"Din 2.07.2014 Metrorex a decis unilateral sistarea platii biletelor prin SMS. Pentru detalii apelati 0219264 Serviciul Clienti Metrorex (tarif normal)". Acesta este mesajul pe care il primeste acum un client Orange care doreste sa cumpere calatorii la metrou trimitand un SMS la 1700, in timp ce aparatele de validare sunt acoperite. In aprilie 2013, Metrorex anuntase ca a extins modalitatea de plata a calatoriilor prin SMS in toata reteaua sa de transport, optiune valabila doar prin retelele Orange si Vodafone. La Orange, la plata unei calatorii prin SMS (0,5 euro - 2,2 lei), clientii primeau inca una gratuit. Era practic mai ieftin decat la casa, unde o cartela traditionala cu 2 calatorii costa 4 lei.

Plata prin SMS a calatoriilor cu metroul a fost sistataFoto: Hotnews

HotNews.ro a adresat intrebari atat catre Metrorex cat si catre Orange si Vodafone pentru a afla mai multe detalii despre aceasta situatie si vom reveni cu raspunsuri imediat ce le vom primi.

La inceputul lunii aprilie 2013, Metrorex anunta ca: "Bucurestiul se alatura capitalelor lumii unde poti sa folosesti telefonul mobil ca sa-ti platesti calatoriile si accesul la metrou. Clientii Orange si Vodafone pot plati o calatorie cu metroul prin transmiterea unui SMS la numarul scurt 1700, primind confirmarea platii imediat, tot prin SMS. De asemenea, ei pot opta si pentru cumpararea a 2 sau 10 calatorii, trimitand textul 2C sau 10C la numarul scurt: 1700. Pretul unei calatorii este de 0,50 euro, pentru 2 calatorii este de 0,90 euro, iar 10 calatorii costa 3,25 euro, tarifele fiind exprimate fara TVA.

Accesul in statie se va face prin apelarea gratuita a numarului 1700 si apropierea receptorului telefonului de validatoarele special instalate in statiile de metrou, in zona de acces peron. Telefonul va emite un semnal sonor care va fi interpretat de validator, stabilind in timp real daca in contul clientului exista calatorii valide si permitand accesul catre peron".

Citeste si: HARTA INTERACTIVA Ce succes a avut plata prin SMS a intrarii la metrou in cinci luni de la lansare

  • UPDATE 18:00 Mii de bucuresteni au cumparat bilete de metrou prin SMS si nu le pot momentan folosi pentru ca Metrorex a sistat unilateral acest serviciu/Operatorii mobili cer conducerii Metrorex restabilirea serviciului

Aproximativ 5000 de bucuresteni au 15.000 de bilete active pe care nu le pot folosi momentan pentru ca Metrorex a sistat unitaleral serviciul de plata prin SMS a calatoriilor cu metroul, a declarat pentru HotNews.ro, Serban Tigau, directorul general al Telcor Communications, compania care asigura acest serviciu. Si AOMR (Asociatie care reprezinta Orange, Vodafone si Cosmote) atentioneaza ca in prezent sunt mii de clienti care au cumparat bilete prin SMS si nu le pot folosi, precizand ca a solicitat conducerii Metrorex restabilirea acestui serviciu. Conducerea Metrorex nu a oferit pana acum nici o explicatie pentru situatia creata la metrou.

Pentru detalii cu precizarile venite din partea Telcor si a operatorilor de telefonie mobila, citeste si: Mii de bucuresteni au cumparat bilete de metrou prin SMS si nu le pot momentan folosi pentru ca Metrorex a sistat unilateral acest serviciu/Operatorii mobili cer conducerii Metrorex restabilirea serviciului

  • Biletele unice RATB - Metrorex, desfiintate din 14 martie 2014

Amintim si faptul ca din data de 14 martie 2014,biletele unice RATB - Metrorex nu se mai comercializeaza prin punctele de vanzare din reteaua de metrou, in urma incetarii contractului comercial incheiat intre Regia Autonoma de Transport Bucuresti si societatea Metrorex.

  • "Avand in vedere incetarea contractului comercial incheiat intre Regia Autonoma de Transport Bucuresti si SC Metrorex SA, compania informeaza publicul calator despre faptul ca, incepand cu data de 14 martie 2014, nu se vor mai comercializa prin punctele de vanzare din reteaua de metrou bilete unice RATB - Metrorex, respectiv Biletul unic 60 minute, Biletul cu 10 calatorii 60 minute si Abonamentul de o zi", precizeaza un comunicat al Metrorex.

De asemenea, Metrorex nu va mai accepta la plata calatoriei cu metroul cardurile ACTIV emise si reincarcate de RATB si nici biletele unice RATB - Metrorex.