Veniturile grupului Telekom Romania (fostele Romtelecom si Cosmote) au scazut cu 1,5% pana la 1,002 miliarde euro in 2014 comparativ cu anul anterior, in timp ce profitul operational inainte de dobanzi, taxe, depreciere si amortizare (EBITDA) a scazut cu 6% pana la 266 milioane euro, conform datelor anuntate joi de grupul german Deutsche Telekom. Telekom Communications (Romtelecom) a continuat sa scada pe telefonie fixa - 2,23 milioane de linii telefonice (in scadere cu 5,5%), dar a crescut pe zona de internet - 1,19 milioane clienti (in crestere cu 0,5%) si pe TV (cablu, satelit si IPTV) - 1,41 milioane clienti, in crestere cu 4,5%. De cealalta parte, numarul clientilor Telekom Mobile (Cosmote) a scazut cu 1,7% pana la 6,047 milioane utilizatori (SIM-uri valabile).

Telekom Romania, noul brand sub care vor opera Romtelecom si CosmoteFoto: Cosmote Romania

In 2014, veniturile Telekom Communications (fostul Romtelecom) au crescut cu 0,2% pana la 609 milioane euro comparativ cu anul anterior, in timp ce veniturile Telekom Mobile (fostul Cosmote) au scazut cu 4,1% pana la 439 milioane de euro.

Din totalul de 6,047 milioane utilizatori ai Telekom Mobile, peste 4,51 milioane de utilizatori aveau contracte prepaid, in scadere cu 3,5% fata de anul 2013, in timp ce numarul utilizatorilor cu abonamente a crescut cu 3,1% pana la 1,69 milioane utilizatori.

  • UPDATE Alte informatii comunicate joi de Telekom Romania:

Telekom Romania Communications:

- Lansarea cu succes a serviciilor convergente in urma rebrandingului a generat o crestere a veniturilor de pe segmentul mobil in T4 2014, comparativ cu T4 2013. Vanzarea de pachete integrate a depasit asteptarile cu 52%.

- TV continua sa fie segmentul cu cea mai mare crestere, de 4,5% la 31 decembrie 2014, ajungand la 1,414 milioane de clienti. Veniturile corespunzatoare pentru T4 2014 au crescut cu 8.2% comparativ cu T4 2013. Prima platforma multiscreen din Romania care integreaza servicii complete de IPTV & OTT ofera acces clientilor la pana la 62 de canale TV. Ca rezultat al investitiilor constante in continut TV, cu accent pe competitiile sportive internationale, exclusivitati si continut premium, numarul clientilor care au optat pentru pachetul TV L, cu beneficii maxime, s-a dublat.

Telekom Romania Mobile Communications

- Baza totala de clienti (inclusiv Zapp) a fost de aproximativ 6 milioane la finalul anului 2014, din care 26.8% postpaid.

- ARPU (venitul mediu per utilizator) in 2014 a fost de 4,68 Euro.

- Un motor principal de crestere au fost datele mobile, traficul aproape dublandu-se in 2014, in comparatie cu 2013 (crestere de 90%), in corelatie cu o crestere de 35% a ponderii vanzarilor de telefoane smart din totalul de terminale vandute in 2014, fata de anul precedent. Numarul total de clienti 4G aproape s-a triplat in T4 fata de T3, inregistrand o crestere semnificativa, de 287%.

- Marja EBITDA Pro-Forma (castigurile operationale inaintea dobanzilor, taxelor si amortizarilor) a ajuns la 24% in 2014 versus 2013 - o scadere de 1.9 puncte procentuale care reflecta impactul scaderii tarifelor de interconectare si a taxei pe constructiile speciale. EBITDA a atins valoarea de 105,6 milioane Euro la 12 M in 2014.

- In acest moment, Telekom Romania Mobile Communications ofera acoperire 4G pentru 50% din populatia din mediul urban si pentru 27% din totalul populatiei (rural si urban). In Bucuresti, acoperirea 4G este pentru 98% din suprafata, in timp ce in orasele turistice Brasov si Poiana Brasov acoperirea este de 98%, respectiv 100%. Clientii care nu se afla in aria de acoperire 4G, pot beneficia de 4G Experience, o conexiune avansata avand la baza tehnologia 3G HSDPA dual carrier, ce permite viteze de pana la 43,2 Mbps, in 271 orase si peste 5287 localitati.