Orange a deschis in luna decembrie a anului trecut in Bucuresti principalul sau laborator de reparat terminale mobile, in care timpul de reparatie dureaza intre o ora si maxim 5 zile, investitie de peste un milion de euro, a declarat joi Julien Ducarroz, directorul comercial al operatorului mobil. In acest laborator, in care lucreaza circa 100 de angajati, din care 80 de tehnicieni, sosesc zilnic intre 800 si 1000 de telefoane de la cele circa 700 de puncte de colecta din tara, 98% dintre acestea fiind reparate intr-o zi, cele care au nevoie de o reparatie mai complicata necesitand maxim 5 zile, luand in calcul si 2 zile de transport. Intr-o luna sunt reparate peste 16.000 de telefoane, declara Daniel Nicolae, head of supply chain la Orange Romania.

Foto:
  • "Putem repara toate telefoanele vandute de noi, ceea ce inseamna ca suntem autorizati de toti producatorii pe care ii comercializam. Intr-o luna se depasesc 16.000 de telefoane reparate. In plus, in aceasta locatie, vin zilnic, in medie, peste 50 de clienti sa-si repare terminalele. Aici putem face reparatii in mai putin de o ora in cele mai multe situatii. Laboratorul este dotat cu echipamente de ultima ora, cele mai complexe instrumente pentru a face o reparatie de cea mai buna calitate pentru telefoane 2G, 3G, 4G+. Sunt circa 100 de oameni care lucreaza in aceasta locatie, din care 80 sunt tehnicieni.  Lucram in doua schimburi de luni pana vineri de la ora 6:00 la ora 22:00 si sambata de la 9:00 pana la ora 16:00. Peste 85% din terminalele reparate aici sunt smartphone-uri, dar se repara si tablete, modemuri si alte echipamente", a precizat Daniel Nicolae, head of supply chain la Orange Romania.

Laboratorul este situat in strada Biharia nr. 26, in Sectorul 1 din Bucuresti. Compania mai detine alte 10 centre Care in tara, unde exista conceptul de servicii de reparatii 'intr-o ora', insa cazurile cele mai dificile ajung in acest laborator dotate cu echipamente de sute de mii de euro.

Cat costa reparatiile?

  • "La reparatiile in garantie nu avem cost implicat, daca vorbim de reparatii post garantie ne raportam la ce este defect. Una dintre cele mai costisitoare componente este ecranul - intre 20% din valoarea telefonului pana la maxim 50% din valoarea acestuia in cele mai complicate situatii", a spus Daniel Nicolae.

Pentru ca mi s-a intamplat sa platesc o taxa la resoftarea unui smartphone Orange, desi acesta era in garantie, pentru ca am vrut sa se rezolve cat mai repede, l-am intrebat pe oficialul Orange care este explicatia.

  • "Este o taxa pe care o percepem clientilor nostri pentru reparatia intr-un timp foarte scurt. Este o valoare adaugata la serviciul nostru. Vorbim de o taxa de 20 de lei cu TVA inclusa, iar reparatia se face sub 2 ore", a raspuns Daniel Nicolae.

Clientii Orange si-au asigurat peste 110.000 de telefoane in prima jumatate din acest an, de 2,2 ori mai multe decat in perioada similara din 2014

Oficialii Orange au subliniat joi si faptul ca tot mai multi clienti incep sa-si faca asigurare pentru telefon, modem si tableta.

  • "In primul semestru din acest au fost asigurate peste 110.000 de telefoane, de 2,2 ori mai multe decat in acelasi semestru al anului trecut. In functie de riscurile acoperite si valoarea telefonului, asigurarea costa intre 2 euro pe luna si 8 euro pe luna. Cresterea se datoreaza atat faptului ca numarul de smartphone-uri vandute s-a dublat, dar si pentru ca oamenii au devenit mult mai constienti ca e un beneficiu sa platesti lunar o mica suma de bani pentru a fi protejat in cazul unui eveniment nefericit care ti s-ar putea intampla ulterior. Cifra reprezinta insa mai putin de 1% din numarul de telefoane vandute de Orange. Lunar vindem circa 120.000 de telefoane", a spus Julien Ducarroz, directorul comercial al operatorului mobil.

Rezultate financiare Orange Romania la 30 iunie 2015

Orange Romania a inregistrat in trimestrul incheiat la 30 iunie 2015 venituri totale de 453,9 milioane de euro, in crestere cu 6,4% fata de perioada similara a anului trecut, arata datele publicate marti de grupul francez. Pe de alta parte, in aceeasi perioada de referinta, numarul total de clienti (n.a SIM-uri valabile) a scazut cu 179.000 de utilizatori, pana la 10.205.000 de clienti. In privinta serviciului de televiziune, operatorul a ajuns la peste 221.000 de abonati, cu 31.000 mai multi decat in primele trei luni din acest an.