Seful Metrorex, despre sistarea platii prin SMS a calatoriilor cu metroul: Prevenirea din timp a calatorilor revenea in primul rand partenerilor care au implementat sistemul

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 17 iulie 2014, 11:17 Economie | Telecom

Plata prin SMS a calatoriilor cu metroul a fost sistata
Foto: Hotnews
Conducerea Metrorex a transmis marti, 15 iulie, cateva precizari despre sistarea serviciului de plata prin SMS a calatoriilor cu metroul, la 11 zile dupa ce HotNews.ro a solicitat explicatii cu privire la faptul ca mii de bucuresteni au ramas cu bilete cumparate prin SMS si imposibil de folosit. Directorul general al Metrorex spune ca sistarea serviciului a fost o urmare fireasca a incetarii conventiei de colaborare care a vizat un experiment tehnic si ca sarcina prevenirii din timp a calatorilor revenea in primul rand partenerilor care au implementat sistemul impreuna cu operatorii de telefonie mobila si care cunosteau faptul ca respectiva conventie nu a fost prelungita.

HotNews.ro a scris in premiera vineri, 4 iulie, despre faptul ca Metrorex a decis sistarea platii biletelor prin SMS din 2 iulie 2014. Totul plecand de la mesajul pe care orice client Orange l-ar fi primit daca incerca, asemenea noua, sa intre la metrou cumparand calatorii prin SMS:

"Din 2.07.2014 Metrorex a decis unilateral sistarea platii biletelor prin SMS. Pentru detalii apelati 0219264 Serviciul Clienti Metrorex (tarif normal)".



Plecand de la acest mesaj, HotNews.ro a transmis in data de 4 iulie mai multe intrebari catre Metrorex, iar raspunsurile au venit marti, 15 iulie, din partea directorului general al Metrorex, Aurel Radu.

  • "Mesajul pe care l-ati primit s-a datorat incetarii in data de 30.06.2014 a conventiei de colaborare care a avut ca obiect un experiment tehnic privind plata si validarea calatoriilor prin utilizarea SMS-ului. Datorita nemultumirii implementatorilor acestui sistem fata de incetarea conventiei de colaborare, acestia au transmis incorect mesajul conform caruia ¬Metrorex a decis unilateral sistarea platii calatoriilor¬. In ceea ce priveste operatorii de telefonie mobila, Metrorex nu are o relatie contractuala directa cu acestia.
  • Sarcina prevenirii din timp a calatorilor revenea in primul rand partenerilor care au implementat sistemul impreuna cu operatorii de telefonie mobila si care cunosteau faptul ca respectiva conventie nu a fost prelungita. Metrorex a incercat o rezolvare amiabila privind calatoriile achizitionate si neefectuate", a precizat pentru HotNews.ro Aurel Radu.

In legatura cu aceste aspecte, Serban Tigau, directorul general al Telcor Communications, furnizorul sistemului de plata prin SMS de la metrou, a declarat in data de 4 iulie pentru HotNews.ro urmatoarele:

  • "Metrorex nu a fost de acord cu prelungirea contractului care expira la 30.06.2014. Am avut o intalnire cu reprezentantii Metrorex pe 1.07.2014. Le-am propus atunci sa oprim achizitia de noi bilete, dar sa lasam aparatele pana la 31.07.2014 astfel incat cei care aveau bilete deja achizitionate sa le poata utiliza. Au fost de acord in prima faza, in 2.07.2014 ora 0.00 am implementat in aplicatie si mesajele sms in care informam clientii ca pot utiliza biletele pana la 31.07.2014.
  • Pe 2.07.2014 la ora 11.00 am fost insa informati ca doamna directoare economica a Metrorex Ileana Manea a decis sa suspende IMEDIAT serviciul, fara sa ia in considerare urmarile acestei decizii. Am atras atentia ca va trebui sa isi asume aceasta decizie unilaterala si va trebui sa restituie banii catre persoanele respective. Din pacate decizia a ramas neschimbata, aceea de a inchide acest serviciu imediat. De la convorbirea telefonica pe care am avut-o cu dvs astazi dimineata, am fost contactat de catre Metrorex pentru a stabili o intalnire pentru data de 8.07.2014 ora 12.00 pentru a vedea cum rezolvam aceasta situatie. In cazul in care se va decide oprirea definitiva a serviciului, vom stabili impreuna cu Metrorex si cum vor fi restituiti banii clientilor care mai au calatorii active. Acestia vor fi informati in cursul zilei de miercuri (9.07.2014) cum vor primi banii inapoi".

In fapt, conducerea Metrorex nu a sistat doar serviciul de plata prin SMS a calatoriilor, ci intreg sistemul de validare a biletelor achizitionate prin SMS.

Aparatele de validare erau acoperite, asa cum se poate vedea si in poza facuta de HotNews.ro in data de 4 iulie si atasata acestui articol, astfel ca toti cei care cumparasera anterior calatorii prin SMS nu le mai puteau folosi.

Intrebat cati bucuresteni ar fi afectati de decizia Metrorex, Tigau a spus: "aproximativ 5000 de bucuresteni care au 15000 de bilete active".

Ce raspunde acum directorul general al Metrorex la intrebarea daca situatia este temporara sau definitiva?

  • "Sistarea acestui serviciu de plata a calatoriilor a fost o urmare fireasca a incetarii conventiei de colaborare. Totusi, pentru a veni in sprijinul calatorilor utilizatori ai acestui sistem de plata si acces, din 5.07.2014 Metrorex a hotarat permiterea validarii calatoriilor deja achizitionate pana la mijlocul lunii august 2014", declara Aurel Radu.

In fapt, decizia Metrorex de a permite validarea calatoriilor deja achizitionate pana la mijlocul lunii august 2014 a fost anuntata sambata, 5 iulie, dupa ce HotNews.ro si ulterior alte ziare si televiziuni au semnalat aceasta problema.

Tot vineri, 4 iulie, si AOMR (Asociatie care reprezinta Orange, Vodafone si Cosmote) a atentionat ca sunt mii de clienti care au cumparat bilete prin SMS si nu le pot folosi, precizand ca a solicitat conducerii Metrorex restabilirea acestui serviciu.


Seful Metrorex: Avem in vedere implementarea acestor servicii in solutii definitive achizitionate in concordanta cu legislatia in vigoare

Intrebat care este motivul sistarii acestui serviciu, care parea un lucru foarte util, Aurel Radu lasa sa se inteleaga ca un serviciu similar ar putea fi reintrodus printr-o achizitie in concordanta cu legislatia in vigoare:

  • "Metrorex a manifestat in permanenta deschidere fata de solutiile alternative de plata a calatoriilor cu metroul, fapt pentru care a acceptat realizarea de experimente in acest sens, ramane consecvent acestui principiu si are in vedere implementarea acestor servicii in solutii definitive achizitionate in concordanta cu legislatia in vigoare", a spus Radu.

Cat de folosit era acest serviciu de bucuresteni?

  • "In prima luna de desfasurare a experimentului (februarie 2012), experiment care a debutat in 7 statii de metrou, au fost efectuate 1.384 plati pentru un numar total de 2.732 calatorii. In aprilie 2013, luna cand acest experiment a fost extins in majoritatea statiilor de metrou, au fost efectuate 4.628 plati pentru un numar de 10.102 calatorii, iar in aprilie 2014 au fost efectuate 14.708 plati pentru un numar de 25.714 calatorii", a mai precizat Aurel Radu, directorul general al Metrorex.

Cum se facea plata prin SMS a calatoriilor cu metroul:

La inceputul lunii aprilie 2013, Metrorex anunta ca: "Bucurestiul se alatura capitalelor lumii unde poti sa folosesti telefonul mobil ca sa-ti platesti calatoriile si accesul la metrou. Clientii Orange si Vodafone pot plati o calatorie cu metroul prin transmiterea unui SMS la numarul scurt 1700, primind confirmarea platii imediat, tot prin SMS. De asemenea, ei pot opta si pentru cumpararea a 2 sau 10 calatorii, trimitand textul 2C sau 10C la numarul scurt: 1700. Pretul unei calatorii este de 0,50 euro, pentru 2 calatorii este de 0,90 euro, iar 10 calatorii costa 3,25 euro, tarifele fiind exprimate fara TVA.

Accesul in statie se va face prin apelarea gratuita a numarului 1700 si apropierea receptorului telefonului de validatoarele special instalate in statiile de metrou, in zona de acces peron. Telefonul va emite un semnal sonor care va fi interpretat de validator, stabilind in timp real daca in contul clientului exista calatorii valide si permitand accesul catre peron".


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ca voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

2288 vizualizari

  • +8 (10 voturi)    
    mda (Joi, 17 iulie 2014, 11:24)

    Xorciser [utilizator]

    Nesimtire maxima din care sufera calatorul.

    Ce ma intereseaza pe mine de relatiile dintre Metrorex si niste sub-contractanti?
  • +3 (5 voturi)    
    Experiment tehnic? (Joi, 17 iulie 2014, 11:39)

    ouyang [utilizator]

    Pai nu trambitau asta cand au lansat serviciul. Trambitau ca ne alaturam capitalelor civilizate blabla ce nu face metrorex pentru tine. Jenant. Trebuiau sa spuna clar: "Lansam Metrorex SMS Experiment Tehnic! Mega tehnologie, cu piuituri si semnale sonore, nu ca la fraierii aia din vest unde dai doar SMS-ul si treci pe poarta relaxat."
  • -2 (4 voturi)    
    tind sa cred explicatiile metrorex (Joi, 17 iulie 2014, 11:54)

    SergiuAnghel000 [utilizator]

    Companiile de telefonie mobila imi dovedesc zilnic nesimtirea si lacomia nemarginita.
    • +3 (5 voturi)    
      ok (Joi, 17 iulie 2014, 12:34)

      Xorciser [utilizator] i-a raspuns lui SergiuAnghel000

      Doar ca noi circulam cu Metrorex, nu calarim telefonul mobil pana la birou...
      • -1 (1 vot)    
        pai (Joi, 17 iulie 2014, 15:01)

        SergiuAnghel000 [utilizator] i-a raspuns lui Xorciser

        daca nu calarim telefon ci metrorex, atunci biletele trebuiau achizionate de la ghiseu, nu de la vodafone sau orange.
        Nu spun ca e bine sau rau ca s-a desfiintat, stiu doar ca aceste companii de telefonie mobila sunt mega nesimtite.
  • +4 (6 voturi)    
    demisia (Joi, 17 iulie 2014, 11:57)

    radu_ [utilizator]

    Cine oare il tine pe Aurel Radu in brate?

    Se vede clar ca in ultimul an metroul se duce la vale.
  • +5 (5 voturi)    
    omul nepotrivit la locul nepotrivit (Joi, 17 iulie 2014, 12:25)

    Dedalus [utilizator]

    Nu prea e asa. Metrorex era obligat sa primeasca tichetele respective pana la expirarea lor, nu pana la expirarea contractului.

    Dacsa nici atat nu stie un director, atunci sa treaca la o pozitie de executie. Sa faca curatenie pe jos in statii, sa vanda bilete et.

    Vorbesc serios.
  • +3 (3 voturi)    
    Biletul (Joi, 17 iulie 2014, 13:13)

    Porcurorul General [utilizator]

    Este un contract intre calator si compania de transport. Punct.

    Pe calator nu il intereseaza nici un alt partener, nu are de ce sa primeasca mesaje de la terti. Seful Metrorex cred ca voia sa spuna asa: "Este de datoria calatorului sa sune zilnic la toti subcontractorii Metrorex si sa se intereseze daca toate serviciile pe care deja le-a platit functioneaza." Semn ca pe langa prostie si univers la lucruri infinite mai trebuie adaugata si nesimtirea.
    • 0 (0 voturi)    
      atunci (Joi, 17 iulie 2014, 15:04)

      SergiuAnghel000 [utilizator] i-a raspuns lui Porcurorul General

      Dar cand ai cumparat biletul ai apelat sau nu la terti?
      Daca vrei sa interactionezi numai cu metrorex, presupun ca iei biletul de la ghiseu, nu de la orange.

      E adevarat insa ca Metrorex avea datoria sa informeze mai bine.
  • +1 (1 vot)    
    metroul trece leafa merge... (Joi, 17 iulie 2014, 13:36)

    Dedalus [utilizator]

    Era asa greu de pus un afis cu textul:

    "Incepand cu data de xx se sisteaza procurarea tichetelor prin SMS. Tichetele cumparate prin acest mijloc de plata raman valabile pana pe data de yyy".

    In acest sens, Mtrorex ar fi incheiat un addendum la contractual cu furnbizoii respective, in care ar fi specificat termenul de valabilitate al ticetelor deja cumparate, obligatia furnizorilor de a informa calatorii sau cel putin oprirea vanzarilor prin SMS.

    Daca furizorii s-ar fi dovedit de rea credita intr-n asemenea adendm, atunci anuntul ar fi fost asa"

    "Atentionam calatorii ca utilizarea tichetelor procurate prin SMS va fi permisa numai pana la data de, dupa aceasta data biletele isi pied valabilitatea".

    Termenul ar fi trebuit s afie de cel putin trei luni de la data anuntului.

    Cam asa.

    Dar e greu cand habar nu ai de contractare si te mai si doare-n ...x sw calatori.
  • +3 (3 voturi)    
    dupa fapt si rasplata (Joi, 17 iulie 2014, 13:38)

    Dedalus [utilizator]

    "In fapt, decizia Metrorex de a permite validarea calatoriilor deja achizitionate pana la mijlocul lunii august 2014 a fost anuntata sambata, 5 iulie, dupa ce HotNews.ro si ulterior alte ziare si televiziuni au semnalat aceasta problema."

    Adica, Metrorex a mers pe idea "Poate nu se sesizeaza nmeni".

    Eu vreau sa stiu cine anume isi va pierde functia pentru aceasta dovada de lipsa de competenta manageriala?

    Vreau un cap.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Duminică