Metrorex a anuntat sambata ca a repus in functiune, in toate statiile de metrou, sistemul de validare a calatoriilor cumparate prin SMS, astfel incat calatorii care au cumparat SMS-uri pentru accesul in metrou pot sa le foloseasca pana la jumatatea lunii august. Anuntul vine dupa ce HotNews.ro si ulterior si alte canale media au informat despre decizia unilaterala a Metrorex de a sista plata biletelor prin SMS incepand cu 2 iulie, masura in urma careia mii de bucuresteni nu au mai putut sa-si valideze calatoriile achizitionate prin SMS, deoarece aparatele de validare erau inaccesibile.

Plata prin SMS a calatoriilor cu metroul a fost sistataFoto: Hotnews

"Calatorii care au achizitionat SMS-uri pentru accesul in metrou pot sa le foloseasca pana la jumatatea lunii august. Metrorex a repus in functiune, in cursul zilei de astazi, serviciile de validare in toate statiile de metrou.

Metrorex anunta ca deocamdata nu mai pot fi achizitionate noi cartele prin sistemul SMS.

Metrorex si Telcor au avut o conventie de colaborare privind un experiment tehnic pentru accesul in metrou, utilizand tehnologia data over voice. Acesta conventie a expirat la 30 iunie 2014 lucru care era cunoscut si de catre firma Telcor.

Metrorex isi cere scuze calatorilor care utilizeaza acest sistem, pentru disconfortul creat in aceasta perioada".

HotNews.ro a scris in premiera vineri, 4 iulie, despre faptul ca Metrorex a decis sistarea platii biletelor prin SMS din 2 iulie 2014. Totul plecand de la mesajul pe care orice client Orange l-ar fi primit daca incerca, asemenea noua, sa intre la metrou cumparand calatorii prin SMS:

  • "Din 2.07.2014 Metrorex a decis unilateral sistarea platii biletelor prin SMS. Pentru detalii apelati 0219264 Serviciul Clienti Metrorex (tarif normal)".

HotNews.ro a adresat vineri intrebari catre Metrorex si operatorii mobili, in incercarea de a gasi niste explicatii. Operatorii mobili ne-au pus in contact cu firma Telcor Communications, furnizorul sistemului de plata prin SMS de la metrou.

Contactat de HotNews.ro, Serban Tigau, directorul general al Telcor Communications, a declarat ca aproximativ 5000 de bucuresteni au 15.000 de bilete active pe care nu le pot folosi momentan pentru ca Metrorex a sistat unitaleral serviciul de plata prin SMS a calatoriilor cu metrou.

  • "Metrorex nu a fost de acord cu prelungirea contractului care expira la 30.06.2014. Am avut o intalnire cu reprezentantii Metrorex pe 1.07.2014. Le-am propus atunci sa oprim achizitia de noi bilete, dar sa lasam aparatele pana la 31.07.2014 astfel incat cei care aveau bilete deja achizitionate sa le poata utiliza. Au fost de acord in prima faza, in 2.07.2014 ora 0.00 am implementat in aplicatie si mesajele sms in care informam clientii ca pot utiliza biletele pana la 31.07.2014.
  • Pe 2.07.2014 la ora 11.00 am fost insa informati ca doamna directoare economica a Metrorex Ileana Manea a decis sa suspende IMEDIAT serviciul, fara sa ia in considerare urmarile acestei decizii. Am atras atentia ca va trebui sa isi asume aceasta decizie unilaterala si va trebui sa restituie banii catre persoanele respective. Din pacate decizia a ramas neschimbata, aceea de a inchide acest serviciu imediat. De la convorbirea telefonica pe care am avut-o cu dvs astazi dimineata, am fost contactat de catre Metrorex pentru a stabili o intalnire pentru data de 8.07.2014 ora 12.00 pentru a vedea cum rezolvam aceasta situatie. In cazul in care se va decide oprirea definitiva a serviciului, vom stabili impreuna cu Metrorex si cum vor fi restituiti banii clientilor care mai au calatorii active. Acestia vor fi informati in cursul zilei de miercuri (9.07.2014) cum vor primi banii inapoi", a declarat pentru HotNews.ro Serban Tigau, directorul general al Telcor Communications.

Intrebat cati bucuresteni ar fi afectati de decizia Metrorex, Tigau a spus: "aproximativ 5000 de bucuresteni care au 15000 de bilete active".

Intrebat daca s-a organizat vreo licitatie pentru aceasta solutie de plata, directorul general al Telcor sustine ca nu, dar ca Metrorex nu ar fi avut costuri suplimentare.

"Avand in vedere tehnologia de validare folosita (permitea ca toate telefoanele sa poata fi folosite, deoarece validarea se face prin voce, nu prin sms, mms, sau date) s-a dorit a fi un experiment; in urma testelor a fost considerat ca pozitiv si s-a decis implementarea lui din martie 2013 la nivelul intregii retele. Metrorex nu a avut nici un cost de implementare, de achizitie a aparatelor sau de promovare".

Tot vineri, 4 iulie, si AOMR (Asociatie care reprezinta Orange, Vodafone si Cosmote) a atentionat ca sunt mii de clienti care au cumparat bilete prin SMS si nu le pot folosi, precizand ca a solicitat conducerii Metrorex restabilirea acestui serviciu.

Singurele precizari facute de Metrorex pe marginea acestui incident au venit sambata, 5 iulie, prin acest anunt postat pe site-ul propriu.