Metrorex a decis sistarea platii biletelor prin SMS din 2 iulie 2014

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Vineri, 4 iulie 2014, 11:04 Economie | Telecom

Plata prin SMS a calatoriilor cu metroul a fost sistata
Foto: Hotnews
"Din 2.07.2014 Metrorex a decis unilateral sistarea platii biletelor prin SMS. Pentru detalii apelati 0219264 Serviciul Clienti Metrorex (tarif normal)". Acesta este mesajul pe care il primeste acum un client Orange care doreste sa cumpere calatorii la metrou trimitand un SMS la 1700, in timp ce aparatele de validare sunt acoperite. In aprilie 2013, Metrorex anuntase ca a extins modalitatea de plata a calatoriilor prin SMS in toata reteaua sa de transport, optiune valabila doar prin retelele Orange si Vodafone. La Orange, la plata unei calatorii prin SMS (0,5 euro - 2,2 lei), clientii primeau inca una gratuit. Era practic mai ieftin decat la casa, unde o cartela traditionala cu 2 calatorii costa 4 lei.

HotNews.ro a adresat intrebari atat catre Metrorex cat si catre Orange si Vodafone pentru a afla mai multe detalii despre aceasta situatie si vom reveni cu raspunsuri imediat ce le vom primi.

La inceputul lunii aprilie 2013, Metrorex anunta ca: "Bucurestiul se alatura capitalelor lumii unde poti sa folosesti telefonul mobil ca sa-ti platesti calatoriile si accesul la metrou. Clientii Orange si Vodafone pot plati o calatorie cu metroul prin transmiterea unui SMS la numarul scurt 1700, primind confirmarea platii imediat, tot prin SMS. De asemenea, ei pot opta si pentru cumpararea a 2 sau 10 calatorii, trimitand textul 2C sau 10C la numarul scurt: 1700. Pretul unei calatorii este de 0,50 euro, pentru 2 calatorii este de 0,90 euro, iar 10 calatorii costa 3,25 euro, tarifele fiind exprimate fara TVA.

Accesul in statie se va face prin apelarea gratuita a numarului 1700 si apropierea receptorului telefonului de validatoarele special instalate in statiile de metrou, in zona de acces peron. Telefonul va emite un semnal sonor care va fi interpretat de validator, stabilind in timp real daca in contul clientului exista calatorii valide si permitand accesul catre peron".

Citeste si: HARTA INTERACTIVA Ce succes a avut plata prin SMS a intrarii la metrou in cinci luni de la lansare

  • UPDATE 18:00 Mii de bucuresteni au cumparat bilete de metrou prin SMS si nu le pot momentan folosi pentru ca Metrorex a sistat unilateral acest serviciu/Operatorii mobili cer conducerii Metrorex restabilirea serviciului

Aproximativ 5000 de bucuresteni au 15.000 de bilete active pe care nu le pot folosi momentan pentru ca Metrorex a sistat unitaleral serviciul de plata prin SMS a calatoriilor cu metroul, a declarat pentru HotNews.ro, Serban Tigau, directorul general al Telcor Communications, compania care asigura acest serviciu. Si AOMR (Asociatie care reprezinta Orange, Vodafone si Cosmote) atentioneaza ca in prezent sunt mii de clienti care au cumparat bilete prin SMS si nu le pot folosi, precizand ca a solicitat conducerii Metrorex restabilirea acestui serviciu. Conducerea Metrorex nu a oferit pana acum nici o explicatie pentru situatia creata la metrou.

Pentru detalii cu precizarile venite din partea Telcor si a operatorilor de telefonie mobila, citeste si: Mii de bucuresteni au cumparat bilete de metrou prin SMS si nu le pot momentan folosi pentru ca Metrorex a sistat unilateral acest serviciu/Operatorii mobili cer conducerii Metrorex restabilirea serviciului

  • Biletele unice RATB - Metrorex, desfiintate din 14 martie 2014

Amintim si faptul ca din data de 14 martie 2014, biletele unice RATB - Metrorex nu se mai comercializeaza prin punctele de vanzare din reteaua de metrou, in urma incetarii contractului comercial incheiat intre Regia Autonoma de Transport Bucuresti si societatea Metrorex.

  • "Avand in vedere incetarea contractului comercial incheiat intre Regia Autonoma de Transport Bucuresti si SC Metrorex SA, compania informeaza publicul calator despre faptul ca, incepand cu data de 14 martie 2014, nu se vor mai comercializa prin punctele de vanzare din reteaua de metrou bilete unice RATB - Metrorex, respectiv Biletul unic 60 minute, Biletul cu 10 calatorii 60 minute si Abonamentul de o zi", precizeaza un comunicat al Metrorex.

De asemenea, Metrorex nu va mai accepta la plata calatoriei cu metroul cardurile ACTIV emise si reincarcate de RATB si nici biletele unice RATB - Metrorex.



Citeste mai multe despre   























Material sustinut de Superbrands

Recomandari de vara de la librarii Humanitas

Librariile Humanitas au aparut ca entitate juridica in anul 1993, insa primele doua librarii au fost deschise sub egida Editurii Humanitas inca din 1991. Cu peste 25 de ani in piata de distributie si vanzare de carte din Romania, compania isi propune sa ramana in continuare lantul de librarii cu cea mai mare pondere de carte din Romania, acordand editurilor nationale si locale, dar si autorilor romani, sansa de a ajunge la public.

5679 vizualizari

  • +6 (8 voturi)    
    Da da! (Vineri, 4 iulie 2014, 11:13)

    lambda [utilizator]

    Am calatorii platite, pe care nu le mai pot folosi. Astept cu interes sa ne spuna ce facem cu ele.
    • -1 (3 voturi)    
      RATB (Vineri, 4 iulie 2014, 14:38)

      antrax [utilizator] i-a raspuns lui lambda

      Le poti folosi pe liniile RATB. Sau astepti 1-2 ani poate poate se reintroduc cardurile si la Metrou...
      E o marlanie, probabil cineva de la Metrorex vrea sa puna piciorul in prag dar asta e situatia. Poti sa nu mai folosesti metroul, daca 500.000 bucuresteni n-ar mai face asta s-ar simti, numai ca nici alternativa nu ai. Tin minte haosul creat de fiecare data cand fac greva "spontana".
      • 0 (0 voturi)    
        precizare (Vineri, 4 iulie 2014, 16:00)

        lambda [utilizator] i-a raspuns lui antrax

        calatoriile sunt platite prin SMS la 1700, nu pe cardul RATB.
        • 0 (0 voturi)    
          Ah, sorry (Vineri, 4 iulie 2014, 19:03)

          antrax [utilizator] i-a raspuns lui lambda

          In cazul asta plangere la operatorul de telefonie, el te factureaza pt SMS-uri.
  • +2 (6 voturi)    
    nici plata cu cardul contactless nu mai merge (Vineri, 4 iulie 2014, 11:14)

    nellino [utilizator]

    probabil ca Metrorex vrea sa ia inghesuiala de pe peroanele statiilor si sa o mute in zona din fata turnichetilor... in felul asta vor da impresia ca metroul nu este aglomerat.
    chestii de strategie, ce stim noi?!
    • 0 (2 voturi)    
      eee (Vineri, 4 iulie 2014, 11:29)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui nellino

      chiar ieri am mers cu paypass si merge...
  • -1 (5 voturi)    
    Intrebatil (Vineri, 4 iulie 2014, 11:15)

    evoque [utilizator]

    pe domnul Radu Aurel, membru al Consiliului de Administratie cum vrea el sa "scoata la licitatie" un lucru pentru care compania nu a investit un leu si pentru care nu are prevazut un leu in bugetul de investitii.
    Insa in Romania daca ceva functioneaza bine trebuie aplicata regula cu capra vecinului.
    Aveti persoana si vedeti ce tampenii va debiteaza.
  • +8 (10 voturi)    
    ehe... (Vineri, 4 iulie 2014, 12:11)

    Sword [utilizator]

    probabil ca e vreo manevra de-a sindicalistilor care se tem pentru locurile de munca.

    daca s-ar adopta metode de plata moderne, ce s-ar intampla cu zecile de casiere de la metrou, platite cu bani buni sa fie arogante cu clientii?

    in majoritatea tarilor, statiile de metrou sunt impanzite cu automate care vand cartele, care-ti permit incarcarea cardurilor (ma refer la abonamente), care te ajuta sa te orientezi, prin harti interactive, sau ofera alte informatii.
    • -2 (4 voturi)    
      automate plata (Vineri, 4 iulie 2014, 12:44)

      Lord Sith [utilizator] i-a raspuns lui Sword

      Vorbesti in necunostinta de cauza. In fiecare statie de metrou sunt automate de plata, iar numarul casierelor a scazut dramatic.
      • +1 (1 vot)    
        Vorbesti (Vineri, 4 iulie 2014, 23:01)

        tanar_pensionar [utilizator] i-a raspuns lui Lord Sith

        de Bucuresti? Unde-s automatele alea in "fiecare" statie?
    • +1 (3 voturi)    
      ... (Vineri, 4 iulie 2014, 16:49)

      a.nonim [utilizator] i-a raspuns lui Sword

      Ai uitat sa mentionezi ca e vorba de tari civilizate. In nicio tara n-am vazut sa fie cate doi agenti de paza in fiecare tren. La noi daca s-ar renunta la agentii de paza si casiere, si s-ar lasa statiile si trenurile nesupravegheate, in doua luni ar fi vandalizat totul.
      Faptul ca este cineva in statie, fie si o casiera, ii mai descurajeaza cat de cat pe "artistii" neintelesi care abia asteapta sa umple peretii de mizeriile lor.
  • +4 (4 voturi)    
    Intarzierea decontarilor (Vineri, 4 iulie 2014, 12:40)

    finutza [utilizator]

    Un motiv ar fi si plata acestui serviciu catre Metrorex facuta de cei doi operatori de telefonie mobila. Mai intai se asteapta incheierea lunii pentru emiterea facturilor catre clientii care au trimis astfel de sms-uri, apoi se lasa sa se treaca cele 15-20 de zile pentru incasare si de-abia apoi se face plata catre Metrorex. Aproximativ 2 luni... Pe cand banii pentru cartele sau abonament intra in vistierie in avans!
  • +2 (2 voturi)    
    vai (Vineri, 4 iulie 2014, 14:19)

    SergiuAnghel000 [utilizator]

    ce drama...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Sâmbătă