Posta Romana pierde din ce in ce mai mult teren in fata furnizorilor privati: In 2014 au fost procesate de 2,3 ori mai multe colete postale, dar aproape 90% dintre acestea au fost livrate de furnizorii privati

de Adrian Vasilache     HotNews.ro
Luni, 28 septembrie 2015, 16:59 Economie | Telecom

Traficul de colete postale
Foto: ANCOM
Peste 62 milioane de colete postale au fost procesate anul trecut pe piata locala, 2,3 ori mai multe colete postale fata de anul 2013, aproape 90% dintre acestea fiind prelucrate de catre furnizorii privati si numai 10,31% de catre Posta Romana, arata datele publicate luni de autoritatea de reglementare in comunicatii ANCOM. Coletele postale reprezinta doar 10% din traficul postal total, insa si la acest capitol Posta pierde teren. Astfel, traficul postal total a crescut cu 10% anul trecut pana la peste 623,2 milioane de trimietri postale, din care Posta Romana a procesat peste 366,8 milioane de trimiteri (58,86%). Spre comparatie, in 2013, Posta procesase 68,09% din traficul postal total.

Numarul de colete postale procesate anul trecut in Romania a crescut spectaculos cu peste 130%, se arata in raportul ANCOM.

  • "Din traficul total de colete de 62.014.543 realizat in anul 2014, CNPR (n.a Compania Nationala Posta Romana) a procesat un volum de 6.390.029 de colete (10,31 %), iar urmatorii zece furnizori de volum mare din acest segment de piata au  realizat  impreuna un  trafic  de 51.086.167 de  colete (82,38%).  Restul  furnizorilor  au realizat un volum de 4.538.347 de colete, reprezentand un procent de 7,32% din traficul total de colete.
  • Furnizorii cu cel mai mare trafic prezenti pe piata de colete (mai putin furnizorul de serviciu universal)  in  anul  2014 sunt  (in  ordine  alfabetica): BARSAN TRANS  S.R.L. SPANIA  SUCURSALA SEBES, CARGUS  INTERNATIONAL  S.A.,  DHL INTERNATIONAL  ROMANIA  S.R.L.,  DYNAMIC  PARCEL DISTRIBUTION S.A., FAN COURIER EXPRESS S.R.L., GLS GENERAL LOGISTICS SYSTEMS ROMANIA S.R.L., LOGISTICA  TRANSROM  S.R.L. SUCURSALA SEBES, NEMO PROD  COM  IMPEX  S.R.L.,  UPS ROMANIA S.R.L. si URGENT CURIER S.R.L", se arata in raportul ANCOM.

Posta Romana a pierdut teren si in totalul traficului postal realizat in 2014

Traficul postal total a crescut cu 10% anul trecut pana la peste 623,2 milioane de trimiteri postale, din care Posta Romana a procesat peste 366,8 milioane de trimiteri (58,86%), urmatorii 10 mari furnizori privati au procesat peste 232,4 milioane trimiteri postale (37,31%), iar restul furnizorilor au procesat 23,8 milioane trimiteri (3,83%).

Spre comparatie, in 2013, Posta procesase 68,09% (384,2 milioane de trimiteri postale) din traficul postal total (564,2 milioane trimiteri postale), iar primii 10 furnizori privati procesasera 27,05% din total.


Dintre cele peste 623 de milioane de trimiteri postale inregistrate in anul 2014, peste 80% au reprezentat trimiteri din posta de scrisori (peste 521 milioane), aproximativ 10% colete (62 milioane), 1,4% trimiteri Express (8,7 milioane), restul de 5% fiind constituite de trimiteri tip publicitate prin posta (18,8 milioane), mandate postale (8,3 milioane), respectiv corespondenta si imprimate de peste 2kg (4 milioane). Aproape 593 de milioane au fost trimiteri interne si peste 30 de milioane trimiteri internationale.

Se poate calcula astfel ca un roman a trimis, in medie, aproape 32 de trimiteri postale in anul 2014, cu 20% mai mult fata de anul anterior, un motiv pentru aceasta crestere fiind insa si scaderea cifrei statistice privind populatia la care s-a raportat traficul postal total din 2014.

Peste 90% din veniturile realizate pe piata postala in 2014 au fost obtinute de 15 furnizori, printre care si Compania Nationala Posta Romana (CNPR), acestia procesand mai mult de 97% din totalul trimiterilor postale prelucrate anul trecut. Procentul furnizorilor activi s-a mentinut in 2014 la aproximativ 60% din totalul celor autorizati (237 furnizori activi din 371 de furnizori autorizati), insa a scazut numarul celor care si-au exprimat intentia de a deveni furnizori de servicii postale, comparativ cu anul 2013.

In timp ce volumul total de trimiteri postale procesate de CNPR in ultimii cinci ani a avut fluctuatii foarte mici, traficul celorlalti furnizori postali de pe piata s-a inscris pe un trend continuu crescator, cu o crestere de peste 40% in anul 2014 fata de 2013.

Traficul de trimiteri din sfera serviciului universal a continuat sa scada in anul 2014, cand a atins cea mai mica valoare din ultimii cinci ani (227 milioane de trimiteri), in scadere cu peste 35% fata de 2013. Furnizorii privati au procesat anul trecut cu 55% mai multe trimiteri din sfera serviciului universal fata de anul 2013, in timp ce traficul procesat de CNPR pe acest segment de piata a inregistrat o scadere de peste 65%.

In anul 2014, trimiterile din afara sferei serviciului universal, reprezentand peste 60% din traficul postal total, au continuat sa urmeze cursul ascendent din ultimii cinci ani, cresterea cea mai mare inregistrandu-se in anul 2014, de peste 90% fata de anul 2013, acest segment de piata fiind aproape in totalitate (peste 95%) disputat de primii zece furnizori de volum mare.

In anul 2014 au fost inregistrate aproape 180.000 de reclamatii privind serviciile postale, din care aproape 30% s-au dovedit a fi intemeiate. Un numar de 18.700 de reclamatii au fost solutionate cu acordare de despagubiri in valoare de 4.175.261 de lei. Raportand numarul total de trimiteri postale la numarul de reclamatii primite, se observa ca in anul 2014 a existat o reclamatie la 3.505 de trimiteri postale, o reclamatie intemeiata la 12.329 de trimiteri postale si ca, in medie, din aproximativ trei reclamatii intemeiate, una s-a solutionat prin acordarea de despagubiri.


Citeste mai multe despre   









1928 vizualizari
  • +9 (9 voturi)    
    pai normal... (Luni, 28 septembrie 2015, 17:09)

    qwerasdf [utilizator]

    te apuca toate 'boalele' cand intri intr-un oficiu postal. Ultima oara am pierdut 1 ora si un pic sa platesc "taxa de cazier" prin mandat postal. M-am simtit ca prostu' clasei. M-a pus doamna aia de acolo sa rescriu de 3 ori mandatul ca nu am scris citet si nu se intelege. Ia ganditi-va ce inseamna, fata verso de vreo 2-3 ori IBAN-ul la trezo, scris cat mai mic si inghesuit pt ca asa sunt rubricile alea tampite. Mici de nici fontul de 6 nu incape.

    Eh.. asta e posta, dragilor. Nimic nu se pierde, totul se transforma.

    Daca oferi servicii din 1964, e normal sa fii dat uitarii. Procedurile lor sunt total imbecile pentru vremurile astea. Scris de mana si nu ai voie sa gresesti sau sa tai ceva!

    Hai cu falimentul postei! sa se mai duca si lase locul altora!
    • +2 (2 voturi)    
      Esti mult prea amabil (Marţi, 29 septembrie 2015, 0:20)

      MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

      in 1964 mergea bine
      Cred ca 1901 e mai exact
      Si eu am patit ce zici tu acolo
      si sa nu mai vorbim ca de ex daca platesti varianta mai scumpa e una cu Priori la inceput
      Cred ca e Priori pentru ei ca pentru tine in nici un caz
      adica numai platesti in plus nu conteaza ca daca de exemplu te ai gasit sa te duci sa cumperi paine la 20 de metri de adresa de destinatie si nu te a gasit nea postasu acasa tot de la Oficiu trebuie sa te duci sa ridici coletu ca ei oricum nu mai vin a doua oara daca au trecut odata si nu erai acasa .... asta e
      NU CONTEAZA ca tu platesti sa l primesti la adresa ...... NU LA OFICIU

      baietii o sa va cumpere altii in momentul cind puteti dovedi ca ...... ati coborat din pomi
      Pina acuma tot acolo sinteti cel putin dupa parerea mea.Nici nu ma mir ca alti operatori au 92% din piata cu astfel de conceptie asta e 1912 asa cel mai tarziu
  • +3 (3 voturi)    
    va zic eu de ce (Luni, 28 septembrie 2015, 17:16)

    virgil [anonim]

    Pt ca eu am magazinul online X si sa trimit prim posta romana inseamna sa imi bat joc de mine si de client.

    -pe 'postas' nu poti sa il chemi la tine... te duci tu la el
    -la 'postas' trebuie sa ii completezi 100 de formulare in care sa scrii acelasi lucru de cel putin trei ori
    -la 'postas' trebuie ambalajul sa fie 'standard' nu cumva sa faci reclama la ceva pe cutie (ma gandesc la cine... la sofer?)... si bineinteles pt plicuri ambalajul sa sa fie cumparat de tine (ca ei nu fac cinste)
    -si dupa o ora de completat, parafat, lipit etc you're good to go
    .... dupa ceva timp (ceva mai mult)
    -'postasul' iti lasa in posta (asta daca iti lasa) un biletel ca sa vii sa iti iei banii...
    - inca un drum la posta si apoi zici (never again)

    Iar la Privatu' e cam asa
    - scrii pe net ca ce vrei sa trimiti
    -vine tipul la tine in aceiasi zi
    -scrie 3 randuri pe hartie autocopiativa
    -a doua zi vine iar sa iti aduca banii

    Intrebarea e: ce e mai usor pt tine si pt clientul tau?
    • 0 (0 voturi)    
      nu-i chiar simplu (Luni, 28 septembrie 2015, 20:07)

      Sakura [utilizator] i-a raspuns lui virgil

      Problema este că nici de partea cealaltă situația nu este mai bună. Un exemplu recent.

      Am comandat joi ceva de la eMag, plătit cu cardul. Mi se spune că se livrează sâmbătă. Sâmbătă dimineața primesc mesaj SMS cum să pachetul vine între orele 9-14. Aproape de ora 14 mă sună curierul că nu poate ajunge. Zic ok, e bine și luni. Luni (azi) primesc din nou SMS de la curier, cum să vine cu pachetul. Nu se știe la ce oră. Am stat acasă mai mult de jumătate de zi, în loc să fiu la serviciu. Acum deja e ora 20 și n-a dat nici un semn. Poate mâine. Sau poimâine, că nu știu cum lucrează Cargus. Precedenta comandă a venit prin Fan Courier și am ajuns în posesia pachetului la mai bine de o săptămână, după ce cu cunoștințe și relații am dat de urma curierului care avea pachetul în mașină și l-am rugat să-l lase la sediu să mă duc eu după el. Chit că eu stau pe una din cele mai circulate străzi din oraș, pe unde cu siguranță a trecut zilnic de câteva ori, în timp ce ei au sediul în afara localității.

      Stau la 500 km de București, dar dacă joi mă suiam în tren să mă duc la magazin după produse, vineri seara eram deja înapoi și pierdeam doar 2 zile. Cu curierul rapid pierderile sunt mai mari.

      De asta de câte ori există posibilitatea, prefer să cer livrarea prin poștă. Chiar și când mă sună înapoi comerciantul să mă roage să accept livrarea prin curier la același preț. La poștă după ce vine avizul mă duc când am timp și în câteva minute am pachetul. Este mult mai practic, evit o grămadă de stres și timp pierdut.

      Degeaba ideea de curierat este bună, dacă este prost aplicată. Oameni prea puțini pentru volumul de lucru existent. Banu să iasă, restul pot să crape.
    • 0 (0 voturi)    
      pt moderatorul hotnews (Luni, 28 septembrie 2015, 23:58)

      Sakura [utilizator] i-a raspuns lui virgil

      Legat de comentariul meu neaprobat. Dacă problema este menționarea numelor companiilor, le puteți șterge, faptele rămân la fel de valabile.

      Sau dacă este nevoie, completez cu datele care susțin cele afirmate de mine:

      1. comanda venită prin Fan Courier: AWB 2327410250017. Expeditia a fost preluata de catre FAN Courier in data 23.11.2014 07:34 și livrată in data 04.12.2014 12:00. Peste 10 zile pentru un pachet cât un plic.

      2. Comanda prin Cargus: AWB: MGG12724983R
      Nelivrată sâmbătă, azi la fel. A trecut ”Destinatar negasit la domiciliu” fără măcar să existe un apel telefonic din partea curierului, ceva. Să vedem, poate mâine e mai cu noroc.

      Sau dacă nu avem voie cu comentarii care să arate că nici curierii privați nu sunt mai buni ca Poșta Română, măcar menționați acest lucru în articol, să nu batem tastele degeaba.
    • 0 (0 voturi)    
      Mai moale cu ailalti (Miercuri, 30 septembrie 2015, 3:02)

      MoemBius [utilizator] i-a raspuns lui virgil

      Sint de exemplu baietii de la Urg......gus ca sa nu dau nume exacte care se comporta exact asa cum zici tu adica te duci sa i cauti tu ca ei se grabesc
      nu conteaza ca trebuie sa ti aduca marfa la ....destinatie la usa ei sint foarte ocupati
      si nu au timp ,,,,,,, ba sa urce .... ba sa treaca strada ......ca nu au unde sa lase masina si tot felul de tertipuri

      :(
  • +3 (3 voturi)    
    Campioana hotilor (Luni, 28 septembrie 2015, 17:31)

    cartofil [utilizator]

    In anul 2013 nu am primit 23 de scrisori externe din cca 100 pe care ar fi trebuit sa le primesc. Am facut 23 de reclamatii, binenetes, fara nici un efect. Chiar si la scrisorile recomandate nu mi-au dat raspuns caci au un termen de reclamare si, incercand sa rezolv pe cale amiabila problema, am iesit din termen. 23 de scrisori au fost deci furate de catre angajatii postei. La cele recomandate puteau gasi ticalosul care a furat dar nu i-a interesat, l-au lasat mai departe sa fure, caci ei toti sunt niste hoti. In anul 2014 au furat numai vreo 5 din cca 70 de scrisori pe care trebuia sa le primesc. Am considerat cifra in limite acceptabile si nu am mai facut nici o reclamatie, dar tot nemultumit sunt si consider posta un cuib de hoti.
  • +8 (8 voturi)    
    Am trimis un pachet (Luni, 28 septembrie 2015, 17:33)

    Leo55 [utilizator]

    din Germania (niste medicamente pt o batrana la pat).
    Nu au mai ajuns la destinatie.
    Cand m-am interesat mi s-a spus ca medicamentele nu ajung nicio data.
    De atunci (au trecut 3 ani nu mai folosesc nicio data serviciile postei).
    Un coleg al meu a trimis o jucarie tot din De si la fel nu a mai ajuns. A reclamat in De s-a urmarit traseul si a rezultat ca s-a pierdut la postasul de cartier care trebuia sa i-o inmaneze familiei. Acesta pur si simplu o furase.
    Interesant ca diriginta oficiului postal i-a telefonat familiei sa ceara sa-si retraga reclamatia pt ca respectivul postas hot era sarac si avea 2 copii mici in intretinere...
  • +2 (2 voturi)    
    ma bag GM 2 ani (Luni, 28 septembrie 2015, 17:59)

    maricel [anonim]

    si facem asa:
    - schimb tipizatele alea idioate
    - schimb imprimantele matriciale
    - scimb stampilele de plumb
    - schimb parasu.., nu, schimb cur...., nu, Asa schimb personalul 90%
    - nu fac contracte cu blindate partial (nu ca in contracte, ca de... are balta peste)
    - garantez ca nu se mai fura nimic.
    - nu iau masini cum s-au luat ( Re Kangoo e al si Ci- nu-mi aduc aminte modelul dar se pare ca erau de la ATS). Nici nu mai stiu cine era ministru atunci cand s-a dat dispensa la vama ( pe atunci se platea vama).
    Sigur, am si eu o banuiala, dar.... tre sa fim domni

    mie imi dati 1200 euro pe luna- net, ca am rate la casa, masina n-am, fara masina, fara alte decontari, nu ma duc in Brazilia la schimb de experienta( stiu io ce zic, nu stiu la astia, stiu- fara dovezi- la altii- dar sigur sun facturi, ca sunt externe)

    o dam anonima?
    atunci o semnez
  • +2 (2 voturi)    
    EMS (Luni, 28 septembrie 2015, 18:12)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Pacat ca serviciul Express (EMS) este 'confiscat" de posta română. Trei zile face din Japonia sau SUA in România, și alte 7 se plimbă prin țară. Recent am vrut sa trimit un colet prin EMS (in loc de DHL). Mare greseala! S-a intors dupa 3 zile, deoarece functionara de la ghiseu a gresit un cod !!! O rusine. Dintre clientii cu care lucram, peste 50% prefera acum operatori privati. Mai scump, dar fata de serviciile lamentabile ale Postei Române merită. De mai mult ori, mi s-a intimplat sa ma duc cu avizul in mana la of postal sa ridic vreun colet si sa mi se spuna sa vina a doua zi caci... n-a fost inca prelucrat.
  • 0 (0 voturi)    
    si stampilele (Luni, 28 septembrie 2015, 22:43)

    rdr [anonim]

    sa nu uitam de stampilele alea cu care rup masa de peste 40 de ani :)))
  • 0 (0 voturi)    
    Asa cum spune toata lumea... (Luni, 28 septembrie 2015, 23:07)

    Gugurila [anonim]

    ... doar daca timpul si nervii tai nu valoreaza nimic mai poti sa fii suficient de tampit sa folosesti serviciile postei romane.

    Pe langa furturi, cozi si indolenta si regulile sunt idioate - am inchiriat o casuta postala "nenominala" dar se pare ca nu pot primi nimic pe ea decat daca adresa nu contine un nume. Sa inteleg ca daca sotia mea ar primi un plic pe adresa de acasa ar refuza sa-l livreze pt ca e numai numele meu pe lista de locatari? Mie mi se pare acelasi lucru, dar lor nu...

    Cu cat mor astia mai repede cu atat mai bine.


Abonare la comentarii cu RSS





ESRI

Top 5 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.
hosted by
powered by
developed by
mobile version