Numarul abonatilor la serviciile TV contra-cost a ajuns la 6,8 milioane de abonati la sfarsitul primului semestru din acest an, in crestere anuala cu 4,5%, a anuntat miercuri Autoritatea de reglementare in comunicatii (ANCOM). 65% din totalul abonatilor receptionau programele TV prin intermediul retelelor de cablu, numarul acestora atingand valoarea de 4,4 milioane (in crestere cu 5,2% fata de aceeasi perioada din 2014), in timp ce 34% dintre abonati, adica 2,3 milioane ( in crestere cu 3,1%), receptionau de programe TV prin retele cu transmisie prin satelit de tip DTH. Doar 1% din totalul abonatilor (70.000 de abonati, in crestere cu 9,8%) receptionau programe TV prin tehnologie IP.

Numarul de abonati TV la 30 iunie 2015Foto: ANCOM

In functie de mediul de resedinta, la mijlocul acestui an, 61% dintre abonati erau din mediul urban, in timp ce 39% erau din mediul rural. Majoritatea abonatilor din mediul urban (81%) beneficiau de servicii prin intermediul retelelor de cablu, 17% prin intermediul retelelor cu transmisie prin satelit de tip DTH, respectiv 2% prin tehnologie IP. In mediul rural, cei mai multi dintre abonati, in procent de 60%, receptionau programele TV prin intermediul retelelor cu transmisie prin satelit de tip DTH, 40% prin retele de cablu, procentul abonatilor prin tehnologie IP fiind nesemnificativ (0,1%).

Din punctul de vedere al modului de receptionare a programelor TV, numarul de abonati la serviciile de retransmisie a programelor media in format digital continua sa creasca, atingand valoarea de 4,2 milioane din totalul de 6,8 milioane de abonati, inregistrand o crestere anuala de 7%. In functie de suportul folosit, aproximativ 55% receptionau programe TV in format digital prin intermediul retelelor cu transmisie prin satelit (DTH), in timp ce 43% accesau aceste programe prin retele prin cablu, iar 2% prin tehnologia IP (IPTV).

In ceea ce priveste abonatii la servicii de retransmisie a programelor audiovizuale furnizate prin intermediul retelelor de cablu, din totalul celor 4,4 milioane, 1,8 milioane beneficiau de servicii in format digital (in crestere cu aproape 13% fata de 30.06.2014), ceea ce inseamna o rata de penetrare la nivel de gospodarii a acestor servicii de 24%.

Raportul integrat de date statistice privind piata de comunicatii electronice din Romania pentru primul semestru al anului 2015 a fost realizat de ANCOM pe baza datelor raportate de catre furnizorii activi de servicii de comunicatii electronice care au desfasurat activitati comerciale in perioada 1 ianuarie ¬ 30 iunie 2015, si poate fi consultat aici.