o chestie: rds, upc si cine mai zici tu, nu acopera nici macar o treime din populatia romaniei. Eu de xmp sunt la 15 km de bucuresti si am de la romtelecom internet, telefonie si televiziune via satelit. Nu sunt 100 mbps de net, dar iti faci treaba cu 10, important e ca nu pica niciodata.. cel putin mie nu mi-a picat niciodata netul in 2 ani.. iar cand am avut nevoie de asistenta (de xmp sa imi schimbe lnb-ul la antena) a venit echipa in 48 de ore.

      Daca nu ar fi romtelecom cel putin 10 milioane de romani care nu locuiesc in marile orase nu ar fi avut acces la aceste servicii. Daca la 15 km de Bucuresti e asa, imi imaginez prin restul tarii. Eforturile de imbunatatire a vitezelor, a infrastructurii, a profesionalismului (inclusiv in call-centere) sunt vizibile in ultimii ani, le sunt client de prin 2002.
      • 0 (0 voturi)    
        Eu am gustat doar varza. De curand :-))) (Vineri, 14 februarie 2014, 15:11)

        neagoe [utilizator] i-a raspuns lui Tibi.

        Eu vorbesc in directa cunostinta de cauza. Si cunosc "marea" evolutie a Romtelecom de aproape 20 de ani atat corporate, imm sau rezidential.

        Nu de mult, un client al meu a fost nevoit sa lucreze cu RT, ca abonat IMM. Atata incompetenta nu am mai intalnit. Atat la departamenele tehnice care cautau cauza in alta parte cat si la cele comerciale care au modificat contractul unilateral si apoi au jucat baba-oarba timp de vreo 3 luni.

        Cum a fost Call Center-ul in acest caz? Depasit total si fara capacitate de a misca lucrurile. Cum a fost suportul tehnic pe teren? O gluma. "Specialistul" zonal era din epoca analogica si cerea consultanta prin telefon la "baza".
        Account managerul? Un singur cuvant: Incompetent.
        Superiorul account managerului? Genul "nu atinge ca frige" si vesnicele "analizam" si "se va rezolva".
        Abia cand a ajuns problema la juridic s-a rezolvat.

        Intre timp insa clientul meu s-a mutat la concurenta si nu a mai avut nicio bataie de cap. A continuat sa plateasca abonamentul RT pana la scadenta chiar daca a deconectat tot. Ii era sila sa mearga prin tribunale, chiar daca ar fi castigat lejer cu dovezile detinute.

        RT domina domeniul corporate, unde sunt oameni bine pregatiti. La nivel IMM e jale.

        10 mil de locuitori la tara nu ar avea acces la servicii de telefonie fixa, internet sau cablu tv? O afirmatie care nu intra in logica lucrurilor.

        1. La tara, telefonia fixa e pe cale de disparitie, putini fiind cei care nu au Orange sau Vodafone;
        2. Din ce in ce mai multe primarii au telefoane "fixe" 037x (google: primaria 0374);
        3. In orice sat gasesti un furnizor local de internet si cablu tv. Nu am vazut RT nicaieri;
        4. Ligheanele Dolce sunt din loc in loc, dar nefiind bi-directionale nu fac subiectul telefoniei All-IP.
        5. Pop. rurala = 9 mil, incluzand zone dezvoltate (IF, BV, TM, CJ, SB) - cu acoperire UPC RDS etc

        Mi-as dori sa se schimbe ceva in bine la Romtelecom, dar asta se va intampla doar cand managerii la toate nivelurile vor fi nemti sau chinezi


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică