Statul roman a acceptat oferta neangajanta depusa de operatorul postal belgian bpost pentru privatizarea Postei Romane

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Marţi, 3 februarie 2015, 10:19 Economie | Telecom

Posta Romana
Foto: Hotnews
Statul roman, prin Ministerul pentru Societatea Informationala (MSI), a acceptat oferta neangajanta depusa de operatorul belgian de servicii postale bpost pentru achizitionarea pachetului de 51% din actiunile detinute la Compania Nationala Posta Romana, a anuntat marti ministerul. Acordul inseamna trecerea la urmatoarea etapa a procesului de privatizare, cea de due diligence, premergatoare depunerii unei oferte angajante. In luna septembrie 2014, fostul ministru al Comunicatiilor, Razvan Cotovelea, a declarat ca Posta Romana are nevoie de investitii in tehnologie de 75-100 milioane de euro pentru a furniza servicii similare Postei din Belgia, Germania sau Marea Britanie, bani pe care evident ca statul nu-i poate oferi pentru ca ar fi ajutor de stat.

  • "In urma analizei detaliate a documentelor depuse de compania belgiana bpost, Comisia de Privatizare a concluzionat ca acesta raspunde cerintelor din caietul de sarcini. Invitam ofertantul sa continue procedurile de due-diligence pentru a trece la urmatoarea etapa, cea a depunerii unei oferte ferme de achizitionare a pachetului majoritar la Posta Romana. Reamintim faptul ca operatorul national de servicii postale a incheiat anul 2014 cu un profit substantial, dupa sase ani de pierderi consecutive, si a demonstrat ca poate fi un activ valorors pentru un investitor strategic", a declarat Sorin Grindeanu, ministrul pentru Societatea Informationala.

Admiterea ofertantului bpost in etapa de due diligence a procesului de privatizare presupune, in principal, acces la camera de date, intalniri operationale cu managementul companiei si negocierea contractului de privatizare. La finalul acestei etape, bpost va putea depune o oferta finala ferma pentru achizitionarea pachetului majoritar de actiuni la Posta Romana.

  • UPDATE Reprezentantii Postei Romane au precizat pentru HotNews.ro ca este de asteptat ca o oferta angajanta din partea bpost sa fie facuta undeva la sfarsitul lunii iunie 2015

Operatorul belgian de servicii postale bpost a avansat, la finalul lunii septembrie a anului trecut, o oferta neangajanta pentru achizitionarea pachetului de 51% din actiunile Companiei Nationale Posta Romana. In paralel cu etapa de due diligence, MSI intentioneaza sa finalizeze conversia datoriilor Postei Romane catre stat in actiuni, decizie care va creste atractivitatea companiei.

Guvernul Romaniei a decis, in 12 decembrie 2012, demararea procedurii de privatizare a Postei Romane prin metoda majorarii de capital prin aport de capital privat. Aceasta presupune dobandirea de catre un nou investitor a unui pachet de actiuni reprezentand 51% din capitalul social al companiei, inclusiv cel rezultat ca urmare a conversiei in actiuni a creantelor statului fata de companie.

Procesul de selectie a investitorului se realizeaza prin metoda licitatiei cu oferta in plic, combinata cu metoda licitatiei cu strigare, precedata de negocieri desfasurate pe baza de oferte preliminare si neangajante.

  • Ce spunea in noiembrie 2014, fostul ministru Cotovelea: Posta Romana are o investigatie la DNA pe contractul cu G4S si pana ce acest dosar penal nu se solutioneaza definitiv si irevocabil nici o alta discutie de natura comerciala nu poate avansa

In luna noiembrie 2014, fostul ministru al Comunicatiilor, Razvan Cotovelea, declara ca sunt mai multe probleme majore in calea privatizarii acestei companii respectiv "o investigatie DNA deschisa in cazul unui contract incheiat intre Posta Romana si firma de securitate G4S, dar si sute de procese comerciale".

"Eu sunt pozitiv. Am oprit hemoragia financiara incercam sa o aducem pe profit operational. De la Comisia Europeana am obtinut conversia in actiuni a datoriilor Postei la stat, dar datoriile Postei catre privat, pe acelea nu ti le iarta nimeni. Sunt sute de procese pe comercial. In plus, Posta Romana are o investigatie la DNA pe contractul cu G4S si pana ce acest dosar penal nu se solutioneaza definitiv si irevocabil nici o alta discutie de natura comerciala nu poate avansa. Este o nebuloasa pe care juristii de la Posta trebuie sa o solutioneze", a spus in noiembrie 2014 Razvan Cotovelea.


Posta Romana este o companie nationala infiintata conform Legii 31/1990, si nu o institutie publica. Ea functioneaza pe gestiune economica, ceea ce inseamna ca isi formeaza singura veniturile din contracte comerciale si, prin urmare, se autofinanteaza.

Posta Romana este detinuta de statul roman, prin Ministerul pentru Societatea Informationala, in proportie de 75%, si de Fondul Proprietatea (FP) in proportie de 25%. Compania detine cea mai mare retea de distributie la nivel national, insemnand peste 80% din totalul subunitatilor postale care opereaza, in prezent, in Romania. Peste 19 milioane de locuitori beneficiaza de serviciile Postei Romane si peste 7,5 milioane de adrese sunt acoperite de reteaua postala proprie.


Citeste mai multe despre   
























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU ​Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe: Timpul mediu de productie pentru un film documentar HBO este de patru ani, dar am avut si cazuri in care totul s-a intins pe o perioada de 10-14 ani

Hanka Kastelicova, producator executiv HBO Europe, discuta in cadrul unui interviu despre implicarea HBO in productia de filme documentare si numarul mic de cinematografe din Romania: "De exemplu, filmul Lumea Vazuta de Ion B., regizat de Alexandru Nanau, a primit un premiu Emmy. Am continuat cu Alexandru si am produs filmul Toto si surorile lui, film care a fost nominalizat la Premiile Academiei Europene de Film, echivalentul Oscarului european".
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Hanka Kastelicova

9426 vizualizari

  • -3 (15 voturi)    
    ?? (Marţi, 3 februarie 2015, 10:28)

    Radu [anonim]

    De ce naiba tre s-o dam la altii? De ce trebuie sa dam companii din tara la altii? Noi nu putem administra o societate?
    • +11 (11 voturi)    
      exact (Marţi, 3 februarie 2015, 10:39)

      ToXRM [anonim] i-a raspuns lui Radu

      pentru ca suntem incapabili sa gandim business , din punctul de vedere al statului totul este socialist, multi angajati care sunt depasiti de era informatica, management prost, pierderi uriase, servicii de proasta calitate. orice alta firma de curierat care isi desfasoara activitatea in Romania e de 100 de ori mai rapida si mai ieftina decat Posta Romana. Am comandat un pachet din China asta vara, a venit cu posta in 5 saptamani, si nu pot sa-ti spune cozile si atitidunea lucratorirol vamali si postali de acolo ...iar cand i-am zis chinezului sa imi dea alta varianta de transport, am mai dat 20$ in plus si a venit cu GLS, in aproximativ 12 zile calendaristice.
    • -5 (9 voturi)    
      N-avem voie (Marţi, 3 februarie 2015, 10:55)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      sa mai avem vreo institutie sau companie nationala. Or sa impuna si spargerea Patriarhiei. Mai greu e cu limba romana pe care prea o vorbim toti romanii.
      • +3 (5 voturi)    
        Patriarhia se sparge si singura (Marţi, 3 februarie 2015, 12:14)

        akanom [utilizator] i-a raspuns lui D-or

        Cand se apuca de proiecte faraonice de care n-are bani, si pune pariu gresit ca castiga PSD alegerile, si o sa fie liniste in tara.

        Linistie n-o sa mai fie niciodata ! Jos labele de pe banul public, si Patriarhiei, si trantorilor de la Posta.
        • +1 (1 vot)    
          cu mentiunea (Marţi, 3 februarie 2015, 20:40)

          a [anonim] i-a raspuns lui akanom

          ca trantorii nu sint angajatii care trudesc in sedii insalubre cu imprimante de 20 ani vechime

          ci politrucii si cozile lor de topor care au devalizat aceasta institutie
    • +6 (6 voturi)    
      Nu! (Marţi, 3 februarie 2015, 10:58)

      PhaneX [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      Teoretic putem, de ce nu, dar practic...

      De cate ori am fost la posta si am stat o ora la coada printre pensionari, casa iau un pachet sau sa scriu un mandat, le-am urat faliment grabnic, sau privatizare usoara.

      Posta romana e un monstru de incompetenta, furt si prostie. Nu la nivelul de jos, unde oamenii de ghiseu sunt prost platiti si isi fac treaba cum pot - ci la nivelele superioare, persoanele care au girat un sistem informatic greu de utilizat si care se blocheaza mereu, care nu au investit nimic in amenanjarea locatiilor si instruirea personalului, care au lasat aceleasi proceduri de pe vremea lui Nea Nicu (cu oficianta care noteaza intr-un registru zdrentaros intrarile si iesirile...) etc. etc.

      Noi nu putem administra o societate? Pai uite ca nu!

      De ce? Pai nimeni nu are cohones sa-i scuture pe sefii Postei, care la randul lor nu au cohones sa-i scuture pe aia de mai jos, etc. E o retea mafiota atat de bine stabilita, incat nu poate fi destructurata decat de o firma privata care cumpara, si implementeaza un program eficient de change management.

      Oricum, nu va fi usor: chiar daca se face vanzarea, asteptati-va la multe articole despre "abuzurile" noului proprietar, la proteste ale sindicatelor etc.
    • +3 (5 voturi)    
      Corect (Marţi, 3 februarie 2015, 12:03)

      Jeu [anonim] i-a raspuns lui Radu

      Se vinde ca sa ia si ei spăgi sănătoase din asta. Majoritatea privatizărilor de la noi au fost păguboase. Vin băieții ăștia deștepți la noi, ne iau banii, si pleacă cu ei acasă, macar daca i-ar investi la noi in tara. Ce avea posta română de trebuia vândută? Erau preturile prea mici pentru noi? In loc sa dam 2-3 lei la transportul unui pachet va trebui sa dam 20-30 de lei de acum. Asta înseamnă reforma in statul mafiot Român.
      • 0 (4 voturi)    
        Da (Marţi, 3 februarie 2015, 12:24)

        Laura [anonim] i-a raspuns lui Jeu

        Da. Si prefer sa dau 20 de lei si sa stiu ca pachetul ajunge in timp util, intreg si la adresa corecta. Nu in 5 saptamani, rupt si murdar ca vai de el, si la un oficiu postal din capatul celalat fata de adresa scrisa pe pachet.
    • +1 (1 vot)    
      pentru că... (Marţi, 3 februarie 2015, 13:26)

      OnePiece [utilizator] i-a raspuns lui Radu

      daca s-ar fi procedat la fel cu multe altele de pe la inceputul anilor 90' aveam toti locuri de munca si duduia economia tarii.. Problema nu e ca nu am fi capabili, ci sistemul corupt..
  • +3 (9 voturi)    
    Foarte bine (Marţi, 3 februarie 2015, 10:45)

    Havel [utilizator]

    Poate in felul asta dispar pierderile, coruptia, incompetenta, lipsa de productivitate din compania aia.

    Alte gauri negre care ar trebui privatizate sunt CFR Calatori, CFR Marfa, RATB si TAROM. In momentul in care se va intampla lucrul asta vom putea spune ca am rupt-o definitiv cu trecutul bolsevic si vom avea cu adevarat o economie de piata.
  • +7 (7 voturi)    
    !! (Marţi, 3 februarie 2015, 10:47)

    Adriana [anonim]

    Pai se pare ca nu putem sa o administram in tara.
    Fiind o companie de stat, exista mari interese politice (managementul Postei Romane e pus politic, acum e de la PSD), exista firme capusa infiintate de politicieni pt. a suge de la Posta Romana, etc. Si asta dureaza de ani de zile si nu se va sfarsi decat prin privatizare.
    De ce crezi ca au privatizat si Petrom-ul? Pana la privatizare, Petrom-ul avea numai pierderi, acum e cea mai profitabila firma din Romania.
  • +4 (6 voturi)    
    Nici nu mai poti sa te enervezi. (Marţi, 3 februarie 2015, 10:53)

    corcoos [anonim]

    Nici macar SUA nu si-a privatizat serviciile postale, ca de, nu renteaza sa trimiti colete si scrisori intr-un fund de tara. Dar la noi tara nu este pentru locuitorii ei, ci pentru "investitori".

    Iar ca fapt divers, Bpost la randul sau este de stat, ca belgienii nu-s nebuni sa-si privatizeze posta.
    • +1 (1 vot)    
      Bpost are tarifele cele mai mari. (Marţi, 3 februarie 2015, 12:28)

      Jojo [anonim] i-a raspuns lui corcoos

      de stat si foarte scumpa .........
      • +1 (1 vot)    
        Si lor o "privatizam" (Marţi, 3 februarie 2015, 13:00)

        corcoos [anonim] i-a raspuns lui Jojo

        Dar mai era un distins domn mai sus care ne spunea ca Posta Romana e de 100 de ori mai scumpa decat serviciul de curierat pt. care a platit cu 20$ mai mult.
        • 0 (0 voturi)    
          ... (Miercuri, 4 februarie 2015, 10:52)

          ToXRM [anonim] i-a raspuns lui corcoos

          nu ai citit bine. nu am spus de tarifele POSTEI ROMANE, beleste ochii. am spus ca EXPEDITORUL a trimis cu posta normala (la chinezi e gratis, daca lucrezi cu posta lor si ai volum destul de mare) si mi-a ajuns de am si uitat ca luasem ceva de pe net. Apoi la urmatorul transport i-am platit chinezului 20$ si nu am mai vrut gratis, pentru exportul lui si importul meu. adica postei nu i-am platit nimic, prima data, dar a ajuns in 2 luni, iar a doua oara pachetul a venit printr-o firma privata, si a venit in 2 saptamani. Nu am spus niciodata ca posta e mai scumpa decat aia 20$ sau mai ieftina, pentru ca nu o folosesc sa TRIMIT pachete. dar cand primesti pachete de multe ori nu ai posibilitatea sa alegi ce firma se ocupa de pachet cand intra in tara.
    • 0 (0 voturi)    
      evident (Miercuri, 4 februarie 2015, 10:49)

      ToXRM [anonim] i-a raspuns lui corcoos

      pt ca aia au o democratie in adevaratul sens al cuvantului. stiu sa o managerizeze. si ciordeala acolo exista aproape doar in dictionarul de strada. Tarom e pe pierdere, l-au pus pe managerul ala strain, si cand au vazut ca face treaba si aduce firma pe profit, i-au scurtat mandatul la 6 luni si l-au dat afara. despre asta e Romania. furt, ciordeala, combinatii, mafie, totul pentru o sleahta de animale, nu conteaza partidul, iar pentru popor ce ramane, adica de obicei nimic.
  • +2 (6 voturi)    
    Posta Romana, un simbol? (Marţi, 3 februarie 2015, 10:53)

    transalpinarum [utilizator]

    Intr-adevar, nici macar posta nu putem s-o gestionam cum trebuie? Se scrie in text ca este infiintata in 1990,S-avem rezon, poate in actuala forma juridica, Posta Romana a fost fondata in 1862 !!!

    http://en.wikipedia.org/wiki/Po%C8%99ta_Rom%C3%A2n%C4%83

    In alte tari europene, Posta este un simbol national, poate chiar un motiv de mandrie nationala, spre exemplu: Royal Mail in Marea Britanie, Deutsche Post in Germania, atc.

    Mi se pare trist si oarecum suspect (mai ales ca inteleg ca a fost pe profit) ca a fost scoasa la mezat... ar trebui reanalizat.
    • +3 (5 voturi)    
      dezinformari (Marţi, 3 februarie 2015, 11:23)

      razvan [anonim] i-a raspuns lui transalpinarum

      Si Royal Mail si Deutsche Post sunt companii private adica nu sunt detinute de stat/guvern.
      de asemenea, bpost este detinuta in proportie de 49% de o alta companie (nu de guvern).
      • 0 (0 voturi)    
        dezinformari (Marţi, 3 februarie 2015, 20:15)

        tititino [anonim] i-a raspuns lui razvan

        Pai si unde e restul de 51%?
        • 0 (0 voturi)    
          :) (Miercuri, 4 februarie 2015, 11:04)

          ToXRM [anonim] i-a raspuns lui tititino

          n-ai vazut decat ce a spus de bpost ? :))) tipic nationalist, vadim tudor, etc.

          Royal Mail was established in 1516. The company's subsidiary, Royal Mail Group Limited, operates the brands Royal Mail (letters) and Parcelforce Worldwide (parcels). General Logistics Systems, an international logistics company, is a wholly owned subsidiary of Royal Mail Group.

          Exact ce vorbeam mai devreme, General Logistics Systems = GLS, aia de mi-au adus pachetul din China la un sfert de timp fata de posta romana.

          bpost:
          Belgian State (50,01%)
          Other (49,99%)

          acolo o fi statul actionar, dar aia nu sunt hoti tampiti ca la noi. Plus ca, la 49.99% din actiuni ai cate ceva de spus in consiliul director, chiar daca nu ai putere de decizie.
          • 0 (0 voturi)    
            ToXRM (Sâmbătă, 7 februarie 2015, 17:18)

            tititino [anonim] i-a raspuns lui ToXRM

            Nu inteleg de ce nationalist? Te contrazici singur cu procentii pe care-i afisezi, si la ei tot statul e actionar majoritar, adica >50%!!!
      • 0 (0 voturi)    
        si altii (Miercuri, 4 februarie 2015, 11:28)

        vet1 [utilizator] i-a raspuns lui razvan

        si posta portugheza si cea austriaca
  • +2 (4 voturi)    
    rusine (Marţi, 3 februarie 2015, 11:16)

    xanti [utilizator]

    Stat incapabil sa conduca ceva ,stie doar sa fure si cand e prins vinde ce a mai ramas.
    Suntem singura tara de pe glob care a distrus toata industria si a facut praf si pulbere orice institutie de stat prin furt si bataie de joc..
    Cum reusesc belgienii sa conduca posta lor plus sa o cumpere si pe a noastra ,ca tot de stat sunt si ei.
    O tara de hoti si o tara de votanti teleghidati de 1kg de zahar si ulei.
    Rusine!!!!!!
  • +1 (1 vot)    
    Poșta română reflectă calitatea politicienilor (Marţi, 3 februarie 2015, 11:25)

    Stelian [anonim]

    Poșta Română reflectă calitatea proastă a politicienilor. Directorul la Poșta Română este numit politic.
    În timp ce firmele private de curierat au o cifra de afaceri de 300 milioane de euro pe an, Poșta Română este ocolită de către cei care vor să trimită un colet, deși aceasta are prețuri de 3 ori mai mici. Explicația: Poșta Română te face să pierzi timpul, pentru că a păstrat același sistem de organizare de pe timpul comunismului. Ca să primești un colet prin poșta Română, trebuie să îți verifici zilnic cutia poștală pentru a vedea dacă ai primit avizul pentru a te prezenta la oficiul poștal unde ridici coletul, după ce stai la coadă zeci de minute la oficiul poștal. Firmele de curierat private îți aduc coletul acasă.
    Cei care au făcut regulamentele, și-au permis să facă abuzul de a cere taxă de magazinaj pentru colet (1 leu pe zi) dacă nu te prezinți după colet maxim a 2-a zi după ce ți se pune avizul în cutia poștală.
    Factorii poștali mai întârzie să aducă avizele la timp, iar proștii plătesc pentru o aberație, serviciul de magazinaj face parte din procedura de livrare, nu este un serviciu separat.
    Pe timpul comunismului, din cauza sărăciei, poșta nu a fost dotată cu automobile care să livreze la domiciliu coletele, așa cum este firesc. Acuma există automobile ieftine, în loc de avize de hârtie pot fi folosite telefoanele mobile... și chiar dacă poșta este săracă și nu își permite niște automobile de livrare a coletelor, factorii poștali pot fi dotați cu rucsac de cărat colete, și astfel oamenii ar trimite colete cu Poșta Română pentru că are prețurile cele mai mici.
    Alt abuz de birocrație marca Poșta Română: Atunci când primesc un colet extern din afara UE, trebuie să completez o fișă cu tot felul de informații, deși coletul nu este trimis cu număr de înregistrare, fișa completată este complet inutilă, nimănui nu îi folosește acea hârtie, dacă coletul s-ar pierde, eu oricum nu pot face reclamație pentru că coletul nu este trimis cu număr de înregistrare.
    • 0 (0 voturi)    
      P.R.reflecta... (Marţi, 3 februarie 2015, 20:26)

      tititino [anonim] i-a raspuns lui Stelian

      Gresit total!
      FISA ACEEA O CER CEI DE LA VAMA, NU POSTA!
      Postasii cara kile de scrisori unde sa mai care si colete, de fapt in instructiuni se prevede o greutate max. de 500 gr. per trimitere, ce-i mai greu se avizeaza si se ridica de la of. p.
      Inainte de criza, Posta nu avea ce face cu banii, facea plasamente over-night, de ce nu s-au cumparat atunci masini pt. curierat, pt. asta ar trebui sa raspunda managerii din acea perioada dar si actionarul (statul) pt. ca era datoria lui sa modernizeze o companie care ii apartine, nu sa vina acum sa spuna ca un eventual sprijin financiar ar fi considerat ajutor de stat.
      Asa stim noi sa aruncam vina pe altii in loc sa facem o treaba serioasa.
  • 0 (2 voturi)    
    Invers (Marţi, 3 februarie 2015, 11:59)

    benois [anonim]

    Similar cu cazul Petrom, Posta are capacitate de achizitie a bPost, nu invers. bPost acopera o populatie doar cu oleaca mai mare decat 1/2 din Romania si un teritoriu de aprox 8 ori mai mic. Adica un iepure cu potentialu mare intalneste ursu care nu mai poate sa fuga...
    • 0 (0 voturi)    
      marimea nu conteaza (Miercuri, 4 februarie 2015, 11:26)

      vet [anonim] i-a raspuns lui benois

      saracii de la bpost au o cifra de afaceri de doar 2,5 MILIARDE EUR si un profit de doar 300 milioane EUR, spre deosebire de Posta noastra care are cifra de afaceri 250 milioane EUR si niciun profit in ultimii 6 ani, ci doar pierderi monstruoase.

      pe principiul tau de marime, ar trebui ca noi sa detinem Belgia sau Olanda, ca sa nu mai vorbim de pispiricii Luxemburg sau Lichtenstein.
  • 0 (0 voturi)    
    Guvernul asta n-are nicio raspundere? (Marţi, 3 februarie 2015, 12:41)

    Om bun [utilizator]

    Nu, guvernul ponta NU vrea sa-si asume privatizarea Postei.
    Acesta se imprumuta cu miliarde de euro, dar nu poate garanta pentru 100 de milioane pentru revigorarea Postei.
    Pentru 100 de milioane investiti de belgieni, astia isi vor trage triplu mai apoi.
    Oare guvernul, oricare ar fi el, chiar nu poate fi tras la raspundere?
    • -2 (2 voturi)    
      eu inteleg ca sinteti nationalisti (Marţi, 3 februarie 2015, 20:45)

      a [anonim] i-a raspuns lui Om bun

      dar chiar nu intelegeti ca si un miliard de euro nu vor revigora nimic?

      vor fi furati . romanii sunt hoti. trebuie caine belgian sau german de paza.
  • -1 (1 vot)    
    Preturi.... (Marţi, 3 februarie 2015, 13:39)

    DaniAndi [utilizator]

    Sa vedeti de-acuma preturi la tarife si servicii Posta Romana...si-asa erau scumpi dar de-acum vor fi si mai scumpi.
    • 0 (0 voturi)    
      pretul (Miercuri, 4 februarie 2015, 11:10)

      ToXRM [anonim] i-a raspuns lui DaniAndi

      dicteaza calitatea serviciilor. nu vor ridica preturile, ci se vor alinia la concurenta. ca exista destula. acum la curierat, concurenta este intre firmele private. un prieten de-al meu importa pachete mari (vorbesc de cutii de 4-5mp) cu DB Schenker, pentru ca e mai ieftin decat Posta Romania cu mult, si mult mai ieftin decat Atlassib. acum ce se incaseaza intra in gaura neagra denumita bugetul de stat. in orice companie normala la cap, mai mult de 3 sferturi din profit trebuie sa se duca in investitii, si asta dupa cativa ani, nu imediat. in primii ani reinvestesti tot profitul. in conditiile in care de la birou cu un click pot sa chem curierul de la Fan sau Cargus sa imi ridice pachetul pe care il trimit in Papua Noua Guinee si ma costa putin, ajunge si repede, la ce m-as mai duce la posta sa stau la cozi interminabile ?
  • 0 (0 voturi)    
    posta romana (Miercuri, 4 februarie 2015, 22:00)

    dumitru dudulea [anonim]

    Posta a ajuns in aceasta situatie pentru ca ,i-au fost luate pricipalele sedii si servicii profitabile care,au fost date la particulari....Serviciile care aduc profit mai mic sau deloc sau chiar pierderi au fost lasate mai departe la Posta romana si atunci cum ati vrea sa mai fie prifitabila...Statul sa nationalizeze imediat toate activitatile strategice care privesc , intrepriderile industriale, pamintul si industria alimentara , padurile si bogatiile subsolului , producerea energiei electrice si distributia ei, si in general toate activitatiile la nivel national care privesc sanatatea ,invatamintul cultura....Apa si distributia ei,transporturile in aer,, pe apa ,pe calea ferata si pe sosea...Particularii pot desfasura activitati in domenii,ca turismul,agricultura ,mici ateliere de productie,sau de deservire a populatiei in domenii diferite care se cer ,....Toate aceste activitati particulare se pot face doar in familie ,angajatii fiind doar membri ai familiei....Numai atunci va disparea coruptia care,acum este nationala , si nu va disparea niciodata pentru ca ,acest sistem capitalist este cel care o genereaza.....Sistemul capitalist isi trage puterea din coruptie, din furtul banilor publici...Daca nu ar fi furturi din bani de la buget ,acestefirme particulare ar fi toate in faliment.....Ele sint tinute in activitate datorita acestor bani din buget care ,sint obtinuti prin coruperea functionarilor,ministrilor parlamentarilor,judecatori ,procurori si in general toata clasa politica romaneasca este prinsa in acest marasm al furtului banilor din buget .....Banii se fura si de angajatii ai statului nu neaparat prin coruptie ,se pot fura si prin salari acordate nejustificat sau prime de zeci de mii de euro...Si sint si alte posibilitati de furt ai banilor din visteria statului,pentru ca nu exista interes pentru a apara avutia tari , toti care ar trebui sa apere statul sint , niste hotii care,cind ajung acolo in functii de unde pot dispune de banii statului ,ii fur


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi