Furnizorii de servicii TV si internet vor fi obligati din 27 iunie sa-si informeze clientii despre viteze si orice limitari sau blocari aplicate serviciilor, anterior semnarii contractelor

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 25 iunie 2015, 13:50 Economie | Telecom

Internet
Foto: MorgueFile.com
Furnizorii de servicii TV si internet vor avea incepand din 27 iunie obligatii legale de informare a clientilor, masura care era in sarcina furnizorilor de telefonie inca din anul 2009. Astfel, acestia vor trebui sa publice pe pagina proprie de internet si sa comunice utilizatorilor, inainte de incheierea contractului, inclusiv informatii despre orice limitari, blocari sau praguri ce pot fi aplicate. In plus, furnizorii de servicii de acces la internet vor preciza valoarea maxima a vitezei de download si de upload, precum si valoarea vitezei minime garantate, daca aceasta exista (iar in cazul in care nu exista o viteza minima garantata se va preciza acest lucru).

O noua decizie adoptata in acest an de Autoritatea de reglementare in comunicatii ANCOM stabileste categoriile de informatii pe care furnizorii trebuie sa le aduca la cunostinta utilizatorilor si extinde obligatiile de informare si la furnizorii de servicii de internet si retransmisie TV, pe langa furnizorii de telefonie, care aveau asemenea obligatii inca din anul 2009. Decizia ANCOM urmareste sa permita utilizatorilor sa faca alegeri bine informate, in cunostinta de cauza si sa aleaga ofertele cele mai potrivite pentru nevoile de comunicare ale fiecaruia.

Conform noilor prevederi legale, anuntate joi de ANCOM, nu doar furnizorii de servicii de telefonie, ci si cei de internet si retransmisie TV vor trebui sa publice pe pagina proprie de internet si sa comunice utilizatorilor, inainte de incheierea contractului, anumite informatii referitoare, de exemplu, la: tarifele aplicabile planului tarifar, serviciile incluse in planul tarifar respectiv si resursele acordate, modul in care acestea pot fi utilizate, termenul maxim si conditiile de instalare a serviciilor, durata contractului si conditiile de incetare a acestuia, informatii despre orice limitari, blocari sau praguri ce pot fi aplicate de furnizor. In plus, furnizorii de servicii de acces la internet vor preciza valoarea maxima a vitezei de download si de upload, precum si valoarea vitezei minime garantate, daca aceasta exista (iar in cazul in care nu exista o viteza minima garantata se va preciza acest lucru).

Totodata, informatiile existente in prezent pe site-urile operatorilor telecom privind acoperirea vor fi clarificate sau suplimentate, astfel incat sa fie indicata acoperirea geografica de tip outdoor a serviciilor de comunicatii electronice pe care acestia le furnizeaza, cu precizarea localitatilor unde exista acoperire si a tehnologiilor prin care se furnizeaza serviciile (de exemplu, in cazul telefoniei mobile, 2G, 3G etc).

In plus, furnizorii de servicii de comunicatii electronice trebuie sa afiseze pe pagina principala a site-ului propriu un link direct, usor vizibil si cu o denumire sugestiva, catre contractul cadru si conditiile de furnizare a serviciilor prin intermediul cartelelor preplatite, dar si sa pastreze online o arhiva cu contractele cadru si cu planurile tarifare care nu mai sunt in vigoare, dar care sunt inca utilizate de abonati.

Conform datelor disponibile pe veritel.ro, comparatorul de oferte telecom dezvoltat de ANCOM, cei interesati sa achizitioneze servicii de telefonie, internet sau pachete ce includ astfel de servicii in Romania au de ales in acest moment din peste 300.000 de oferte ale operatorilor telecom.

In Romania sunt utilizate aproape 23 de milioane de cartele SIM de telefonie mobila si peste 16 milioane de conexiuni la internet de banda larga, in timp ce aproape 7 milioane de gospodarii au acces la servicii de retransmisie TV contra cost, potrivit celor mai recente date statistice.


Citeste mai multe despre   











[P] ​Accepta provocarea unui business fara hartii! E mai simplu decat crezi               

Activitatile noastre zilnice sunt din ce in ce mai orientate catre mediul electronic si online. Traim intr-un ritm care ne-a impus sa adoptam solutii eficiente si sigure pentru a plati facturi si taxe, a face cumparaturi, a verifica soldurile bancare, etc. Este o practica pe care am ales-o din dorinta de a simplifica lucrurile si pe care multi dintre noi ne dorim sa o regasim si in viata profesionala, unde cautam solutii pentru a depasi constrangerile de timp si spatiu atunci cand trebuie sa obtinem  o aprobare, sa  semnam rapid un contract sau sa accesam un document de la distanta.
2690 vizualizari
  • 0 (0 voturi)    
    E corect (Joi, 25 iunie 2015, 14:03)

    Qu [utilizator]

    Mi se pare normal. Nu ca U**, care in contract nu scrie nimic si telefonit te informeaza ca ai 0.5% din viteza pentru ca ai depasit limita lunara care nu-i specificata nicaieri.
  • 0 (0 voturi)    
    RDS (Vineri, 26 iunie 2015, 11:02)

    Cristi [anonim]

    ar face bine sa specifice si porturile inchise, nu sa stai sa te rogi de ei sa-ti deschida unul incat sa-ti functioneze mailul


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Vineri