Samsung a anuntat ca in 2015 va reduce cu 25-30% numarul de smartphone-uri pe care le va lansa, decizia fiind si urmare a concurentei tot mai dura cu marcile chineze Huawei, Lenovo si Xiaomi. Samsung are foarte numeroase modele in gama si a fost criticata de multi pentru acest lucru. Imputinarea modelelor va duce si la scaderea cheltuielilor de marketing.

Robert Yi, vicepresedinte la Samsung, a spus ca in 2015 compania va lansa cu 25-30% mai putine modele de telefoane, ceea ce va permite companiei sa reduca pretul modelelor existente si datorita faptului ca volumul de productie al acestora va fi mai mare. In plus, se va incerca si cresterea standardizarii in productie, astfel incat numarul de componente comune sa fie cat mai ridicat.

Samsung se va putea concentra pe modelele mai competitive in vanzari si va putea sa scada preturile modelelor, mai ales ca rivalii chinezi au pe piata modele cu specificatii similare, dar la preturi mult mai mici. Samsung a simtit din plin efectul concurentei trimestrul trecut care a fost cel mai slab din ultimii trei ani.

Reducand si numarul de modele din gama, Samsung va reduce si cheltuielile cu marketingul care sunt foarte mari si se simt in rezultatele finale.

Samsung avea 35% din piata mondiala a smartphone-urilor acum un an, iar in prezent cota sa a scazut pe la 23-25%, sub presiunea companiilor chineze care au venit cu modele extrem de competitive.