Grupul Liberty Global, care detine UPC Romania, a anuntat luni schimbari organizationale ale operatiunilor din Europa Centrala si de Est. Astfel, incepand cu 1 iulie 2015, Severina Pascu, in prezent director general al UPC Romania si Ungaria, este numita director general al Regiunii Europa Centrala si de Est, pozitie din care va conduce toate operatiunile grupului din Polonia, Ungaria, Romania, Cehia, Slovacia, inclusiv cele ale operatorilor DTH. Conducerea UPC Romania va fi preluata incepand cu aceeasi data de Robert Redeleanu (40 de ani), care a fost director de marketing si vanzari al operatorului de comunicatii prin cablu incepand din 2013. Anuntul vine in contextul in care grupurile Vodafone si Liberty Global discuta in prezent un posibil schimb de active pe pietele europene.

Severina Pascu, CEO UPC Romania si UngariaFoto: UPC Romania

In noua functie, Severina Pascu ii succede lui Betzalel Kenigsztein, care a preluat rolul de Presedinte si Chief Operating Officer al operatiunilor Liberty Global din America Latina si Caraibe.

  • "Sunt incantata ca Robert Redeleanu va conduce o echipa excelenta si o companie cu rezultate in crestere. Robert are o cariera marcata de succese si sunt convinsa ca va fi un lider extraordinar pentru UPC Romania", a declarat Severina Pascu.

Severina Pascu a fost numita Managing Director (MD) pentru UPC Ungaria si UPC Romania in 2013. Inainte de aceasta numire a fost, din 2011, Director General al UPC Romania, pozitie care a urmat celei de CFO al companiei, din 2008. Inainte de UPC, Severina Pascu a fost Director Corporate Finance pentru CAIB Romania, si a avut roluri importante pentru KPMG si Metromedia International, atat in Romania cat si in Marea Britanie.

  • "Preiau o responsabilitate importanta - aceea de a conduce o echipa care a avut performante foarte bune pe o piata competitiva. Vom continua impreuna sa implementam o strategie care a adus companiei aceste rezultate si, ca intotdeauna, ne vom axa pe a oferi clientilor nostri produse si servicii inovative, o experienta unica si pasiune pentru excelenta", a declarat Robert Redeleanu.

Robert Redeleanu

Robert Redeleanu

Foto: UPC Romania

Robert Redeleanu si-a inceput cariera in departamentul de marketing al Unilever South Central Europe. In peste 20 de ani de activitate, Robert Redeleanu a avut o cariera locala si internationala, cu experienta in marketing si vanzari. Intre 2006 si 2009, a detinut rolul de Director de Marketing pentru Unilever Rusia, Ucraina si Belarus. Inainte de a se alatura UPC Romania, Redeleanu a fost Director General al companiei Scandia Romana.

  • Rezultatele financiare ale UPC Romania in primele trei luni din 2015:

UPC Romania, al doilea mare operator local de comunicatii prin cablu, parte a grupului Liberty Global, controlat de miliardarul american John Malone, a raportat venituri de 38,9 milioane dolari in primele trei luni din acest an, in scadere cu 10,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut, pe fondul deprecierii leului in fata dolarului, potrivit datelor grupului international de comunicatii. In aceeasi perioada de referinta, veniturile in lei ale UPC Romania au crescut cu 8%, operatorul castigand 65.000 de noi abonamente, in conditiile in care numarul total de clienti a scazut cu 1700 abonati.

Numarul total de abonati UPC Romania a fost de 1.177.800 utilizatori la sfarsitul lunii martie 2015, in scadere cu 1700 abonati fata de sfarsitul lunii martie 2014. Fata de sfarsitul anului 2014, reducerea numarului total de clienti a scazut cu 8500 de clienti.

La sfarsitul primului trimestru din 2015, UPC a ajuns la 1,17 milioane de abonamente TV, in scadere cu 8600 de abonamente fata de sfarsitul anului 2014, in conditiile in care operatorul a castigat 8400 de noi abonamente la televiziunea digitala prin cablu, dar a pierdut 9400 de abonamente de cablu TV analogic si 7600 de abonamente DTH (satelit).

De asemenea, fata de sfarsitul anului trecut, UPC Romania a castigat 10.500 de noi abonamente de internet si 400 de noi abonamente de telefonie fixa, ajungand la 444.000 de abonamente de internet si respectiv 313.300 de abonamente de telefonie fixa la sfarsitul lunii martie 2015.