Comisia Europeana avertizeaza Romania ca serviciul 112 merge prost

Romania anunta Europa ca serviciul 112 ar putea fi intrerupt

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Joi, 29 noiembrie 2007, 19:02 Economie | Telecom

Centru de preluare a apelurilor de urgenta - 112
Foto: Rompres
Comisia Europeana a deschis miercuri procedura de incalcare a dreptului comunitar asupra Romaniei, pe motiv ca sistemul 112 nu permite localizarea celor care suna de pe telefonul mobil sa anunte o urgenta.

Romania are din acest moment doua luni la dispozitie sa trimita un raspuns satisfacator pe aceasta tema catre Bruxelles, pentru ca altfel lucrurile se apropie de Curtea Europeana de Justitie.

Ce se intampla in acest timp in Romania? STS, operatorul liniei telefonice de urgenta spune ca nu mai are bani pentru finantarea activitatii, iar Autoritatea de Reglementare, care se ocupa de aceasta finantare, asteapta o lege in acest sens.

 
Problemele cu 112 sunt foarte mari, în principal fiind vorba de fonduri. Din februarie, aş putea întrerupe serviciul pentru că nu mai sunt bani de salarii.
 
 
Marcel Opris, directorul STS
STS cere mai multi bani pentru functionarea serviciului 112

Problemele Romaniei in privinta serviciului 112 nu se reduc, asa cum poate stiau pana astazi oficialii europeni, numai la sistemul care nu indica locatia exacta a unei persoane care suna de pe telefonul mobil. Oficialii Serviciului de Telecomunicatii Speciale (STS), operatorul sistemului 112, au anuntat joi ca, din februarie ar putea intrerupe acest serviciu, pentru ca este nevoie de mai multi bani pana si pentru functionarea actuala a sistemului.

"Problemele cu 112 sunt foarte mari, în principal fiind vorba de fonduri. Din februarie, aş putea întrerupe serviciul pentru că nu mai sunt bani de salarii", a declarat Marcel Opris, directorul STS, citat de NewsIn.

Potrivit Mediafax, serviciul 112 a fost lansat în aprilie 2005, în urma unei investiţii de 40 milioane de euro şi a avut ca furnizor principal compania suedeză Ericsson, care a livrat aplicaţia software şi echipamentul necesar conectării centrelor de preluare a apelurilor şi agenţiile dispecer.

Potrivit legislatiei nationale, finantarea serviciului este realizata de Autoritatea Naţională pentru Reglementare în Comunicaţii şi Tehnologia Informaţiei (ANRCTI), care asigură o sumă fixă anuală de finanţare în euro, virată în lei către operatorul sistemului, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS).

De ce este nevoie de 38 milioane lei anual de la buget in perioada 2008-2012

Sistemul nanional unic pentru apeluri de urgenta (SNUAU) se confrunta in prezent cu un decalaj intre venituri si cheltuieli, datorat in principal unei evolutii nefavorabile a raportului euro/leu. Lucrul acesta se pare ca este spus negru pe alb intr-un proiect legislativ, postat pe siteul Ministerului Comunicatiilor inca din luna septembrie a acestui an.

"De la data aplicării Hotararii de Guvern 227/2003 când a fost estimat un curs mediu de schimb de 4,2 lei pentru 2007 şi 4,5 lei pentru anul 2008, în ultima perioadă, cursul de schimb euro/leu a ajuns la o medie de 3,20", se arata in proiectul de lege.

Banii solicitati de la buget pentru functionarea acestui sistem in perioada 2008-2012 se ridica la 38 milioane lei anual, cheltuielile indicate ajungand la cel mult 37,9 milioane lei in 2011 si 2012.

 
ANRCTI ar putea asigura finantarea suplimentara necesara functionarii sistemului 112, dar numai in conditiile in care se adopta un act normativ care sa modifice prevederile legale in vigoare referitoare la finantarea Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgenta (SNUAU).
 
 
Dan Georgescu, presedinte ANRCTI
Finantatorul asteapta adoptarea legii

Autoritatea de Reglementare a pietei telecom din Romania (ANRCTI) spune ca ar putea sa asigure aceasta finantare suplimentara daca legea va prevede acest lucru.

„ANRCTI ar putea asigura finantarea suplimentara necesara functionarii sistemului 112, dar numai in conditiile in care se adopta un act normativ care sa modifice prevederile legale in vigoare referitoare la finantarea Sistemului National Unic pentru Apeluri de Urgenta (SNUAU),” a declarat Dan Georgescu, preşedintele acestei autoritati.

Reprezentantii institutiei spun ca "proiectul de ordonanţă a guvernului, avizat de ANRCTI încă din luna iulie, prevede şi faptul că finanţarea 112 se va face în viitor integral de la bugetul de stat. Astfel ANRCTI ar urma să redirecţioneze către bugetul de stat sumele necesare finanţării 112". Finantarea din bugetul de stat este sustinuta de ANRCTI.

Proiectul este o urgenta si este in curs de avizare

"Caracterul de urgenţă al prezentului act normativ este impus de necesitatea adoptării acestuia înainte de aprobarea Legii bugetului de stat pe anul 2008, pentru a se putea asigura în acest mod finanţarea de la bugetul de stat a cheltuielilor pentru administrarea, operarea, întreţinerea şi menţinerea în funcţiune la nivelul cerinţelor a Sistemului naţional unic pentru apeluri de urgenţă. Neadoptarea prezentei ordonanţe de urgenţă va periclita furnizarea începând cu anul 2008 a Serviciului 112 asigurat de operatorul SNUAU, serviciu care este o componentă de bază a securităţii cetăţenilor".

Oficialii Ministerului Comunicatiilor au precizat pentru HotNews.ro ca proiectul a suferit modificari la forma care este acum pe site si ca documentul este in procesul de avizare.

"In luna septembrie a acestui an, proiectul legislativ a fost postat pe site-ul MCTI spre consultare publică, fiind modificat ulterior in baza sugestiilor primite. În prezent acest proiect legislativ este în curs de avizare", au declarat pentru HotNews.ro, reprezentantii MCTI.

Autoritatile si operatorii din Romania - intre pasarea problemei si gasirea unei solutii

 
Nici un operator de telefonie mobila din Romania nu transmite in prezent informatii referitoare la localizarea apelantului 112.
 
 
Adrian Fulea, purtator de cuvant STS
Declaratiile oficiale date atat de autoritati cat si de operatori nu lamuresc prea bine cine este vinovat de problemele tehnice ale serviciului 112. Guvernul zice ca "realizarea tehnică depinde de operatorii de telefonie mobilă din România".

STS
sustine ca "arhitectura hardware şi software a sistemului permite afişarea locului de unde 112 este apelat" si ca "pentru reţelele de telefonie fixă acest sistem de localizare a apelului funcţionează".

STS afirma ca sistemul 112 este pregatit tehnic si ca problema este a operatorilor de telefonie mobila care nu transmit datele - "sistemul este pregătit din punct de vedere tehnic să preia această informaţie în situaţia în care operatorii de telefonie mobilă o transmit, cu investitii minore".

Mai mult, Adrian Fulea, purtatorul de cuvant STS, a declarat joi pentru HotNews.ro ca "nici un operator de telefonie mobila din Romania nu transmite in prezent informatii referitoare la localizarea apelantului 112".

 
Orange are posibilitatea de a transmite informatiile de localizare a apelantilor, insa la ora actuala echipamentele STS nu au capabilitatea de a le procesa in formatul trimis.
 
 
Dorin Odiatiu, Head of Wholesale, Orange Romania
Intrebati daca este adevarat ca nu transmit astfel de informatii, oficialii Orange au declarat pentru HotNews.ro ca "echipamentele STS nu pot procesa mesajul transmis" si ca in perioada urmatoare trebuie gasita o solutie comuna.

"Orange are posibilitatea de a transmite informatiile de localizare a apelantilor, insa la ora actuala echipamentele STS nu au capabilitatea de a le procesa in formatul trimis.

Solutia tehnica de transmitere a informatiilor despre localizarea clientilor trebuie identificata in urma colaborarii intre operatori, STS si autoritatile statului, care trebuie sa gaseasca o formula comuna de a transmite si receptiona aceasta informatie, acceptabila pentru toate partile", a declarat, pentru HotNews.ro, Dorin Odiaţiu, Head of Wholesale, International & Regulatory Affairs la Orange Romania.

 
Important este ca si STS sa poata sa preia aceasta informatie si sa o foloseasca in vederea localizarii. De aceea, va trebui agreata o solutie tehnica care sa-i dea posibilitatea STS sa primeasca aceste date.
 
 
oficialii Vodafone
Si oficialii Vodafone sustin ca "este important ca STS sa poate prelua informatia".

"Informatia necesara operatorului serviciului de urgenta (STS) in vederea localizarii apelantului este disponibila si poate fi furnizata de Vodafone Romania de indata ce se stabileste cadrul de operare. Important este ca si STS sa poata sa preia aceasta informatie si sa o foloseasca in vederea localizarii. De aceea, va trebui agreata o solutie tehnica care sa-i dea posibilitatea STS sa primeasca aceste date", au precizat pentru HotNews.ro, oficialii Vodafone.

Reprezentantii Cosmote spun ca apelurile sunt rutate catre cel mai apropiat centru 112 din zona in care se face apelul si ca vor discuta in perioada urmatoare pentru rezolvarea situatiei.

 
Toate apelurile din retelele de telefonie mobila sunt rutate catre cel mai apropiat centru 112 din zona in care se face apelul.
 
 
oficialii Cosmote

"Toate apelurile din retelele de telefonie mobila sunt rutate catre cel mai apropiat centru 112 din zona in care se face apelul. Cosmote Romania va participa marti la intalnirea operatorilor de telefonie mobila cu autoritatile implicate in functionarea serviciului 112. Compania are toata disponibilitatea de a contribui la rezolvarea acestei situatii, a carei clarificare si responsabilitate tine de toate partile implicate, atat a autoritatilor cat si a operatorilor", spun oficialii Cosmote.

Toti actorii raspunzatori pentru aceasta situatie, operatori si autoritati, urmeaza sa se intalneasca, astfel, marti, pentru a cauta gasirea unei solutii.


Romania are la dispozitie 2 luni pentru a raspunde Comisiei Europene in problema 112

 
In general, procedura de infringement are trei faze. Prima faza este scrisoarea de somare. Statele Membre au in mod normal 2 luni de zile pentru a raspunde. Daca nu se ofera nici un raspuns sau daca Comisia nu este multumita de raspunsul primit, se declanseaza a doua faza, respectiv avizul motivat si alte 2 luni sunt puse la dispozitie pentru respectarea conditiilor prevazute de aviz. Ultimul pas este trimiterea cazului la Curtea Europeana de Justitie. Totusi, Comisia poate scurta aceste perioade. In cazul serviciului 112 se aplica termenul limita normal de 2 luni.
 
 
Martin Selmayr, purtator de cuvant al comisarului european pe telecomunicatii
Revenind la asteptarile Comisiei Europene pentru urmatoarea perioada, oficialii europeni au declarat pentru HotNews.ro ca Romania are la dispozitie 2 luni de zile pentru a trimite un raspuns satisfacator.

Pe scurt, Romania s-a ales miercuri cu o noua procedura de infringement sau altfel spus procedura de incalcare a dreptului comunitar, privind proasta functionare a serviciului 112.  Procedura de infringement are in general 3 faze, ultima fiind aducerea in fata Curtii Europene de Justitie.

"In general, procedura de infringement are trei faze. Prima faza este scrisoarea de somare. Statele Membre au in mod normal 2 luni de zile pentru a raspunde. Daca nu se ofera nici un raspuns sau daca Comisia nu este multumita de raspunsul primit, se declanseaza a doua faza, respectiv avizul motivat si alte 2 luni sunt puse la dispozitie pentru respectarea conditiilor prevazute de aviz. Ultimul pas este trimiterea cazului la Curtea Europeana de Justitie. Totusi, Comisia poate scurta aceste perioade. In cazul serviciului 112 se aplica termenul limita normal de 2 luni", a declarat joi pentru HotNews.ro, Martin Selmayr, purtatorul de cuvant al comisarului european pentru telecomunicatii, Viviane Reding.

Sase tari UE se afla in prezent in fata Curtii Europene de Justitie in problema 112

Selmayr a mai precizat faptul ca procedura de infringement deschisa recent Romaniei in cazul serviciului 112, "este un caz de aplicare incorecta a legislatiei. Transpunerea legislatiei in privinta serviciului 112 a fost facuta, dar informatiile privind locatia apelantului nu sunt disponibile pentru apelurile de pe telefoanele mobile, asa cum ar trebui sa se intample potrivit legisltiei UE. Cazurile de aplicare incorecta nu sunt de importanta secundara, ba dimpotriva adesea sunt de importanta majora", a mai spus Martin Selmayr.

Nu in cele din urma, purtatorul de cuvant al comisarului Reding a precizat ca "in privinta implementarii 112, Comisia Europeana a lansat proceduri de infringement impotriva a 15 state membre UE. Cele mai multe dintre acestea si-au rezolvat intre timp aceste probleme si cazurile au fost inchise. In fata Curtii de Justitie sunt aduse in prezent sase state membre UE, respectiv Italia, Letonia, Lituania, Olanda, Polonia si Slovacia".























655 vizualizari

  • +3 (3 voturi)    
    Penibil (Vineri, 30 noiembrie 2007, 7:54)

    Daniel Schneider [anonim]

    Serviciul 112 in Romania este oricum unul la limita penibilului, asa cum doar in Romania poate fi. O singura data m-am confruntat cu acest serviciu, atunci cand in fata mea un cetatean a intrat intr-o criza de epilepsie si a cazut de pe picioare. Urmarile au fost: o mare gaura in arcada, fibrilatii, lipsa completa a constientei. Cand am sunat de pe telefonul mobil la serviciul 112, mi s-au cerut n! informatii despre MINE, lucru care m-a frapat. Inteleg sa soliciti informatii despre apelant, dar mai intai rezolva-mi problema, trimite-mi o ambulanta. Operatoarea se straduia sa imi faca legatura la serviciul ambulanta, unde a trebuit sa reincep &quot;procedura&quot; de descriere a circumstantelor, locului si persoanei in cauza. Totul a durat peste 8 minute, timp in care NU s-a trimis nicio ambulanta la locul descris de mine. Cred ca convingere ca sangerarea abundenta ar fi putut cauza decesul epilepticului din fata mea. <br/>In fine, intr-un final a ajuns o ambulanta si s-a acordat primul ajutor, insa competenta operatoarei de la 112 a fost absolut jalnica. Nu vreau sa generalizez, sa spun ca intreg serviciul este asa, dar nu am auzit prea multi care sa-l laude.<br/>De ce nu are operatoarea legatura directa cu serviciul de ambulanta/politia/pompierii? De ce trebuie ca apelantul sa astepte sa fie transferat la unul dintre acestia? Se pierd astfel secunde, daca nu minute care pot insemna pierderi de vieti umane? Sunt prea multe &quot;de ce&quot;- uri.... iar eu uit ca traiesc in Romania.
    • +1 (1 vot)    
      Penibil e putzin spus! (Vineri, 30 noiembrie 2007, 12:16)

      Maria Petrescu [anonim] i-a raspuns lui Daniel Schneider

      O situatie similara am intampinat si eu ,Mai mult decat atat,ambulantza a venit fara dotari si fara medic.Pentru a transporta bolnavul cu targa a trebuit sa apelez la un vecin .Si inca ceva : ce importantza are varsta pacientului?Avetzi criterii dupa care facetzi discriminarile?<br/>Decat asa serviciu ,mai bine-l desfiintzatzi!
  • -2 (2 voturi)    
    Nu-s bani? (Vineri, 30 noiembrie 2007, 8:17)

    bla bla bla [utilizator]

    Hai sa fim seriosi, cine mai are nevoie de 112? In curand vom avea catedrala de sute de milioane de euro, deci Dumnezeu ne va ocroti pe toti!
  • -2 (2 voturi)    
    pentru nea Vosganian (Vineri, 30 noiembrie 2007, 9:10)

    cibi [anonim]

    1. Dl Vosganian, daca Dumneavoastra sau familia Dumneavoastra are nevoie de urgenta ...unde sunati ? la SPP<br/>2. TAIATI DIN BUGETU SPP, EXACT SUMA CARE TREBUIE LA 112, nu de alta dar 20 mil aproximativ amortizeaza oricum suma, ptr ca bagati impozite si pe mersu pe jos<br/>3. Cate limuzine trebuie la parlamentari ? taiatzi si de acolo macar 30 % si iese si d eun call center de toata frumusetea<br/>4. Dl Vosganian, va rog intelegeti Romania nu este feuda Dumneavoastra, in Romania sunt 20 mil de oameni care produc bani pentru Dumneavoastra si capusele de politicieni. inlcusiv Basescu, ca sa lamurim culoarea politica, Guvernu si kknari de parlamentari<br/>5.Dl Vosganian nu intindeti coarda, viata este un cerc ce s-a intamplat pe 26 decembrie 1989 se poate repeta, bine inteles cu transmisie live la ce televiciune doriti !!!
  • -2 (2 voturi)    
    pentru nea Vosganian (Vineri, 30 noiembrie 2007, 9:15)

    cibi [anonim]

    1. Dl Vosganian, daca Dumneavoastra sau familia Dumneavoastra are nevoie de urgenta ...unde sunati ? la SPP<br/>2. TAIATI DIN BUGETU SPP, EXACT SUMA CARE TREBUIE LA 112, nu de alta dar 20 mil aproximativ amortizeaza oricum suma, ptr ca bagati impozite si pe mersu pe jos<br/>3. Cate limuzine trebuie la parlamentari ? taiatzi si de acolo macar 30 % si iese si d eun call center de toata frumusetea<br/>4. Dl Vosganian, va rog intelegeti Romania nu este feuda Dumneavoastra, in Romania sunt 20 mil de oameni care produc bani pentru Dumneavoastra si capusele de politicieni. inlcusiv Basescu, ca sa lamurim culoarea politica, Guvernu si kknari de parlamentari<br/>5.Dl Vosganian nu intindeti coarda, viata este un cerc ce s-a intamplat pe 26 decembrie 1989 se poate repeta, bine inteles cu transmisie live la ce televiciune doriti !!!
  • 0 (2 voturi)    
    Realizarea tehnica (Vineri, 30 noiembrie 2007, 9:52)

    OZ [anonim]

    Realizarea tehnica depinde de operatori. Da. Dar daca operatorul e al statului? Si daca operatorul nu primeste bani pentru salariile celor care trebuie sa se ocupe de realizarea tehnica? Problema de la guvern. Un guvern de 13%. Un mare &quot;succes&quot;.
    • +1 (1 vot)    
      securistii stsisti si 112 (Vineri, 30 noiembrie 2007, 15:05)

      giani morandi [anonim] i-a raspuns lui OZ

      Ca in toate lucrurile in care sunt implicati securistii (STS) apar reflexe&gt; aici sunt interesante datele cu caracter personal in loc de situatia de urgenta. De asemenea ca in toate lucrurile facute de securisti, calitatea este indoielnica.
  • +1 (1 vot)    
    ceva pute (Vineri, 30 noiembrie 2007, 11:32)

    Dl. Gica [utilizator]

    Imi scapa mie ceva? Ce treaba au ei cu cursul valutar? Nu primesc lei? Iar salarii pe 2008 de la buget nu au cum sa primeasca decat in 2008.
    • +1 (1 vot)    
      e posibil (Vineri, 30 noiembrie 2007, 12:53)

      elaxxx [anonim] i-a raspuns lui Dl. Gica

      daca s-a facut un buget in euro de ex 1000 in primul an 1100 in al doilea an si 1200 in al treilea iar ei platesc regia si consumabilele in lei - care in lei s-au scumpit in timp ce euro a scazut atunci bugetul respectiv nu e de ajuns.<br/>De ex Gcal sa zicem a fost 15 E la momentul respectiv euro fiind aprope de 4 ron pe vremea respectiva 60 ron si s-a estimat ca va ajunge la 20-25 de euro la 4.2-4.5 cursul inseamna 112 ron maxim - ori Gcal a ajuns peste acest nivel cu muuult 120-200 ron in functie de furnizor care la euro din vara de 3.1 este 38-64 euro adica ei au primit bugetul echivalent euro din proiect dar scumpirile noastre s-au efectuat in lei si cresterea de pret in euro a ajuns de la 66% estimat la 400%. Prin simplul fapt ca nu s-a luat in calcul riscul valutar cand s-a facut proiectul. Deci e si vina celor care au realizat proiectul pt ca nu au facut calcule de risc.
  • +1 (1 vot)    
    anumite reguli valbile 112 aplicate gresit (Vineri, 30 noiembrie 2007, 11:33)

    elaxxx [anonim]

    Am vorbit cu persoane angajate la 112 in strainatate cu ani inainte ca la noi sa fie pornit serviciul, intr-adevar exista un protocol de verificare si la un accident nu se trimit politie si ambulanta daca nu primesc cel putin !!!! ATENTIE!!! cel putin 5 apeluri despre acelasi accident. Numai ca in strainatate se inrosesc firele si primesc intr-un minut 5 apeluri. La noi nu sunt operatori - il tine pe primul pe fir 5 minute - este imposibil sa se confirme si reconfirme situatia in timp scurt.<br/>Astfel la accidentul din vara de pe autostrada soarelui primul elicopter a venit la 45 de minute dupa primul apel, o ambulanta a fost intoarsa din drum de 2 ori pe motiv ca nu sunt raniti/ba sunt raniti, iar al doilea elicopter a sosit la o ora dupa primul din cauza lipsei acuratetii informatiilor date de specialistii veniti la fata locului politisti in special care n-au intrat sa vada ce e in mijlocul carnagiului, si au evaluat gresit situatia. Eu am sunat la 15-20 de minute dupa primul apel si am anuntat raniti gravi, morti si aproximativ 20 de masini tamponate din care 3-4 facute zdob. Politistul venit la fata locului a anuntat la randul lui 3-4 masini avariate si raniti usori. Bilantul dupa 5-6 ore de investigatii a fost 19 masini - 7-8 raniti grav/foarte grav si un mort. Si atunci te intrebi de ce este haos in sistem pai din cauza incompetentilor de la investigatii si a imposibilitatii celor de la capatul firului de a selecta informatiile verosimile si blufful.<br/>Un alt aspect legat de localizare - pentru alertele false localizarea este unul din premisele de baza - 1.daca individul nu se afla unde sustine ca s-a intamplat ceva si nu declara acest lucru se considera alerta falsa; 2. daca acelasi individ apeleaza de mai multe ori si anunta alerte false prin localizare poate fi trimis un echipaj de politie. Dar la noi acest lucru este imposibil pt ca protejam infractorii.
    • +1 (1 vot)    
      chestie de management (Vineri, 30 noiembrie 2007, 13:30)

      Dl. Gica [utilizator] i-a raspuns lui elaxxx

      Pana nu o sa avem oameni priceputi si cu oarece viziune pe lantul de conducere a diferitelor institutii problemele nu se vor rezolva.<br/>Politistu&#39; ala care o ajuns la accident trebuia sa stie exact ce are de facut. Daca imi aduc bine aminte, parca s-au dat imagini si la TV de unde se vedea clar ca era depasit de situatie. Dar pentur ca omul ala sa se comporte altfel, trebuia instruit in cadrul unor cursuri serioase, initiate de un sef din Politie. Da&#39; probabil preocuparea principala a sefului era sa mai puna un etaj la vila proprietate a sotiei/soacrei/matusii.<br/>Aseara era Arafat de la SMURD la teleu si spunea ca a facut un test. A dat o alarma falsa la o suta, doua, de metri de statia de ambulanta. Dupa vreo douazeci de minute a venit o ambulanta &quot;venita de pe traseu&quot;. Nimeni de la statie nu s-a gandit sa scoata nasu&#39; in strada sa vada ce s-a intamplat. Aici deja nu mai e vorba de vina la Presedintie sau la Guvern ... Nu mai zic ca nici cei 322 nu si-au bagat coada.
      • +1 (1 vot)    
        perfect de acord (Vineri, 30 noiembrie 2007, 13:53)

        elaxxx [utilizator] i-a raspuns lui Dl. Gica

        din pacate in romanica zilelor noastre se mai intampla asemenea lucruri
  • 0 (0 voturi)    
    CE mai vrea CE?!!! (Sâmbătă, 1 decembrie 2007, 14:53)

    corvus coraX [utilizator]

    Europa ar cam trebui sa stie ca odata intrata, pe Romania (mai bine zis pe guvernantii ei) o cam doare-n kur (si nici acolo) de parerile ei. Clar?!
  • 0 (0 voturi)    
    propun sa mutam 112 la Patriarhie (Luni, 3 decembrie 2007, 17:56)

    Dedalus [anonim]

    Oamani buni, din incompetenta si prostie, am lasat capacele de canal la asfaltare sub nivelulul stratului de bitum, de sunt adevarate capcane.<br/><br/>Ce legatura are? Pai cine nu-i in stare sa astupe o gaura, cum Doamne iarta-ma ar fi in stare sa gestioneze un asemenea serviciu?!!!<br/><br/>Sportul ala cu datul vinii de pe unul pe altul e deja national. Ma intreb cand va fi inscris in probele olimpice...<br/><br/>Lenea si lipsa de instruire...


Abonare la comentarii cu RSS



ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version
Miercuri