Veniturile grupului Telekom Romania au scazut cu 1,5% pana la 1,002 miliarde euro in 2014

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 26 februarie 2015, 12:19 Economie | Telecom

Telekom Romania, noul brand sub care vor opera Romtelecom si Cosmote
Foto: Cosmote Romania
Veniturile grupului Telekom Romania (fostele Romtelecom si Cosmote) au scazut cu 1,5% pana la 1,002 miliarde euro in 2014 comparativ cu anul anterior, in timp ce profitul operational inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare (EBITDA) a scazut cu 6% pana la 266 milioane euro, conform datelor anuntate joi de grupul german Deutsche Telekom. Telekom Communications (Romtelecom) a continuat sa scada pe telefonie fixa - 2,23 milioane de linii telefonice (in scadere cu 5,5%), dar a crescut pe zona de internet - 1,19 milioane clienti (in crestere cu 0,5%) si pe TV (cablu, satelit si IPTV) - 1,41 milioane clienti, in crestere cu 4,5%. De cealalta parte, numarul clientilor Telekom Mobile (Cosmote) a scazut cu 1,7% pana la 6,047 milioane utilizatori (SIM-uri valabile).

In 2014, veniturile Telekom Communications (fostul Romtelecom) au crescut cu 0,2% pana la 609 milioane euro comparativ cu anul anterior, in timp ce veniturile Telekom Mobile (fostul Cosmote) au scazut cu 4,1% pana la 439 milioane de euro.

Din totalul de 6,047 milioane utilizatori ai Telekom Mobile, peste 4,51 milioane de utilizatori aveau contracte prepaid, in scadere cu 3,5% fata de anul 2013, in timp ce numarul utilizatorilor cu abonamente a crescut cu 3,1% pana la 1,69 milioane utilizatori.

  • UPDATE Alte informatii comunicate joi de Telekom Romania:
Telekom Romania Communications:
- Lansarea cu succes a serviciilor convergente in urma rebrandingului a generat o crestere a veniturilor de pe segmentul mobil in T4 2014, comparativ cu T4 2013. Vanzarea de pachete integrate a depasit asteptarile cu 52%. 
- TV continua sa fie segmentul cu cea mai mare crestere, de 4,5% la 31 decembrie 2014, ajungand la 1,414 milioane de clienti. Veniturile corespunzatoare pentru T4 2014 au crescut cu 8.2% comparativ cu T4 2013. Prima platforma multiscreen din Romania care integreaza servicii complete de IPTV & OTT ofera acces clientilor la pana la 62 de canale TV. Ca rezultat al investitiilor constante  in continut TV, cu accent pe competitiile sportive internationale, exclusivitati si continut premium, numarul clientilor care au optat pentru pachetul TV L, cu beneficii maxime, s-a dublat.

Telekom Romania Mobile Communications
- Baza totala de clienti (inclusiv Zapp) a fost de aproximativ 6 milioane la finalul anului 2014, din care 26.8% postpaid.
- ARPU (venitul mediu per utilizator) in 2014 a fost de 4,68 Euro.
- Un motor principal de crestere au fost datele mobile, traficul aproape dublandu-se in 2014, in comparatie cu 2013 (crestere de 90%), in corelatie cu o crestere de 35% a ponderii vanzarilor de telefoane smart din totalul de terminale vandute in 2014, fata de anul precedent. Numarul total de clienti 4G aproape s-a triplat in T4 fata de T3, inregistrand o crestere semnificativa, de 287%.
- Marja EBITDA Pro-Forma (castigurile operationale inaintea dobanzilor, taxelor si amortizarilor) a ajuns la 24% in 2014 versus 2013 - o scadere de 1.9 puncte procentuale care reflecta impactul scaderii tarifelor de interconectare si a taxei pe constructiile speciale. EBITDA a atins valoarea de 105,6 milioane Euro la 12 M in 2014.
- In acest moment, Telekom Romania Mobile Communications ofera acoperire 4G pentru 50% din populatia din mediul urban si pentru 27% din totalul populatiei (rural si urban). In Bucuresti, acoperirea 4G este pentru 98% din suprafata, in timp ce in orasele turistice Brasov si Poiana Brasov acoperirea este de 98%, respectiv 100%. Clientii care nu se afla in aria de acoperire 4G, pot beneficia de 4G Experience, o conexiune avansata avand la baza tehnologia 3G HSDPA dual carrier, ce permite viteze de pana la 43,2 Mbps, in 271 orase si peste 5287 localitati.

























Astra Film Festival 2017

VIDEO INTERVIU Bill Nichols, critic de film si pionier al studiului de film documentar: In timpul facultatii inca nu stiam ce voi deveni. Eu nu eram interesat sa fac bani, ci cautam implinirea. Si a durat o vreme sa imi dau seama.

Bill Nichols, critic de film american, profesor emerit si un pionier al studiului de film documentar contemporan a discutat in cadrul unui interviu despre visele si aspiratiile din tinerete, tehnicile din filmele documentare si influenta tehnologiei in industria cinematografica.
  • Intra in articol pentru a citi principalele declaratii ale lui Bill Nichols

1878 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    daca nu se pricep la business (Joi, 26 februarie 2015, 12:50)

    laika [anonim]

    in schimb se pricep sa te sune ca disperatii de 4 ori pe zi ca expira contractul, ca a trecut o zi de la plata facturii, ca vor sa faca sondaje, ca au nu stiu ce oferta.
  • +1 (1 vot)    
    Lipsa de respect (Joi, 26 februarie 2015, 13:58)

    Trojan.H [utilizator]

    Maica-mea a sunat la Romtelecom ca telefonul e varza. Desi toata zona respectiva avea problema asta de doua saptamini, respectivul de la celalalt capat al firului a mintit-o ca vor trimite o echipa chiar in acea dupa-amiaza, sa verifice. Evident ca nu i-a dat niciun numar de inregistrare. Evident ca n-a venit nici dracu'. Evident ca telefoanele n-au fost functionale timp de mai mult de o luna. La un moment dat, s-a rezolvat, dar doar pentru citeva zile. Si iarasi aceleasi miniciuni...
    Acum, dupa 40 de ani de captivitate la Romtelecom, si-au portat numarul si sunt clienti RDS.
  • +1 (1 vot)    
    Indolenta se plateste! (Joi, 26 februarie 2015, 16:33)

    GG-Kent [utilizator]

    Am fost client al Romtelecom cam dintotdeauna. Am o mica pensiune la munte. Pentru ca in interior in zona aia semnalul de mobil e destul de slab, pe site, la contact, am lasat doar numarul de Romtelecom. Intr-o zi se produce o defectiune. Anunt la Romtelecom, mi se spune ca se va interveni in maxim 48 de ore. Dupa o saptamana in care ramas fara telefon la pensiune, nimic. Anunt din nou, cerand totodata ca apelurile care vin pe fix sa fie redirectionate catre un mobil. Raspunsul naucitor: ”Redirectionarea nu se poate face decat din telefon!”
    Le zic ca vreau redirectionarea apelurilor tocmai pentru ca nu-mi merge telefonul... Aceeași replică de la cel de la Relatii Clienti. Cer sa-mi dea pe altcineva, un superior ceva. Dupa insistente sunt pasat altcuiva. Mai explic o dată, poate nu am fost bine inteles: ”Nu imi merge telefonul. V-am spus acum o saptamana, mi-ați spus ca se remediaza problema in 48h si nu s-a intamplat nimic. E iarna. Eu pierd clienti si bani. Tocmai pentru ca nu imi merge telefonul de la voi, va rog redirectionati-mi apelurile!”
    După ce se consulta cu altcineva vine si raspunsul: ”Imi pare rau. Redirectionarea apelurilor se poate face doar din telefonul dvs. apeland *#...” ceva.
    Rezultatul: a doua zi m-am prezentat la un operator mobil, am portat numarul și am primit și o mica antena externa pentru a putea folosi folosi telefonul ok si in interior. La vreo cateva zile, inca 2 vecini de-ai mei au recurs la aceasta solutie pentru ca Romtelecom inca nu functiona.
  • 0 (0 voturi)    
    Sacadere!? (Sâmbătă, 28 februarie 2015, 7:50)

    Joe Limonada [anonim]

    Fratilor,normal ca a scazut profitul daca voi faceti "afaceri "cu SIVECO,MICROSOFT plus 2K TELECOM.Nu mai vorbim de sefii care sunt acum in Bucuresti...De ce doarme statul roman care are 46% din afacerea pe fix???La pierderi fixul este la pachet cu mobilul;la castig doar grecii si mai nou germanii.Bun articol pe ZF,legat de salariile romanilor.


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Marţi