UPDATE Detinatorul site-ului clientineseriosi.ro, sanctionat cu amenda de 15.000 de lei si stergerea datelor personale ale asa numitilor clienti neseriosi/Cum se apara Alexandru Marias, detinatorul site-ului

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Luni, 14 iulie 2014, 13:15 Economie | Telecom

Site-ul clientineseriosi.ro
Foto: Captura www.clientineseriosi.ro
Detinatorul site-ului www.clientineseriosi.ro, care contine o lista neagra cu reclamatii impotriva clientilor care plaseaza comenzi online si nu ridica coletul ramburs si in care sunt afisate public o parte din datele personale ale asa numitilor 'clienti neseriosi' a fost amendat cu 15.000 de lei de catre Autoritatea Nationala pentru protectia datelor personale (ANSPDCP) au precizat pentru HotNews.ro oficialii autoritatii. In plus, autoritatea a dispus si incetarea prelucrarii datelor si stergerea datelor personale, colectate prin intermediul acestui site. Motive: "omisiunea de a notifica autoritatea cu privire la prelucrarea datelor, prelucrarea nelegala a datelor cu caracter personal, neindeplinirea obligatiilor privind confidentialitatea si aplicarea masurilor de securitate".

  • "Magazinele Online se confrunta des cu problema coletelor trimise cu Plata Ramburs neridicate, acestea se intorc si expeditorul pagubeste platind transportul Tur-Retur. Exista Cadru Legal pentru adaugarea unei Reclamatii impotriva respectivului client in Baza Nationala cu clienti neseriosi, asigurandu-se astfel ca celelalte magazine vor gasi neseriosul cu o simpla verificare de nume, prenume, adresa sau telefon. Datele acestea sunt salvate pe lista neagra si disponibile membrilor. Teparii vor fi refuzati de celelalte magazinele sau le se va solicita Avans. Poti adauga reclamatii impotriva clientilor neseriosi gratuit"

Aceasta este pe scurt ideea site-ului clientineseriosi.ro, unde sunt afisate si 50 de exemple selectate la intamplare cu ultimii clienti neseriosi adaugati:

  • "A comandat o pereche de adidasi la telefon, si a amanat de 3 ori livrarea coletului, timp de o saptamana, si nu a ridicat nici dupa o saptamana coletul, iar la telefon nu a mai raspuns deloc cand l-am sunat. Client foarte neserios, a trebuit sa platesc de 2 ori transportul la fan courier. Adaugat de iulia macis Magazin Online: http://olx.ro/oferta/ceas-barbati-hugo-boss-autentic-1512709-usa-ID20zKT.html Paguba in valoare de 52 Lei", se arata in descrierea unui astfel de caz, care vizeaza un client caruia i se afiseaza numele si prenumele, localitatea si o parte din numarul de telefon mobil.

Pe site se mentioneaza ca "lista completa nu este accesibila publicului larg, ci doar membrilor, din motive de confidentialitate. Baza Nationala cu Clienti Neseriosi este mentinuta de Magazinele Online, Hotelurile, Pensiunile, Firme de inchirieri auto si imobiliare din Romania, si este disponibila membrilor".

Ceea ce aparent pare a fi o idee foarte buna, incalca insa legislatia privind protectia datelor cu caracter personal.

Autoritatea Nationala pentru protectia datelor personale (ANSPDCP) a anuntat in data de 9 iulie 2014 ca a aplicat amenzi contraventionale in cuantum de 15.000 lei unui operator de date, persoana fizica:

Faptele constatate in urma investigatiei, conform procesului verbal, sunt:

      1. "Omisiunea de a notifica si notificarea cu rea-credinta, sub forma 'omisiunii de a notifica', conform obligatiei prevazute de art. 22 alin. (1) din Legea nr. 677/2001;

     2. "Prelucrarea nelegala a datelor cu caracter personal", intrucat operatorul a colectat date personale prin intermediul site-ului www.clientineseriosi.ro in scopul organizarii si punerii la dispozitia tertilor, inclusiv a utilizatorilor de Internet, date apartinand unor persoane fizice considerate a fi clienti rau-platnici ai diverselor entitati, fara sa poata face dovada colectarii informatiilor personale cu buna-credinta si cu respectarea principiilor de legitimitate a prelucrarii datelor, in contextul colectarii si ulterior dezvaluirii datelor pe Internet si catre terti, fara consimtamantul expres al persoanelor vizate si fara respectarea dreptului lor de informare prealabila, prevazut de art. 12 alin. (2) din Legea nr. 677/2001;

     3. "Neindeplinirea obligatiilor privind confidentialitatea si aplicarea masurilor de securitate", intrucat operatorul nu a facut dovada respectarii masurilor de securitate a prelucrarilor de date realizate, in conformitate cu prevederile art. 20 din Legea nr. 677/2001

"In plus, in considerarea riscurilor specifice negative crescute pentru drepturile si libertatile unui numar semnificativ de persoane prin dezvaluirea datelor personale ale acestora pe site-ul www.clientineseriosi.ro, Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal, in temeiul art. 21 alin. (3) lit. d), raportat la prevederile art. 4 alin. (1), art. 5 si art. 12 alin. (2) din Legea nr. 677/2001, coroborate cu art. 3 alin. (5) din Legea nr. 102/2005, a dispus incetarea prelucrarii datelor cu caracter personal realizate de operatorul sanctionat prin intermediul site-ului www.clientineseriosi.ro si stergerea datelor cu caracter personal ale persoanelor fizice, colectate prin intermediul acestui site".


  • HotNews.ro a solicitat autoritatii sa explice mai bine cine anume a fost sanctionat si motivele legale, iar autoritatea a transmis urmatoarele explicatii:

  • "Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal a efectuat o investigatie in vederea verificarii unor aspecte sesizate acesteia cu privire la faptul ca pe site-ul www.clientineseriosi.ro se prelucreaza datele cu caracter personal ale clientilor considerati neseriosi ai oricarui magazin on-line, fara a avea consimtamantul acestora.
  • Urmare a investigatiei si din verificarile efectuate de Autoritatea nationala de supraveghere a reiesit faptul ca numele de domeniu clientineseriosi.ro este detinut legal de o persoana fizica, cu domiciliul in Romania, acesta ocupandu-se si de administrarea tehnica a site-ului www.clientineseriosi.ro, fiind prin urmare responsabil pentru utilizarea acestuia.
  • Precizam ca prin inregistrare, detinatorul unui nume de domeniu .ro isi asuma toate responsabilitatile in ceea ce priveste legalitatea inregistrarii si utilizarea numelui de domeniu, inclusiv pentru continutul site-ului.
  • Cat priveste datele personale afisate pe site, ale asa numitilor 'clienti neseriosi' (spre exemplu, la sectiunea "Ultimii adaugati") acestea sunt: nume, prenume, adresa completa, oras, judet, numar telefon, descriere, numele persoanei care le-a adaugat, numele magazinului online, etc..
  • Autoritatea nationala de supraveghere, in temeiul art. 27 din Legea nr. 677/2001 a solicitat informatii societatilor care, conform informatiilor existente pe www.clientineseriosi.ro, ar fi transmis catre acest site date cu caracter personal ale clientilor lor, considerati persoane neserioase.
  • O parte dintre societatile care au raspuns solicitarilor Autoritatii nationale de supraveghere au precizat fie ca nu au publicat datele niciunui client pe acest site, fie ca, desi intentionau sa colaboreze cu acest site, au renuntat, ca urmare a analizarii legislatiei privind protectia datelor personale. De asemenea, o parte dintre aceste societati au raspuns ca, desi au introdus datele unui singur client, la scurt timp le-au eliminat si au incetat colaborarea cu acest site.
  • In consecinta, urmare a celor constatate, Autoritatea a aplicat amenzi contraventionale in cuantum de 15.000 lei operatorului de date, persoana fizica, care detine legal numele de domeniu clientineseriosi.ro si care administreaza site-ului www.clientineseriosi.ro, faptele constatate in urma investigatiei, conform procesului verbal, fiind omisiunea de a notifica si notificarea cu rea-credinta, prelucrarea nelegala a datelor cu caracter personal, neindeplinirea obligatiilor privind confidentialitatea si aplicarea masurilor de securitate.
  • Autoritatea Nationala de Supraveghere a Prelucrarii Datelor cu Caracter Personal a dispus incetarea prelucrarii datelor cu caracter personal realizate de operatorul sanctionat prin intermediul site-ului www.clientineseriosi.ro si stergerea datelor cu caracter personal ale persoanelor fizice, colectate prin intermediul acestui site, operatorul fiind obligat sa aduca la cunostinta Autoritatii masurile dispuse, in termen de 10 zile de la data comunicarii deciziei.
  • Precizam ca decizia Autoritatii poate fi atacata la instanta de contencios administrativ competenta, in termen de 15 zile de la comunicare, insa, legat de acest aspect mentiona ca, pana in acest moment nu detinem informatii cu privire la atacarea sau nu in instanta a deciziei".

HotNews.ro a revenit catre ANSPDCP subliniind ca potrivit datelor de pe site-ul clientineseriosi.ro, domeniul web ClientiNeseriosi.ro si software-ul folosit este proprietatea firmei SC Macosoft SRL cu sediul in Targu Jiu.

  • "Referitor la revenirea dumneavoastra pe aceeasi tema, asa cum mentionam si in raspunsul nostru anterior, Autoritatea de supraveghere a sanctionat operatorul de date, persoana fizica, detinatorul legal al numelui de domeniu clientineseriosi.ro si administratorul site-ului www.clientineseriosi.ro, urmare a celor rezultate la data efectuarii investigatiei", a raspuns catre HotNews.ro ANSPDCP.

Administratorul firmei Macosoft SRL: Site-ul clientineseriosi.ro nu ne apartine. Am incercat sa-l cumparam, dar am renuntat

La sectiune contract din site-ul clientineseriosi.ro, apar datele unei persoane fizice - Alexandru Marias, Asistenta Tehnica, Programare si Implementare.

HotNews.ro a incercat vineri, 11 iulie, sa ia legatura cu aceasta persoana. In prima faza ne-a raspuns o femeie care ne-a spus ca este greseala, iar ulterior a raspuns un barbat care in prima faza a recunoscut ca ar fi Alexandru Marias, dar cand a auzit ca suntem de la presa si dorim sa luam un punct de vedere legat de sanctiunea ANSPDCP, ne-a intrebat de unde avem datele sale de contact si apoi a inchis telefonul.

Luni, 14 iulie, HotNews.ro a luat legatura cu administratorul firmei Macosoft SRL, care potrivit datelor clientineseriosi.ro ar fi detinatoarea domeniului web ClientiNeseriosi.ro si a software-ul folosit in acest site.

  • "Site-ul clientineseriosi.ro nu este in proprietatea noastra. Este drept ca in urma cu jumatate de an am avut discutii cu Alexandru Marias in vederea achizitionarii acestui site, care ni s-a parut ca vine cu o idee foarte buna. Tranzactia nu s-a concretizat tocmai pentru ca am primit semnale ca ar fi probleme de legalitate. In urma cu 3-4 luni au venit pe la noi si cei de la Protectia Datelor, carora le-am prezentat exact aceleasi informatii, ca nu avem nici o legatura cu acest site", a precizat pentru HotNews.ro Marius Corobea, administratorul firmei Macosoft SRL.

Conform datelor de la RoTLD, detinatorul numelui de domeniu clientineseriosi.ro este firma GlobeHosting, Inc. din Statele Unite ale Americii.

  • UPDATE 18:30 Alexandru Marias pentru HotNews.ro: La amenda primita de la DataProtection.ro (n.a ANSPDCP) voi face contestatie si o sa colaborez cu DataProtection pentru a nu se mai primi amenzi pe viitor. Cum se apara acesta fata de acuzatiile aduse de Autoritatea pentru protectia Datelor. 

Dupa publicarea acestui articol, Alexandru Marias ne-a contactat, subliniind faptul ca pe site-ul propriu avea la contacte un numar de telefon gresit. Acesta a spus ca va contesta amenda primita de la Autoritatea pentru protectia datelor si a raspuns punct cu punct acuzatiilor aduse.

Va prezentam mai jos, toate precizarile primite pe mail din partea lui Alexandru Marias:


"Va multumesc pentru dreptul la replica si de a raspunde intrebarilor dvs,

Raspunsurile la punctele dvs:

1. In legatura cu omisiunea de a notifica

Am notificat Autoritatea Nationala Pentru Protectia Datelor cu Caracter Personal atat eu, Alexandru Marias, in luna Aprilie 2013 in momentul in care am lansat site-ul, cat si Marius Corobea in Martie 2014 atunci cand a dorit sa achizitioneze acest site de la mine, completand formularul pe care dataprotection.ro il pune la dispozitie in acest sens.

Desi cuvantul "notificare" inseamna "a aduce la cunostinta" si este diferite de "cerere" care presupune o admitere sau respingere; DataProtection prin "notificare" intelege cerere si isi rezerva dreptul de a primi doar "notificarile" pe care le doreste.

In urma "notificarilor" depuse, data protection a refuzat sa ofere numar de inregistrare atat mie cat si lui Marius Corobea de la Macosoft SRL, pe motiv ca nu am fi completat formularul care trebuie, fara a ne preciza insa care formular trebuie completat.

2. In legatura cu "prelucrarea nelegala"

Conform legii 677/2001 Art 20 Alineat c) Exista situatii in care NU ESTE NECESAR acordul sau consimtamantul persoanei vizate, si anume atunci cand acest lucru este necesar pentru executarea contractului

Ca exemplu, nu este necesar acordul persoanei vizate sa-i puse datele personale la dispozitia Firmei De Curierat; cu alte cuvinte clientul nu bifeaza nici o casuta ca este de acord sa-i fie puse datele la dispozitia firmei de curierat, deoarece acest lucru se incadreaza in Art 20, Alineat c), si anume este necesar pentru a executa contractul

Este nevoie de a pune datele clientului la dispozitia firmei de curierat si nu este necesar consimtamantul
 
In cazul multor produse personalizate, in care numele sau datele clientilor sunt trecute pe produse, se pot pune datele la dispozitia tertilor care realizeaza aceste produse fara consimtamantul clientilor de a da datele respectivilor terti, deoarece acest lucru este prevazut de art 20 Alineat c) si anume executarea contractului

Similar, pentru a evita atacurile de gen zeci de comenzi false pe zi cu ip diferit si numere de telefon ale unor cartele SIM nefolosite, achizitionate en-gros din oase sarace, ( http://www.clientineseriosi.ro/atacuri.html ) sau pentru a evita situatiile in care persoana X vrea sa-i faca glume persoanei Y si sa comande zeci de produse aiurea pe numele acesteia din urma, fara acordul ei, dar folosind un numar propriu de telefon la care sa confirme comenzile pentru ca acestea sa-i fie expediate persoanei Y, este necesar pentru executarea contractului ca datele clientului sa fie verificate pe o lista neagra comuna mentinuta de toate Magazinele Online

Mentionez ca Clientii "Neseriosi" trecuti pe o astfel de lista NU SUNT REFUZATI de celelalte magazine online ci DOAR li se solicita Plata cu Cardul sau OP , inainte de a se trimite coletul .

Astfel nu se trimit zeci de colete catre un client care nu a facut nici o comanda, comenzi facute de altcineva care a vrut sa faca glume si rau Magazinului

3)  In legatura cu neindeplinirea obligatiilor privind confidentialitatea si aplicarea masurilor de securitate,

Datele sunt stocate pe un Server Dedicat, hosting-ul este o firma de specialitate din SUA, nimeni nu are acces la server cu exceptia administratorului, iar serverul este protejat si securizat.

O mare parte din datele acestea sunt date FALSE de clienti, plasate de cei care au vrut sa faca comenzi aiurea, folositoare DOAR pentru a nu trimite colete fara plata prealabila

ClientiNeseriosi.ro nu cunoaste care din aceste date ale clientilor sunt false si care sunt reale, este suficient ca au fost facute comenzi pe aceste date si nu s-a ridicat coletul si ca pe viitor se poate solicita Plata Avans acestor clienti atunci cand fac comenzi online

DataProtection.ro spune "considerarea riscurilor specifice negative pentru drepturile si libertatile"....

Care drept, dreptul de a da tepe magazinelor oline?
Daca se realizeaza o baza comuna cu comenzi neridicate, si respectivii clienti nu mai pot da teapa comandand si neridicand produsul pentru ca li se solicita plata cu Cardul, li s-a ingradit vreun drept si libertate?

Acela de a da teapa, nu?
Dreptul de a comanda online il au in continuare, si pot plati cu Cardul.
Plata Ramburs nu este un drept, este un privilegiu.
Plata Ramburs ( adica cash la livrare ) se ofera doar atunci celor in care ai incredere, nu este un drept si nu este garantat de constitutie
Iar Clientilor Neseriosi de pe ClientiNeseriosi.ro nu li se ingradeste nici un drept deoarece ei pot comanda online in continuare, si Magazinele Online le vor livra bucuroase produsele, dar DOAR dupa ce se primeste plata respectivelor produse .

Magazinele Online au interesul de a-si vinde produsele, asa ca vor vinde tututor Clientilor Neseriosi dar doar dupa ce s-a primit plata cu Cardul sau prin alte mijloace, de ce sa refuze clientii daca acestia platesc cu cardul?

In incheiere:

1. Clientii trecuti ca si Neseriosi NU SUNT REFUZATI de Magazinele Online
Pur si simplu li se solicita sa plateasca asa cum este normal in orice tara civilizata: Online cu Cardul
Doar clientii care ridica comenzile pot plati Ramburs, Rambusul este un privilegiu, nu un drept garantat de constitutie
2. Clientii Neseriosi inscrisi pe ClientiNeseriosi.ro nu isi dau consimtamantul deoarece Legea 677/2001 Art 20 Alineatul c) prevede situatii in care nu este nevoie ca acestia sa isi dea consimtamantul, si anume cand acest lucru este necesar pentru realizarea contractului
3. Datele clientilor neseriosi sunt accesibile doar Membrilor, nu publicului larg, sunt stocate pe server securizat, si nu prezinta interes comercial deoarece este greu sa le vinzi nseriosilor ceva, singurul scop pentru mentinerea acestor date este acela de a depista cui sa nu se trimita fara plata cu Cardul
4.in SUA exista de mult timp site-uri de gen BCB ( Bad Customer Blacklist ) de gen RippOffReport.com
5. La amenda primita de la DataProtection.ro voi face contestatie, si o sa colaborez cu DataProtection pentru a nu se mai primii amenzi pe viitor 
Celor care isi deschid cont le solicitam sa introduca date reale ( nume, telefon, adresa de email si website pe care isi ofera produsele/serviciile ) altfel contul nu va fi aprobat, fiecare signup asteapta review-ul si aprobarea administratorului
 
Numarul meu de telefon este: 0726440484 si ofer permisiune de a publica acest numar pe hotnews.ro
Cu stima,
Alexandru Marias"


Citeste mai multe despre   




















Articol sustinut de BRD Groupe Société Générale

Atelier de idei. Cum te ajuta tehnologia sa-ti faci mai mult timp pentru tine si planurile tale

Munca multa, stres, ore peste program, termene limita, sedinte lungi. Uneori, asa arata ziua de lucru a multora dintre noi. Din acest motiv e foarte important sa investesti in lucruri care te pot ajuta sa iti folosesti mai bine timpul petrecut la birou. Sa lucrezi mai bine, mai usor si mai repede poate insemna mai mult timp pentru tine si pentru cei dragi. Iti propunem, asadar, cinci directii care te pot ajuta pe plan profesional si personal.

15618 vizualizari

  • +6 (22 voturi)    
    super (Luni, 14 iulie 2014, 13:28)

    jeanvaljeanro [utilizator]

    oamenii cinstiti n-au nici un drept in tara asta si aproape nici o institutie nu misca un deget...hotii au o pletora de drepturi si o infinitate de institutii care sa le aplice!
    • +4 (18 voturi)    
      esti sigur ca sint toti hoti? (Luni, 14 iulie 2014, 13:52)

      outside_the_wall [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      Uita-te pe site si vezi ca majortitatea clientilor doar au refuzat comanda dupa ce le-a fost livrata (caz in care ar trebui sa plateasca doar taxele postale, ceea ce probabil ca nu au facut). Dreptul de a refuza un produs trebuie sa existe, chiar si dupa livrare, bineinteles, cu plata aferenta pt. refuz. Majoritatea clientilor NU si-au insusit un produs pe care nu l-au platit. Cit despre restul, da, posibil sa fie tepari ordinari. Imi pare rau sa zic, dar cei care au oferit produsul clientului fara a primi plata sint cam fraieri. In orice caz, lucrurile ar trebi rezolvate in tribunal, nu in acest fel.
      • +4 (4 voturi)    
        e necesar un astfel de site (Marţi, 15 iulie 2014, 5:35)

        doicenti [utilizator] i-a raspuns lui outside_the_wall

        Nu prea e rentabil sa rezolvi in tribunal astfel de chestiuni marunte, cu clientii care iti plaseaza comenzi cu plata la livrare si apoi nu mai platesc nimic; practic pierzi 20-60 lei cat e transportul tur retur si taxa de inmagazinaj; nu-ti convine sa dai 500 lei unui avocat sa deschizi proces

        cei care ofera produsul clientului fara plata nu sunt fraieri, in Romania plata la livrare ( ramburs ) este destul de des folosita...

        cu alte cuvinte clientul comanda, magazinul trimite produsul prin curier rapid, si clientul plateste cand o primeste acasa.. cam as se procedeaza..


        Da, dreptul pentru refuz trebuie sa exite si dupa livrare, dar daca e vina clientului ca s-a razgandit acesta trebuie sa plteasca transportul
        • -1 (1 vot)    
          e bun (Marţi, 15 iulie 2014, 21:29)

          vali_p [utilizator] i-a raspuns lui doicenti

          un avocat nu e doar 500 lei, e 1000 sau mai mult..

          intradevar nu e rentabil sa dai in judecata pe toti cei care nu ridica coletele; plus ca poti sa pierzi, poate au avut motive intemeiate, nu au fost acasa etc

          ceea ce conteaza este ca NIMENI nu este refuzat chiar daca e trecut acolo, singurul dezavantaj de a fi acolo este ca

          NU iti trimite nimeni marfa fara sa o platesti inainte... daca esti trecut acolo.. atat

          Nu e mare scofala ca nu iti mai trimit magazinele colete cu plata la livrare, poate pana la urma nici nu vrei
    • -1 (1 vot)    
      legea protejeaza hotii si teparii (Marţi, 15 iulie 2014, 21:33)

      vali_p [utilizator] i-a raspuns lui jeanvaljeanro

      da, romania e considerata de vest tara teparilor

      noul cod penal reduce la jumatate pedepsele pentru inselatorie si tepe

      astia de la dataprotection vad ca protejeaza dreptul teparilor de a sta ascunsi de nedepistati prin protejarea dreptului lor de a nu li se dezvalui tepele

      daca comanzi ceva online si nu ridici coletul e clar teapa, i-ai promis magazinului ceva si l-ai pacalit sa investeasca timp si bani in trimiterea unei marfi
  • +13 (25 voturi)    
    niste agramati (Luni, 14 iulie 2014, 13:29)

    outside_the_wall [utilizator]

    Daca va uitati pe site, asta veti gasi: "nu are bani sal ridice si al va ridica,iar dupa ce a sunato nu a mai raspuns la tel si nici produsul nu la ridicat". Eu zic ca doar pt. asta ar merita inchis. :)
  • +12 (16 voturi)    
    rectificare (Luni, 14 iulie 2014, 13:33)

    outside_the_wall [utilizator]

    Se pare ca nu administratorii site-ului adauga informatia, ci cei care au livrat comanda ("care este", vorba unui mare carturar, niste agramati).
  • +3 (19 voturi)    
    Clienti seriosi (Luni, 14 iulie 2014, 13:49)

    Trojan.H [utilizator]

    Eu as face altfel: ca sa nu investesc mult in echipamente as deschide site-ul clientiseriosi.ro. Astfel, serverul poate fi un Pentium 3 socket 478 iar baza de clienti ar incapea pe o discheta, plus inca una pentru backup.
  • +3 (11 voturi)    
    Dar bancile? (Luni, 14 iulie 2014, 14:06)

    Pseudonim12 [utilizator]

    Pai bancile (fiecare!) au astfel de baze de date de ani de zile! Si le pun la dispozitia celoralalte banci pe baza de reciprocitate.

    Se pare ca bancile au dreptul sa "prelucreze datele personale" ale celor excrocati si saraciti de ei dar niste amarasteni pentru care 50 de lei conteaza nu au voie sa se apere de hoti.

    Mie mi se pare evident ca la aceeasi lege se aplica un dublu standard.

    Mentionez ca nu sunt proprietar de site de vanzari si nici nu fac cumparaturi pe Internet decat absolut ocazional.
    • +7 (7 voturi)    
      problema e de notificare (Luni, 14 iulie 2014, 14:22)

      break_noon [utilizator] i-a raspuns lui Pseudonim12

      problema e de notificare a autoritatilor ca ai un site care prelucreaza date personale, pe care apoi le pune la dispozitia altora.
      poti sa faci prelucrari de date daca te inscri in nu stiu ce registru al operatorilor de date cu caracter personal. astia cu site-ul nu au stiut sau au uitat sa faca treaba asta, de aia si-au luat amenda. acum, pasul urmator este sa se inscrie in acel registru, si site-ul isi revine. iar cu amenda asta si-au facut si reclama.
    • +2 (2 voturi)    
      Corect! (Luni, 14 iulie 2014, 16:38)

      antrax [utilizator] i-a raspuns lui Pseudonim12

      Pt ca au facut cerere (si au obtinut si aprobare) ca sa prelucreze date cu caracter personal. Ala e si motivul pt care s-au dus peste acest site. Tu cum te-ai simti daca CNP-ul/adresa/telefonul tau ar fi publicat pe ceva forumuri?
    • +2 (2 voturi)    
      e altceva (Marţi, 15 iulie 2014, 5:38)

      Sakura [utilizator] i-a raspuns lui Pseudonim12

      În cazul băncilor situaţia este clară. Când te prezinţi la bancă pentru un credit, te prezinţi cu buletinul şi încă un morman de acte.

      La un magazin online oricine poate comanda sub orice nume, ei nu au nici o posibilitate de a verifica veridicitatea datelor. Oricine poate comanda prezentându-se cu numele tău, iar tu vei trage ponoasele ca "client neserios".

      Chiar dacă ideea pare bună, aplicarea ei pentru magazine online este imposibilă.
      • -1 (1 vot)    
        e altceva dar e bine (Marţi, 15 iulie 2014, 21:04)

        vali_p [utilizator] i-a raspuns lui Sakura

        Nu tragi nici un fel de ponoase ca "client neserios", nu te refuza nimeni ci doar nu iti vor trimite colete daca nu faci plata cu cardul online

        Si asta e un lucru bun, pentru ca nu vei primi zeci de colete necomandate... daca ai pe careva care face o comanda pe numele tau, s-ar putea sa faca mai multe, si banuiesc ca nu ai cef sa fi deranjat zilnic de curier sa ii aduca colete necomandate, nu?

        Daca face cineva comanda pe numele tau, te trezesti cu cine stie ce colet la usa pe care bineinteles il refuzi..

        Magazinul baga datele tale in sistem, si daca vrea sa iti faca iar altcineva comanda pe numele tau, este refuzat si astfel nu mai primesti tu o multime de colete necomandate...

        Iar cand vrei sa iti cumperi ceva online, te suna aia si zic ca esti in sistemul clienti neseriosi si ca trebuie sa platesti cu cardul; platesti si primesti produsul...

        Asa ca nu tragi nici un fel de ponoase, ba chiar ai beneficii ca esti protejat de glumeti care vor sa faca comenzi pe numele tau

        Aplicarea pentru magazinele online este buna si simpla
        • 0 (0 voturi)    
          ai de /// (Miercuri, 16 iulie 2014, 19:35)

          Sakura [utilizator] i-a raspuns lui vali_p

          Deci ţie şi se pare normal, mai mult chiar, plin de avantaje dacă unui nevinovat i se lipeşte pe nedrept eticheta de ţepar în frunte. Frumoasă argumentaţie, n-am ce să zic. Bine că ţi-au închis taraba.
  • +3 (5 voturi)    
    si uns pe mustati si cu slanina in pod (Luni, 14 iulie 2014, 15:15)

    Dedalus [utilizator]

    Nu e in ordine. Clientul considerat "neserios" are si el dreptul sa-si spuna parerea. Sau ar trebui sa il aiba.

    Si ce se intimpla cu un client din baza aia de date? Magazinele online vor refuza sa il serveasca? Nu au acest drept.

    Sau, daca pur si simplu nu vreau sa ridic un produs care a fost prezentat gresit pe web-site?

    Sau, daca pur si simplu e o adresa gresita? Sau mi-am pierdut telefonul?

    Sunt sute de astfel de situatii ce nu pot fi prevazute.

    Ca sa prelucreze date personale, site-ul respective are nevoie de notificare, dar si de acordul celor ale caror date le prelucreaza.

    La fel, de ce nu si o baza de date cu magazinele online neserioase?

    Cred ca totusi obsesia controlului este o boala sociala de care nu vom scapa prea curand.
    • +3 (3 voturi)    
      nu e refuzat nimeni (Marţi, 15 iulie 2014, 5:44)

      doicenti [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

      Eu le sustin initiativa celor de la ClientiNeseriosi.ro .. pacat ca au luat amenda, sper sa depuna notificarea si sa fie cu totul ok...

      nu cred ca are nimeni, nici un magazin online, interesul sa refuze vreun client, fie el si neserios, nu cred ca clientii trecuti acolo ca fiind neseriosi sunt refuzati.

      cred doar ca li se cere sa faca plata cu Cardul, daca au fost gasiti pe acel site, inainte de a li se trimite prin curier produsul

      daca nu vrei sa ridici un produs care a fost prezentat gresit, il returnezi fara probleme; legea prevede termenul de 30 zile pentru a-l returna, doar ca exista un "catch" :

      ca constati ca a fost prezentat gresit, trebuie sa-l accepti de la curieratul rapid, sa platesti produsul, sa-l desfaci si sa-l inspectezi, iar daca nu e ok il returnezi si primesti banii inapoi

      ai dreptul de a inspecta un produs chiar in momentul in care il primesti, si sa-l refuzi daca nu e conform cu cele prezentate de comerciant, in acest caz nu poti fi considerat neserios...

      oricum acuzatia de "neserios" nu este mare branza, nu e la fel de grava ca si "criminal", "hot" sau "sarlatan"

      acuzatia de "neserios" este o acuzatie usoara, light, care reflecta realitatea, cu alte cuvinte clientii care fac comenzi in gluma, fara intentia de a primi coletele cu plata la livrare, sunt considerati neseriosi...

      nu sunt refuzati, nu sunt stigmatizati, nu li se intampla nimic altceva decat faptul ca li se va solicita plata intodeaua inainte de livrarea produselor
      • -1 (3 voturi)    
        O baza de date inutila (Marţi, 15 iulie 2014, 15:27)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui doicenti

        Sa zicem ca nu esti gasit la telefon pentru ca ti s-a furat telefonul sau s-a defectat sau l-ai utiat pe no-ring.

        Curierul returneaza coletul ,ca si el este poate la fel de "neserios" acuzatie mai putin grava, nui?

        Firma care ti-a trimis coletul te trece in baza de date, ca "neserios". Nici nu te anunta. Tu suni peste doua zile : "Unde e coletul meu?"

        Ti-i trimite din nou si il ridici, dar te-a uitat in baza de date....

        Aceasta baza de date cu "clienti neseriosi este nereglementata, in sensul ca nu exista nici o prevedere contractuala intre client si magazinul on-line care sa specific in ce conditii are loc inscrierea in aceasta baza de date.

        Lipsa prevederilor contractuale in acest sens lasa loc abuzurilor si neregulilor.

        Orice magazine on-line este liber sa-si inregistreze clientii cum doreste si sa-si ia masurile contractuale respective de reducere a riscurilor prin conditiile generale de comanda, contractuale, afisate pe site....

        Baza de date nu este nimic altceva decat expresia dorintei de a face bani prin intermediere inutila, obsesie ce trece drept "afacere".
        • 0 (0 voturi)    
          nu e deloc inutila (Marţi, 15 iulie 2014, 21:22)

          vali_p [utilizator] i-a raspuns lui Dedalus

          esti clar un carcotas si denaturezi ceea ce se intampa de obicei

          Ceea ce nu intelegi tu este ca:

          1. daca ai uitat telefonul sau e pe no-ring si nu raspunzi, curierul tine de obicei coletul 10 zile sau mai mult, si te cauta si la adresa si in zilele urmatoare inainte sa-l trimita inapoi

          2. daca prin absurd cum spui te uita cineva in baza de date; nu ai tu nimic de pierdut afara de faptul ca nu-ti trimite colete cu plata la destinatie

          Poti fi "client neserios" si poti cumpara online tot ce vrei, dar trebuie sa platesti cu cardul in momentul cumpararii

          Oricine vrea sa iti faca glume si sa comande pe numele sau adresa ta, nu va putea, fara ca marfa sa fie platita in momentul cumpararii

          Nu este o intermediere inutila, daca ai lucra in domeniu ai cunoaste faptul cau 90% din toate comenzile online sunt ramburs, adica plata la livrarei, si faptul ca 10-20 din comenzi se intorc, cu alte cuvinte la fiecare 100 comenzi, 10-20 oameni nu le ridica...

          Acum, gandeste-te si tu, daca ai un magazin online si 5 comenzi pe zi; x 30 zile, ai 150 comenzi pe luna, din care 30 nu sunt ridicate si se intorc; platesti pentru fiecare comanda care s-a intors 20 Lei la curier, un exemplu, pentru ca costul depinde de volum si greutate si 15-20 lei e cel mai mic, de multe ori poate fi 50-60 lei sau mai mult

          Pierzi 30 comenzi x 20 lei cost minim transpor, minim 600 lei pe luna, nu?

          asta daca ai un magazin mic cu 5 comenzi pe zi

          Dar daca ai 50 comenzi pe zi? sau mai multe.. cat pierzi?

          De ce? Pentru ca trimiti ramburs la comenzi false?

          Vanzarile Online in Romania in 2013 au fost estimate la 600 milioane euro

          doar 10% din comenzile online sunt platite cu cardul

          90% din comenzile online sunt cu plata ramburs

          10-20% din comenzile ramburs nu sunt ridicate

          sunt cel putin 3000 Magazine Online in romania plus zeci sau sute de mii de persoane fizice care vand pe okazii si pe olx...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version